eitaa logo
مرکز احیاء میراث شیعه
378 دنبال‌کننده
180 عکس
170 ویدیو
1 فایل
● مرکز احیاء میراث شیعه ● ادمین: @Tgorgani
مشاهده در ایتا
دانلود
5.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔰 پیچیدگی مفهوم ( غیرت ) 💠 چرا اینقدر اسلام روی " غیرت " تکیه می کند؟ یک بیان نورانی در نهج دارد که (ما زنی غیور قطّ)*، هیچ انسان با غیرتی نگاه به نامحرم نمی کند، این یعنی چه؟ این چه کار به او دارد؟ فرمود: اگر کسی با غیرت است، نگاه به نامحرم نمی کند؛ چرا؟ برای اینکه معنای غیرت یک امر عادی نیست که هر کسی بفهمد، مثل معنی عدالت نیست! سه عنصر دقیق عمیق علمی لازم است جمع بشود تا (الغیرت) حاصل بشود. معنای غیرت این است که هیچ کسی حق ندارد از مرز خود تجاوز کند، چون بیرون از مرز او غیر اوست. چون اینچنین است، هیچ کسی حق ندارد بیگانه را داخل در مرز خود بکند؛ باید " غیر زدایی " بکند. لذا در روایات خود حضرت امیر و سائر ائمه فرمودند به اینکه: (لا یمنع الضّیم الذّلیل)*. آن ملّت بی غیرتی که برای او فرق نمی کند بیگانه چه کسی است، آشنا چه کسی است، وارد مرزش بشود؛ او معلوم می شود است، چرا؟ برای اینکه معنای " غیرت " این نباید از مرز خودش تجاوز کند، وارد مرز غیر بشود، یک؛ برای اینکه دارد از مرز خودش تجاوز می کند! از مرز خود تجاوز کردن، وارد مرز غیر شدن می شود ( بی غیرتی )، دیگری را راه دادن که به مرز او نگاه ناگاه بکند، می شود ( بی غیرتی )! هم حاضر باشد که ناموس او را دیگری نگاه کند، می شود ( بی غیرت )؛ هم خودش نگاه به ناموس دیگری بکند، می شود ( بی غیرت ). 📌 نهج البلاغه / حکمت ۳۰۵ 📌 نهج البلاغه / خطبه ۲۹ 📋 درس خارج فقه 📆 مسجد اعظم قم ؛ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ 🆔 @miras_shia
🔴از هدیه کردن ثواب برای اموات غافل نباشیم 1) قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله: إِذَا تَصَدَّقَ الرَّجُلُ بِنِيَّةِ الْمَيِّتِ أَمَرَ اللَّهُ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَحْمِلَ إِلَى قَبْرِهِ سَبْعِينَ أَلْفَ مَلَكٍ، فِي يَدِ كُلِّ مَلَكٍ طَبَقٌ فَيَحْمِلُونَ إِلَى قَبْرِهِ وَ يَقُولُونَ: «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللَّهِ، هَذِهِ هَدِيَّةُ فُلَانِ بْنِ فُلَانٍ إِلَيْكَ»، فَيَتَلَأْلَأُ قَبْرُهُ، وَ أَعْطَاهُ اللَّهُ أَلْفَ مَدِينَةٍ فِي الْجَنَّةِ، وَ زَوَّجَهُ أَلْفَ حَوْرَاءَ، وَ أَلْبَسَهُ أَلْفَ حُلَّةٍ، وَ قَضَى لَهُ أَلْفَ حَاجَةٍ. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: وقتی مردی از طرف مرده ای صدقه می دهد، خداوند به جبرئیل امر می کند که آن کار خیر را هفتاد هزار فرشته در طبقی که هر یک به دست گرفته اند به سوی قبرش ببرند، و بگویند: «سلام بر تو ای ولیّ خدا، این، هدیّه فلانی برای تو می باشد». در این هنگام قبر او می درخشد، و خداوند در بهشت به او هزار شهر عطا می کند،  هزار جامه به او پوشانده، و هزار حاجتش را برآورده می سازد. 