صلوات بر چهارده معصوم.pdf
457.4K
📜 متن Pdf صلوات بر چهارده معصوم (منقول از امام حسن عسکری علیهالسلام)
صلوات بر چهارده معصوم.docx
29.6K
📜 متن Word صلوات بر چهارده معصوم (منقول از امام حسن عسکری علیهالسلام)
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#پروندهبازخوانی
#آثارمنتخبمتفکراناسلامی
درسگفتار دوم:
کتاب #حکمتتاریخ
مدرس: استاد احمد رهدار
📚 تعداد جلسات: ۴ جلسه ۹۰ دقیقهای
📅 شروع: ۱۰ آذرماه
⌛ زمان: پنجشنبهها(یکهفته درمیان)، ساعت ۱۰ تا ۱۲
🎴مکان: بلوار غدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
#ثبتنام:
💻 سایت/ لینک👇
https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4054
📞 تلفن: 02533551835
📱 ارتباط مجازی (ایتا و بله): 09907629882
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
36.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 حکمت امتحانات سخت
🎤 استاد میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
🔵 امام خامنهای: 🌀 فضای مجازی از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود. عوامل مسلّط بینالمللی در
↖️ هشدار دو سال قبل رهبر معظم انقلاب درباره خطرات مدیریت دشمن بر فضای مجازی
(معظمله در دو دهۀ گذشته مکرراً با تعابیری مثل قتلگاه و... نسبت به رها شدن فضای مجازی هشدار دادهاند.)
#ادمین
در محضر آیتالله میرباقری
📢 فقهی میخواهیم که سرپرستی تکامل اجتماعی را برعهده بگیرد. وظیفه فقه فقط دورکردن از عقوبت نیست.
📢 مفهوم «پرستش» از علم #کلام در قالب «حجیت» به علم #اصول سرریز شده و در #فقه در قالب «حکم».
💠 آیتالله میرباقری:
🔸 ما فقهی میخواهیم که سرپرستی تکامل اجتماعی را برعهده بگیرد و در ذیل آن هم ساختارها ساخته و هم متحول میشوند. لذا مأموریت فقه فقط ساخت نظام نیست و تکامل حیات اجتماعی هم جزء ماموریتهای فقه است.
🔸 مفهوم پرستش از علم کلام در قالب حجیت به علم اصول سرریز شده و در فقه در قالب حکم.
در این صورت سهگانه «پرستش، حجیت و حکم» تشکیل میشود بنابراین اگر فلسفه فقه را علم درجه دو و ناظر به فقه بدانیم اصلیترین مفهومی که در فلسفه فقه باید بحث شود، مفهوم حکم خواهد بود و اگر در آن توسعه ایجاد نکنیم امکان گسترش فقه را نخواهیم داشت.
🔸 اگر نتوانیم مفهوم پرستش را فراوری کرده و توسعه دهیم، فقه وارد حیات و عرصه اجتماعی هم نخواهد شد؛ بنابراین رسالت آن فقه سرپرستی اجتماعی در ذیل نظامات تاریخی است که فقط معصومین عهدهدار آن هستند و ایشان نسبت به تاریخ ولایت مطلقه اجتماعی دارند.
🔗 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=68631
#پرستش
#حکم
#حجیت
☑️ @mirbaqeri_ir
🔴 نمونههایی از توجهات اخیر به خطرات مدیریت دشمن بر فضای مجازی
📢 وزیر آموزش و پرورش:
▪️متاسفانه اندیشههای غربی دیگری مطرح شد که خانوادهها را هدف گرفته بود. مدارس ما سه سال تعطیل بود، اما یک نفر اعتراض نکرد که دانشآموزان مشکل فاصله تربیتی در بعد روانشناختی و جامعهشناختی پیدا میکنند در حالی که نهایت تعطیلی مدارس در جوامع دیگر، شش ماه بوده است. نظام سلطه به دنبال ایناست که مدارس و دانشگاهها را واقعا تعطیل کند.
https://www.asriran.com/fa/amp/news/867042
📢 امیر پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش:
▪️اگر بخواهم مراحل این جنگ ترکیبی را خدمت شما عرض کنم، تحلیل من این است که نطفه این فتنه از آغاز کرونا بسته شد. این اتفاق یک محملی بود تا بتوانند در کشورمان فتنهانگیزی کنند.
