eitaa logo
حوزه علمیه خواهران استان سمنان
543 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
901 ویدیو
125 فایل
کانال رسمی روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰برگزاری کارگاه یکروزه توانمندی امور خواهران و فرماندهان بسیج با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی در تاریخ 22آذرماه 1400 درتهران برگزار گردید. 🔻حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در این مراسم گفت: اخلاق مدیریتی و اخلاق فرماندهی در حوزه اخلاق خصوصیاتی دارد. خلق و خو و صفاتی که در رفتار انسان است از اخلاق سرچشمه می گیرد اگرچه اخلاق دو لایه دارد،۱- زیرین مانند عقاید و باورها. ۲-رویین مانند نمادها-چادری که انسان سر می کند. 🔻وی افزود: اولین نکته ای که در اخلاق مدیریتی مهم است صداقت است که ریشه همه اینها در سعه ی صدر پیاده می شود.در قرآن سعه ی صدر بصورتهای مختلف که عبارتند از: مطلق، اسلامی، کفری آمده است. با گسترده شدن ظرفیت درونی میتوان بالقوه را به فعلیت رساند. 🔻محمدی شاهرودی تصریح کرد: مدیریت باید همراه با قاطعیت باشد و البته مبتنی بر تصمیم گیری مشارکتی و هوشمندانه، ریشه و زیربنای زندگی که مشکلات را رفع می کند ۱-صدق و ۲- اخلاص است. با خودمان و خدا و مردم صادق باشیم ، کار را برای خدا انجام دهیم اگر این چنین شد خدا نیز از انسان راضی و انسان در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد شد. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔺زرنگ باش... 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
💠 همایش استانی تربیت اخلاقی در نظام آموزش و پرورش ایران 🕰 زمان ارسال مقالات ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ 📅 زمان برگزاری همایش ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔻جلسه بررسی فعاليت هاي پژوهشی فاخر و هماهنگی اختتامیه ششمین جشنواره استانی علامه حلی ره استان سمنان این جلسه هم اکنون با حضور هیات اعزامی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جناب آقای حجت السلام والمسلمین رهدار و حجت السلام والمسلمین آقای نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان و سرکار خانم سالم معاون محترم پژوهش استان درحال برگزاری است . از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه راهبری هوشمندانه و فعالیت های فاخر پژوهشی و توسعه پایدار جشنواره علامه حلی ره است. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
ششمین اختتامیه جشنواره علامه حلی (ره) در استان سمنان برگزار شد. 🔻 مدیر حوزه علمیه خواهران استان مطرح کرد: ششمین اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) با همکاری حوزه علمیه خواهران و برادران در ۲۵ دی ۱۴۰۰ در شهرستان سمنان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی نجم گفت: ششمین اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام والمسلمین مطیعی، مدیر حوزه علمیه برادران استان حجت الاسلام والمسلمین رستمیان، معاون پژوهش حوزه علمیه های علمیه خواهران کشور سرکار خانم دکتر متولیان و رؤسای ادرات کل این معاونت برگزار شد‌. وی بیان کرد: سخنران این جشنواره حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهدار رئیس موسسه فتوح اندیشه بودند. دکتر نجم تصریح کرد: در اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی(ره) از ۲۰ اثر برگزیده از حوزه خواهران که به مرحله کشوری راه یافته اند، تقدیر شد. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران با نماینده ولی فقیه در سمنان دیدار و گفتگو کرد. 🔻مدیر حوزه علمیه خواهران استان حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی نجم و معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران سرکار خانم دکتر متولیان و هيئت همراه با نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام و المسلمین مطیعی دیدار و گفتگو کردند. نماینده ولی فقیه در استان گفت: پژوهش مانند بچه نوپایی است که باید رشد کند و شکل بگیرد.به اصل و کیفیت امر پژوهش باید توجه ویژه شود. ایده و نظریه پردازی در پژوهش نسبتا کم است و باید قوت بگیرد تا انشالله حرکت ملموس و ارتقای را شاهد باشیم. از بین بردن نظام خانواده از رسالت های کشور های سلطه گر است، لذا رشته های تحصیلی در حوزه خواهران باید با توجه به نیاز های جامعه بانوانی در نظر گرفته شود تا در امر پژوهش نیز تاثیر گذار باشد. معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور در ادامه بیان کرد: حوزه خواهران بویژه در فعالیت های پژوهشی سابقه زیادی ندارد.با توجه به ضرورت امر پژوهش،فعالیت ها باید در حوزه و حیطه زنان و خانواده صورت گیرد.ما شاهد هستیم که خواهران طلبه بدون آنکه ضربه ای به وظیفه مادری و همسری آنها وارد شود به امر پژوهش می پردازند.به فرموده مقام معظم رهبری خود بانوان باید در تولیدات متنی ورود بکنند،و تولیدات متنی نیاز به کار کارشناسی دارد.در رویکرد ائمه جمعه و جماعات به نظر می رسد که امور پژوهشی با رویکرد زن و خانواده هدف گذاری آشکاری صورت گرفته است.مادران و زنان ما انقلاب اسلامی را رقم زده اند ،لذا زمانی که مادران ما از ارزش ها جدا شوند، انقلاب اسلامی ضربه خواهد خورد. 🆔 @mhw_semnan
