eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
995 دنبال‌کننده
865 عکس
414 ویدیو
116 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
نکته بعد در مورد تمدن رقیب بود و گفتند: “تمدن غرب رقیب و دشمن تمدن اسلامی است ولی معنایش این نیست که ما می خواهیم آن را نابود و تخریب کنیم اگر ما توانستیم این کار را اینجا به طور موفق انجام دهیم این به طور طبیعی منتشر می شود”. قلمرو اعتبار یک تمدن بسته به این است که نمادهای آن تمدن اعم از زبان، تفکر یا تکنولوژی و ابزار و مواد درسی و آموزشی و فرهنگی و کتاب ها و… حضور داشته باشد مثلا اگر در یک جامعه فیلم های هالیود دیده می شود آن جامعه جزء قلمرو اعتبار تمدنی آمریکاست. اگر در یک جغرافیا مدل زیست شما مورد پسند قرار بگیرد آن جغرافیا جزء قلمرو اعتبار تمدن شما به حساب می آید اگر چه از شما خیلی دور باشد. برخورد تمدن ها در این فضا قابل فهم است یعنی ممکن است دو تمدن در یک شهر یا دانشگاه با هم در تضاد باشند! . (بیانات در دیدار با جمعی از تمدن‌پژوهان - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷) @mhgolkar
من می خواهم عرض کنم این تمدن را به دنیای اسلام و به مردم خودمان به یک نحوه قابل فهمی معرفی کنید. توحید و عبودیت و کرامت انسان و سبک زندگی چهار مقوله اصلی هستند که تمدن نوین اسلامی بر روی این چهار اصل بنا می شود. تحقق شریعت اسلامی همان عبودیت است…کار نظری را باید خیلی قوی و فاخر انجام داد. یعنی هم خود فکر فاخر باشد هم ادبیاتی که ارائه می کند باید بسیار فاخر و قوی باشد تا بتواند جوامع نخبگانی کشور را تحت تأثیر قرار بدهد”. (بیانات در دیدار با جمعی از تمدن‌پژوهان - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷) @mhgolkar
در نظریه پردازی ها، کار و برنامه عملی داشته باشید. الان ما احتیاج به دولت اسلامی داریم. دولت اسلامی یعنی دولتی که همه تصمیماتش بر مبنای اسلام و شریعت اسلام باشد و هم مسئولینش ایمان و انگیزه لازم را داشته باشند و به کارآمدی اسلام مؤمن و معتقد باشند. مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما كانُوا يَعْمَلُونَ (نحل/۹۷)؛ این مؤمن بودن مسئله مهمی است. دولتی که می خواهد نظام اسلامی را پایداری کند، باید مؤمن و اسلامی باشد. باید با این جهت گیری وارد مسائل اصلی مانند عدالت، مردمی بودن نظام و سایر مسائل شوید.  ما متأسفانه می بینیم که جامعه هنوز مرعوب تمدن رو به زوال غرب است. هنوز اسم فروشگاه ها و مغازه را «مآل» و «هایپر استار» و «کافی شاب» می گذارند. این ها نشانه مرعوب بودن است. شکستن این فضا، نیازمند شجاعت است. بیانات در دیدار با جمعی از تمدن‌پژوهان @mhgolkar
🔺 همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» 🔸 آیت الله محسن قمی معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبری: 🔰 بیانیه گام دوم ناظر به یک حرکت تمدنی است ▫️تأکید بیانیه گام دوم بر این است که ما باید به نحو کامل از فناوری های مدرن و جدید استفاده کنیم و رابطه آنها را با فرهنگ یکطرفه ندانیم، چراکه این دو دارای رابطه دو سویه هستند؛ امروز باید از علوم جدید استفاده شود، اما مشروط به اینکه در این زمینه صرفاً مصرف کننده نباشیم، بلکه تولید کننده باشیم. ▫️بیانیه گام دوم به صورت مشفقانه، همراه با تحلیل منطقی و امیدآفرینی نسبت به آینده نگاشته شده و تضمین کننده استمرار نظام بود. امروز باید ضمن بهره گیری از فناوری های نوین به مبانی معرفتی آنها نیز توجه داشته باشیم، زیرا اگر بی توجهی صورت بگیرد، این فناوری ها مانند اسب تروا وارد فرهنگمان شده و آن را استحاله می کند. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/ggamedovomm3 🆔 @mhgolkar
