#خبر_استان
برگزاری دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار روحانیت استان سمنان
🔸روابط عمومی حوزه علمیه خواهران استان سمنان از برگزاری دومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار روحانیت استان سمنان با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجم مدیر حوزه علمیه خواهران استان ، سردار عباس مطهری مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان و اعضای شورا در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان ، خبر داد .
🔹وی خاطر نشان کرد ؛ حکم ریاست کارگروه روحانیت و حوزه های علمیه دفاع مقدس استان ، برای یک سال دیگر به حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجم مدیرحوزه علمیه خواهران استان، تقدیم شد .
🔰در این دیدار در خصوص برنامه ها و فعالیت های شورای روحانیت در هفته دفاع مقدس گفتگو شد.
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
معاون آموزش مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان:
طلبگی، آراستگی به علم و دانش همراه با ماموریتی بزرگ
معاون آموزش مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید گفت: طلبگی آراستگی به علم و دانشی است که موظف به انجام ماموریتی بزرگ است
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه مهدی شهر:
آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ در مدرسه علمیه فاطمیه مهدی شهر برگزار شد. در این مراسم خانم راضیه علیپوری معاون آموزش مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان ضمن تبریک ایام آغاز امامت امام زمان و میلاد با سعادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام صادق علیه السلام گفت: خودشناسی ، خودآگاهی و خود سازی سه گام مهمی هستند که هر انسانی در زندگی فردی خویش متعهد است و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد. علاوه بر آن نسبت به هر صنفی که وارد آن می شود نیز باید این سه گام را دریابد. یعنی وقتی وارد طلبگی می شویم باید در مورد این سه گام در صنف طلبگی خوب بیندیشیم.
وی افزود: طلبگی آراستگی به علم و دانشی است که موظف به انجام ماموریتی بزرگ است. قدمت طلبگی به اندازه رسالت انبیاست. قطعا باید بعد از رسالت، دین ابلاغ گردد. وظیفه ابلاغ دین بعد از انبیا و اولیا علماست و طلاب هستند. مهمترین و اساسی ترین نیاز انسان خود خداوند است آن زمان که میگوید "انا لله و انا الیه راجعون" پس این مسیر آسمانی و الی الله را طلاب باید انسان ها باز کنند زیرا انسان جاهل است و اگر وحی و ابلاغ نباشد انسان تبدیل "کالانعام بل هم اضل..." می شود. پس طلبه وظیفه مهم و سنگین بوده
معاون آموزش مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان سمنان ضمن مقایسه مفهوم تکبر و عجب بیان کرد: آفاتی که طلبگی را تهدید می کند عجب و تکبر است. تکبر در مقام مقایسه با دیگران و غرور و خودبزرگ بینی است. اما عجب در مقام مقایسه با دیگران نیست بلکه احساس خودبزرگ بینی ، خود برتر بینی درونی ماست که باعث می شود همیشه خودمان را خوب بپنداریم. پس باید دائم در صدد خودسازی در این مسیر قرار بگیریم.
علیپوری تصریح کرد: اگر سختی درس خواندن را در طلبگی به دوش نکشیم باید در آینده خفت و خواری بی سوادی را در لباس طلبگی به دوش بکشیم . حرکات و عادات و حرفها را با صنف طلبگی باید هماهنگ کنیم و بدانیم که تمام درسها و مقدماتی را که می خوانیم باید در راه بکار گیری برای ماموریت بزرگ طلبگیمان باشد و بدانیم مهمترین سلاحی که طلبه برای ادامه مسیر لازم دارد خوش خلقی است.
