eitaa logo
سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی
50 دنبال‌کننده
51 عکس
4 ویدیو
0 فایل
سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان ۹۹ توسط دانشگاه امام صادق(ع) و با مشارکت مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود. ارتباط با ادمین: @mnasiri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹نگاهی به عواقب بی توجهی به سواد رسانه ای در ارتباط با اخبار و اطلاعات کرونایی ✍️دکتر معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔸بی اعتمادی عمومی، از حقیقت و واقعیت به سمت دروغ و پاره حقیقت ها و سردرگمی رسانه ای مخاطبان از لطمات بی توجهی به آموزه های سواد رسانه ای مخصوصا در بزنگاه هاست. 🔹این بی توجهی و اهمال کاری دو سو دارد؛ از یک سو میتواند منجر به و در مخاطب شود و در بدبینانه ترین شرایط موجب سر و بی حسی افکار عمومی نسبت به موضوع مدنظر شود. 🔹بدون تردید خوانش مستمر اخبار موجب تاثیرات بر حوزه شناختی افراد و در برابر سیل اطلاعات خواهد شد، اطلاعاتی که دانستن و ندانستن آنها نیز تاثیر قابل تاملی بر روی وضعیت مخاطب ندارد. ✅متن کامل را در بخش ویژه «کرونا و سواد رسانه ای» در سایت سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی به آدرس milconf.ir بخوانید. @milconf3
🔶پنج لطمه بی‌توجهی به مؤلفه‌های سواد رسانه‌ای در مواجهه با اخبار کرونایی ✍️دکتر محمدصادق نصراللهی ـ دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 1️⃣«لطمه روحی و روانی»: ایجاد ترس افراط گونه منتهی به اضطراب می‌تواند سبب بروز خشونت در جامعه و بی‌نظمی شود. در عین حال همین لطمه تأثیر‌پذیری نسبت به رسانه‌ها را بیش از پیش می‌کند. به وجود آمدن وسوسه‌های ذهنی و وسواس‌های رفتاری پیامدهای چنین آسیبی است. 2️⃣«لطمه دینی و فرهنگی»: سواد رسانه‌ای بصیرت گرا می‌تواند نه تنها کاربران را در تأثیر‌پذیری این جریان خبری ایمن کند، بلکه می‌تواند نمونه‌ای مؤثر در آگاهی‌بخشی به مخاطبان نسبت تبار‌شناسی جریان‌ها و شبکه‌های معاند لندن‌نشین باشد. 3️⃣«لطمه‌ اقتصادی»: رسانه‌ها در شکل‌دهی به اپیدمی مصرف هیجانی و افراطی بی‌تأثیر نبوده‌اند‌ و فضاسازی ترس یقیناً در بروز چنین رفتاری مؤثر بوده است؛ این در حالی است که اکثر کشورها ضمن تأکید بر وجود ذخیره‌های کالایی کافی، سعی در اطمینان‌بخشی به مردمشان دارند،‌ اما همین مصرف هیجانی رسانه ساخته، سبب نامتوازن شدن نظام توزیع کالا و بروز بحران‌های خودساخته اقتصادی می‌شود. 4️⃣«لطمه سیاسی»: تصویر‌سازی رسانه‌های متفرقه و غیررسمی از ناکارآمدی تصمیم‌های سیاستی و سیاسی، سبب بروز نوعی «کم‌اعتمادی و بی‌اعتمادی» نسبت به نظام سیاسی و رسانه‌های رسمی آن می‌شود. 5️⃣«لطمه جسمی»: در زمینه مصرف مشروبات الکلی اگر همین افراد از سطح مناسبی از سواد رسانه‌ای برخوردار بودند، می‌توانستند به نادرست بودن اخباری که بر تاثیر شرب الکل بر عدم ابتلا به کرونا منتشر شده بود پی ببرند و تحت تأثیر آن قرار نگیرند. 👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=62 🆔 @milconf3
🕰یادآوری تاریخ های مهم همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی 🔸پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ آخرین مهلت ارسال 🔸پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ آخرین مهلت ارسال 🔸سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد. 🔸برای اطلاع از محورهای مقالات و ثبت نام و ارسال مقاله، به سایت رویداد به آدرس milconf.ir مراجعه کنید. 🆔 @milconf3
💢دکتر حسن بشیر: ارتباطات سلامت در بحران کرونا مورد توجه قرار گیرد ♨️رسانه‌ها اکنون نیز همانند همه زمان‌هایی که بحران به وجود می‌آید مسئولیت مشابه دارند. این مسئولیت شامل ۴ اصل مهم ، ، گویی و است و به نظر می‌رسد که تکنولوژی‌های نوین ارتباطی در شرایط بحران اجتماعی توانسته‌اند، نقش بسیار مثبتی را بازی کنند. ♨️راه‌اندازی اینترنت ملی به یک ضرورت جدی تبدیل و دولت الکترونیک به واقعیت بیشتری نزدیک شده ‌است و این حرکت و رویکرد مثبت می‌تواند نقش اساسی در تحولات کشور داشته باشد. ✅متن کامل این گفت‌وگو را در آدرس‌های زیر بخوانید: http://www.ibna.ir/vdcivvarvt1avy2.cbct.html http://milconf.ir/fa/news.php?rid=64 @milconf3