🔻به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، جلسه‌ای تحت عنوان تعامل و همکاری بین حوزه خوهران و سرپرست امور بانوان استانداری با حضور خانم فاطمه متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران و حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم و معاونین و مسئولین حوزه برگزار شد. در این جلسه خانم سعیده همتی، سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: رویکرد انقلابی بودند چیزی نیست که تازه احصاء شده باشد اما فضای کنونی کشور طوری است که همه در کنار هم باید با تعامل و همکاری کارها را پیش ببریم. سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: در امر تربیت فرزندان در مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها شرایط خوبی مشاهده نمی‌شود این آسیب شناسی انجام شده ولی نظارت‌های مربوطه وجود ندارد یا قانون بدرستی اجرا نمی‌شود باید در پی حل این مسائل و مشکلات به دنبال راه حل های جداگانه ای باشیم. خانم همتی تصریح کرد: برای حل این مسائل باید به دنبال راه حل های کاربردی باشیم و در عرصه اجرا و عمل از ایده‌های نو و کاربردی شما استقبال می‌کنیم. وی گفت: ما به دنبال پشتوانه فکری و عملی هستیم تا بتوانیم کارها را با الویت بندی جلو ببریم و زمان اجرای این راهکارها مد نظر بنده نیست بلکه نتیجه این راهکارها مهم است و پشتوانه فکری ما حوزه‌های علمیه هستند. خانم همتی در ادامه با اشاره به کرامت بانوان افزود: بانوان ما در خانواده نقش زیادی دارد، باید به کرامت بانوان توجه شود این توجه باعث نمایان شدن ارزش و جایگاه و مقام بانوان در خانه می‌شود. وی تصریح کرد: خطبا و روحانیون در سخنرانی‌های خود از جایگاه و ارزش زنان در خانواده صحبت کنند تا در رفتار و اعمال مخاطبین کرامت بانوان حفظ شود و گفتمان سازی اجتماعی صورت بگیرد. 🔻راهبری موضوعی در کلیه فعالیت‌ها از مأموریت حوزه علمیه خواهران است خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در این دیدار گفت: حوزه علمیه خواهران مأموریت جدی دارد که کلیه فعالیت‌های خود را راهبری موضوعی کند؛ و در غالب فعالیت‌های خود رویکرد دینی داشته باشند. وی افزود: با توجه به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه بانوان و خانواده تعاملات و همکاری‌ها در میان نهادهای مختلف باید هدفمند باشند؛ ما بانوان باید با نگاهی متفاوت به مسائل روز نگاه کنیم. متولیان تصریح کرد: روزی در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی بودیم و از مسائل و مشکلات در عرصه زنان و خانواده صحبت به میان آمد رهبر معظم انقلاب فرمودند که چرا به دنبال پیشگیری از این مسائل نیستید و صحبت شما فقط برای حل مشکلات است. وی گفت: تا زمانی که با زنان جامعه اسلامی کریمانه برخورد نشود این زن نمی‌تواند فرزند کریمی را تربیت کند و زمانی که نتواند فرزند کریم تربیت کند به آن هدف که رشد و تعالی است نمی‌رسد. معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: زن در جامعه اسلامی باید کرامت داشته باشد و برای اجرای کرامت باید معیارها و شاخصه‌هایی در نظر گرفته شود. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔻در گذشته شناسایی پژوهشگران اصل و نسب یک پارچه‌ای در معاونت پژوهش نداشته است معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تا پیش از این شناسایی پژوهشگران اصل و نسب یک پارچه‌ای در معاونت پژوهش نداشته است؛ در اداره کل استعدادهای برتر و نخبگان طلاب عزیز استعدادهای ناب شناسایی می‌شدند در اداره کل پژوهش‌های تحصیلی طلابی که پژوهش‌های که تحصیل خوبی داشتند شناسایی شدند، یک جایی که به شکل مشخص بتواند پژوهشگران ما را شناسایی کند وجود نداشته الحمدالله از سال گذشته با اضافه شدن اداره‌ای به اسم اداره امور پژوهشگران این ظرفیت برای پژوهشگران ما آغاز شد. به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه تخصصی با مدیران و معاونین پژوهش گفت: حوزه‌های علمیه استان سمنان در دیرباز در فعالیت‌های پژوهشی و علمی به دارالمومنین و دارالعلما مشهور است و این قدمت یکی از ظرفیت‌های بارز سمنان است؛ ظرفیت‌هایی که در سمنان است نعمت خوبی برای بهره برداری است. وی افزود: ظرفیت‌های بالایی در مراکز پژوهشی علمی در استان سمنان وجود دارد؛ طلاب و پژوهشگران و معاونین پژوهشی از این ظرفیت‌های استانی استفاده کنند. معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: ما برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در هر عرصه‌ای که می‌توانیم فعالیت پژوهشی را تعریف کنیم؛ چه در عرصه طلاب پژوهشگر چه در عرصه اساتید پژوهشگر و چه در عرصه همکاران پژوهشگر این یک تعریف است و تعریف دیگر این است که پژوهشگری و پژوهشگران یک عرصه هستند برای فعالیت کردن. متولیان گفت: تعریف سوم ساختار پژوهشی است که در حقیقت مدیریت پژوهشی است که همکارانی که در مدیریت‌های مراکز استان حضور دارند. ما در عرصه پژوهش به سه طیف از بزرگواران مواجه هستیم که هر سه مشغول هستند در راهوری پژوهشی چه به لحاظ ساختاری و سازمانی چه به لحاظ محتوایی. وی تصریح کرد: در سه عرصه‌ای که گفته شد ما استادی داریم با عنوان اسناد بالا دستی که در این استان جایگاه این عرصه‌ها مشخص می‌شوند این اسناد بالا دستی می‌تواند مرتبط با پژوهشگران باشد و همچنین می‌تواند در ساختار پژوهشی که در خدمت پژوهشگران است باشد. معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: ما در عرصه پژوهش به دنبال این شاخصه‌ها هستیم: اولاً در شناسایی دقیق پژوهشگران؛ ثانیاً رتبه بندی پژوهشگران؛ ثالثاً اعطای خدمات به پژوهشگران بر اساس رتبه‌های که در اختیارشان هست برای راهوری آنها وظایف خودش رو تنظیم کند. متولیان گفت: تا پیش از این شناسایی پژوهشگران اصل و نسب یک پارچه‌ای در معاونت پژوهش نداشته است؛ در اداره کل استعدادهای برتر و نخبگان طلاب عزیز استعدادهای ناب شناسایی می‌شدند در اداره کل پژوهش‌های تحصیلی طلابی که پژوهش‌های که تحصیل خوبی داشتند شناسایی شدند، یک جایی که به شکل مشخص بتواند پژوهشگران ما را شناسایی کند وجود نداشته الحمدالله از سال گذشته با اضافه شدن