#افتتاحیه_سال_تحصیلی_۱۴۰۳_۱۴۰۴
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_سلام_الله_علیها_مهدی_شهر
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
باسمه تعالی
سلام علیکم
📢قابل توجه تمامی مبلغان و دانش آموختگان محترم:
📚اداره آموزش و توانمندسازی مبلغان و دانش آموختگان این کانال را با اهداف ذیل در کوثرنت ایجاد نموده است:
1. معرفی برنامه های مختلف اداره آموزش و توانمند سازی مبلغان و دانش آموختگان؛
2. معرفی درس ها و دوره های آموزشی بارگذاری شده در سامانه سیما؛
3. بارگذاری تجارب و مطالب مفید برای کلیه مبلغین و دانش آموختگان؛
4. پشتیبانی محتوایی مبلغان که به صورت مرتب حداکثرهر دو هفته یک بار مطالب جدید با ارائه بسته های کاربردی با عناوین ذیل بارگذاری می شود :
الف) احکام کاربردی مهم
ب) رهنمودهای تبلیغی بزرگان
ج) آموزش های مهارتی تبلیغ در قالب فایلهای مکتوب
د) مقالات برگزیده تبلیغی
ه) منبرهای آماده
🛎️-لازم به ذکر است مخاطبین این صفحه می توانند هرگونه نظر و پیشنهادی را به ای دی شخص مالک کانال ارسال نمایند.
🗺️🔍جهت دسترسی به کانال اداره آموزش و توانمند سازی پس از ورود به کوثرنت در ستون سمت راست رواق تصویر فوق را پیدا نموده و روی آن کلیک نمایید.
🌐🔍ویا در صورتی که قبلا وارد کوثرنت شده اید با استفاده از لینک زیر مستقیم وارد کانال شوید:
https://kowsarnet.whc.ir/groups/profile/44863385#post
#معاونت_فرهنگی_تبلیغی_حوزه_خواهران
#اداره_کل_شبکه_سازی_و_راهبری_فرهنگی_تبلیغی
#اداره_آموزش_و_توانمندسازی
#کانال_کوثرنت
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
حوزه علمیه خواهران استان سمنان
باسمه تعالی سلام علیکم 📢قابل توجه تمامی مبلغان و دانش آموختگان محترم: 📚اداره آموزش و توانمندسازی مبل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚📚برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت ایام آغاز امامت و ولایت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها مهدی شهر معاونت پژوهش این مدرسه از برگزاری نمایشگاه کتاب به مناسبت ایام آغاز امامت و ولایت حجت بن الحسن العسکری علیه السلام در این مدرسه خبر داد.
♦️این نمایشگاه کتاب در ایام ماه ربیع الاول در معرض دید طلاب و عموم مراجعین این مدرسه میباشد.
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_سلام_الله_علیه_مهدی_شهر
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
به گزارش روابط عمومی مدرسه علمیه خواهران فاطمیه سلام الله علیها مهدی شهر با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۴ نشست توجیهی پژوهشی در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه سلام الله علیها مهدی شهر برگزار شد.
فلاحتکار معاون پژوهش مدرسه گفت:در این نشست که با حضور طلاب جدید الورود اعم از پایه اول و طلاب میهمان برگزار شد، ضمن معرفی واحد پژوهش و عملکرد آن در مدرسه؛ همایش ها و برنامه های جاری معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران از جمله دوره سئو، همایش ملی جنگ بیولوژیک،همایش آیت الله اختری و...بارتبه ISC و ضرورت و امتیازات شرکت در این دوره ها و همایش ها پرداخته شد.
در پایان جلسه ضمن تشویق طلاب به مشارکت حداکثری در برنامه های معاونت پژوهش به سوالات مطرح شده پاسخ داده شد.
#نشست_توجیهی_پژوهشی
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_سلام_الله_علیه_مهدی_شهر
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام عليك يا بقيّة الله في أرضه وبلاده , وحجّته على عباده
#سلاممهربانم،
دستی بر دلهایمان بکش
که این دلها، در نبودت
تکه سنگهایی تپندهاند..
بیا و دلهایمان را دل کن.
