#سوادرسانهای از اصلی ترین و مبنایی ترین ابزارهای مقابله با بحران هایی همچون ویروس #کرونا است.
@milconf3
مخاطبانی که سواد رسانه ای کمتری دارند، زودباورتر هستند.
@milconf3
🔹اطلاعاتی به #وسعت یک اقیانوس و #عمق یک بند انگشت!
🔸معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔻نداشتن استراتژی دقیق جهت زیست رسانه ای مخصوصا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا به دلیل ایجاد اختلال دائم در فرایند تفکر مخاطبان، برای آنها عوارضی همچون #سطحینگری و #کم_عمقی در پی خواهد داشت؛ مخاطبانی با اطلاعات به وسعت یک اقیانوس و عمق یک بند انگشت از تبعات در معرض مداوم اخبار بودن است.
@milconf3
نگاهی به چند نکته ارتباطی در ایام خانه نشینی کرونا از زبان دکتر عبدالکریم خیامی _ دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
@milconf3
🔔#جدیدترین_اخبار سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔹افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانه ای» و اعطای جوایز نقدی به برگزیدگان
▫️دبیرکل سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی از افزوده شدن محور «کرونا و سواد رسانهای» به محورهای این همایش خبر داد.
▫️دکتر محمدصادق نصراللهی اظهار کرد: به مقالات برگزیده در دو سطح مقالات علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی #جوایز_نقدی تعلق خواهد گرفت و برای #چاپ_مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی کشور نیز تلاش خواهد شد.
▫️جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ کاربردی به پنج مقاله برتر با شرح ذیل اهدا شود:
سطح اول: پنج مقاله در سطح علمی ـ پژوهشی:
- مقاله اول: ۳ میلیون تومان
- مقاله دوم: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مقاله سوم: ۲ میلیون تومان
- مقاله چهارم: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
- مقاله پنجم: یک میلیون تومان
-
- سطح دوم: پنج مقاله در سطح علمی ـ ترویجی
- مقاله اول: یک میلیون تومان
- مقاله دوم: ۸۰۰ هزار تومان
- مقاله سوم: ۶۰۰ هزار تومان
- مقاله چهارم: ۴۰۰ هزار تومان
- مقاله پنجم: ۲۰۰ هزار تومان
وی از دریافت مجوز ISC برای همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی خبر داد.
جزئیات بیشتر را در سایت همایش به آدرس milconf.ir ملاحظه بفرمایید.
🆔 @milconf3
✍️مقالات خود را علاوه بر محورهای ششگانه اعلام شده، با محور «#کرونا_و_سوادرسانهای » برای سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی ارسال کنید.
🔹به 10 مقاله برگزیده همایش در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی جوایز نقدی داده خواهد شد.
🔹همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی دارای مجوز ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) است.
🖥سایت رویداد:
👉 milconf.ir
🆔 @milconf3
🔸ارسال ۱۶۰ چکیده مقاله به همایش/ استقبال از محور کرونا و سواد رسانهای
🔻دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی از ارسال ۱۶۰ چکیده مقاله به این رویداد خبر داد.
🔻معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است.
🔻وی با قدردانی از کسانی که در این رویداد علمی مشارکت کردند، افزود: پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته میتوانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir اصل مقالات خود را ارسال کنند.
🔻وی با بیان اینکه محورهای همایش با مرکزیت بحث «حکمرانی» اعلام و اطلاع رسانی شد، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، محور «کرونا و سواد رسانهای» نیز به صورت ویژه در بین محورها قرار گرفت که با استقبال پژوهشگران نیز مواجه شد. مسالهای که اساسا مدلهای حکمرانی را نیز تحت تاثیر خود قرار داده و تحولاتی را رقم زده است.
🔻دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالبهای مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار میشود.
🔻نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانهاي»، «بوميسازي ادبيات نظري سواد رسانهاي»، «مردميسازي سواد رسانهاي»، «سواد رسانهاي و فعاليت رسانهها»، «كارگزاران و سواد رسانهاي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.