▪️با حاکم شدن فضای کرونا در کشور، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند و ما به نوجوانان و فرزندان جوان خودمان یک گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ دادیم و درب اتاق را بستیم و گفتیم کسی مزاحم فرزندمان شود. این فرزند سریعاً به فضای مجازی متصل شد و در حالی که معلم سخنان خود را مطرح میکرد، این فرزند جوان و نوجوان ما به فضای مجازی متصل شد و دو سال در اختیار بیگانگان بود. هنگامی که میگوییم جنگ شناختی یعنی دقیقاً با چنین فضایی مواجه هستیم، این فتنه بسته شد و دشمن دوسال روی جوانان و نوجوانان ما کار کرد.
http://fna.ir/1seohi
📢 سردار نقدی، معاون هماهنگکننده سپاه:
▪️ظالمتر از صدام و منافقین کسانی بودند که بچههای مارا فرستادند زیر فضای مجازی تحت نظر غرب.
▪️مردم و جوانان را در یک فضای تحت مدیریت دشمن رها کرده ایم و در این فضا مدیریت افکار عمومی را دست آمریکا و رژیم صهیونیستی داده ایم؛ متاسفانه به گونه ای عمل کرده ایم که آنها تصمیم می گیرند مردم و جوانان ما چه چیز را ببینند و چه چیزی را نبینند.
▪️خطای بزرگی کردیم که ملت و جوانان را در دست و بال شبکه های مجازی و شبکه های خارجی گذاشتیم تا افکارشان توسط آنها فریب داده شود و تصویر غلطی از واقعیت را داشته باشند و امروز وظیفه ما روشنگری است و اشتباهی که مرتکب شدیم باید جبران کنیم مدرسه به مدرسه، محله به محله و خانه به خانه باید واقعیت ها گفته شود.
https://aftabnews.ir/003NYK
https://wisgoon.com/pin/43669916/
🌀 نمونهای از تحلیلهای آیتالله میرباقری درباره خطرات «سند ۲۰۳۰» و «حکمرانی مجازی» در سالهای گذشته
🔴 يادتان هست که يک موقعی، اگر يک دوستيابي غيرشرعی اتفاق میافتاد، همهٔ ما پشتِ دستمان را میگزيديم! اما خب، يک مقدار که فرهنگ غرب آمد، کمکم گفتیم: «اصلاً طريق صحيح ازدواج، همين است» و گفتیم: «آقا! اول بايد با هم دوست بشوند و سالها یا ماهها باهم باشند تا اخلاقِ هم را کشف کنند»!
اين همان مدل غربی بود که تا ده سال قبلش، تقبیح میکرديم؛ اما وقتی فرهنگ و سبک زندگی غربی و لوازمش آمد، قبح آن هم ريخته شد.
حالا هم اگر به سند 2030 و امثال آن عمل شود، به سال 2030 که برسيد، اين اتفاقی که در یکی از مدارس تهران افتاده و آن را «فاجعه» مینامید، به امری عادی و طبیعی تبدیل خواهد شد.
اگر معنای آزادی، آزادیِ در تحريک و تهييج به شهوات است، اینها هم از لوازمش است. در غرب، از اين فجايع، هرروز هست؛ منتها قانونیاش کردند. حتی قانونِ همجنسگرايی و نظريه اکتفا درست کردند.
تحريک به شهوات، اين لوازم را هم دارد! خيال نکنيد که اگر تحريک به شهوات کرديم، بعد [میشود جلوش را گرفت. در آن صورت،] اين اتفاقات، اولِ فاجعهها خواهد بود.
من دارم هشدار میدهم که اگر فرهنگ غرب در جامعه ما گسترش پیدا کند، این اتفافاتِ فعلی، اولِ راه ماست. پنج سال ديگر، خواهند گفت: «اِی آقا، بیخودی آن معلم را گرفتند و توبیخ کردند، چون کارِ بدی نمیکرد!». اما هنوز که فرهنگ آنها حاکم نشده، ما داريم میگوييم فاجعه شد.» (۱۳۹۷)
🔴 در جنگهای جهانی، دستهایی امنیت بشر را گروگان گرفتند و ملتها را زیر چتر نظم سازمان ملل بردند.
امروز هم دستهایی در جهان، با سوءاستفاده از خطر ویروس منحوس کرونا، سلامت بشر را گروگان گرفتهاند تا جامعه حقیقی را به نفع جامعه مجازی، لاغر کنند و بشر را زیر چتر حکمرانی مجازی و سایبری، که مدیریتپذیرتر است، ببرند.