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨﷽✨
✍امام رضا علیه السلام:
سکوت دری از درهای حکمت است ، سکوت محبت و دوستی می آورد ، سکوت راهنمایی تمام نیکی ها است ؛ و نیز فرمود : در بنی اسرائیل هیچ عابدی عابد نمی بود تا آنکه مدت ده سال سکوت کند و پس از ده سال سکوت عابد شمرده می شد.(۱)
مردى به حضرت امام رضا روحي فداه عرض كرد : مرا وصيت و سفارشى فرما حضرت فرمود زبانت را نگهدار تا عزيز باشى و شيطان بر تو چيره نشود كه تو را بسوى خود بكشد پس تو را خوار كند.(۲)
💥ياد مرگ بهترين عبادت است ، بسيار صلوات بر محمد و آلش بفرستيد و بسي دعا كنيد براى مؤمنين و مؤمنات در دل شبهاى تار و روزها ، زيرا صلوات بر محمد و آل او از بهترين اعمال نيك است ، شديد علاقه نشان دهيد بر رفع نيازمنديهاى مؤمنين و شاد كردن آنها و برطرف ناراحتى از ايشان زيرا بعد از انجام واجبات هيچ عملى بهتر از شاد كردن مؤمن نيست.(۳)
📚منابع
(۱)انوارالبهیه(شیخ عباس قمی ره)ص۲۳۷
(۲)ارشادالقلوب،ج۱،ص۲۸۴
(۳)بحارالانوار،ج۱۷،ص۲۹۵
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
🔴 یادآوری زمان ماه گرفتگی
🟢 زمان : صبح چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
🟣 مدت زمان ماه گرفتگی جزئی :
از ساعت ۵ و ۴۳ دقیقه صبح
شروع می شود و تا
ساعت ۶ و ۴۶ دقیقه صبح
ادامه خواهد داشت
🔵 نکات قابل توجه :
🔺 اوج ماه گرفتگی در ساعت ۶ و ۱۴ دقیقه صبح می باشد.
🔺 با توجه به اینکه طلوع خورشید در تهران ساعت ۵ و ۴۹ دقیقه می باشد ، در تهران و بسیاری از مناطق ایران فرصت کمی برای مشاهده این پدیده وجود دارد.
🔺 در نیمه شرقی کشور، این ماهگرفتگی قابل مشاهده نخواهد بود و در نیمه غربی نیز بهدلیل روشنایی بامدادی و نزدیکی به طلوع خورشید، فرصت مشاهده محدود است
🟠 تکلیف شرعی :
🔺 هنگام زلزله ، خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی ، چه کلی و چه جزئی ، خواندن نماز آیات واجب است.
🔺 آغاز وقت نماز آیات برای خورشید گرفتگی یا ماه گرفتگی، زمانی است که خورشید یا ماه شروع به گرفتن میکند و تا زمانی که خورشید یا ماه به حالت طبیعی برنگشته، ادامه دارد.
🔺 نماز آیات دو رکعت است ،
که در هر رکعت پنج رکوع دارد ،
و به دو صورت خوانده میشود:
صورت اوّل: بعد از نیّت، تکبیرة الاحرام بگوید و یک بار حمد و یک سوره تمام بخواند و به رکوع برود و سر از رکوع بردارد، دوباره یک بار حمد و یک سوره تمام بخواند، باز به رکوع رود و همین طور تا پنج مرتبه و بعد از بلند شدن از رکوع پنجم دو سجده نماید و برخیزد، و رکعت دوّم را هم مثل رکعت اوّل بهجا آورد و تشهّد بخواند و سلام دهد.
صورت دوّم: بعد از نیّت و تکبیرة الاحرام و خواندن حمد، آیههای یک سوره را پنج قسمت کند و یک آیه یا بیشتر از آن را بخواند ،
و پس از خواندن آیه ، به رکوع برود و سر بردارد و بدون اینکه حمد بخواند، قسمت دوّم از همان سوره را بخواند و به رکوع برود و همین طور تا پیش از رکوع پنجم، سوره را تمام نماید.
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
هدایت شده از مرکز خدمات حوزه علمیه سمنان
مجتمع #کوثر_ولایت #اصفهان
✳ معرفی🔻
🔸 سال تاسیس: شهریورماه ۱۴٠۱
🔸 برای رفاه خانواده طلاب برادر و خواهر محترم، مجتمع کوثر ولایت در شهر اصفهان جهت رزرو در دسترس قرار گرفت.