اداره‌ای به اسم اداره امور پژوهشگران این ظرفیت برای پژوهشگران ما آغاز شد. وی تصریح کرد: ما موظف هستیم که خدماتی را نسبت به پژوهشگران داشته باشیم قطعاً آن خدمات قبل از شناسایی دقیق رتبه بندی دقیق با مشخص شدن مواردی که پژوهشگران به آن احتیاج دارند امکان پذیر نبوده، اولین فراخوانی که اتفاق افتاد در ابتدای سال جاری پژوهشیاران استان‌ها شناسایی شدند. معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: پژوهشگران ما بر اساس رتبه بندی که گفته شده معاونت پژوهش ستاد مرکزی خودش را موظف می‌داند که در راهبری و کمک و حمایت پژوهشگران برنامه‌های خودش را داشته باشد. متولیان گفت: بر اساس مصوبه ۴۸ معاونت پژوهش در ستاد مرکزی استان‌ها موظف است که از فعالیت‌های پژوهشی که طلاب عزیز ما در حین تحصیل آنها را راهنمایی می‌کند حمایت می‌کند و می‌تواند نظارت بر آنها داشته باشد؛ همه عزیزان می‌دانند که اداره کلی در اداره کل معاونت پژوهش وجود دارد با عنوان اداره کل پژوهش‌های تحصیلی این اداره پژوهش‌های حین تحصیل سطوح ۲ و ۳ و ۴ و پژوهش‌های پایانی سطوح ۲و۳و۴ را راهوری می‌کند و نظارت می‌کند. وی تصریح کرد: در بحث پژوهش‌های تحصیلی مقالات پایانی سطح دو مقالات سطح سه و مقالات سطح چهار عزیزانی که در جشنواره علامه حلی آثار آنها برگزیده می‌شد چه در سطح استان چه در سطح کشور انتظار این است که پایان نامه‌های آنها یا رساله‌های آنها و مقاله‌های حین تحصیل آنها با بقیه بزرگواران متفاوت باشد؛ ما برای این پژوهشگران حمایت‌های متفاوتی داریم. معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران افزود: اجلاسیه ای داشتیم خدمت همه معاونین پژوهشی استانی در قم در آن اجلاسیه تمام فعالیت‌های پژوهشی در ۲۷ عنوان فعالیت‌ها مورد گفت و گو قرار گرفت که ما تمام فعالیت‌های معاونت را از خرد ترین فعالیت تا کلان آرین فعالیت یکبار بازخوانی کنید. 🆔 @mhw_semnan
🔻گزارش تصویری از اختتامیه ششمین جشنواره علامه حلی استانی و برگزاری کارگاه های دو روزه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران کشور در استان سمنان 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔻معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران: بانوان طلبه پژوهشگر حمایت می شوند معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: معاونت پژوهش ستاد مرکزی خود را موظف می‌داند که در راهبری و کمک و حمایت پژوهشگران برنامه‌هایی را اجرا کند. به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، خانم متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در جلسه تخصصی با مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه سمنان، گفت: حوزه علمیه استان سمنان در دیرباز در فعالیت‌های پژوهشی و علمی به دارالمومنین و دارالعلما مشهور است و این قدمت یکی از ظرفیت‌های بارز سمنان است. وی افزود: ظرفیت‌های بالایی در مراکز پژوهشی علمی استان سمنان وجود دارد؛ طلاب، پژوهشگران و معاونان پژوهشی از این ظرفیت‌های استانی استفاده کنند. معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: برای انجام فعالیت‌های پژوهشی در هر عرصه‌ای که می‌توانیم فعالیت تعریف کنیم؛ چه در عرصه طلاب پژوهشگر، چه در عرصه اساتید پژوهشگر و چه در عرصه همکاران پژوهشگر. وی افزود: در عرصه پژوهش به دنبال این شاخصه‌ها هستیم: اولاً در شناسایی دقیق پژوهشگران؛ ثانیاً رتبه بندی پژوهشگران؛ ثالثاً اعطای خدمات به پژوهشگران بر اساس رتبه‌. متولیان با اشاره به راه اندازی اداره امور پژوهشگران در معاونت پژوهش حوزه‌های خواهران، گفت: معاونت پژوهش ستاد مرکزی خود را موظف می‌داند که در راهبری و کمک و حمایت پژوهشگران برنامه‌هایی را اجرا کند. متولیان اظهار کرد: اداره کلی در معاونت پژوهش وجود دارد با عنوان اداره کل پژوهش‌های تحصیلی؛ این اداره پژوهش‌های حین تحصیل سطوح ۲ و ۳ و ۴ و پژوهش‌های پایانی سطوح ۲و۳و۴ را راهبری می‌کند.
نشست توجیهی نحوه اجرای فعالیت‌های پژوهشی فاخر برگزار شد نشست توجیهی نحوه اجرای فعالیت‌های پژوهشی فاخر با حضور مدیران و معاونین پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان سمنان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری ورسانه ای حوزه ها، نشست توجیهی پیرامون نحوه اجرای فعالیت‌های پژوهشی فاخر با حضور مدیران و معاونین پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان سمنان برگزار شد. در این نشست کرامتی، رئیس اداره ارتباطات و تعاملات پژوهشی، فعالیت‌های فاخر پژوهشی را در قالب این عناوین معرفی کرد: همایش‌های علمی در قالب کنگره و کنفرانس‌، همایش علمی در قالب سمپوزیوم، سمینار، نشست و ژورنال کلاب، نشریات تخصصی، نشریات علمی، کرسی علمی ترویجی، کرسی آزاد اندیشی و کارگاه‌های پژوهشی. وی افزود: افق ۱۴۱۴ در حوزه خواهران تدوین شده که قرار است در سال ۱۴۱۴ حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان یک مرجع علمی در بین مجامع علمی کشور شناخته شوند. در این راستا برنامه ۵ ساله ناظر بر افق ۱۴۱۴ نوشته شده که امسال اولین سال اجرای آن است. کرامتی اظهار کرد: بحث پژوهش دارای ۴ راهبرد است که عبارتند از: ۱. اشراب پژوهش در نظام آموزش ۲. فراهم نمودن زیرساخت‌های پژوهش حرفه ای ۳. شناسایی و پرورش نخبگان پژوهشی ۴. استانداردسازی متون تحصیلی در راستای توانمندسازی طلاب وی اظهار کرد: حدود ده سال است که حوزه خواهران مقوله پژوهش را به صورت جدی دنبال می‌کند و در این راستا در افق ۱۴۱۴ در پی تربیت و پرورش طلاب پژوهشگر حرفه‌ای و حمایت از آنها در سطوح مختلف می‌باشد. بنابراین فعالیت‌های فاخر پژوهشی باید به سمت پژوهش‌های حرفه‌ای سوق پیدا کند و نباید شتاب زده عمل کرد.