🆔 @milconf3
🔸فلج خبری و اهمیت سواد رسانهای
🔻دکتر مسعود کوثری ـ رییس شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
💢اشباع بیش از حد و غرق شدن مردم در اخبار و گزارش های مختلف نه تنها قدرت قضاوت را از آنها می گیرد، بلکه آنها را دچار نوعی فلج خبری می کند؛ در این وضعیت سواد رسانه ای نه تنها برای مردم که حتی برای مسوولان هم ضروری و لازم است. زیرا استراتژیهای سنتی مسوولان در ایران چندان در این موارد کارا نیستند. استراتژی هایی مثل نفی خبر، تکذیب، تأخیر در اعلام یا استراتژی های دیگری که وجود دارد گاه ممکن است هزینه های زیادی را برای جامعه به بار آورد.
💢اگر رسانه های جمعی بدرستی به مسائل ورود کنند و نقش معیار و میزان خبر درست شوند، می توانند نه تنها به مردم معیارهایی برای قضاوت درست در مورد اخبار و گزارشات بدهند، بلکه به آنها اطمینان خاطر هم می دهند.
🆔 @milconf3
✅جامعهشناسی ارتباطات؛ سواد رسانهای و سواد گفتمانی
🌐دکتر حسن بشیر_رییس سومین همایش سواد رسانهای
🔻جامعه شناسی ارتباطات با مطالعه روابط بین فرستنده و گیرنده پیام، به چگونگی اثرگذاری و تاثیرپذیری بین تولیدکنندگان پیام و مخاطبان می پردازد.
🔻آموزش سواد رسانهای شامل پس گرفتن حقوق ذاتی ما در زمینه آزادی- افکار است، آن هم از رسانهای که همواره تلاش میکند ذهن ما را رصد، ترغیب و شرطی کند.
🔻ما باید سواد رسانهای خود را بالا ببریم که در برابر احساس “انتخاب گری” که رسانهها به ما القا میکنند، آگاهانه ظاهرشده و بتوانیم واقعاً نقش فعالانهای در گزینش گری و تأثیرات رسانهای ایفا کنیم.
🔻رسانه، شما را چنان برنامهریزی کرده است که فکر کنید حق انتخاب دارید، حالآنکه درواقع دایره انتخاب شما به شدت محدود است. سواد رسانهای کمک میکند جای مخاطب و رسانه عوض شده و بتوانیم تصمیم بگیریم چه چیز را ببینیم؟ و چه چیز را بشنویم؟
🔻 ترویج سواد رسانهای ما را به خواندن نانوشتهها و دیدن آنچه در تصویر نیست، مسلط میکند.
🔆 مطالعه متن کامل در لینک زیر👇
https://youngsociologists.com
@milconf3
پایان مرداد؛ آخرین مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی مهلت ارسال مقالات به این رویداد را تا پایان مرداد ماه اعلام کرد.
به گزارش کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، معصومه نصیری با بیان اینکه سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی آبان سال جاری برگزار خواهد شد، اظهار کرد: از میان ۱۶۰ چکیده مقاله ارسال شده برای همایش، ۱۱۸ مورد پذیرش شورای علمی قرار گرفته است. بر این اساس پژوهشگرانی که چکیده آنها مورد پذیرش قرار گرفته است، میتوانند تا پایان مرداد ماه و از طریق سایت این همایش به آدرس milconf.ir اصل مقالات خود را ارسال کنند.
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی اعلام کرد: همایش در صورت فراهم بودن شرایط و کاهش خطرات متاثر از کرونا به صورت حضوری و در غیر این صورت در قالبهای مجازی که متعاقبا اعلام خواهد شد، برگزار میشود.
نصیری یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و ذيل شش حوزه موضوعي «نسبت حكمراني نوين و سواد رسانهاي»، «بوميسازي ادبيات نظري سواد رسانهاي»، «مردميسازي سواد رسانهاي»، «سواد رسانهاي و فعاليت رسانهها»، «كارگزاران و سواد رسانهاي» و «كاربردسازي سواد اطلاعاتي» توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار میشود.