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی «حکمرانی نوین؛ سواد رسانه ای و اطلاعاتی» 🕰مهلت ارسال چکیده مقالات؛ پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ 🕰مهلت ارسال اصل مقالات؛ پایان مرداد ماه ۱۳۹۹ @milconf3
🔸چگونه با فرزندان خود درباره‌ی ویروس کرونا صحبت کنید و ترس‌شان را کاهش دهید 🔹به ویروس کرونا به عنوان فرصتی برای همکاری با فرزندتان برای ایجاد مهارت‌های سواد رسانه‌ای و خبری و جداسازی واقعیت از دروغ فکر کنید. 🔹در لینک زیر توصیه‌هایی براساس سن برای کمک به شما برای کاهش نگرانی‌های فرزندان‌تان درباره‌ی کرونا به اشتراک گذاشته‌ شده است و اینکه چگونه می‌توانید بفهمید که یک روایت آنلاین درست است یا خیر. 👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=66 @milconf3
🎯رئیس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی و تأثیرپذیری را پاشنه آشیل بسیاری از مخاطبان در فضای مجازی دانست و گفت: سازندگان اخبار جعلی و شایعات بر روی زودباوری مخاطبان حساب ویژه ای باز می کنند و معمولاً مخاطبانی که سواد رسانه ای کمتری دارند زودباورتر نیز هستند و در معرض انبوه اخبار، هر محتوایی را قبول می کنند. 🎯وی افزود: رسانه ها بر اساس وظایف ذاتی و حرفه ای خود در کنار رعایت مسئولیت اجتماعی می بایست نسبت به اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف و مبتنی بر بیان واقعیت و کاهش اثرات بحران اقدام کنند. لینک خبر در رسانه ها: 👉 http://fna.ir/ewka00 👉 https://www.isna.ir/news/99012212258/ 👉 https://hawzahnews.com/news/895098 @milconf3
از اصلی ترین و مبنایی ترین ابزارهای مقابله با بحران هایی همچون ویروس است. @milconf3
مخاطبانی که سواد رسانه ای کمتری دارند، زودباورتر هستند. @milconf3
🔹اطلاعاتی به یک اقیانوس و یک بند انگشت! 🔸معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔻نداشتن استراتژی دقیق جهت زیست رسانه ای مخصوصا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا به دلیل ایجاد اختلال دائم در فرایند تفکر مخاطبان، برای آنها عوارضی همچون و در پی خواهد داشت؛ مخاطبانی با اطلاعات به وسعت یک اقیانوس و عمق یک بند انگشت از تبعات در معرض مداوم اخبار بودن است. @milconf3
نگاهی به چند نکته ارتباطی در ایام خانه نشینی کرونا از زبان دکتر عبدالکریم خیامی _ دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @milconf3
🔔 سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔹افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانه ای» و اعطای جوایز نقدی به برگزیدگان ▫️دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانه‌ای» به محورهای این همایش خبر داد. ▫️دکتر محمدصادق نصراللهی اظهار کرد: به مقالات برگزیده در دو سطح مقالات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی تعلق خواهد گرفت و برای برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی کشور نیز تلاش خواهد شد. ▫️جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به پنج مقاله برتر با شرح ذیل اهدا شود: سطح اول: پنج مقاله در سطح علمی ـ پژوهشی: - مقاله اول: ۳ میلیون تومان - مقاله دوم: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان - مقاله سوم: ۲ میلیون تومان - مقاله چهارم: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان - مقاله پنجم: یک میلیون تومان - - سطح دوم: پنج مقاله در سطح علمی ـ ترویجی - مقاله اول: یک میلیون تومان - مقاله دوم: ۸۰۰ هزار تومان - مقاله سوم: ۶۰۰ هزار تومان - مقاله چهارم: ۴۰۰ هزار تومان - مقاله پنجم: ۲۰۰ هزار تومان وی از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی خبر داد. جزئیات بیشتر را در سایت همایش به آدرس milconf.ir ملاحظه بفرمایید. 🆔 @milconf3