4_5807829681604398260.mp3
42.63M
🎙️صوت کامل سخنرانی
⬛شب دوم محرم_ ۱۴۰۰
📍هیئت بین الحرمین گلستان
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @bh261
🎙️خلاصه سخنرانی شب دوم محرم
🗓️١۴٠٠/٠۵/١۹
✒️موضوع:امام در باور های ما
📌سوال:ما نفهمیده این که دین از ما چه می خواهد و چه می گوید؟
📝ما باید حواسمان باشد که اعتقادات خود را از کجا و از چه کسی می گیریم،دین و اعتقادات ما دیگر حزبی شده است و دیگر دقت نمی کنیم که چه حرفی زده شده است،بلکه میبینیم چه کسی می گوید و در اینجا دیگر ملاک حق نیست،بلکه ملاک منفعت است.
وقتی ائمه ما به واسطه باور های غلط محدود می شوند اعتقادات عده ای به هم می ریزد و دیگر نمی توان آن را درست کرد؛وقتی ما متوجه نمی شویم که دین چیست،قطعا اعتقاد درستی به آن نداریم و بخشی از آن را می پذیریم و بخشی را کنار می گذاریم.
باید دقت داشته باشیم که اعتقادات ما با معیار حق انتخاب شود،زیرا اعتقادات آن قدر مهم است که اگر در آن کج فهمی به وجود بیاید،نه تنها به فرد بلکه به اطرافیان او هم آسیب می زند.
راه و مسیر درست همیشه کم جمعیت است،زیرا کسانی هستند که نمی دانند؛اما فکر می کنند میدانند.درد این گونه افراد این است که گمان می کنند اعتقاداتشان صحیح است.این افراد هر جا از دین و اعتقادات که به منفعت شان باشد،قبول دارند و مابقی را کنار می گذارند.آن ها فقط به اعتقادات خود بر چسب دین می زنند و خودشان را فریب می دهند.
باید دانست که اگر اعتقادات ما در جریان حق باشد،برای تشخیص،معیار و ملاک داریم؛و اگر مبنای اعتقادات ما اشخاص باشند،با هر تلاطمی اعتقادات ما تغییر می یابد.
#امام_در_باور_های_ما
#منطقی_یا_منفعتی
#اعتقادات_صحیح
🆔️@yaa_karim
🆔️@mirashrafi118
حجت الاسلام میراشرفی(1) (1).mp3
29.88M
📍امام در باور ها، منطقی یا منفعتی
⬛شب سوم محرم_۱۴۰۰
🎙️صوت کامل سخنرانی
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @yaa_karim
🎙️خلاصه سخنرانی شب سوم محرم
🗓️١۴٠٠/٠۵/۲۰
📌موضوع:امام در باور های ما
📝افرادی که دین و اعتقادات را اشتباه فهمیدند،به مراتب بیشتر از طاغوتیان به دین آسیب وارد کردند.
این افراد ادعای دینداری دارند درحالی که دین را از نظر خودشان برداشت کرده اند،نه آنطور که هست؛این افراد با خواندن چند روایت خود را متدیّن معرفی می کنند و فقط قصد دارند با این روایات بقیه را تخریب کنند.
پس از شهادت پیامبر(ص)یک اسلام جدید به مسلمانان معرفی شد،به طوری که چیزی که پیامبر گفته بود با چیزی که در جامعه اجرا می شد بسیار تفاوت داشت؛اعتقادات دست کاری شده بود و مردم هم با همین اعتقادات تربیت شدند،که نتایج بسیار ناگواری را در پی داشت.
اساس و پایه یک دین اعتقادات آن است؛در هر جامعه اسلامی دین و اعتقادات همیشه باید در اولویت قرار بگیرد و سایر مواضع پیرو و تابع آن باشند.
ما صاحب یک خیل عظیم روایات هستیم،که هر کسی می تواند از آن ها برای هر نیّتی و قصدی استفاده کند و حرف خودش را اثبات کند؛و هنگامی که کج فهمی دینی با اعتقادات آمیخته شود،دیگر نمی توان جلوی آن را گرفت.
فهم ما از دین به مقدار منفعتی است که از آن می بریم و اگر کسی دین ما را قبول نداشته باشد،ما فرد را از دین خارج شده خطاب می کنیم.