@milconf3
✍تمدید مهلت ارسال مقالات به همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی تا #پایان_شهریور
معصومه نصیری ـ دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با بیان اینکه این تمدید در راستای پیگیری پژوهشگران برای نگارش مقاله جهت این رویداد صورت گرفته است، اظهار کرد: شورای راهبری همایش پایان شهریور را آخرین مهلت و آخرین تمدید برای ارسال مقالات تعیین کرد تا ضمن همراهی با نویسندگان مقالات، به چرخه تولید دانش در این زمینه نیز یاری رسانده باشد.
وی تاکید کرد: زمان برگزاری همایش آبان ماه است و در تاریخ برگزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است و امید داریم با برگزاری چند پیش نشست و پنل های تخصصی امکان ارائه را برای مقالات برگزیده فراهم آوریم که این پنل ها با حضور پژوهشگران و اساتید و با توجه به شرایط کشور از جهت روند بیماری کرونا یا به صورت مجازی یا حضور حداقلی خواهد بود.
دبیر کمیته رسانه و تبلیغات سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی یادآور شد: اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و مقرر شده است جوایز در دو سطح علمی ـ پژوهشی و علمی ـ ترویجی به پنج مقاله برتر اعطا شود. همچنین برای چاپ مقالات برتر در نشریات علمی ـ پژوهشی و ترویجی کشور تلاش خواهد شد.
این همایش با مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط دانشگاه امام صادق(ع) آبان ۱۳۹۹ برگزار میشود.
✅علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت همایش به آدرس Milconf.ir مراجعه نمایند.
👉https://www.isna.ir/news/99
@milconf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 #کمتر_از_۷دقیقه | سواد رسانهای و خانواده
«در عصر رسانه بیایید باهم گفتوگو کنیم»
🔹دکتر محمدمهدی فتورهچی، پژوهشگر اجتماعی، مدرس دانشگاه و عضو شورای علمی سومین #همایش_ملی_سواد_رسانهای_و_اطلاعاتی
@majazist
@milconf3
48.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎧 #کمتر_از_۷دقیقه
سواد رسانهای _مدیریت رسانه
🔻«ما رسانه را مدیریت میکنیم یا رسانه ما را؟!»
🔹معصومه نصیری، پژوهشگر _ مدرس سواد رسانهای و عضو شورای راهبری سومین #همایش_ملی_سوادرسانهای_و_اطلاعاتی
🗓این رویداد توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز رسانه های دیجیتال آبان ماه برگزار میشود.
@majazist
@milconf3
📣۳۱ شهریور؛ پایان مهلت ارسال مقالات به سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔸در راستای پیگیری پژوهشگران برای تمدید مهلت برای نگارش مقاله، کمیته راهبری همایش طی دو مرحله با تمدید مهلت موافقت کرده بود و بر این اساس دو روز دیگر پایان زمان برای ارسال مقالات به این رویداد است.
#سومین_همایش_سواد_رسانهای_و_اطلاعاتی آبان ماه برگزار خواهد شد و در تاریخ برگزاری هیچ تغییری صورت نگرفته است و امید میرود با برگزاری چند پیش نشست و پنل های تخصصی امکان ارائه برای مقالات برگزیده فراهم شود که این پنل ها با حضور پژوهشگران و اساتید و با توجه به شرایط کشور از جهت روند بیماری کرونا یا بهصورت مجازی یا حضور حداقلی خواهد بود.
🆔 @milconf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«ارتقای کیفیت زندگی با پیوند سواد سلامت، سواد اطلاعاتی و رسانه ای»
دکتر محسن حاجی زین العابدینی ـ عضو هیئت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی و عضو شورای علمی سومین #همایش_ملی_سوادرسانهای_و_اطلاعاتی
این رویداد توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز رسانه های دیجیتال آبان ماه برگزار میشود.
@majazist
@milconf3
گفتمانها در عصر فضای مجازی
✍️دکتر حسن بشیر _رییس سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
▫️با ظهور فضای مجازی، فضای جدیدی ایجاد شد که فضای سوم نامیده شد. این فضا نه فضای ذهنی است و نه فضای مادی، بلکه فضایی بینابینی است که در تصورات، رفتارها و اقدامات انسان تجلی مییابد.
▫️گفتمان فضای مجازی که در آن بسیاری از شایعات، دروغپردازیها، سخنان غیرمستند، اخبار بدون منبع و امثالهم وجود دارد، گفتمانی است که اگر از واقعیت خالی نباشد، واقعیت نسبی نیز ندارد.