در نشستی تخصصی صورت گرفت؛ 🔻بررسی و اعتلابخشی به فرآیند تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی حوزه‌های خواهران 🔹نشست تخصصی با هدف بررسی و اعتلا بخشی به فرآیند تدوین پایان نامه ها و رساله های علمی حوزه های علمیه خواهران برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، نشست تخصصی با هدف بررسی و اعتلا بخشی به فرآیند تدوین پایان نامه ها و رساله های علمی با حضور اساتید راهنمای منتخب پایان نامه ها، اعضای شورای علمی پژوهشی، معاونین پژوهشی و آموزشی، مدیر استان و معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد. 🔹در این نشست خانم فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران ضمن تقدیر از زحمات اساتید، نوید داد در آینده نزدیک تدوین و بازنگری اصولی آیین نامه های تدوین و نگارش پایان نامه های سطح ۳ و رساله های علمی سطح ۴ با لحاظ استانداردهای لازم، نقش آفرینی بیشتر اساتید در کیفی سازی پایان نامه ها و رساله های علمی، حمایت از اساتید و واگذاری حداکثری امور اجرایی آنها به مراکز و مؤسسات تخصصی حوزوی خواهران انجام خواهد شد. 🔹وی برگزاری جلسه دفاعیه را پایان راه، پایان نامه ها و رساله های علمی ندانست و نسبت به فرآوری آنها و برقراری ارتباط فرآیندی آنها با فعالیت های پژوهشی مستخرج از آنها تأکید کرد و مقاله علمی ـ پژوهشی، کتاب علمی، کرسی های علمی ـ ترویجی و نشست علمی را از جمله فعالیت های پژوهشی مستخرج از آنها دانست که برای طلبه و اساتید آورده علمی خواهد داشت. 🔹معاون پژوهش حوزه های علمیه خواهران، پرداختن به موضوعات جدید در جامعه ناظر به حل مسائل مرتبط با مؤلفه‌های بانوان، خانواده و کودک، ارتباط و تعامل معنادار اساتید راهنما با طلاب در روشمندی، ترغیب به ترجمه چکیده‌ها حداقل به زبان های عربی ‌ انگلیسی و تشویق به نمایه و انتشار آنها، در نظر گرفتن فرصت های مطالعاتی، لحاظ مالکیت معنوی اثر برای اساتید راهنما را ازجمله راهکارهای کیفی سازی پایان نامه ها و رساله های علمی دانست. 🔹در این برنامه همچنین حجت الاسلام والمسلمین نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان سمنان، سرکار خانم سالم معاون پژوهش استان، اساتید و هیئت همراه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران نکاتی را بیان داشتند. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔻کارشناس فعالیت ها و تشکل های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: درمسیر حرفه ای شدن نیاز به ابزار است. 🔹درحاشیه اختتامیه جشنواره علامه حلی برای پژوهشگران و نخبگان پژوهشی کارگاه "نقش فناوری اطلاعات در تحقیق و پژوهش" با هدف آموزش و حرفه ای کردن خواهران طلبه در امر پژوهش به خصوص در فضای مجازی برگزار شد. آقای نصاری کارشناس فعالیت ها و تشکل های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این کارگاه ها را حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و جهاد تبیین بیان کرد و گفت: در راستای این کارگاه دوتا هدف وجود دارد یک هدف آموزش ودیگری انگیزش است. برای اینکه کسی پژوهشگر حرفه ای شود باید ابزار پژوهش را خوب یاد بگیرد و به ابزارهای پژوهش نگاه جدی داشته باشد و همچنین منابع پژوهش قالب ،عنوان، ساختار پژوهش را بداند؛چرا که نوع تقسیم بندی منابع مقدمه ای برای حرفه ای شدن است. وی با بیان اينکه پژوهش به دو دستۀ دستی وماشینی تقسیم می شود و هریک معایب و مزایایی نیز دارند،تصریح کرد: منابع دیجیتال فرع ومنابع مکتوب اصل هستند.اگر فقط تکیه پژوهشگر به منابع دیجیتال باشد صدمات جبران ناپذیری پژوهش خواهد خورد. و بیان کردند که باید از منابع دیجیتال مانند گوشی نه به عنوان مصرف کننده باید به عنوان تولید کننده استفاده کرد لذا پژوهشی مطلوب است که چشم انداز آن شامل عمیق بودن استنتاجات ، ریزبینی وتوجه به نکات وجزئیات ، معتبر بودن محتوای مورد تحقیق، انبوه بودن منابع ،تعداد خروجی بیشتر،تعداد موضوعات (وسعت استنتاج)، تحقیق گروهی ،جامعیت در تحقیق ، ارتباط یابی بین نظرات (تدوین)، قدرت مانور در مولفه های عمیق( چه کسی ،چقدر ،چگونه ،چه موقع ) است. استاد نصاری در ادامه کارگاه با بیان ابزارهای فناورانه وتنوع آنها افزود: نرم افزارهای محتوایی ذاتاً دارای محتوا هستند مانند نرم افزار جامع الاحادیث، نرم افزار نور،نرم افزار فقه اهل البیت و.... در مسیر حرفه ای شدن نیاز به ابزار است کسی که حرفه ای شد هم سرعت وهم دقت بیشتر دارد. این که باید حرفه ای شویم حرف من نیست صحبت مقام معظم رهبری است که باید حرفه ای باشیم و با آن غصه ای هم نخواهیم داشت. وی بیان کرد: سامونل جانسون دانش را بر دوقسم تقسیم کردند :الف)دانشی که می دانیم (محفوظات تجربیاتی که در طول زندگی کسب می کنیم و تحصیلات کلاسیک (حوزوی) (اموزش های تکمیلی ) ، ب)آنچه که می دانیم در کجا می توان اطلاعاتی درباره اش یافت. لذا آشنایی با نرم افزارهای