📚بحارالانوار جلد۸۲صفحه ۶۳ 2) قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله:‏ مَا تُصُدِّقَتْ لِمَيِّتٍ فَيَأْخُذُهَا مَلَكٌ‏ فِي‏ طَبَقٍ‏ مِنْ نُورٍ سَاطِعٍ ضَوْؤُهَا يَبْلُغُ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ، ثُمَّ يَقُومُ عَلَى شَفِيرِ الْخَنْدَقِ فَيُنَادِي: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ يَا أَهْلَ الْقُبُورِ، أَهْلُكُمْ أَهْدَى إِلَيْكُمْ بِهَذِهِ الْهَدِيَّةِ»، فَيَأْخُذُهَا وَ يَدْخُلُ بِهَا فِي قَبْرِهِ، فَيُوَسَّعُ عَلَيْهِ مَضَاجِعُهُ‏. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: وقتی برای میّت، صدقه ای داده می شود، فرشته ای آن را گرفته و در سبدی نورانی قرار می دهد که نور آن به هفت آسمان می رسد. سپس در کنار گودال قبر می ایستد و این گونه ندا می کند: سلام بر شما ای اهل قبور، بستگان شما برایتان هدیّه ای فرستاده اند. پس میّت آن هدیه را گرفته و وارد قبر می کند، و قبر او وسعت می یابد. 📚جامع الاخبار صفحه ۱۶۹ 3) قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله:‏ أَلَا مَنْ أَعْطَفَ لِمَيِّتٍ بِصَدَقَةٍ فَلَهُ عِنْدَ اللَّهِ مِنَ الْأَجْرِ مِثْلُ أُحُدٍ، وَ يَكُونُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي ظِلِّ عَرْشِ اللَّهِ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّ الْعَرْشِ، وَ حَيٌّ وَ مَيِّتٌ نَجَا بِهَذِهِ الصَّدَقَةِ. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس با صدقه به میّتی مهربانی کند، نزد خداوند پاداشی به اندازه کوه احد خواهد داشت، و روز قیامت که سایه ای جز سایه عرش وجود ندارد، در سایه عرش الهی خواهد بود؛ و زنده و مرده به این صدقه نجات می یابند. 📚جامع الاخبار صفحه۱۶۹ 4) قَالَ النَّبِیُّ صَلّی اللَّهُ علیه وَ آلِهِ : یَا عَلِیُّ، تَصَدَّقْ عَن مَوْتَاکَ، فَاِنَّ اللَّهَ تَعَالَی قَدْ وَکَّلَ مَلائِکَةً یَحْمِلُونَ صَدَقَاتِ الأَحیَاءِ اِلَیْهِمْ، فَیَفْرَحُونَ بِهَا کَأَشَدِّ مَا یَکُونُ مِنَ الْفَرَحِ، ثُمَّ یَجِدُونَ اَحْزَاناً وَ نَدَماً عَلَی مَا خَلَّفُوا، وَ یَقُولُونَ : «اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِمَنْ نَوَّرَ قَبْرِی، وَ بَشِّرْهُ بِالْجَنَّةِ کَمَا بَشَّرَنِی، فَوَا أَسَفَا عَلَی مَا خَلَّفْتُ مِنْ بَعدِی». رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ای علیّ! از طرف امواتت صدقه بده، زیرا خداوند متعال فرشتگانی را می گمارد تا صدقه های زندگان را به سوی اموات ببرند. پس مردگان به واسطه آن صدقات بسیار خوشحال می شوند، امّا در عین حال به واسطه آنچه باقی گذاشته اند، غمگین و پشیمان می باشند، و لذا می گویند: بارالها! بیامرز کسی که قبر مرا نورانی کرد، و همان گونه که به من بشارت داد، او را به بهشت بشارت ده. بر آنچه بعد از خود باقی گذاشتم، تأسّف می خورم». 