▫️فضای سوم در حقیقت فضایی تداخلی- اجتماعی است که بخشی از آن در فضای واقعی، بخشی دیگر در فضای مجازی و بخشی دیگر در فضای ذهنی شکل میگیرد. این فضا محصول تعامل سه فضای واقعی، ذهنی و مجازی است. در این فضای جدید است که گفتمانهای عصر گفتمان متولد میشوند که با عصر واقعی متفاوتاند.
▫️باید به این واقعیت توجه کرد که تا قبل از کشف فضای مجازی، گفتمانها در فضای واقعی متولد میشدند، ولی میتوان گفت با کشف فضای مجازی، سه عصر متمایز از همدیگر در حال شکلگیریاند: عصر گفتمان فضای واقعی، عصر گفتمان فضای مجازی و عصر فضای تداخل گفتمانی میان عصر واقعی و عصر مجازی.
▫️در فضای مجازی، بهویژه شبکههای اجتماعی، گفتمانهای گوناگونی متولد میشوند، اما این گفتمانها در بسیاری از مواقع ناشی از اطلاعاتیاند که نمیتوان به واقعیت آنها اطمینان کرد. بنابراین، در اینجا شایعات و دروغپردازیها نیز نقشی اساسی در تولید گفتمانهای مختلف دارند.
▫️تعامل دو فضای واقعی و مجازی انسان را وارد عصر سومی کرده است که میتوان آن را عصر تداخل دوفضایی نامید. در این فضای تداخلی جدید، تجربههای زیسته در فضای واقعی و تجربههای به دست آمده در فضای مجازی به گفتمانی انتزاعی- تجربی تبدیل میشوند که با دیگران به مشارکت گذاشته میشوند.
▫️فضای سوم ناشی از تجربۀ تداخل دو فضای واقعی و مجازی است. در این فضا بخشی از گفتمان بر مبنای واقعیتها و برخی نیز بر اساس شایعات و غیره شکل میگیرند و نوعی از گفتمان به وجود میآید که میتوان آن را گفتمان متداخل نامید. گفتمان متداخل نه منعکسکنندۀ واقعیت فضای واقعی است و نه واقعیت فضای مجازی، بلکه در میان این دو فضا در حال شکلگیری است. به همین دلیل وضعیت گفتمانهای کنونی با ظهور فضای مجازی دچار ابهامهای بسیار و در حقیقت با چالشهای زیادی روبهرو شدهاند.
▫️گفتمان که در فضای واقعی منعکسکنندۀ روابط قدرت، دانش و معرفت است و ریشه در تفکر دارد، در تداخل دوفضایی جدید، از روابط سیال قدرت که عمدتاً توسط کاربران شکل گرفته و از اطلاعاتی که معلوم نیست به دانش و معرفت منجر شوند، نشأت میگیرد و این خود آغاز کشمکشهای جدید گفتمانی است که جوامع مختلف جهانی، از جمله ایران، بهشدت درگیر آن شدهاند.
🗞منبع: بخشی از مقالهای با تیتر «فضای سوم و تداخل گفتمانی»، منتشر شده در شماره 105 ماهنامه مدیریت ارتباطات، بهمن 1397
#فضای_مجازی
#گفتمان
@milconf3
📣۱۷ آبان؛ افتتاحیه سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔹رییس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی گفت: رویداد پیش رو با پنج پنل تخصصی با عنوان های «بومی سازی ادبیات و سواد رسانه ای»، «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه ای»، «مردمی سازی سواد رسانه ای»، «کاربردی سازی سواد اطلاعاتی و «کرونا و سواد رسانه ای» و «کارگزاران و سواد رسانه ای » و «سواد رسانه ای و فعالیت رسانه ها» از ۱۷ آبان روزهای زوج ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
🔹دکتر حسن بشیر با بیان اینکه اختتامیه سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی ۲۷ آبان ماه برگزار می شود، ادامه داد: علاقه مندان می توانند افتتاحیه، پنل های تخصصی و اختتامیه این رویداد را از طریق لینک https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf به صورت آنلاین دنبال کنند.