دین و اعتقادات ما دست خوش تغییر شده است و ما در حال حاضر آن را وارونه اجرا می کنیم؛ما در دین انقلابی به وجود آوردیم به طوری که معیار های آن به طور کامل جا به جا شده است،و به خاطر منفعت خودمان دروغ می گوییم و کاری کردیم که صداقت و تربیت دینی به طور کامل در جامعه از بین رفته است؛و بی اخلاقی جامعه زمانی نمایان و عظیم می شود که دیگر در جامعه صداقت و راستگویی نباشد.
#امام_در_باور_های_ما
#منطقی_یا_منفعتی
#اعتقادات_صحیح
🆔️@yaa_karim
🆔️@mirashrafi118
📎پی نوشت:
🔸مصاحبه امام خمینی با محمد حسنین هیکل درباره علل شکل گیری انقلاب
📅زمان: جمعه 2 دی 1357 / 22 محرّم 1399
🔹مکان: پاریس، نوفل لوشاتو
📌موضوع: بیان ویژگیها و علل اساسی شکل گیری انقلاب اسلامی ـ ضرورت تلاش اندیشمندان در تبیین انقلاب اسلامی
مصاحبه کننده: محمد حسنینْ هیکل، نویسنده و روزنامه نگار مصری
[سوال این است که چرا این وضع اتفاق افتاد؟چگونه اتفاق افتاد؟ و این توسعه عظیم جنبش از کجا ناشی می شود؟]
ــ این قدرت، ناشی از اسلام است. در زمان کاشانی ـ مصدق، اصلْ سیاست بود. جنبه های سیاسی جنبش قوی بود. در زمان کاشانی، هم به وی نوشتم و هم گفتم، که باید جنبه های دینی را توجه کنید. نتوانستند و یا نخواستند. ایشان به جای تقویت جنبه های دینی و به جای آنکه جهات دینی را به جهات سیاسی غلبه بدهند، خودشان سیاسی شدند؛ رئیس مجلس شدند، که اشتباه بود. من گفتم که باید برای دین کار کنند نه آنکه سیاسی بشوند.
📔صحیفه نور جلد پنجم صفحه ۲۶۸.
📌مستند بخشی از سخنرانی که اشاره به مصاحبه مرحوم امام درباره دین و سیاست مرحوم کاشانی داشتند.
4_5812034738055022693.mp3
38.24M
🎙️صوت کامل سخنرانی
⬛شب سوم محرم
📍هیئت بین الحرمین گلستان
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @bh261
ما در دین راستی داریم؟(1).mp3
4.67M
📍برشی از سلسله مباحث امام در باور ها، منطقی یا منفعتی
⬛شب سوم محرم_۱۴۰۰
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @yaa_karim
4_5814286537868708878.mp3
35.91M
🎙️صوت کامل سخنرانی
⬛شب چهارم محرم
📍هیئت بین الحرمین گلستان
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @bh261
هدایت شده از مسجد امام حسن مجتبی (علیه)🇵🇸السلام) پرند
سخنرانی حجت الاسلام میراشرفی.mp3
47.8M
📍امام در باور ها، منطقی یا منفعتی
⬛شب ششم محرم
🎙️صوت کامل سخنرانی
🆔️ @mirashrafi118
🆔️ @yaa_karim
🎙️خلاصه سخنرانی شب ششم محرم
🗓️١۴٠٠/٠۵/۲۳
📌 موضوع:امام در باور های ما
📝اعتقادات رکن مهمی در زندگی انسان است.
اگر اعتقادات ما با ضابطه و شاخصه مناسب دریافت نشوند،مردم از جامعه مدنظر اهل بیت فاصله می گیرند.
جامعه ما فقط از بیرون خوب دیده می شود و اعتقادات ما فقط ظاهری است،متاسفانه رنگ و بوی جامعه ما در رفتار دارد مثل زمانه ی اموی ها
می شود.
ما در این جامعه آرام آرام در حال تغییر هویت،و در نهایت تغییر اعتقادات هستیم،و چون به اعتقادات خود دقت نمی کنیم،متوجه این تغییر نیستیم.
دین درست و کامل،اصل و اساس آن اعتقادات است نه احکام.دین واعتقادات ما باید کامل باشد و همه ی مسائل را در بگیرد،اما اعتقادات باید در اولویت قرار بگیرد و ما چون آن را در اولویت قرار نمی دهیم،نمی دانیم اعتقادات جامعه اموی چه بوده است.
اولویت قرار ندادن اعتقادات باعث می شود که رفتار و تربیت جامعه تغییر کند و فقط به آن پوشش دین می زنند و آن را علوی جلوه می دهند.در چنین جامعه ای مومنان دیگر نمی توانند زندگی کنند،زیرا لطمات سختی می خورند.
