📊 مقایسهی دو رسانه :
1⃣ کتــــــــــــــاب 📖
2⃣ فضـای مجازی 🌐
🔝 #سرعت_انتقالپیام :
⭕️ در فضای مجازی سرعت انتقال پیام ها بسیار بالاست و در عرض چند دقیقه میتوان ده ها پیام را منتقل نمود یا خواند ، ولی در کتاب سرعت انتقال پیام به مراتب پایین تر است و زمان بیشتری میطلبد.
😍 #جذابیــــــــــــــت :
⭕️ فضای مجازی به علت اینکه دارای تنوع در قالب های محتوایی است و از قالب ها متن ، عکس ، فیلم ، پادکست و... پشتیبانی میکند ، جذابیت بیشتری نسبت به کتاب دارد [چرا که کتاب تنها از قالب متن یا نهایتا تصویر بهره میبرد]
🔑 #اثرگـــــــــــــــذاری :
🔵 در این باره نمیتوان نظر قطعی داد چرا که کتاب مشتریان خود را دارد که از آن اثر میپذیرند و علم خود را افزایش میدهند و فضای مجازی نیز طرفداران خود را دارد. اما به نظر میرسد اکثر مردم از فضای مجازی اثر بیشتری میپذیرند. [هم به خاطر فراگیری بودن فضای مجازی و هم بخاطر جذابیت بصری آن]
🧠 #مانــدگاری_پــیام :
🔴 از آنجایی که کتاب ها حول یک موضوع خاص حرف میزنند و کم کم مخاطب را با عمق مسئله آشنا میکنند ، ماندگاری پیام در آنها بیشتر است ، در حالی که در فضای مجازی مخاطب با حجم عظیمی از پیام های مختلف با موضاعات متفاوت و عمق سطحی روبرو خواهند شد که تعداد کمی از آنها در ذهن فرد باقی میماند. [و همین مسئله باعث میشود که افراد دچار سطحی نگری به مسائل و یا حتی بیماری آلزایمر شوند]
💰 #هزینـهی_مصـرفی :
🔴 هرچند طی سالهای اخیر هزینهی خرید کتاب به طور سرسام آوری افزایش پیدا کرده است اما در همین زمان نیز به نظر میرسد استفاده از کتاب نسبت به فضای مجازی مقرون به صرفه تر باشد. [با توجه به اینکه برای حضور در فضای مجازی نیازمند تهیهی سخت افزارهایی مثل موبایل یا لپتاب و خرید بستههای اینترنتی هستیم]
💪 #سودمـــــــــــــندی :
🤔 قضاوت با خود شما...
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
#رسانه_شناسی(۱): رسانههای جهت دار💻📲📺📡👤
📜 شکی نیست که رسانه ها برای کسب قدرت رسانهای و تامین منافع صاحبان رسانه دست به تولید محتوا و خبرپراکنی میزنند . شاید یک رسانه مخالف با یک حزب خاصی باشد و بر این اساس به گونهای دست به تولید محتوا میزند یا اخبار را بازگو میکند تا عموم مخاطبین آن حزب مشخص را مقصر بدانند و از آن فاصله بگیرند. یا ممکن است رسانهای طرفدار شخص خاصی باشد و در مطالب خود به برجسته سازی آن شخص نزد مخاطبین بپردازد. به عبارت ساده تر رسانه ها با جهت ، هدف و زاویهی خاصی پیام های خود را به مخاطبین منتقل میکنند تا منافع صاحب رسانه تامین شود.
📖 تمرین : از آنجایی که اکثر رسانههای دنیا جهت دار هستند، جهت رسانههای اطراف خود را شناسایی کنید. به طور مثال ممکن است جهت یک رسانه ضدیت با لیبرالیسم یا جهت رسانهی دیگر ترویج تفکر سلطنت گرایی باشد.
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔میشود در فضای مجازی سخت پسند باشید و تا از صحت چیزی مطمئن نشدید ، آن را قبول نکنید و انتشار ندهید؟؟؟
#فریب_رسانهای
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
میلاد خورسندی|میخ مدیا
#رسانه_شناسی(۱): رسانههای جهت دار💻📲📺📡👤 📜 شکی نیست که رسانه ها برای کسب قدرت رسانهای و تامین مناف
#رسانه_شناسی(۲): رسانههای مگس صفت💻📲📺📡👤
📜 این رسانه ها زیر مجموعهی رسانههای جهت دار هستند و جهت فعالیت آنها اینچنین است که مانند مگس روی عفونتها و آلودگیها مینشینند و به بهانهی مطالبهگری و آگاهسازی #فقط نقاط ضعف و کاستی های جامعه و مسئولین را میبینند و بازتاب میدهند. این منابع خبری معمولا در مورد اتفاقات خوب یا ساکتند و یا آنها را کم ارزش نشان میدهند و منفی ترین برداشتها را نسبت به اتفاقات عادی دارند. نکتهی مهم این است که مخاطبین این رسانهها عموما امید به آینده خود را از دست میدهند.
