eitaa logo
📚|میراث علمی سَلَف|
5.9هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
49 ویدیو
37 فایل
❁﷽❁ 💢 تحصیل علوم حوزوی با رویکرد نوآورانه (سنتی) 💢 تشکیل حلقه های علمی (آموزشی، پژوهشی) 💢 بیانِ سیره و روش علمای مطرح ❇️ نرخ تبلیغ (تک بنر): از ساعت 21 تا 9 صبح، 45 هزار تبلیغ تجاری: 75 است تومان/ راه ارتباطی: @hm1370 وبگاه رسمی: http://mirath.blog.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
عکس ویژه مرحوم ادیب ثانی به همراه جناب استاد حجت هاشم خراسانی دام عزه ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
👇👇👇👇
80.pdf
15.63M
کتاب مرآة الحجة (شرح حال استاد حجت خراسانی دام عزه) ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
✅ سایت میراث علمی سلف، با یک درس دیگر، بروزرسانی شد: 🔸نظام (شرح شافیة) استاد احمدی دام عزه ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
✅ معرفی کانال جدید در زمینه تدریس صوت قوانین @ghavaninolmohkamah
یادنامه ویدئویی مرحوم استاد ادیب نَیشابوری 👇👇👇
33.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ما از ادیب چه می آموزیم؟ 🔺 یادنامه ادیب نیشابوری (به صورت کلیپ) که ارائه بخشی از مقاله استاد محمد رضا حکیمی در وصف ایشان است. 🔸تحفه ای ناقابل و ناچیز از میراث علمی سلف ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ ما از ادیب چه می آموزیم؟ 🔺 یادنامه ادیب نیشابوری (به صورت کلیپ) که ارائه بخشی از مقاله استاد محمد
✅ استاد شفیعی کدکنی دام عزه، 2 بار مطول را در دوران طلبگی در محضر مرحوم استاد ادیب ثانی خواندند که خوانشِ بار دوم، همزمان با کفایة، با نگاه انتقادی به بلاغت همراه بوده است. ✅ این تصویر به خوبی نشان می دهد، شاگردان ادیب، که علوم اسلامی و انسانی را به صورت سنتی خوانده اند، هر کدام به ستاره ای در آسمان علم تبدیل شده اند. سیل جمعیت مشتاق از هر عقیده و مسلکی در محضر ایشان نشان می دهد، مردم اگر در ما علم و آگاهی ببینند، جذب می شوند. مردم عاشق دانستن و دانایی اند و از ما حرف حسابی می خواهند. تعجب از کسانی است که به جای پرداختن به وظیفه اصلی خود؛ یعنی تعلیم و تعلم، به اموری مشغول شده اند که جای بسی تعجب دارد، و گمان می کنند مردم با آن جذابیت های زودگذر، جذب دین می شوند. 🔺 بی تردید، دو ادعا هست که به تجربه اثبات شده است: تمام افراد موفق حوزوی و دانشگاهی، به نوعی به روش سنتی (عمق خوانی و تراث خوانی)، پایبند بوده اند. هیچ شخصیتی نمی توان یافت که با روش سنتی و عمیق خوانی، درس نخوانده باشد، اما اثر فاخر علمی پدید آورده باشد. ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
لطیفی می فرمود: در دانشگاه های خارج از کشور، پول و هزینه صرف می کنند تا کتب علمای ما در علوم مختلف را تدریس و تحقیق کنند و بر عمق و اتقان آن بیفزایند و حتی نقدش کنند، بعد ما داخل ایران، بحث و جدل می کنیم که آیا روش سنتی و عمیق خوانی، خوب است یا بد؟!! واقعاً چه بر سر ما آمده و ما به چه غفلت تاریخی دچار شده ایم؟!!