محتوایی(دستکتاپ،ابری ، اپیکشنها) و آشنایی با نرم افزارهای ابزاری که محتوا به پژوهشگر نمی دهند ولی ابزاری برای کسب محتوا هستند مانند مرورگر crom , mozila و ذره بین و ... می توان مفید و موثر باشد. کارشناس فعالیت ها و تشکل های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران در ادامه تصریح کرد: برای اینکه موتور پیمایش کاوش و رباط متن شما را به صورت خزنده بپذیرد باید پرسنل مخاطب راشناسایی کنید و بعد تولید محتوا کنید. پرسنل مخاطب یعنی اینکه تفکر مخاطب باید در نظر گرفته شود ، مخاطبان طرز فکرهای مختلف دارند و باید در تولید محتوا با ابتکار ونوآوری این امر لحاظ شود. باید در تولید محتوا این را دانست که فضای مجازی فضای چند هویتی است و فرد می تواند با استفاده از یک هویت جدید و با توجه به طرز مخاطب مطالبی که مبنای الهی ودینی دارد را نشر دهد و باید در فضای مجازی تقوا رعایت شود تا شالودۀ روح وروان خراب نشود .همچنین باید در فضای مجازی آرایش جنگی گرفت . برای این کار باید کلید واژه مناسب بیاورید چگالی کلید واژه، وزن کلید واژه باید لحاظ شود ، و نیز باید مهارت جستجوی پیشرفته وفوق پیشرفته را یاد بگیرید تا با عمق بیشتری کار پژوهشی را نجام دهید. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
💠 حدیث روز💠 💎 پنج ثمره گفتار نیک 🔻امام سجاد عليه‌السلام: اَلْقَوْلُ الْحَسَنُ يُثْرِى الْمالَ وَ يُنْمِى الرِّزْقَ وَ يُنْسِئُ فِى الاَْجَلِ وَ يُحَبِّبُ اِلَى الاَْهْلِ وَ يُدْخِلُ الْجَنَّةَ ❇️ ، ثروت را زياد و روزى را فراوان می‌كند، مرگ را به تأخير می‌اندازد، انسان را در خانواده محبوب می‏كند و به بهشت وارد می‌‏نمايد. 📚 خصال: ص 317، ح 100 ‌ ‌ 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
به گزارش معاون فرهنگی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) مصاحبه ای از مادر شهید محمود طاهری توسط یکی از مبلغین این مدرسه به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا گرفته شد. در ابتدا مادر شهید طاهری ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت ام البنین(س) به بیان ویژگی های اخلاقی این شهید بزرگوار پرداختند. مادرشهید گفت: شهید درعنفوان نوجوانی درسن ۱۶سالگی شهدشیرین شهادت رانوشید. مادر شهیدافزود: محمود ازهمان طفولیت دم ازجبهه،جنگ وشهادت می زد.ودرهمان سنین دانش آموزی به جبهه اعزام شد. مادر تصریح کرد: محمود از همان اول سخنش این بود که بایدبرود وادامه دهنده راه امام حسین (ع) شود. مادر در پایان سخنانش خاطر نشان کرد:ما کجا وشهداء کجا؟؟؟ مالایق شهداء نیستیم. مادرشهید طاهری از خوابی که درمورد شهید دیده بود تعریف کرد. وی گفت:چندمرتبه خواب دیدم محمودم پیراهن سفید بلندی به تن کرده ودرحالی که چندنفراوراهمراهی میکردند برای خداحافظی نزد من آمده،تااینکه در آخرین جمعه ای که این خواب رادیدم، آقا محمود در خواب گفت:مادر من راحلال کن در همین حین صدای اذان درکوچه وحیاط ماپیچید. ازخواب بیدارشدم از آنجا که پدرش چندسال پیش به رحمت خدارفته بود وبچه ها کوچک بودند ونخواستم انها را از خواب بیدارکنم دیگر خوابم نبرد.حال آشفته ای داشتم، وازطرف دیگرهم محمود رابه خداوامام حسین (ع) سپرده بودم تااین که با خودم گفتم: خدایاچگونه امشب رابه صبح برسانم مثل مرغ سربریده پرپرمی کردم آن موقع ها نه تلفن بود ونه کسی بود که سراغ محمود رابگیرم .آن روزیکی ازنزدیکان دوباربه منزل ماسرزد. بارسوم شب موقع خوابیدن بود باچندنفرازریش سفیدان ازاقواممان امد زنگ در را زد، درراکه بازکردم شصتم خبردارشد که محمود به شهادت رسیده، گفتم خبراوردید؟خبر شهادت؟ ۳شب است که دلم باخبراست که محمود شهیدشده چون هروقت به نمازمی ایستم آن اذان باصدای بلنددرخواب، زمزمه گوشم است. از آن زمان است که همیشه اول اذان اماده سرسجاده نشسته ام منتظرم پسرم محمود بیایدونمازرابا هم بخوانیم. شادی روح همه شهداء عزیزمان صلوات 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
💫 سرو قامتان مقاومت 💫 به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها مهدی شهر : جمعی از کادر مدرسه علمیه فاطمیه مهدی شهر همزمان با سالگرد وفات حضرت ام البنین (س) با خانواده شهید ساجد اسکندری و شهید علی بختیاری دیدار کردند . سرکار خانم بختیاری همسر شهید سرافراز ساجد اسکندری و خواهر شهید سرافراز علی بختیاری است. او در مورد شهدای خانواده توضیحاتی داد و گفت : هردو نفر در خانواده مذهبی و انقلابی بزرگ شدند و از دوران نوجوانی به مبارزات انقلابی می پرداختند و دراین راه تلاش بسیار کردند .و نکته قابل توجه این بود که در این مسیر خستگی ناپذیر بودند . همسر شهید افزود : شهید اسکندری به مدت 10 سال مفقودالاثر بود و هیچ کس از او خبر نداشت تا اینکه بعد از 10 سال پلاک او را در تفحص در منطقه فاو پیدا کردند .