من از حسین علیهالسلام آموختم
که چگونه انسان میتواند
در حالی که تحت ستم است
برنده باشد
و از او آموختم که چگونه میتوان
زیر فشار ظلم بود و پیروز شد
👤 گانـدی
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
@mir_razi155
تلنگــ⚠️ـــر
⬅️ برای هرکاری با خدا معامله کن
من مریض بودم فلانی عیادتم نیومد!
من زنگ زدم احوالش رو پرسیدم اما اون نه!
ارزش کادوشون خیلی کمتر از کادوئی بود
که من براشون گرفته بودم
پدرم به رحمت خدا رفت، یه زنگ نزدن
لااقل یه تسلیت خشک و خالی بگن!
و ...
همه اینا یعنی شما در حال
معامله مهربانی هستید
و طرف معامله شما هم انسانهای دیگرند
به همین دلیل توقع جبران دارید
و اگر این توقع برآورده نشه
معاملهتون رو قطع میکنید!
بهتره بدونید
مهربانی با توقع جبران
نه تنها به شخصیت شما اعتبار نمیده
بلکه مانعِ بزرگی در خودسازی شما
و حرکتتون بهسمت کمالات انسانی میشه.
بزرگان میگویند:
از هیچکس توقع نداشته باش
✧✾════✾✰✾════✾✧
☑️ آرامـش بـا خــدا☟
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
➯ @mir_razi155
﷽
📖 عشق است که با آل نبی (ع) میبازم
من شیعهام و به مذهبم مینازم
مال خودت امتیازهای جعلی
من شیعهام و شکر خدا ممتازم
👤 #احراق
#شعر_انقلابی
#شعر_آیینی
#ظریف
#شیعه
🌹
31.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مداحی حاج محمود کریمی در شب نهم محرم الحرام ۱۴۴۴ هجری به یاد «عمو قاسم»
اسم رمز عشّاقی، عمو قاسم
تو ضامن میثاقی، عمو قاسم
جلوهی هوالباقی، عمو قاسم
نور حضرت ساقی؛ عمو قاسم
هدایت شده از خبرگزاری بسیج
🔰 آمار خیرهکننده گذشت مردم از حق خود به عشق اهل بیت علیهمالسلام در سال ۱۴۰۲
🔻رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه:
🔹طی سال ۱۴۰۲ در جریان پویش «به احترام امام رئوف (امام رضا علیهالسلام) میبخشم» ۴۲۲ مورد گذشت از قصاص، شش هزار و ۸۴۷ مورد آزادی زندانی و صلح و سازش در ۱۷۱ نزاع دسته جمعی را شاهد بودیم
🔹در جریان پویش «به حرمت حضرت زهرا سلامالله علیها میبخشم» ۹۹ مورد گذشت از قصاص، چهار هزار و ۷۵۵ مورد آزادی زندانی و و صلح و سازش در ۴۳ نزاع دسته جمعی به ثبت رسید
🔹همچنین در پویش «به حرمت حضرت علی علیهالسلام میبخشم» نیز ۹۷ مورد گذشت از قصاص قصاص، سه هزار و ۴۸۴ مورد آزادی زندانی و صلح و سازش در ۳۱۰ نزاع دسته جمعی را شاهد بودیم
🔹مجموعاً در جریان این سه پویش در سال گذشته، ۶۱۸ مورد گذشت از قصاص، ۱۵ هزار و ۸۶ مورد آزادی زندانی و ۵۲۴ صالح و سازش در نزاعهای دستهجمعی به ثبت رسید
🔺از ابتدای محرم امسال پویش «به عشق امام حسین علیهالسلام میبخشم» راه اندازی شده که تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت
◾️ @basijnewsir
به نام، یاد و توکل بر او
سلام و یک شیرینکده
🔰 خاطره ای زیبا از
شادروان دکتر باستانی پاریزی
🔹 در پاكستان نام خيابانها و محلات اغلب فارسی و به صورت اصيل كلمات قديم است. خيابان های بزرگ دو طرفه را *شاهراه* می نامند، همان كه ما امروز «اتوبان» می گوييم.
🔹 بنده برای نمونه و محض تفريح دوستان، چند جمله و عبارت فارسی را كه در آنجاها به كار می برند و واقعا برای ما تازگی دارد در اينجا ذكر می كنم كه ببينيد زبان فارسی در زبان اردو چه موقعیتی دارد.
🔹 نخستين چيزی كه در سر بعضی كوچهها ميبينيد تابلوهای رانندگی است.
در ايران اداره راهنمايی و رانندگی بر سر كوچهای كه نبايد از آن اتومبيل بگذرد مينويسد:« عبور ممنوع» و هر دو كلمه عربی است؛ اما در پاكستان گمان ميكنيد تابلو چه باشد؟
*راه بند*!
🔹 تاكسی كه مرا به کنسولگری ايران در كراچی می برد كمی از کنسولگری گذشت، خواست به عقب برگردد، يكي از پشت سر به او فرمان می داد، در چنين مواقعی ما می گوييم:
عقب،عقب، خب!
اما آن پاكستانی می گفت: *واپس، واپس،بس!*
و اين حرفها در خياباني زده شد كه به *شاهراه ايران* موسوم است.
🔹 اين مغازههایی را كه ما قنادی می گوييم( و معلوم نيست چگونه كلمه قند صيغه مبالغه و صفت شغلی قنّاد برايش پيدا شده و بعد محل آن را قنادی گفته اند؟)
آری اين دكانها را در آنجا *شيرينكده* نامند.
🔹 آنچه ما «اسباب و اثاثيه» می خوانيم، در آنجا *سامان* گويند.
🔹 سلام البته در هر دو كشور سلام است. اما وقتی كسی به ما لطف می كند و چيزی می دهد يا محبتی ابراز می دارد، ما اگر خودمانی باشيم می گوييم: ممنونم، متشكرم، اگر فرنگی مآب باشيم ميگوييم «مرسی» اما در آنجا كوچك و بزرگ، همه در چنين موردی می گويند: *مهرباني*!
🔹 آنچه ما شلوار گوييم در آنجا *پاجامه* خوانده می شود.
🔹 قطار سريع السير را در آنجا *تيز خرام* می خوانند!
🔹 جالبترين اصطلاح را در آنجا من برای مادر زن ديدم، آنها اين موجودي را كه ما مرادف با ديو و غول آوردهايم *خوش دامن* گفتهاند. واقعا چقدر دلپذير و زيباست😁.
🔹 ضمناً اضافه کنم که در پاکستان و افغانستان به بازنشسته هم *سبک دوش* می گویند.🪴
✍ «از پاريز تا پاريس، محمدابراهيم باستانی پاريزی»
@Hasanabbasi_students
@mir_razi155