✅ تعریف دقیق اسم در آموزش ویدئویی و آنلاین نحو با استفاده از کتاب گرانقدر جامی و برخی حواشی مهم در این موضوع. 🌐 کانال (میراث علمی سلف) /عضویت🔰🔰 ↘️https://eitaa.com/joinchat/2217410626Cd86f1f0878
🏴انا لله و انا الیه راجعون روح بلند و بزرگ عارف متقی ، حضرت آیت الله فاضلیان به ملکوت اعلی پیوست . ◾️ این مصیبت بزرگ را به محضر امام عصر(عج) ، حوزه های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت و برای آن مرحوم علو درجات را خواستاریم . @kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️مرحوم حضرت آیت الله فاضلیان همیشه موقع ورود به حرم هر یک از ائمه طاهرین علیهم السلام حالت بکاء عجیبی داشت که موجب تعجب زائران میشد @kashkoolfn
هدایت شده از بیانِ عیان
تعریف متفاوت کتاب جامی از معرب و مبنی که امشب مختصراً بیان شد 🌐 کانال (میراث علمی سلف) /عضویت🔰🔰 ↘️https://eitaa.com/joinchat/2217410626Cd86f1f0878
جناب استاد ربانی: روشی که ما در بررسی این مسائل پیش گرفته ایم، روش سنتی حوزه و همان فقه جواهری است که امام راحل بیان فرمودند. یعنی ابتدا به مواریث و سرمایه های گذشته خود مراجعه کرده و بعد از اشراف و تسط بر آنها به سراغ سخنان دیگران و از جمله اندیشمندان غربی می رویم . این همان شیوه استاد مطهری و بزرگان دیگر است. ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
هدایت شده از 📚|میراث علمی سَلَف|
نمیرد این سبق.mp3
2.76M
🔺رونقت را روز روز افزون کنم! 🔷🔸 کلیپ صوتی ویژه کانال "میراث علمی سلف" در واکنش به هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلّم. ✅برگزیده ای از اشعار بی نظیر جلال الدین بلخی رومی در وصف ایشان. ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 🔺emirath.ir
📚|میراث علمی سَلَف|
🔺رونقت را روز روز افزون کنم! 🔷🔸 کلیپ صوتی ویژه کانال "میراث علمی سلف" در واکنش به هتک حرمت به پیامب
مکرون بی دانش، ظاهراً نمی داند، هنگامی که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله، یک یاور صدیق (امام علی علیه السلام) بیشتر نداشت، خداوند ایشان را رفعت داد و اکنون، آیین اسلام، دل های "ربع ساکنان ربع مسکون" را درنوردیده است! حال، با این تف های سربالا، او دنبال چیست؟ جز آلوده کردن خود؟
🔶🔹بخشي از شرح حال خودنوشت استاد حاج شيخ عبدالحميد واسطي دام عزه بسم الله الرحمن الرحيم 🔺عبدالحميد واسطي در سال1347 در طهران متولد شده است. در سال 1365 در رشته «مهندسي عمران دانشگاه فردوسي مشهد» پذيرفته شد که در همان سال، انصراف داد و وارد حوزه علميه مشهد گرديد. مرحوم استاد علامه جعفري رحمه‌الله‌عليه که محضرش از نوجواني درک شده بود در پاسخ به کسب تکليف براي انصراف از دانشگاه فقط يک جمله فرمود: «اگر در مسير مانند علامه طباطبايي حرکت کني از هزار دانشگاه برتر است.» دروس ادبيات و منطق را نزد «آيت الله حجت هاشمي» فراگرفت. براساس سفارش ايشان به اتقان در تحصيل، کليه ابواب مغني‌اللبيب، مطول، حاشيه ملاعبدالله، شرح النظام، مقامات حريري، دلايل الاعجاز، معالم و تفسير بيضاوي در برنامه تحصيلي قرار گرفت. از کتاب‌هايي که در دوره تحصيل مقدمات، اثر بسياري در شيوه تحليل موضوعات و مطالب ايجاد کرد کتاب «الاسس المنطقيه للاستقراء،‌ تاليف شهيد صدر» بود که همراه کتاب «حاشيه ملاعبدالله» مطالعه مي‌شد و زمينه‌ساز ورود به فضاي «روش‌شناسي» در منطق و روش تحقيق گرديد؛ همچنين کتاب «التصوير الفني في القرآن، تاليف سيدقطب» و کتاب «فقه‌اللغه، تاليف صبحي صالح» و مجموعه‌اي از کتب زبان‌شناسي که همراه با «مطوّل» مورد بررسي قرار مي‌گرفت که سبب ورود به فضاي «ترجمه بلاغي» در ادبيات شد. فقه و اصول با اساتيد عظام «حاج‌سيدمحمد سيادت»، «حاج شيخ جواد مرواريد»، «حاج شيخ مهدي مرواريد» و «حاج سيد مهدي نقيبي» سپري شد. ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525
مقاله نوشتن و تولید علم، فرعِ جَوَلان فکری است و جولان فکری، فرعِ بر غوطه ور شدن در دریای علوم است. کسی که هنوز علم را به درستی و با عنایت به متون اصلی، فرانگرفته است، چگونه می خواهد فکر جوالی داشته باشد و مقاله بنویسد؟ (مگر به قول سید شریف، نفْس قدسیّه ای داشته باشد!!) کسانی که تلاش می کنند، آمار مقاله نویسان را بالا ببرند، اما توجه ندارند که پیش نیاز مقاله نویسی چیست، و اصولاً جایگاه "مقاله" در علم کجاست، ره به خطا برده اند و فقط هزینه های مادی و معنوی کشور را هدر می دهند.