📚لئالی الاخبار جلد۴صفحه۲۶۱ 5) قَالَ النَّبِیُّ صلّی الله علیه و آله:‏ إِنَّ أَرْوَاحَ الْمُؤْمِنِينَ تَأْتِي كُلَّ جُمُعَةٍ إِلَى السَّمَاءِ الدُّنْيَا بِحِذَاءِ دُورِهِمْ وَ بُيُوتِهِمْ، ... يُنَادُونَ: أَسْرِعُوا صَدَقَةَ الْأَمْوَاتِ‏. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: ارواح مؤمنین در هر جمعه به آسمان دنیا می آیند و در مقابل خانه هایشان قرار گرفته، اینچنین ندا می کنند: به صدقه دادن برای اموات بشتابید. 📚مستدرک الوسائل جلد۲صفحه۴۸۴ 🆔 @miras_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
↫◄ حضرت عبدالعظيم بن عبدالله بن علی بن الحسن بن زيد بن الحسن بن علی بن ابیطالب این فرزند پاک از سلاله امام مجتبی علیه‌السلام محدث و عالم بزرگوار شیعی صحابی بزرگواری که محضر سه امام را درک کرد و شخصیتی که مورد تأیید امام معصوم قرار گرفت ↲مستدرک سفينه البحار، جلد۶، صفحه۶۶ ◽️⇦ تعبیر «انْتَ وَلِیُّنا حَقّا» که امام هادی علیه‌السلام در حق ایشان فرمودند: تاج افتخار بسیار بزرگی بر سر ایشان است 💠🔹حضرت فرمودند: تو به حق ولی، دوست و اهل ولایت ما هستی ⤵️ مقام حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام یکی از اهالی ری که به عتبات مشرف شده بود برای زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام به کربلا رفت و سپس خدمت امام هادی علیه‌السلام رسید امام از او پرسیدند: کجا بودی؟ عرض کرد: از رِی آمده‌ام و به کربلا و زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف شدم امام فرمودند: 《لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ‏ كَمَنْ‏ زَارَ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلی علیه السلام》 ↫◄ اگر قبر عبدالعظیم حسنی را در همان رِی در نزدیکی خودت زیارت کرده بودی مثل کسی بودی که مرقد مطهر اباعبدالله الحسین علیه‌السلام را زیارت کرده است ↩️ در زیارت نامه‌ای که هنگام تشرف به حرم این بزرگوار می‌خوانید هم این جمله را می‌بینید: 《اَلسَّلامُ عَلَيْکَ يَا مَنْ بِزِيَارَتِهِ ثَوَابُ زِيَارَةِ سَيِّدِ الشُّهَدَاءِ يُرْتَجَى》 ▫️سلام بر کسی‌ که در زیارت او امید ثواب زیارت امام حسین علیه‌السلام وجود دارد ↫◄ عبدالعظیم حسنی شخصیت عظیم‌ القدر و والامقامی است محضر سه امام بزرگوار را درک کرده صحابی امام رضا، امام جواد و امام هادی علیهم السلام بوده‌ معارف عظیمی را از این بزرگواران اخذ و کتبی را تألیف کرده است ⤵️ آثاری مثل ◽️⇦ کتاب خطب امیرالمؤمنین ◽️⇦ و کتاب یَوم و لَیله از تألیفات عبدالعظیم حسنی است ↲سيل الرشاد الى اصحاب الامام الجواد علیه‌السلام صفحه۱۵۷ 💠🔹امام معصوم به یکی از شیعیان که برای سؤال در مورد بعضی از مسائل دینی خدمت حضرت رسیده بود فرمودند: ◽️عبدالعظیم حسنی نزدیک تو بود لازم نبود نزد ما بیائی و سؤالات دینی را از ما بپرسی از این به بعد هر وقت سؤالی برایت پیش آمد خدمت عبدالعظیم حسنی برو و از