🔹 شامل ۱۴ آپارتمان با ظرفیت هر سوئیت ۲ الی ۱۲ نفر
🔶 تمامي واحدهاي اقامتي مجهز به امکانات کامل آشپزخانه و پخت و پز مي باشند.
📬 اصفهان، خیابان حکیم نظامی، خیابان حسین آباد، کوچه شاداب (۱۳) کوچه سینا نبش فرعی اول مجتمع فرهنگی اقامتی کوثر ولایت
🔹متقاضیان محترم با مراجعه به سامانه سخا قسمت رزرو هتل می توانند نسبت به رزرو واحدهای اقامتی این مجتمع اقدام نمایند.
🔹همچنین تلفن پاسخگوی ۲۴ ساعته مجتمع امین ولایت در شهر شیراز آماده پاسخگویی به سؤالات و رزرو واحدهای اقامتی برای عموم طلاب محترم برادر و خواهر در مجتمع کوثر ولایت در اصفهان می باشد.
٠۷۱۳۷۳۶۹۶۱۸ - ۲۱
شماره پاسخگویی رزرواسیون مجتمعهای ولایت
٠۵۱۳۳۱۵۹۷٠۳
✅کانال اطلاع رسانی روابط عمومی مرکزخدمات حوزه های علمیه استان سمنان
@csis_10
💠کارگاه روش تدریس فعال در مدرسه علمیه حضرت معصومه (علیهاالسلام) برگزار شد.
🔻کارگاه روش تدریس فعال با حضور اساتید و تدریس خانم باقری استاد این مدرسه برگزار شد.
🔸باقری استاد کارگاه روش تدریس با اشاره به اهمیت فرا گیری فنون و روش های تدریس توسط گفت: این کارگاه به منظور افزایش کیفیت تدریس و ارائه بهتر دروس به طلاب برگزار گردید.
🔸وی با توجه به بخش های روش و فنون تدریس اظهار داشت: مواجهه با مسئله، آشنایی با راه حل، تمرین گروهی، ارائه و ارزیابی تلاش گروهی و ارائه و ارزیابی تلاش فردی از بخش های این کارگاه است.
🔸باقری تصریح کرد: هرکدام از بخش ها دارای گام هایی هستند که به اساتید برای ارائه بهتر دروس کمک می کند.
🔸این استاد حوزه با اشاره به روش های تدریس : روش تدریس ایفای نقش، روش بحث گروهی، روش حل مسئله، روش کنفرانس، روش آموزشی به همکلاسی ها، روش پروژه، روش بارش فکری و ... را از روش های تدریس دانست.
🔸باقری در ادامه بیان کرد: اساتید حاضر در کارگاه، به گروه های دونفره تقسیم شدند و به مباحثه و طرح درس پرداختند و با توجه به نکاتی که که فرا گرفتند، طرح درس های خود را ارائه دادند.
#کارگاه_روش_تدریس_فعال
#مدرسه_علمیه_حضرت_معصومه_شاهرود
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
🔰برگزاری جلسه دفاع پایان نامه
به گزارش معاونت محترم پژوهش مدرسه علمیه تخصصی امام جعفر صادق علیه السلام (سطح۳) شاهرود جلسه دفاع پایان نامه خانم (مینا محمدخانی) با موضوع:
🔶بررسی تطبیقی جایگاه سنت در مبانی تفسیری علامه طباطبایی(ره) و رشید رضا
با داوری حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر(مهدی عبادی)
و راهنمایی جناب آقای دکتر(روح الله محمدی)
در اتاق معاونت پژوهش این مدرسه برگزار گردید.
