eitaa logo
سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی
50 دنبال‌کننده
51 عکس
4 ویدیو
0 فایل
سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان ۹۹ توسط دانشگاه امام صادق(ع) و با مشارکت مرکز رسانه‌های دیجیتال برگزار می‌شود. ارتباط با ادمین: @mnasiri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️مقالات خود را علاوه بر محورهای ششگانه اعلام شده، با محور « » برای سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ارسال کنید. 🔹به 10 مقاله برگزیده همایش در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی جوایز نقدی داده خواهد شد. 🔹همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دارای مجوز ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) است. 🖥سایت رویداد: 👉 milconf.ir 🆔 @milconf3
🔸ارسال ۱۶۰ چکیده مقاله به همایش/ استقبال از محور کرونا و سواد رسانه‌ای 🔻دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی از ارسال ۱۶۰ چکیده مقاله به این رویداد خبر داد. 🔻معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است. 🔻وی با قدردانی از کسانی که در این رویداد علمی مشارکت کردند، افزود: پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته می‌توانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir اصل مقالات خود را ارسال کنند. 🔻وی با بیان اینکه محورهای همایش با مرکزیت بحث «حکمرانی» اعلام و اطلاع رسانی شد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، محور «کرونا و سواد رسانه‌ای» نیز به صورت ویژه در بین محورها قرار گرفت که با استقبال پژوهشگران نیز مواجه شد. مساله‌ای که اساسا مدل‌های حکمرانی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و تحولاتی را رقم زده است. 🔻دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالب‌های مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود. 🔻نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانه‌اي»، «بومي‌سازي ادبيات نظري سواد رسانه‌اي»، «مردمي‌سازي سواد رسانه‌اي»، «سواد رسانه‌اي و فعاليت رسانه‌ها»، «كارگزاران و سواد رسانه‌اي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. 🆔 @milconf3
🔸فلج خبری و اهمیت سواد رسانه‌ای 🔻دکتر مسعود کوثری ـ رییس شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 💢اشباع بیش از حد و غرق شدن مردم در اخبار و گزارش های مختلف نه تنها قدرت قضاوت را از آنها می گیرد، بلکه آنها را دچار نوعی فلج خبری می کند؛ در این وضعیت سواد رسانه ای نه تنها برای مردم که حتی برای مسوولان هم ضروری و لازم است. زیرا استراتژی‌های سنتی مسوولان در ایران چندان در این موارد کارا نیستند. استراتژی هایی مثل نفی خبر، تکذیب، تأخیر در اعلام یا استراتژی های دیگری که وجود دارد گاه ممکن است هزینه های زیادی را برای جامعه به بار آورد. 💢اگر رسانه های جمعی بدرستی به مسائل ورود کنند و نقش معیار و میزان خبر درست شوند، می توانند نه تنها به مردم معیارهایی برای قضاوت درست در مورد اخبار و گزارشات بدهند، بلکه به آنها اطمینان خاطر هم می دهند. 🆔 @milconf3
✅جامعه‌شناسی ارتباطات؛ سواد رسانه‌ای و سواد گفتمانی 🌐دکتر حسن بشیر_رییس سومین همایش سواد رسانه‌ای 🔻جامعه شناسی ارتباطات با مطالعه روابط بین فرستنده و گیرنده پیام، به چگونگی اثرگذاری و تاثیرپذیری بین تولیدکنندگان پیام و مخاطبان می پردازد. 🔻آموزش سواد رسانه‌ای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی- افکار است، آن ‌هم از رسانه‌ای که همواره تلاش می‌کند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند. 🔻ما باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم که در برابر احساس “انتخاب گری” که رسانه‌ها به ما القا می‌کنند، آگاهانه ظاهرشده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانه‌ای در گزینش گری و تأثیرات رسانه‌ای ایفا کنیم. 🔻رسانه، شما را چنان برنامه‌ریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حال‌آنکه درواقع دایره انتخاب شما به ‌شدت محدود است. سواد رسانه‌ای کمک می‌کند جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیز را ببینیم؟ و چه چیز را بشنویم؟ 🔻 ترویج سواد رسانه‌ای ما را به خواندن نانوشته‌ها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط می‌کند. 🔆 مطالعه متن کامل در لینک زیر👇 https://youngsociologists.com @milconf3