آن بزرگوار سؤال کن ⇦ این موارد مقام بلند این شخصیت عظیم القدر را نشان می‌دهد. ◽️پدر آن حضرت عبدالله مشهور به عبدالله قافه است قافه نام مكانى بود كه جناب عبدالله از طرف پدربزرگش جناب حسن بن زيد حاكم آنجا بود ◽️همسر حضرت عبدالعظيم خديجه دختر قاسم بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابیطالب عليهم السلام است ◽️بعضى امامزاده قاسم شمال تهران را پدر خديجه همسر حضرت عبدالعظيم می‌دانند ↲رياحين الشريعه، جلد۴، صفحه١٩٧ جلد۵، صفحه۱۰۶ ◽️دختر آن حضرت سلمى است كه حضرت عبدالعظيم علیه‌السلام او را به عقد محمد بن ابراهيم بن ابراهيم بن حسن بن زيد بن حسن بن على بن ابى طالب عليهم السلام درآورده و ثمره اين ازدواج سه پسر به نام‌های عبدالله و حسن و احمد بود ↲رياحين الشريعه، جلد۴، صفحه٣٣٢ امیدواریم خود آن بزرگوار عنایت کند و توفیق بیشتری به ما نصیب شود که مرقد مطهّر ایشان را بیشتر زیارت کنیم و از نورانیت آن فضا و توجهات و امدادهای روح بلند حضرت عبدالعظیم و همین‌طور از توجهات و امدادهای روح بلند حمزة بن موسی الکاظم فرزند برومند امام کاظم علیه‌السلام و امامزاده طاهر یکی از سلاله‌های امام سجاد علیه‌السلام که در جوار ایشان مدفونند و بسیاری از علماء، بزرگان و اولیای خدا که در اطراف این سه بزرگوار دفن هستند بیشتر بهره ببریم 🆔 @miras_shia
ما زائران صحن تو هستیم از قدیم همسایگان شهر تو، یا سیدالکریم مِهرت به جان مردم این مُلک، جا گرفت با تو رواست، وادی ری را طلا گرفت خواندی حدیث یار و روایات دلبری با توست، نور موسوی و عطر عسکری ای با جواد، همسخن! از جود او بخوان با تشنگان نور، از آن ماهرو بخوان ای باب علم، آن دل باب‌الجوادی‌ات با ما بگو از آنچه شنیدی ز هادی‌ات از دست او، تو جام کرامت گرفته‌ای در معرفت، نشان ولایت گرفته‌ای علمت، عظیم بوده و عشقت عظیم‌تر سادات با کرم، حسنی‌ها کریم‌تر در بخشش و عطا، حسنی‌‌ها سرآمدند آیینه‌ی کرامت آل محمدند نامت گره به نام‌ حسن خورده پس تمام حاجت رواست، زائر این صحن، والسلام گفتم حسن، هوای دلم دلبرانه شد احساس شعر من، چقدَر مادرانه شد ای زاده‌ی مدینه! بخوان از هوای یاس از کوچه‌های غمزده، از قبر ناشناس باران اشک، کنج ضریحت چه دیدنی‌ست در این حریم، روضه‌، دوچندان شنیدنی‌ست عمری علم به دوش، شدی ناصر حسین باید که زائر تو، شود زائر حسین تهران بدون قبله‌ات آرامشی نداشت «این شهر، بی وجود شما ارزشی نداشت»* گشتی طبیب، تا غم دل را دوا کنیم تا خاک را به یک نظرت کیمیا کنیم در این حریم، جَلد تو شد، یاکریم ما بر ما بتاب، حضرت عبدالعظیم ما شاها! محبتت به گدایان رسیده است بگشای باز سفره، که مهمان رسیده است همسایه‌ات شدیم و چه زیباست سرنوشت روزی که همنشین تو باشیم در بهشت ✍ *تضمینی از غزل امیرحسین محمودپور 🔸🔸🔸🔸 🆔 @miras_shia