📖 تمرین : رسانههای مگس صفت اطرافتان را شناسایی کنید.
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
🔴 کار برای خود کردن نفس پرستی است ، کار برای خلق کردن بت پرستی است ، کار برای خدا و برای خلق کردن شرک و دوگانه پرستی است ، کار خود و کار خلق برای خدا کردن توحید و خداپرستی است
✍ عـــلامه مطـــهری
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
میلاد خورسندی|میخ مدیا
💬 #قلم_نگاری (۱۵) 🙏کاش افراد بی سواد و حاشیه سازی که به بهانهی کمک به فقرا ، به بحث زیارت و ه
💬 #قلم_نگاری (۱۶)
👈 مکتب اسلام مانند #کارخانه نیست و مسلمانان محصولات آن ، که اگر چند مسلمان معیوب و ناسالم دیدیم بگوییم مشکل از کارخانهای است که آنها را اینگونه ساخته است. [تربیت کرده]
👈 مکتب اسلام مانند #مدرسه است که همه سر کلاس درس آن مینشینند ، ولی عدهای تنبلی پیشه کرده و مردود میشوند و عدهای دیگر تلاش میکنند تا نمرات قابل قبولی بیاورند. لذا دروس خود را خوب میخوانند [سعی میکنند اسلام را خوب بشناسند] و آموختههای خود را در زندگی به کار می ببندند. [بر اساس دین زندگی میکنند]
👈 خطای کسی که برای درس خواندن تلاشی نمیکند و فقط #نام دانش آموز بودن در مکتب اسلام را به دنبال خود یدک میکشد ، باید به نام مدرسه نوشت ؟؟؟
❌ اسلام به ذات خود ندارد عیبی
✅ هر عیب که هست از مسلمانی ماست
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
#بچه_های_کار
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
میلاد خورسندی|میخ مدیا
🌐 #راهکاردهی (۳) 🔊 بدون شک یکی از بخش های مهم و پر طرفدار فضای مجازی را باید اخبار و اطلاعات روز دا
🌐 #راهکاردهی (۴)
💵 یکی از کلاهبرداری های مشهور در سطح اینترنت و فضای مجازی #فیشینگ یا تلهگذاری نام دارد. در این روش سارقان اطلاعات تلاش میکنند تا با ساخت صفحات جعلی به جای صفحات اصلی ، اطلاعات مهم مخاطبین خود را به دست آورده و از آن اطلاعات سوء استفاده کنند. فیشینگ اکثرا در خرید های اینترنتی و به منظور خالی کردن حساب افراد رخ میدهد. برای در امان ماندن از این حیلهی هکر ها به چند مورد توجه کنید :
🔹1⃣🔹 : در خرید های اینترنتی که به اصالت صفحهی پرداخت مشکوک هستید ، یک مرتبه CVV2 کارت خود را اشتباه بزنید. اگر پیام "#خطا در اطلاعات بانکی" برای شما نمایش داده شد ، آن صفحه امن است. اما اگر این پیام را مشاهده نکردید ، احتمالا صفحهای که قصد خرید از آن را دارید جعلی است.[ظاهرا این روش همیشه جواب نمیدهد و هکر های فوق حرفهای راهکار دور زدن این آزمایش را میدانند]
🔸2⃣🔸: برای خرید های اینترنتی حتما از #رمز_دوم_پویا استفاده نمایید تا در صورت افشا شدن اطلاعات بانکیتان و مورد سوء استفاده قرار گرفتن ، خسارت کمتری به شما وارد آید و مبلغ کمتری از حسابتان خارج گردد.[چرا که هر رمز پویا برای یک دقیقه اعتبار دارد و تنها یک تراکنش مالی میتوان با آن صورت داد]
🔹3⃣🔹 : برای ورود به سایت های مورد نظر خود ، مستقیما از درگاه اصلی سایت اقدام به ورود کنید و به هیچ عنوان روی لینک هایی که به وسیلهی پیامک به منظور بازدید از سایت های خاص برای شما ارسال میگردد یا در سطح فضای مجازی موجود است ، #کلیک_نکنید.