پایان مرداد؛ آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی مهلت ارسال مقالات به این رویداد را تا پایان مرداد ماه اعلام کرد. به گزارش کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است. بر این اساس پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته است، می‌توانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir  اصل مقالات خود را ارسال کنند. دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالب‌های مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار می‌شود. نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC  برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانه‌اي»، «بومي‌سازي ادبيات نظري سواد رسانه‌اي»، «مردمي‌سازي سواد رسانه‌اي»، «سواد رسانه‌اي و فعاليت رسانه‌ها»، «كارگزاران و سواد رسانه‌اي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. @milconf3
✍تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی تا معصومه نصیری ـ دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با بیان اینکه این تمدید در راستای پیگیری پژوهشگران برای نگارش مقاله جهت این رویداد صورت گرفته است، اظهار کرد: شورای راهبری همایش پایان شهریور را آخرین مهلت و آخرین تمدید برای ارسال مقالات تعیین کرد تا ضمن همراهی با نویسندگان مقالات، به چرخه تولید دانش در این زمینه نیز یاری رسانده باشد. وی تاکید کرد: زمان برگزاری همایش آبان ماه است و در تاریخ برگزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است و امید داریم با برگزاری چند پیش نشست و پنل های تخصصی امکان ارائه را برای مقالات برگزیده فراهم آوریم که این پنل ها با حضور پژوهشگران و اساتید و با توجه به شرایط کشور از جهت روند بیماری کرونا یا به صورت مجازی یا حضور حداقلی خواهد بود. دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و مقرر شده است جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی به پنج مقاله برتر اعطا شود. همچنین برای چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور تلاش خواهد شد. این همایش با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط دانشگاه امام صادق(ع) آبان ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. ✅علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس Milconf.ir مراجعه نمایند. 👉https://www.isna.ir/news/99 @milconf3
11.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ۷دقیقه | سواد رسانه‌ای و خانواده «در عصر رسانه بیایید باهم گفت‌وگو کنیم» 🔹دکتر محمدمهدی فتوره‌چی، پژوهشگر اجتماعی، مدرس دانشگاه و عضو شورای علمی سومین @majazist @milconf3
48.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 ۷دقیقه سواد رسانه‌ای _مدیریت رسانه 🔻«ما رسانه را مدیریت می‌کنیم یا رسانه ما را؟!» 🔹معصومه نصیری، پژوهشگر _ مدرس سواد رسانه‌ای و عضو شورای راهبری سومین 🗓این رویداد توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز رسانه های دیجیتال آبان ماه برگزار می‌شود. @majazist @milconf3
📣۳۱ شهریور؛ پایان مهلت ارسال مقالات به سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی 🔸در راستای پیگیری پژوهشگران برای تمدید مهلت برای نگارش مقاله، کمیته راهبری همایش طی دو مرحله با تمدید مهلت موافقت کرده بود و بر این اساس دو روز دیگر پایان زمان برای ارسال مقالات به این رویداد است. آبان ماه برگزار خواهد شد و در تاریخ برگزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است و امید می‌رود با برگزاری چند پیش نشست و پنل های تخصصی امکان ارائه برای مقالات برگزیده فراهم شود که این پنل ها با حضور پژوهشگران و اساتید و با توجه به شرایط کشور از جهت روند بیماری کرونا یا به‌صورت مجازی یا حضور حداقلی خواهد بود. 🆔 @milconf3
15.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«ارتقای کیفیت زندگی با پیوند سواد سلامت، سواد اطلاعاتی و رسانه ای» دکتر محسن حاجی زین العابدینی ـ عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای علمی سومین این رویداد توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز رسانه های دیجیتال آبان ماه برگزار می‌شود. @majazist @milconf3