🔰گزارشی از موضوعات پژوهشی یافته فرهنگ جامع علوم قرآنی معرّفی فرهنگ جامع علوم قرآنی وابسته به مرکز احیاء میراث شیعه فصل سوم: ماهیت و حقیقت معجزه این فصل به حقیقت معجزه می‌پردازد که معجزه در ماهیت خود خرق عادت است و در آن اظهار قانون کلی وجود ندارد، به مشیّت الهی در هر جایی که او مقتضی بدان و تشخیص دهد واقع می‌شود. فصل چهار‍م: شرایط معجزه در این فصل اشاره شده به این که معجزه در صورتی تحقق می‌یابد که خرق عادت و همراه با تحدّی باشد، تحت قدرت هیچ کس جز خدای متعال یا فرستاده او نباشد، همراه با ادعای نبوّت باشد و قابل معارضه نباشد. فصل پنجم: تشخیص اعجاز معجزه باید به گونه‌ای انجام گیرد، تا کارشناسان همان دوره به خوبی تشخیص دهند که آنچه انجام شده بیرون از توان بشر است و ظاهر سازی نیست. لذا پیامبران کارهایی را انجام داده‌اند که از توان ماهرترین افراد آن دوره بیرون بود، و قرآن با شیواترین سبک و رساترین بیان و استوارترین محتوی بر عرب آن زمان عرضه شد. فصل ششم: معجزه فعل پیامبر است به اذن خدا معجزه قدرت خارق العاده‌ای است، مربوط به نفس و روح پیغمبر که خداوند این قدرت را به او تفویض کرده است و با اذن و اراده الهی انجام می‌شود، آیاتی که دلالت بر این مدّعی می‌کنند در این فصل به آن‌ها پرداخته شده است. فصل هفتم: اقسام معجزه این فصل به بررسی اقسام معجزه که عبارتند از: اضطراری و غیر اضطراری، حسی و عقلی، موقت و دائم، می‌پردازد. فصل هشتم: خصائص اعجاز قرآن این فصل به ویژگی و خصوصیات اعجاز قرآن می‌پردازد که قرآن براي جمیع مکلفین است و تا زمانی که تکلیف باقی است آن نیز بقاء دارد. قرآن ذاتاً معجزه می‌باشد و موافق با قوانین طبیعی است و علم و تفکّر و تعقّل را در بشر افزایش می‌دهد. فصل نهم: تحدّی قرآن این فصل مشتمل بر 6 بخش می‌باشد. بخش نخست به تعریف لغوی و اصطلاحی تحدّی می‌پردازد، بخش دوم به پیشینه تحدّی و معارضه اشاره می‌کند و بخش سوم دامنه تحدّی را بیان می‌کند، که تحدّی تا چه اندازه می‌تواند فراگیر باشد. تمام زمان‌ها را شامل می‌شود یا خیر؟ تحدّی مختص موضوعات خاصی است یا شامل تمام موضوعات می‌باشد. بخش چهارم متضمن تحدّی و زبان قوم است. یعنی تحدّی در صورتی پذیرفته و مقبول است كه به همان زبانی باشد که مردم با آن سخن می‌گویند. بخش چهارم به بررسی آیات تحدّی می‌پردازد که آیات تحدّی را به دو قسم آیات نازل شده در مکه و آیات تحدّی نازل شده در مدینه، تقسیم می‌کند. آخرین بخش از این فصل به ویژگی‌ها و خصوصیات آیات تحدّی می‌پردازد. ادامه دارد 🆔 @miras_shia
💐💐 ولادت با سر سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، ابامحمد حضرت امام حسن عسكری سلام الله علیه بر فرزندش حضرت بقیة الله الاعظم عج الله تعالی فرجه الشریف مبارک باد 💐💐 🔻«صلوات خاصه امام حسن عسکری سلام الله علیه» 🌸اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَرِّ التَّقِيِّ، الصَّادِقِ الْوَفِيِّ، النُّورِ الْمُضِيءِ، خازِنِ عِلْمِكَ، وَالْمُذَكِّرِ بِتَوْحِيدِكَ، وَوَلِيِّ أَمْرِكَ، وَخَلَفِ أَئِمَّةِ الدِّينِ الْهُداةِ الرَّاشِدِينَ، وَالْحُجَّةِ عَلَىٰ أَهْلِ الدُّنْيا، فَصَلِّ عَلَيْهِ يَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَصْفِيائِكَ وَحُجَجِكَ وَأَوْلادِ رُسُلِكَ يَا إِلٰهَ العالمین 🆔 @miras_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هرچند که رسم است بگویند تبریک پسر را به پدرها میلاد پدر بر تو مبارک ای آمدنت رأس خبرها فرخنده زادروز یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام بر حضرت حجه صاحب الزمان و عاشقان حضرتش مبارک باد. 🆔 @miras_shia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
"بر روی سنگ قبر خواجه نصیر چه نوشته شده است؟ آیت الله علوی بروجردی حکایتی را در رابطه با شخصیت معنوی خواجه نصیرالدین طوسی چنین بیان کردند: «خواجه نصیرالدین طوسی (قدس سره) علامه بزرگ روزگار خودش بوده است. او گذشته از مهارت در علوم اسلامی، در علم ریاضی و برخی علوم دیگر نیز تبحر داشته است. این عالم بزرگوار به قصد نشر معارف دینی، خود را به دربار «هلاکوخان مغول» نزدیک کرده و به اندک زمانی در درباره این پادشاه نفوذ زیادی می کند. با تلاش او و دیگر مبلغان شیعی، با وجود تلاش زیاد مخالفان، افکار شیعه مذهبان رواج بسیار می یابد. او مقیم بغداد در مرکز حکومت می شود و با تمام وجود از دین و آیین اسلام دفاع می کند و پس از عمری خدمت و مجاهدت در راه خدا در واپسین لحظه های عمر خویش، به شاگردانش سفارش می کند که او را در کاظمین و در جوار مرقد مطهر امام کاظم(ع) و حضرت جواد(ع) دفن کنند و سفارش می کند جمله ای که مبنی بر بزرگ داشتن او باشد بر سنگ قبر نوشته نشود.» ادامه دارد   🆔 @miras_shia
مرکز احیاء میراث شیعه
"بر روی سنگ قبر خواجه نصیر چه نوشته شده است؟ آیت الله علوی بروجردی حکایتی را در رابطه با شخصیت معنو
... وی می افزاید: «شاگردان او اصرار می کنند تا آیه یا حداقل بیتی از اشعارشان را روی سنگ قبر بنویسند تا آیندگان صاحب قبر را بشناسند. اما خواجه نصیر می فرماید: «تنها اسم مرا روی سنگ قبر بنویسد زیرا وقتی قبر من در جوار این دو امام است شایسته نیست جمله ای مبنی بر بزرگداشت من روی قبر نوشته شود. اگر هم خواستید چیزی بنویسید، این آیه از قرآن کریم باشد: «و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید، سوره کهف، آیه 17؛ مربوط به حکایت اصحاب کهف و سگ آنها است که در دم غار نشسته است». با آن همه عظمت و آن همه خدمات علمی و فرهنگی به عالم تشیع می گوید: «من همچون سگ اصحاب کهف در آستانه مزار ائمه در شهر کاظمین زانو زده ام». به نقل از: «محمد لک علی آبادی، دلشدگان: شرح حال و کرامات اؤلیاء الهی، ص. 97»   احترام خواجه نصیر به امام موسی کاظم(ع)   گویند: هنگام وفات خواجه نصیر، به او گفتند: اجازه بده جنازه تو را به نجف اشرف ببریم و آنجا دفن كنیم، در پاسخ گفت: من از امام موسی كاظم(ع) خجالت می كشم كه وصیت كنم جنازه ام را از كاظمین بیرون برند." 🆔 @miras_shia