سیر مطالعه حدیث شیعه.pdf
351.3K
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷🔸 مقاله مفید "سیر مطالعه حدیث شیعه" به صورت فهرستی و مرتبه به مرتبه 🔺 نویسنده: جناب آقای طباطبایی؛ رئیس پژوهشکده علوم و معارف حدیث 👌👌مناسب برای افرادی که می خواهند، حدیث خوانی را شروع کنند. ⚠️ در کتب تخصصی حدیثی که در مقاله هست، باید پیش نیازهای علمی، طی شده باشد. مثلا فهم برخی کتب نیازمند جدی به دانش کلام، اصول و مانند آن است. ⚠️ مباحثه در جنبه های ادبی، کلامی، و اخلاقی احادیث می تواند به عنوان نقطه عطفی در روزگار کنونی بشمار رود. ⁉️ براستی حوزه امروز، چقدر به فهم دقیق حدیث همت دارد؟ چقدر به فهم قرآن همت دارد؟ آیا قرآن و حدیث (ثقلین)، در بین ما حوزویان، مهجور نشده است؟ ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
📚|میراث علمی سَلَف|
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷🔸 مقاله مفید "سیر مطالعه حدیث شیعه" به صورت فهرستی و مرتبه به مرتبه 🔺 نوی
چقدر ما توانسته ایم، زیبایی ها و نکات ظریف معنایی، عقیدتی و اخلاقی ثقلین شریف را به جامعه، در منبرها و سخنرانی ها انتقال دهیم؟ آیا ما وظیفه خود را انجام داده ایم که از مردم، انتظار دین داری داریم؟ آیا بیان حرف های تکراری در منبرها و سخنرانی ها، حاصل عدم مطالعه جامع در علوم دینی نیست؟
✅ سیوطی در اتقان می فرماید: 🔺اختلف في جواز العطف على الضمير المجرور من غير إعادة الجارّ: فجمهور البصريّين على المنع، و بعضهم و الكوفيّون على الجواز. و خرّج عليه قراءة حمزة: وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ [النساء: 1]. و قال أبو حيّان في قوله تعالى: وَ صَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَ كُفْرٌ بِهِ وَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ [البقرة: 217]: إنّ المسجد معطوف على ضمير بِهِ و إن لم يعد الجار. قال: و الذي نختاره جواز ذلك، لوروده في كلام العرب كثيرا نظما و نثرا. قال: و لسنا متعبّدين باتّباع جمهور البصريّين، بل نتبع الدليل. 🌐 کانال (میراث علمی سلف) /عضویت🔰🔰 ↘️https://eitaa.com/joinchat/2217410626Cd86f1f0878
💥 فروش اینترنتی کتاب تحصیل علوم حوزوی به روش سنتی به صورت الکترونیکی در نورلایب 🔹برای خرید به آدرس زیر مراجعه کنید🔻 🌐 https://www.noorlib.ir/View/fa/Book/BookView/Image/59197/1/5 👉 @raveshsonnati