‍گفتمان‌ها در عصر فضای مجازی ✍️دکتر حسن بشیر _رییس سومین همایش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی ▫️با ظهور فضای مجازی، فضای جدیدی ایجاد شد که فضای سوم نامیده شد. این فضا نه فضای ذهنی است و نه فضای مادی، بلکه فضایی بینابینی است که در تصورات، رفتارها و اقدامات انسان تجلی می‌یابد. ▫️گفتمان فضای مجازی که در آن بسیاری از شایعات، دروغ‌پردازی‌ها، سخنان غیرمستند، اخبار بدون منبع و امثالهم وجود دارد، گفتمانی است که اگر از واقعیت خالی نباشد، واقعیت نسبی نیز ندارد. ▫️فضای سوم در حقیقت فضایی تداخلی- اجتماعی است که بخشی از آن در فضای واقعی، بخشی دیگر در فضای مجازی و بخشی دیگر در فضای ذهنی شکل می‌گیرد. این فضا محصول تعامل سه فضای واقعی، ذهنی و مجازی است. در این فضای جدید است که گفتمان‌های عصر گفتمان متولد می‌شوند که با عصر واقعی متفاوت‌اند. ▫️باید به این واقعیت توجه کرد که تا قبل از کشف فضای مجازی، گفتمان‌ها در فضای واقعی متولد می‌شدند، ولی می‌توان گفت با کشف فضای مجازی، سه عصر متمایز از همدیگر در حال شکل‌گیری‌اند: عصر گفتمان فضای واقعی، عصر گفتمان فضای مجازی و عصر فضای تداخل گفتمانی میان عصر واقعی و عصر مجازی. ▫️در فضای مجازی، به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی، گفتمان‌های گوناگونی متولد می‌شوند، اما این گفتمان‌ها در بسیاری از مواقع ناشی از اطلاعاتی‌اند که نمی‌توان به واقعیت آن‌ها اطمینان کرد. بنابراین، در اینجا شایعات و دروغ‌پردازی‌ها نیز نقشی اساسی در تولید گفتمان‌های مختلف دارند. ▫️تعامل دو فضای واقعی و مجازی انسان را وارد عصر سومی کرده است که می‌توان آن را عصر تداخل دوفضایی نامید. در این فضای تداخلی جدید، تجربه‌های زیسته در فضای واقعی و تجربه‌های به دست آمده در فضای مجازی به گفتمانی انتزاعی- تجربی تبدیل می‌شوند که با دیگران به مشارکت گذاشته می‌شوند. ▫️فضای سوم ناشی از تجربۀ تداخل دو فضای واقعی و مجازی است. در این فضا بخشی از گفتمان بر مبنای واقعیت‌ها و برخی نیز بر اساس شایعات و غیره شکل می‌گیرند و نوعی از گفتمان به وجود می‌آید که می‌توان آن را گفتمان متداخل نامید. گفتمان متداخل نه منعکس‌کنندۀ واقعیت فضای واقعی است و نه واقعیت فضای مجازی، بلکه در میان این دو فضا در حال شکل‌گیری است. به همین دلیل وضعیت گفتمان‌های کنونی با ظهور فضای مجازی دچار ابهام‌های بسیار و در حقیقت با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند. ▫️گفتمان که در فضای واقعی منعکس‌کنندۀ روابط قدرت، دانش و معرفت است و ریشه در تفکر دارد، در تداخل دوفضایی جدید، از روابط سیال قدرت که عمدتاً توسط کاربران شکل گرفته و از اطلاعاتی که معلوم نیست به دانش و معرفت منجر شوند، نشأت می‌گیرد و این خود آغاز کشمکش‌های جدید گفتمانی است که جوامع مختلف جهانی، از جمله ایران، به‌شدت درگیر آن شده‌اند. 🗞منبع: بخشی از مقاله‌ای با تیتر «فضای سوم و تداخل گفتمانی»، منتشر شده در شماره 105 ماهنامه مدیریت ارتباطات، بهمن 1397 @milconf3
‍ 📣۱۷ آبان؛ افتتاحیه سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔹رییس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی گفت: رویداد پیش رو با پنج پنل تخصصی با عنوان های «بومی سازی ادبیات و سواد رسانه ای»، «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه ای»، «مردمی سازی سواد رسانه ای»، «کاربردی سازی سواد اطلاعاتی و «کرونا و سواد رسانه ای» و «کارگزاران و سواد رسانه ای » و «سواد رسانه ای و فعالیت رسانه ها» از ۱۷ آبان روزهای زوج ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار خواهد شد. 🔹دکتر حسن بشیر با بیان اینکه اختتامیه سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی ۲۷ آبان ماه برگزار می شود، ادامه داد: علاقه مندان می توانند افتتاحیه، پنل های تخصصی و اختتامیه این رویداد را از طریق لینک https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf به صورت آنلاین دنبال کنند. 🔹بشیر با بیان اینکه اطلاعات مربوط به همایش از طریق سایت این رویداد به آدرس milconf.ir اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: کتاب مقالات این همایش نیز منتشر خواهد شد. همچنین اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی کشور برگزار می‌شود. 👉https://www.isna.ir/news/99081005977/ 👉https://www.dana.ir/1662440 🆔 @milconf3