🔹بشیر با بیان اینکه اطلاعات مربوط به همایش از طریق سایت این رویداد به آدرس milconf.ir اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: کتاب مقالات این همایش نیز منتشر خواهد شد. همچنین اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی کشور برگزار میشود.
👉https://www.isna.ir/news/99081005977/
👉https://www.dana.ir/1662440
🆔 @milconf3
🔹پوستر|همایش
📣سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی افتتاح میشود
🔸این همایش با سخنرانی حجتالاسلاموالمسلمین حسینعلی سعدی ـ رییس دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی ـ دبیر شورای عالی فضای مجازی، دکتر محمدرضا بهمنی- رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و دکتر حسن بشیر -رییس همایش بهصورت مجازی آغاز به کار خواهد کرد.
🔸پژوهشگران و علاقهمندان میتوانند افتتاحیه این رویداد را روز شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۶ از طریق
https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
یا
https://www.aparat.com/miconf.ir/live
یا
http://live.namasha.com/?event=milconf
دنبال کنند.
@milconf3
🔹پوستر|رویداد
✅جدول نشست های تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹این نشست ها از ۱۷ تا ۲۶ آبان ماه روزهای زوج ساعت ۱۵_۱۷ با ارائه پژوهشگران برگزار خواهد شد.
📣نشستهای همایش را از طریق زیر دنبال کنید:
👉https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
👉https://www.aparat.com/miconf.ir/live
🆔 @milconf3
💢جزئیات برگزاری نشست های تخصصی همایش سواد رسانه ای تشریح شد
⬅️دکتر عبدالکریم خیامی ـ دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، ضمن اعلام جدول عناوین مقالاتی که در نشستهای تخصصی پنجگانه این رویداد ارائه خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس این جدول از مؤلفان مقالات درخواست می کنیم فایل ارائه خود را به صورت یک ویدیوی ضبط شده - به مدت حداکثر ده دقیقه- به ایمیل همایش به آدرس info@milconf.ir ارسال کنند.
⬅️وی درباره وضعیت مقالات ارسالی به همایش نیز گفت: تعداد مقالات پذیرفته شده که از سه مرحله داوری عبور کرده اند، بیش از مقالاتی است که در جدول ارائه ها اعلام شده است، اما به علت اینکه ظرفیت ارائه مقاله در همایش - به ویژه در شرایط برگزاری مجازی- محدود است، به ناچار مقالاتی که نمرات بالاتری در فرایند داوری کسب کرده اند در این جدول قرار گرفته اند.
⬅️وی خاطرنشان کرد: در این رویداد ۱۰ درصد از نمره نهایی به "نحوه ارائه مقالات" - اعم از کیفیت پرده نگار، رعایت زمان، شیوایی بیان، تسلط بر محتوای مقاله و نحوه پاسخگویی به سوالات مطرح شده در نشست-اختصاص یافته است. بر این اساس برای تعیین ۱۰ مقاله برتر همایش که مشمول دریافت جوایز خواهند بود، ۹۰ نمره به محتوای مقاله و ۱۰ نمره به نحوه ارائه اختصاص می یابدکه نمره اخیر را اساتید حاضر در نشست منظور خواهند کرد.
❇️برای اطلاع از جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:
👉 http://fna.ir/f0om0n
🆔 @milconf3
📣نشستهای تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹نشست اول؛ «بومیسازی ادبیات نظری سواد رسانهای»
🔻مدیران علمی نشست:
دکتر محمدهادی همایون
دکتر رفیع الدین اسماعیلی
🔻مقالات منتخب برای ارائه:
⬅️«معرفت یابی بنیانهای نظری سواد رسانهای بومی در ایران» ـ داوود آقارفیعی
⬅️«تربیت رسانهای مسجدمحور» ـ سیدعلی رضوی دهکردی و محمدحسین شاهآبادی
🕰شنبه ۱۷ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۷
📍نشستها را بهصورت زنده از طریق لینکهای زیر همراهی کنید:
👉https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
👉https://www.aparat.com/miconf.ir/live
🆔 @milconf3
💢سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی افتتاح شد
💠سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی با شعار «حکمرانی نوین و سواد رسانهای» عصر ۱۷ آبان ماه افتتاح شد.
💠این رویداد با حضور حجتالاسلاموالمسلمین دکتر حسینعلی سعدی ـ رییس دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر محمدرضا بهمنی ـ رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر سید مجتبی امامی ـ معاون پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع)، دکتر محمدصادق نصراللهی ـ دبیر کل همایش، دکتر عبدالکریم خیامی ـ دبیر شورای علمی همایش، دکتر محمدصادق افراسیابی ـ معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و حضور مجازی دکتر حسن بشیر ـ رییس همایش و دکتر ابوالحسن فیروزآبادی ـ دبیر شورای عالی فضای مجازی و برخی اعضای شورای علمی و راهبری همایش برگزار شد.
💠نخستین نشست تخصصی این همایش با ارائه دو مقاله و راهبری علمی دکتر محمدهادی همایون و رفیع الدین اسماعیلی پس از آیین افتتاحیه این رویداد برگزار شد.
نشستهای تخصصی این رویداد از ۱۷ تا ۲۶ آبان ماه روزهای زوج ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار میشود.
🆔 @milconf3
دبیرکل همایش سواد رسانهای:
شعار«حکمرانی نوین» بر همافزایی متعامل حاکمیت و سواد رسانهای تأکید دارد
💢شعار «حکمرانی نوین و سواد رسانه ای» تأکیدی بود بر اتخاذ رویکردهای بومی جدید و میان رشته ای در حوزه مطالعاتی سواد رسانه ای و اطلاعاتی. رویکردهایی که برهم افزایی متعامل حاکمیت و سواد رسانه ای تأکید داشت.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=79
🆔 @milconf3
رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال:
سواد رسانهای بهمثابه توانش اعتلای همزیستی انسانی است
💢دکتر محمدرضا بهمنی گفت: ما نیاز داریم در سیر تکاملی مدیریت و راهبری تحولات فضای مجازی، اتخاذ رویکرد تمدنی را جدی تر بگیریم.
💢وی جایگاه مبحث سواد رسانه ای را به سه ویژگی تبیین و در تشریح آن اظهار کرد: سواد رسانه ای را باید رکن انتقال به الگوی حکمرانی نوین بدانیم. سواد رسانه ای را باید لازمه اعتلای همزیستی انسانی در فضای مجازی بدانیم و سواد رسانه ای را باید لازمه صیانت، امنیت و اقتدار فرهنگی و اجتماعی در فضای مجازی بدانیم. چراکه همزیستی انسانی متعالی و اقتدار فرهنگی و اجتماعی از الزامات حیاتی شکل گیری الگوی نوین حکمرانی و تمدن نوین اسلامی است.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=80
🆔@milconf3
دبیر شورای عالی فضای مجازی:
سواد رسانه ای باید مخاطب خلاق و دارای رویکرد انتقادی تربیت کند
💢دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی معتقد است: در فضای مجازی مخاطب هم فعال است و هم مشارکت گراست و هم تعامل گراست و هم خود سازنده فضای مجازی و فضای رسانه ای است. بنابراین نظام آموزشی ما باید قابلیت سه رویکرد خلاقانه، انتقادی و مراقبتی را داشته باشد.
💢وی گفت: رسانه بخصوص رسانه های اجتماعی شبکه ای که جهانی اند، سازنده نوع ادراک بشر امروز نیز هستند و شاید بعد از خانواده مهترین رکنی هستند که هویت انسان امروز را می سازند. هویت انسانی ای که بر روی رسانه ها شکل می گیرد به دلیل جهانی بودن ممکن است دچار حوادثی از قبیل واسازی قرار گیرد و در فضای پر از اطلاعات جهان امروز در صورتی که کاربر سواد کافی نداشته باشد، فقط حوزه تخریب این واسازی شکل می گیرد؛ تخریب پندارها، هنجارها و ارزش ها و در حقیقت ساخت و بازسازی مجددی که صورت می گیرد توسط کسانی صورت می گیرد که می توانند در این فضا هیمنه داشته باشند.
👉 http://milconf.ir/fa/news.php?rid=81
🆔 @milconf3