در جامعه علوی باید آنچه دین می گوید اجرا شود؛نه آنچه که مصلحت و منفعت دارد.
#امام_در_باور_های_ما
#منطقی_یا_منفعتی
#اعتقادات_صحیح
🆔️@yaa_karim
🆔️@mirashrafi118
📎پی نوشت
🔹روایت امام سجاد در مورد طبقات مردم
📝حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ مَسْرُورٍ رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرِ بْنِ بُطَّةَ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِیُّ عَنْ أَبِیهِ یَرْفَعُهُ إِلَى زُرَارَةَ بْنِ أَوْفَى
متن روایت:
قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ع فَقَالَ یَا زُرَارَةُ النَّاسُ فِی زَمَانِنَا عَلَى سِتِّ طَبَقَاتٍ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ کَلْبٍ وَ خِنْزِیرٍ وَ شَاةٍ فَأَمَّا الْأَسَدُ فَمُلُوکُ الدُّنْیَا یُحِبُّ کُلُّ وَاحِدٍ مِنْهُمْ أَنْ یَغْلِبَ وَ لَا یُغْلَبَ وَ أَمَّا الذِّئْبُ فَتُجَّارُکُمْ یَذُمُّونَ إِذَا اشْتَرَوْا وَ یَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا وَ أَمَّا الثَّعْلَبُ فَهَؤُلَاءِ الَّذِینَ یَأْکُلُونَ بِأَدْیَانِهِمْ وَ لَا یَکُونُ فِی قُلُوبِهِمْ مَا یَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ أَمَّا الْکَلْبُ یَهِرُّ عَلَى النَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ یُکْرِمُهُ النَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ وَ أَمَّا الْخِنْزِیرُ فَهَؤُلَاءِ الْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لَا یُدْعَوْنَ إِلَى فَاحِشَةٍ إِلَّا أَجَابُوا وَ أَمَّا الشَّاةُ فَالْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ تُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ یُؤْکَلُ لُحُومُهُمْ وَ یُکْسَرُ عَظْمُهُمْ فَکَیْفَ تَصْنَعُ الشَّاةُ بَیْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ کَلْبٍ وَ خِنْزِیرٍ.
📌زرارة بن اوفی گوید روزی خدمت امام زین العابدین (ع) رسیدم، حضرت فرمودند: ای زرارة مردم زمان ما شش طبقهاند: " شیر، گرگ، روباه، سگ، خوک و گوسفند"!
اما "شیر"، حاکمان و پادشاهانی هستند که دوست دارند بر هر کسی مسلط باشند و ظلم کنند، ولی احدی در برابر فسادشان ایستادگی نکند".
اما "گرگ"، تجار و کسبهای هستند که در وقت خریدن جنس، آن را مذمّت میکنند تا ارزانتر بخرند، ولی برای فروش، آن را میستایند تا گران بفروشند".
اما "روباه"، کسانی هستند که دین را وسیلهای برای دنیایشان قرار دادهاند و آنچه را به زبان میآورند در دل قبول ندارند".
اما "خوک"، مردانی که شبیه زن هستند و رفتار زنانه دارند و همچنین کسانی که ذلیل و اسیر شهوتند و به هرعمل زشتی که دعوت میشوند پاسخ مثبت میدهند".
اما "سگ"، انسان بد زبان و فحاش است به طوری که مردم از ترس زبانش او را احترام میکنند.(در واقع کسی که جلوی زبانش را نمیگیرد و حرفهای زشت از دهانش بیرون میآید و مردم از ترس آن که مبادا به آنها فحاشی یا بد زبانی کند او را احترام کنند و یا اینکه در منزل همیشه سروصدا میکند و سر زن و بچههایش داد و فریاد میکشد! این شخص گرچه در ظاهر شکل آدم است ولی در باطن سگ است و خوی و خصلت آن را دارد و در روز قیامت به صورت سگ وارد محشر میشود".
و اما "گوسفند"، شخص با ایمانی است که مانند گوسفند افراد شرور موی او را میبُرند و گوشت او را میخورند و استخوانش را میشکنند".و از گوسفندى که میان شیر و گرگ و روباه و سگ و خوک گرفتار است چه ساخته است؟
الخصال (شیخ صدوق)،جلد۱ صفحه ۳۳۸