چکیده پایان نامه:
مشهور میان فریقین این است که سنت در کنار قرآن از جایگاهی مهم برخوردار است و در کنار قرآن حکم ثقل اصغر، به بیان آموزههای شریعت میپردازد. سنت در مبانی تفسیری بسیاری از مفسران دارای جایگاه ویژهای است. از جمله مفسران مشهور معاصر که صاحب دو تفسیر جامع المیزان و المنار، علامه طباطبایی و رشید رضا هستند. مسأله پژوهش حاضر این است که علامه طباطبایی و رشید رضا در مورد مبانی سنت، دارای چه اشتراکها و افتراقهایی هستند؟ این پایان نامه در صدد است با هدف شناسایی و تحلیل دیدگاههای دو مفسر مشهور و ژرف اتدیش معاصر، با استفاده از روش تحلیل تطبیقی، به جایگاه سنت در مبانی تفسیری علامه طباطبایی و رشید رضا بپردازد. بررسیها نشان میدهد که با تطبیق دیدگاههای علامه طباطبایی و رشید رضا در تفسیر قرآن، این موضوع مشخص میشود که میزان استفاده علامه طباطبایی از رشید رضا در تفسیر قرآن بیشتر است و نیز نظریات تفسیری رشید رضا، بسیار مورد نقد علامه طباطبایی قرار گرفته است. - با تطبیق دیدگاههای علامه طباطبایی و رشید رضا در تفسیر قرآن، این موضوع مشخص میشود که میزان استفاده علامه طباطبایی از رشید رضا در تفسیر قرآن بیشتر است و نیز نظریات تفسیری رشید رضا، بسیار مورد نقد علامه طباطبایی قرار گرفته است. به صورت کلی با تطبیق دیدگاه دو مفسر نتیجه حاصل میشود که میزان بهره گیری علامه طباطبایی نسبت به رشید رضا از سنت بیشتر و نیز تنوع استفاده از گونههای روایات تفسیری توسط علامه طباطبایی بیشتر از رشید رضا است. همچنین علامه طباطبایی استفاده دقیقتری از سنت نسبت به رشید رضا نموده است. هر دو مفسر روایات مخالف با قرآن را به کلی رد کردهاند و نیز گونههای استفاده از سنت در مبانی تفسیری هر دو مفسر، مواردی نظیر جری و تطبیق، بیان سبب نزول، بیان بطن آیات و... است که در هر دو تفسیر دارای تنوع است. منابع تفسیری علامه طباطبایی، حوزههای مختلفی نظیر قرآن، عقل و سنت است و رشیدرضا، استفاده کمتری از سنت در راستای تفسیر آیات نموده است. نیز کارکرد سنت، در تفسیر المیزان بیشتر مربوط به سنت معصوم است و رشید رضا سختگیری بیشتری در مورد کابرد سنت در تفسیر آیات داشته است.
واژگان کلیدی:
سنت، مبانی، تفسیر، علامه طباطبایی، رشید رضا.
#جلسه_دفاع_پایان_نامه
#مدرسه_علمیه_تخصصی_امام_جعفر_صادق_ع_شاهرود
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan
ثبت ۱۹ اثر توسط اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمیه سلام الله علیها مهدی شهر در جشنواره ی بانوی کرامت
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران فاطمیه (سلام الله علیها) مهدی شهر ۱۹ اثر توسط اساتید و طلاب این مدرسه در جشنواره ی بانوی کرامت در سامانه ی فراخوان های پژوهشی ثبت شد.
فلاحتکار معاون پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه مهدیشهر گفت:با تلاش اساتید و طلاب مدرسه تا کنون ۱۹ مقاله برای تایید به پرتال مدرسه جهت شرکت در جشنواره ی بانوی کرامت ارسال شده که بعد از بررسی مقالات جهت ارزیابی به استان ارسال شد.
فلاحتکار ادامه داد:امید است با اتمام کار تدوین مقالات تعدادی از طلاب در مهلت باقی مانده به تعداد آثار ارسالی این مدرسه به جشنواره بانوی کرامت افزوده شود.
#هفدهمین_دوره_جشنواره_بانوی_کرامت
#مدرسه_علمیه_فاطمیه_سلام_الله_علیه_مهدی_شهر
#مدیریتحوزهعلمیهخواهراناستانسمنان
🆔@mhw_semnan