مخاطبانی که سواد رسانه ای کمتری دارند، زودباورتر هستند.
@milconf3
🔹اطلاعاتی به #وسعت یک اقیانوس و #عمق یک بند انگشت!
🔸معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔻نداشتن استراتژی دقیق جهت زیست رسانه ای مخصوصا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا به دلیل ایجاد اختلال دائم در فرایند تفکر مخاطبان، برای آنها عوارضی همچون #سطحینگری و #کم_عمقی در پی خواهد داشت؛ مخاطبانی با اطلاعات به وسعت یک اقیانوس و عمق یک بند انگشت از تبعات در معرض مداوم اخبار بودن است.
@milconf3
نگاهی به چند نکته ارتباطی در ایام خانه نشینی کرونا از زبان دکتر عبدالکریم خیامی _ دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@milconf3
🔔#جدیدترین_اخبار سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔹افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانه ای» و اعطای جوایز نقدی به برگزیدگان
▫️دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی از افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانهای» به محورهای این همایش خبر داد.
▫️دکتر محمدصادق نصراللهی اظهار کرد: به مقالات برگزیده در دو سطح مقالات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی #جوایز_نقدی تعلق خواهد گرفت و برای #چاپ_مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی کشور نیز تلاش خواهد شد.
▫️جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به پنج مقاله برتر با شرح ذیل اهدا شود:
سطح اول: پنج مقاله در سطح علمی ـ پژوهشی:
- مقاله اول: ۳ میلیون تومان
- مقاله دوم: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مقاله سوم: ۲ میلیون تومان
- مقاله چهارم: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مقاله پنجم: یک میلیون تومان
-
- سطح دوم: پنج مقاله در سطح علمی ـ ترویجی
- مقاله اول: یک میلیون تومان
- مقاله دوم: ۸۰۰ هزار تومان
- مقاله سوم: ۶۰۰ هزار تومان
- مقاله چهارم: ۴۰۰ هزار تومان
- مقاله پنجم: ۲۰۰ هزار تومان
وی از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی خبر داد.
جزئیات بیشتر را در سایت همایش به آدرس milconf.ir ملاحظه بفرمایید.
🆔 @milconf3
✍️مقالات خود را علاوه بر محورهای ششگانه اعلام شده، با محور «#کرونا_و_سوادرسانهای » برای سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی ارسال کنید.
🔹به 10 مقاله برگزیده همایش در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی جوایز نقدی داده خواهد شد.
🔹همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی دارای مجوز ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) است.
🖥سایت رویداد:
👉 milconf.ir
🆔 @milconf3
🔸ارسال ۱۶۰ چکیده مقاله به همایش/ استقبال از محور کرونا و سواد رسانهای
🔻دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی از ارسال ۱۶۰ چکیده مقاله به این رویداد خبر داد.
🔻معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است.
🔻وی با قدردانی از کسانی که در این رویداد علمی مشارکت کردند، افزود: پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته میتوانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir اصل مقالات خود را ارسال کنند.
🔻وی با بیان اینکه محورهای همایش با مرکزیت بحث «حکمرانی» اعلام و اطلاع رسانی شد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، محور «کرونا و سواد رسانهای» نیز به صورت ویژه در بین محورها قرار گرفت که با استقبال پژوهشگران نیز مواجه شد. مسالهای که اساسا مدلهای حکمرانی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و تحولاتی را رقم زده است.
🔻دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالبهای مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار میشود.
🔻نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانهاي»، «بوميسازي ادبيات نظري سواد رسانهاي»، «مردميسازي سواد رسانهاي»، «سواد رسانهاي و فعاليت رسانهها»، «كارگزاران و سواد رسانهاي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.
🆔 @milconf3
🔸فلج خبری و اهمیت سواد رسانهای
🔻دکتر مسعود کوثری ـ رییس شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
💢اشباع بیش از حد و غرق شدن مردم در اخبار و گزارش های مختلف نه تنها قدرت قضاوت را از آنها می گیرد، بلکه آنها را دچار نوعی فلج خبری می کند؛ در این وضعیت سواد رسانه ای نه تنها برای مردم که حتی برای مسوولان هم ضروری و لازم است. زیرا استراتژیهای سنتی مسوولان در ایران چندان در این موارد کارا نیستند. استراتژی هایی مثل نفی خبر، تکذیب، تأخیر در اعلام یا استراتژی های دیگری که وجود دارد گاه ممکن است هزینه های زیادی را برای جامعه به بار آورد.