🔸4⃣🔸 : معمولا سارقان در پی ساخت صفحات جعلی شبیه به سایت های مشهور هستند. لذا در صورت کار داشتن با سایت های شناخته شده حتما به درستی نام آدرس سایت دقت کنید. گاهی ادرس صفحهی جعلی با افزودن یا کاستن یک حرف انگلیسی یا یک عدد به نام ادرس صفحهی اصلی ، ایجاد میگردد. [مثال : bankmellat = صفحهی اصلی بانک. bankmelat = صفحه جعلی]
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
میلاد خورسندی|میخ مدیا
✌️ #دوکلامحرفحساب (۱۴) ✅ در این دنیا کمتر چیزی را میتوان یافت که دارای سود مطلق یا ضرر مطلق باشد
✌️ #دوکلامحرفحساب (۱۵)
😱 یکی از خطراتی که ممکن است حضور در زمین دشمن و پیامرسانهای خارجی [مانند اینستاگرام و تلگرام] برای افراد ایجاد کند و معمولا از قلم میافتد و کسی زیاد از آن حرف به میان نمیآورد ، قرار گرفتن در 🌀 #مارپیچ_سکوت است.
👺 باید دانست که دشمن در فضای تحت مدیریت خودش به صورت منسجم و بابرنامه حضور دارد و قطعا افراد آموزش دیده ای را اجیر کرده تا با فعالیت دقیق و🎯#نقطه_زنی در اقناع ، اهدافش را پیاده سازی کنند و افکار عمومی را با خود همراه نمایند. مقابله و در حقیقت جنگیدن با چنین افرادی [که کم هم نیستند] و موج های رسانهای قدرتمندی که میسازند ، کار مشکلیست و نیاز به #آموزش و آمادگی ذهنی بالایی دارد.
👈 نتیجه اینکه افراد زیادی که به مهارت #جنگ_نرم 📲 مجهز نیستند در مواجهه با این افراد و جو حاکم بر پیامرسان های خارجی ، اثر میپذیرند و آرام آرام تفکراتشان همرنگ آنان میشوند و یا در خوشبینانه ترین حالت از بیان مواضع و عقاید صحیح خود اجتناب ، و سکوت اختیار میکنند تا جو حاکم بر آنها #فشار_نیاورد ، و این معنای قرار گرفتن در🤫مارپیچ سکوت است.
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
کسی میدونه چرا فعالیت شبکه خبر حدود ۴ ماهه که در ایتا و سروش متوقف شده؟؟؟
عجیبه واقعا...
📍پ.ن : ظاهراً فعالیت این شبکه با آی دی مشهور شبکهی خبر در اینستاگرام و تلگرام در جریان است!!!
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
📣 روزی میرسد که مردم همگی به دنبال پاسخ این سوال هستند و آن روز یک قدم به ظهور نزدیک تر شدهایم:
🤔 بـرای ظهـور امـام زمـان چـه بایـد کـرد ⁉️‼️
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ
میلاد خورسندی|میخ مدیا
✌️ #دوکلامحرفحساب (۱۵) 😱 یکی از خطراتی که ممکن است حضور در زمین دشمن و پیامرسانهای خارجی [مانند
✌️ #دوکلامحرفحساب (۱۶)
🔷 اینکه کسی تصور کند اگر سواد رسانهای خود را ارتقاء داد ، دیگر میتواند در محتواهای مختلف پیامهای خوب را از پیامهای های بد تشخیص دهد و از آسیب های مخرب تولیدات رسانهای در امان بماند ، حاکی از فهم غلط در مورد سواد رسانهای است!
🔶 سواد رسانهای تنها توانایی تجزیه و تحلیل پیام های جاسازی شده در محتوا را در افراد ایجاد میکند و آن چیزی که تعیین کنندهی خوب و سازنده بودن پیام یا مخرب و ناسالم بودن آن است [و به عبارت دیگر معیار حق و باطل بودن] ، #سواد_دینی و #سواد_علمی میباشد.
با این اوصاف اگر شخصی در راه کسب سواد رسانهای تلاش کند اما سطح مبانی دینی و سواد علمی او مطلوب نباشد ، باز هم از آسیب پیام های خطرناک رسانهای در امان نیست ، چرا که قدرت تشخیص پیام خوب و بد در چنین فردی بسیار ضعیف است و معیار کارسازی در این زمینه ندارد!
✍ مــــــــیخ مِدیــــــــا
انتشاربدونلینک:آزاد✅
ـــ @mikh_media ـــ