بعد از مفقودالاثر شدن او برادرم شهید علی بختیاری یکسال به دنبال او می گشت تا اینکه او نیز در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد . خواهر شهید اضافه کرد : ویژگی بارز شهید اسکندری ایمان به خدا و مهربانی او بود .او دارای سه فرزند دختر بود که همیشه فرزندانمان را روی زانوی خود می نشاند و با آنها بازی میکرد و تا به آنها غذا نمی داد خود غذا نمیخورد. خانم بختیاری در مورد شرایط اجتماعی کنونی اظهار داشت : هم اکنون نیز کنایه های برخی نادانان را می شنویم که همسر شما خانواده را رها کرده و رفته در حالیکه خانواده مهمتر بوده .و یا اینکه او برای پول و مقام به جنگ رفته است .اما نکته مهم این است که شهدای ما برای دفاع از اسلام ، عقیده و ناموس خود به جنگ رفتند .گرچه دوری از آنها سخت است و هنوز منتظریم که آنها برگردند و این سختیها پایان یابد ولی به آنها افتخار میکنیم و خوشحالیم که در این مسیر قدم گذاشتیم . وی در پایان به نقش جوانان امروز در ادامه راه شهدا اشاره کرد و گفت : شهدای ما واقعا خستگی ناپذیر بودند و از هر تلاشی فروگذار نبودند .جوانان امروز نیز باید این خصیصه را از شهدای ما الگوی خود سازند و در این راه صبر و مقاومت به خرج دهند . 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
حجت‌الاسلام والمسلمین آقای میرعلی‌اکبری: حضرت ام البنین سلام الله‌علیها الگوی کاربردی در معرفی الگوهای اسلام است. به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه دامغان، رزم‌آراء معاون فرهنگی مدرسه ضمن عرض تسلیت رحلت حضرت ام البنین سلام الله علیها گفت: به همین مناسبت مراسم عزاداری و سخنرانی، با حضور طلاب و جمعی از بانوان شهرستان،در سالن اجتماعات این مرکز آموزشی برگزار گردید. وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین آقای میرعلی‌اکبری سخنران و مداح این مراسم بود. حجت‌الاسلام والمسلمین آقای میرعلی‌اکبری با عرض تسلیت رحلت حضرت ام البنین اظهارداشت: معجزه پیامبر ما قرآن است و قرآن هم معجزه ای است که تاریخ انقضاء ندارد. تمام آیاتی که در قرآن توسط خداوند متعال آمده است و توسط نبی مکرم اسلام صلوات‌الله‌علیه بیان شده باید بیان شود، حتی اگر حرف یا آیه ای تکرار می شود( به عنوان مثال آیه فبای آلاء ربکما تکذبان سوره الرحمن) حکمتی دارد که وقتی امام معصوم ظهور فرمایند حکمت این تکرار ها مشخص می‌شود. وی افزود: از من و شما سوال می‌شود و باید خوب پاسخ گو شبهاتی مانند اینکه می‌گویند: مگر نمی‌گویید هر تر و خشکی در قرآن وجود دارد هر مسئله‌ای در قرآن هست مثلا من یخچال خانه ام خراب شد یا سرم درد گرفت از کجای قرآن کمک بگیرم؟! جالب این جاست که بعضی ها می گویند آره هست ما به آن دسترسی نداریم! این حرف، حرف درستی نیست ما از قرآن هم بخواهیم دفاع کنیم باید عالمانه دفاع کنیم. از اهل بیت علیه السلام هم بخواهیم دفاع کنیم باید عالمانه دفاع کنیم. حجت‌الاسلام میرعلی‌اکبری در پاسخ افزود: وقتی میگوییم هیچ تر و خشکی نیست مگر اینکه در قرآن هست"لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین"، یعنی انسان برای هدایت به هرچیزی که نیاز داشته باشد در قرآن هست چون این کتاب ، کتاب هدایت است. "هدی لناس" این کتاب کتابی است که انسان برای رسیدن به کمال و هدایت به وسیله این کتاب بی نیاز می شود، یعنی هر چیزی که ما برای هدایت نیاز داریم در قرآن هست. وی با تاکید بر این که اگر درباره هر مسئله‌ای چیزی نمی‌دانیم واضح بگوییم بلد نیستیم، افزود: اگر درباره اسلام هم نمی‌دانیم چیزی نگوییم. کارشناس دینی اظهارداشت: داشتن الگو یک مسئله مهمی است و ما باید از اسلام الگو معرفی کنیم. مهم این جاست که به هر شکلی نمی توانیم الگو معرفی کنیم باید یک الگوی کاربردی معرفی شود. حجت‌الاسلام والمسلمین آقای میرعلی‌اکبری تصریح کرد: از دلایل زیاد بودن طلاق آن است که حوزه و دانشگاه الگوی کاربردی به جوان معرفی نکرد. جوانی که از آموزش پرورش یاد نگرفت،از مسجد یاد نگرفت، از حوزه و دانشگاه یاد نگرفت از اینترنت یاد می گیرد، از سینمای هالیوود یاد می‌گیرد. وی یادآور شد: یکی از الگوهای کاربردی که در این مسئله کمک می‌کند حضرت ام البنین سلام الله علیها است و تاکید نمود: حتی اگر پدر علی ابن ابی طالب عليه‌السلام باشد هر دختری نمی تواند فرزند شجاع به دنیا بیاورد هر دو طرف باید این استعداد را داشته باشند. رزم‌آراء قرائت زیارت حضرت ام البنین سلام الله علیها و روضه خوانی را از دیگر برنامه‌های این مراسم برشمرد. 🌸کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔹بوی بهشت 🔹️ ✍به گزارش معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد(س) بسطام دیداری با مادرشهیدمفقودالجسد به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) وروزتکریم خانواده های شهدا برگزارگردید. 💠مادرشهید مفقودالجسدحمیدرستمیان در ابتدای سخنان خود بیان کرد:حمیدروز تولد امام زمان (عج) موقع اذان مغرب به دنیا اومد. تابستون هم بود. 