💢اگر رسانه های جمعی بدرستی به مسائل ورود کنند و نقش معیار و میزان خبر درست شوند، می توانند نه تنها به مردم معیارهایی برای قضاوت درست در مورد اخبار و گزارشات بدهند، بلکه به آنها اطمینان خاطر هم می دهند.
🆔 @milconf3
✅جامعهشناسی ارتباطات؛ سواد رسانهای و سواد گفتمانی
🌐دکتر حسن بشیر_رییس سومین همایش سواد رسانهای
🔻جامعه شناسی ارتباطات با مطالعه روابط بین فرستنده و گیرنده پیام، به چگونگی اثرگذاری و تاثیرپذیری بین تولیدکنندگان پیام و مخاطبان می پردازد.
🔻آموزش سواد رسانهای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی- افکار است، آن هم از رسانهای که همواره تلاش میکند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند.
🔻ما باید سواد رسانهای خود را بالا ببریم که در برابر احساس “انتخاب گری” که رسانهها به ما القا میکنند، آگاهانه ظاهرشده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانهای در گزینش گری و تأثیرات رسانهای ایفا کنیم.
🔻رسانه، شما را چنان برنامهریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حالآنکه درواقع دایره انتخاب شما به شدت محدود است. سواد رسانهای کمک میکند جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیز را ببینیم؟ و چه چیز را بشنویم؟
🔻 ترویج سواد رسانهای ما را به خواندن نانوشتهها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط میکند.
🔆 مطالعه متن کامل در لینک زیر👇
https://youngsociologists.com
@milconf3
پایان مرداد؛ آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی مهلت ارسال مقالات به این رویداد را تا پایان مرداد ماه اعلام کرد.
به گزارش کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است. بر این اساس پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته است، میتوانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir اصل مقالات خود را ارسال کنند.
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالبهای مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار میشود.
نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانهاي»، «بوميسازي ادبيات نظري سواد رسانهاي»، «مردميسازي سواد رسانهاي»، «سواد رسانهاي و فعاليت رسانهها»، «كارگزاران و سواد رسانهاي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.
@milconf3
✍تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی تا #پایان_شهریور
معصومه نصیری ـ دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با بیان اینکه این تمدید در راستای پیگیری پژوهشگران برای نگارش مقاله جهت این رویداد صورت گرفته است، اظهار کرد: شورای راهبری همایش پایان شهریور را آخرین مهلت و آخرین تمدید برای ارسال مقالات تعیین کرد تا ضمن همراهی با نویسندگان مقالات، به چرخه تولید دانش در این زمینه نیز یاری رسانده باشد.
وی تاکید کرد: زمان برگزاری همایش آبان ماه است و در تاریخ برگزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است و امید داریم با برگزاری چند پیش نشست و پنل های تخصصی امکان ارائه را برای مقالات برگزیده فراهم آوریم که این پنل ها با حضور پژوهشگران و اساتید و با توجه به شرایط کشور از جهت روند بیماری کرونا یا به صورت مجازی یا حضور حداقلی خواهد بود.
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و مقرر شده است جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی به پنج مقاله برتر اعطا شود. همچنین برای چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور تلاش خواهد شد.
این همایش با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط دانشگاه امام صادق(ع) آبان ۱۳۹۹ برگزار میشود.
✅علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس Milconf.ir مراجعه نمایند.
👉https://www.isna.ir/news/99
@milconf3
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 #کمتر_از_۷دقیقه | سواد رسانهای و خانواده
«در عصر رسانه بیایید باهم گفتوگو کنیم»
🔹دکتر محمدمهدی فتورهچی، پژوهشگر اجتماعی، مدرس دانشگاه و عضو شورای علمی سومین #همایش_ملی_سواد_رسانهای_و_اطلاعاتی
@majazist
@milconf3
48.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 #کمتر_از_۷دقیقه
سواد رسانهای _مدیریت رسانه
🔻«ما رسانه را مدیریت میکنیم یا رسانه ما را؟!»
🔹معصومه نصیری، پژوهشگر _ مدرس سواد رسانهای و عضو شورای راهبری سومین #همایش_ملی_سوادرسانهای_و_اطلاعاتی
🗓این رویداد توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز رسانه های دیجیتال آبان ماه برگزار میشود.
@majazist
@milconf3