🔺 همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه علوم انسانی» 🔸 حجت الاسلام والمسلمین سیدسجاد ایزدهی: 🔰 علوم انسانی اسلامی؛ سنگ بنای تمدن سازی ▫️برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باید در آغاز مدلی بومی، متناسب و سازگار با مبانی اسلامی از ارائه دهیم، از این رو باید از علوم انسانی یک بازخوانی، بازنگری و بازسازی داشته باشیم و تمایز علوم انسانی را از علوم انسانی اسلامی در نظر بگیریم. ▫️علوم انسانی اسلامی باید سنگ بنایی برای تمدن نوین اسلامی باشد. اگر علوم انسانی اسلامی محقق شده و ابزارهای متناسب با آن نیز تعبیه شود، می توان آن را در سایر نقاط جهان ارائه و نظام حکمرانی را بر اساس این منطق توصیه کرد و تسری داد. ⚜️ بیشتر بخوانید: 🌐 iict.ac.ir/ggamedovomm4 🆔 @mhgolkar
🌸‌﷽🌸 ⬅️ لیله الرغائب به معنای شب آرزوها نیست. رغبت یعنی میل نه آرزو. لیلةالرغائب به معنای شب آرزوها نیست، بلکه شب رغبت‌ها و گرایش‌ها و مجذوب‌ شدن‌هاست لذا آن انجذاب و گرایش و میل و شوق را می‌گویند رغبت. 📿💗امشب شب جمعه است شب رحمت و مغفرت خداست و همچنین شب لیلة الرغائب ، از اعمال امشب غافل نشیم😍 برای ظهور امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و برای رفع مشکلات همه دعا کنید 🙏❤️ 💕 همچنین امشب، شب زیارتی ارباب بی کفن حضرت ابا عبداللّه الحسین علیه السلام، همین الان رو به حرم امام حسین علیه السلام بایستیم و سه مرتبه بگوییم: ❤️صلی الله علیک یا ابا عبدالله❤️ @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شب میل آسمانی شدن 🌸 شب احساس حضور 🌺جامعه الهی شدن 🌷شب نزول برکات از آسمان و زمین @mhgolkar
با سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه سروران و عزیزان تعدادی از عزیزان فرمودند که برای مراقبه بیشتر در این ماههای شریف برنامه هایی ارائه گردد که زمینه ساز بهره مندی بیشتر گردد لذا جدولهایی برای خودآگاه کردن توجه و تمرکز بر محورهای حیاتی زندگی تهیه شده که خدمتتون تقدیم میگردد 👇👇👇👇 @mhgolkar
جدول 1 لیستهای کنترلی.pdf
168.3K
جدول لیستهای نیاز به کنترل در زندگی @mhgolkar
نشست چهارم.pdf
419.9K
🖇‌ متن کامل نشست چهارم از سلسله نشست‌های نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی» جهت استفاده علاقه‌مندان به پیوست تقدیم می‌شود. 📌 موضوع جلسه: وزن «امتداد حکمت» در تولید علم دینی ❇️ این نشست با حضور حجة الاسلام و المسلمین اسدپور و حجة الاسلام و المسلمین وکیلی در مورخه ‏اول رجب 1442 (25 بهمن 1399)‏ در مدرسه فقهی امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) برگزار شد. 🔰 برخی از محورهای اصلی در این جلسه عبارت است از: 🔸 طرح سه دیدگاه کلان نسبت به نقش فلسفه و حکمت در تولید علم ‏🔹بررسی تأثیر مبانی فلسفی در ساحت نظریه‌پردازی و نقش آن در تولید علوم انسانی اسلامی (با ‏تمرکز بر آثار رهبر فقید انقلاب، شهید مطهری و حضرت آیت الله خامنه‌ای)‏ ‏🔸 چهار روش تبدیل هست و نیست‌ها به باید و نبایدها: 1- توصیف سعادت و لذت برتر برایندی 2- کشف ‏مقدمات و اسباب رسیدن به لذت برتر برایندی 3- منتفی کردن موضوع برخی بایدها و نبایدها (توحید ‏درمانی) 4- تطابق وضع با طبع یا تشریع با تکوین ‏🔹 کم ثمر بودن مباحث فلسفی و هستی شناختی در تولید علم دینی با وجود حجم انبوه گزاره های نقلی به ‏شهادت تجربیات عینی (فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه شهرسازی، تأمین اجتماعی، تربیت جنسی،‌ ‏تربیت فرزند و طلاق)‏ ‏🔸 بررسی جایگاه «بدیهیات حکمت عملی» ‏🔹 تحلیل مرحوم علامه طباطبایی نسبت به علت ضعف «حکمت عملی مسلمین»‏ ‏🔸 لزوم رجوع به گزاره های ظنی عقلی و تجربی در تولید علم دینی از باب حکم عقل در شرایط انسداد و استناد آن به دین از حیث غایات دینی ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدول شماره 2 مراقبه 🌸 جدول تعیین اهداف در زندگی🌸 💠 تعیین اهداف نهایی و میانی ✅تغییرات لازم برای رسین به هدف 📌اهداف در ارتباطهای جهارگانه @mhgolkar