💠مادرشهیددرادامه سخنان خوداظهارداشت: حمید تاپايان دوره راهنمايي درس خواند. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور يافت و بيست و يكم تير 1367 در نهراروند توسط نیروهای عراقی به شهادت رسيد. 💠وی افزود:وقتی حمید پنج روزه بود، هنوز براش نام انتخاب نکرده بودیم. مادرم گفت: پدرت گفته اسم این بچه رو مسلم بگذار، چون اسم پسر بزرگم حسین رو، ایشون انتخاب کرده بود. گفتم: نه مادر وقتی بار دار بودم به دلم افتاده که اسمش و حمید بگذارم. سرشب با مادرم این صحبت ها رو کردم. اون زمان یه اتاق بیشتر نداشتیم و همه بچه هام تو همون خونه به دنیا اومدند. پسرم حسن هم تو همون خونه سرخک گرفت و از دنیا رفت. 💠مادرشهیدتصریح کرد:در مورد اونجا یه جوری برای ما تعریف می کرد انگار از صبح تا شب اونجا تلویزیون می بینند و استراحت می کنند . اصلا به ما نمی گفت: اونجا چی بهشون می گذره که ما ناراحت نشیم. ولی یکبار تعریف می کرد تو عملیات کربلای شش، هفت روز تو بیابان مانده بود. بعد از هفت روز می گفت: گفتم یا امام رضا (ع) کمک کن. من اگر بمیرم هم، اسیر صدام نمیشم. اونجا خیلی از دوستانش اسیر شده بودند. به لطف خدا حمید فرار کرده بود. راه را گم کرده بود. 🆔@mhw_semnan
《نحوه تخصیص یارانه بن کتاب 》 📚نمایشگاه مجازی کتاب تهران📚 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 با مساعدت جناب آقای رمضانی مدیر عامل محترم خانه کتاب و ادبیات ایران و همکاری مرکز محترم برنامه ریزی و نظارت ، اطلاعات لازم جهت تخصیص یارانه به خانه کتاب و ادبیات ایران ارسال گردیده است و طلاب و اساتید محترم جهت بهره مندی از یارانه به شرح ذیل نسبت به ثبت نام اقدام نمایند: 1. ثبت نام از روز چهارشنبه 22 دی ماه آغاز و تا زمانی که اعتبار یارانه موجود باشد ادامه خواهد داشت؛ 2. متقاضیان می بایست به لینک https://bon.tibf.ir/account/registration و یا آدرسketab.ir مراجعه کرده و نسبت به ثبت نام اقدام نمایید؛ 3. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای طلاب محترم ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت طلاب بوده و ۴۰ درصد معادل ۱۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد 4. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اساتید محترم ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان سهم اساتید و ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. 5. یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. بنابراین برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد. 6. با توجه به بودجه اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده‌اند.بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود. 7. فرایند ثبت‌نام را تا دریافت این پیامک «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه دهید تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی و ثبت شود. 8. هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب است. (هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد. 9. در صورتی که جهت تجهیز کتابخانه مدارس علمیه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه کتاب و ادبیات ایران یارانه ای اختصاص یابد، در شبکه های اجتماعی نشر هاجر اطلاع رسانی خواهد شد. 10. سامانه https://bon.tibf.ir/ پاسخگوی سوالات و ابهامات طلاب و اساتید محترم در فرایند ثبت نام می باشد. 11. برای اطلاع از آخرین اخبار و آگاهی از اطلاعیه های ستاد دومین نمایشگاه مجازی کتاب به کانال ایتا مرکز نشر هاجر به نشانی https://eitaa.com/hajarpub_ir مراجعه نمایید. 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
گفت‌وگوی خواندنی با بانوی طلبه همسر شهید | از معلمی حاج محمود تا فرماندهی عملیات همسر شهید محمود اخلاقی می گوید: ۳۰ مرداد ۵۹ بود که ما باهم ازدواج کردیم؛ یک ماه بعد از ازدواجمان جنگ شد و عراق به ایران حمله کرد و بعد از آن حاج محمود به شکل مداوم در جبهه بود، یعنی هشت سال که جنگ بود حاج آقا ۹۶ ماه حضور در جنگ و ۷۰ درصد جانبازی داشت. در ایام تکریم مادران و همسران شهدا خبرنگار حوزه به سراغ همسر سردار شهید محمود اخلاقی رفته و با او درباره این شهید عزیز به گفتگو نشسته است که آن را در ادامه می‌خوانید: خودتان را معرفی کنید زرین بی طرف، همسر سردار شهید محمود اخلاقی هستم. قبل انقلاب تحصیل کلاسیک داشته‌ام و از آنجا که اجازه بیشتر از دیپلم را در آن زمان به خانم‌ها نمی‌دادند، بنده بعد از انقلاب در رشته حوزوی ادامه تحصیل دادم. شهید اخلاقی را معرفی کنید و چه زمانی به شهادت رسیدند؟ شهید «محمود اخلاقی» سال ۱۳۳۵ در شهر «سمنان» و در خانواده مذهبی که سرشار از معنویت و عشق به ائمه اطهار علیهم السلام بود، متولد شد. حاج محمود معلم ریاضی آموزش و پرورش سمنان بود ابتدا در چاشم درس می‌داد، سه سال معلم نمونه کشوری شد که به جمع سپاه پیوست. تعدادی از دانش‌آموزان وی نیز در منطقه با او بودند و علاوه بر امور فرماندهی، در حلقه درس اخلاق او شرکت می‌کردند. شهید اخلاقی از فرماندهان لشکر ۱۷ امام علی بن ابیطالب (ع) بود که از درگیری‌های اولیه کردستان تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ به مدت ۹۱ ماه در جبهه‌های جنوب و غرب کشور حضور مستمر داشت و نهایتاً در آخرین روزهای دفاع مقدس در ۵ مرداد ماه ۱۳۶۷ به درجه رفیع شهادت نائل شد. محل شهادت: اسلام آباد غرب عملیات: مرصاد و محل دفن شهید در گلزار شهدا امامزاده یحیی (ع) است. ۳۰ مرداد ۵۹ بود که ما باهم ازدواج کردیم؛ یک ماه بعد از ازدواجمان جنگ شد و عراق به ایران حمله کرد و بعد از آ ن حاج محمود به شکل مداوم در جبهه بود، یعنی هشت سال که جنگ بود حاج آقا ۹۶ ماه حضور در جنگ و ۷۰ درصد جانبازی داشت.حاج محمود چه زمانی به جبهه رفتند؟ هرچند وقت یک بار به مرخصی می‌آمد؟ شهید از اول جنگ وارد جبهه شدند و از همان ابتدای ازدواج در سپاه بودند و حضور در جبهه را وظیفه می‌دانستند به خصوص اینکه امام دستور داده بودند که جبهه‌ها را پر کنید و من حتی بارها به حاج آقا می‌گفتم شما مجروح هستید دیگر کفایت می‌کند، اما شهید اخلاقی می‌گفتند نه باید بروم چون به منطقه آشنایی دارم و بایستی حضور داشته باشم، اگر من بیایم خانه بنشینم جفا کرده‌ام و اینکه رهبر به ما دستور داده که باید در جبهه حضور داشته باشیم خود را موظف می‌دانم که در جبهه حضور داشته باشم. زمانی که کمی بهبودی پیدا می‌کردند می‌رفتند جبهه و زمانی هم که حالشان خوب بود و سلامت بودند، بین این عملیات تا عملیات بعدی مرخصی نمی‌گرفتند، اگر مرخصی می‌آمد ۲۴ ساعته یا ۷۲ ساعته بود. یادم هست سر فرزند دومم پنج ماه حامله بودم و وقتی حاج آقا از جبهه برگشتند فرزندمان یک ماهه بود که آمده بودند بچه را ببینند. شهید اخلاقی چون فرمانده عملیات بود بین دو عملیات می‌ماند تا برنامه‌ریزی کنند برای عملیات بعدی و نمی‌آمدند خانه، لذا وقتی که آمدند بچه دوم ما یک ماه بود یعنی شش ماه به طور مستمر در جبهه بودند و در دو عملیات شرکت داشتند؛ بیشتر وقت‌هایی که به منزل می‌آمد هم مجروح بودند یا در بیمارستان بستری بودند؛ و تا قبل از بهبودی مجدد آماده رفتن به جبهه می‌شدند. چه طور از شهادت حاج محمود را مطلع شدید؟ هر دفعه که جبهه می‌رفت خودم را آماده خبر شهادتشان می‌کردم، اما هر دفعه خبر مجروحیتش را بهم می‌دادن، دفعه آخر که رفت اصلاً این آمادگی را نداشتم، خودشان هم گفتند که می‌روم، حکم مأموریت پانزده روزه داشت و میام پیش شما هستم برای همیشه؛ برای خداحافظی که پیش مادرش رفته بود، مادر گفته بود این همه رفتی جبهه کافی نیست که زن و بچه را می‌خواهی تنها بگذاری و بروی، حاج محمود گفته بود مادر حکم ماموریتم پانزده روز است، زود برمی‌گردم، اما سر ۱۵ روز پیکر مطهرش را آوردند.شما ناراحت نمی‌شدید از اینکه آن قدر زود به زود جبهه می‌رفتند؟ چون به خاطر اسلام بود، راضی بودم. از ویژگی بارز شهید اخلاقی بگویید اخلاق خوب از ویژگی‌های بارز شهید اخلاقی بود؛ یعنی حتی در مجروحیت که درد داشتند و مجروحیت داشتند خنده به لب داشت و شوخی‌هایشان برقرار بود؛ یادم نیست در مدت مجروحیت که خانه بود و پرستار می‌آمد برای تعویض پانسمان شهید اخلاقی حتی اخمی نداشت من اصلاً ندیدم؛ وقتی دوستانشان و بسیجی‌ها که می‌آمدند دیدنشان، بخاطر شرایط حاجی گریه می‌کردند، ولی خودشان می‌گفتند و می‌خندیدند و بچه‌ها روحیه می‌گرفتند. رزمندگانی که با شهید اخلاقی بودند می‌گویند وقت عملیات جدی بود اما زمانی که پشت خط بود، خیلی شوخی می‌کرد و به بچه‌ها روحیه می‌دادند. 🆔 @mhw_semnan
🔻بازدید مدیر حوزه علمیه خواهران استان حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی نجم و کادر مدیریت از مجمع عالی حکمت اسلامی در شهر مقدس قم 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
🔶🔸همایش کشوری بانوی مهر🔶🔸 ♻️دبیرخانه همایش کشوری بانوی مهر برگزار می نماید: 💎💎پیش نشست دوم : فاطمه زهرا سلام الله علیها الگوی سیاستمدار زن امروز 🗣🗣سخنران: حجت الاسلام والمسلمین دکتر اسماعیل صالحی زاده عضو هیئت علمی دانشکده علوم قرآنی شهرستان شاهرود ؛ پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه ⏳⏳زمان: ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ 🕓🕓 ساعت :۱۰ صبح 💻💻لینک ورود به جلسه : https://ac.whc.ir/ru74q6zzzc7j/?session=breezbreezxgigh3az8yr8pmwx&html-view=true 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan
💠 حدیث روز💠 ستمکاران مراقب باشند 🔻امام علی (علیه‌السلام): يَوْمُ‏ الْمَظْلُومِ‏ عَلَى الظَّالِمِ أَشَدُّ مِنْ يَوْمِ الظَّالِمِ عَلَى الْمَظْلُوم‏ ❗️ روز انتقام مظلوم از ظالم، شديدتر از روز ستم كردن ظالم بر مظلوم است. 📚 نهج البلاغه، حکمت 241 ‌ ‌ 🌸 کانال رسمی حوزه علمیه خواهران استان سمنان 🆔 @mhw_semnan