🔴 جریان حزبالله باید توجه کند که مقیاس درگیریِ فرهنگی با دشمن در حال تغییر است. ممکن است ما یک نقشهای برای مبارزه بکشیم اما دشمن خاکریز را عوض کند؛ مثل اینکه فرضاً شما روی زمین میجنگیدید اما آنها آمدند نیروی دریایی درست کردند و یک مدت ما را دنبالِ سرِ خودشان دواندند؛ سپس نیروی هوایی درست کردند و بعد وارد هوافضا شدند و... . حالا امروز وارد جنگ در یک مقیاس دیگری شدهاند و #حکمرانی_مجازی را دارند طرحی میکنند. برای مثال و تقریب به ذهن، شما یک تاکسی اینترنتی درست میکنید و کل تاکسیرانی را تحتتأثیر قرار میدهد؛ حالا آنها هم یک آموزش الکترونیکِ ازراهدور درست میکنند و جامعه جهانی را وارد این فضا میکنند و بعد طراحی دوره می کنند؛ وقتی به آن فضا بردند، آرامآرام کل «وزارت آموزش پرورش» و دانشگاه فرهنگیان تعطیل خواهد شد. این طراحیِ دشمن است.
شما میگویید ما دنبال این بودیم که «طرح تحول آموزش و پرورش» را عملی کنیم و جلوی 2030 را بگیریم اما دشمن برای فراتر از 2030 برنامهریزی میکند؛ میخواهند همه نوجوانان و جوانان را به فضای مجازی ببرند. اگر نیروهای حزبالله میخواهند انقلاب اسلامی را ادامه بدهند و بر آسیبها فائق بیایند، باید توجه داشته باشند که رقیب ما در درگیری با انقلاب اسلامی، مقیاس کار خودش را تغییر داده است. باید به این تغییر مقیاسها در درگیری با دشمن توجه کنیم. طرح و نقشه ما هم باید بهروز و جامع شود. اگر تمام تمرکزمان این شد که فقط «طرح تحول آموزش و پرورش» را عمل کنیم و غافل شدیم که اصلاً موضوعِ آموزش و پرورش را اینها دارند منتفی میکنند، و با آنها مقابله تمدنی نکردیم و در طرح آنها قرار گرفتیم، دچار آسیبهای زیادی خواهیم شد.(۱۳۹۹)
☑️ @mirbaqeri_ir
فراتر از ۲۰۳۰ .mp3
249.9K
🎧 استاد میرباقری در سال ۱۳۹۹: «امروز با وارد کردن ۱۴ میلیون دانشآموز در فضای مجازی، اتفاقی فراتر از ۲۰۳۰ در حال واقع شدن است. سند ۲۰۳۰ چه چیزی میخواست به نوجوانان یاد بدهد که در فضای مجازی یاد نمیگیرند؟!»
(در جمع تعدادی از پژوهشگران).
📎https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4969
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 «حکمرانی مجازی دشمن» برای نوجوانان و جوانان، خطرناکتر از سند ۲۰۳۰ است.
💠 آیتالله میرباقری (۱۳۹۹):
«مبارزه بین انقلاب اسلامی و تمدن غرب وارد یک عرصه جدیدی شده. یعنی غرب در شکست نرمی که از انقلاب اسلامی خورده یک تلاش جدی کرده که مقیاس درگیری را تغییر بدهد و جنگ را از عرصه عالم عینی به عالم حکمرانی مجازی و به تعبیر دیگر، به عالم خیال ببرد. دشمن بهشدت تلاش میکند که حکمرانی مجازی را در جهان گسترش بدهد.
اینکه مکرر من این را عرض کردم و حرف جدیدی هم نیست که حتی سوءاستفاده از گسترش این ویروس جدید کردند - پیشداوری نمیکنم که خودشان ایجاد کردند یا نه، در کنترل و مهارش دست دارند یا نه. ولی هرچه که هست - سوءاستفاده از این واقعه بهواسطه امپراتوری رسانهای خودشان [برای] کنترل جهان و ورود به حکمرانی مجازی است.
این حد از تصرف نیاز به یک مقابله جدید دارد و ما باید سطح توان خودمان را ارتقاء ببخشیم. سازوکار مبارزه در حکمرانی مجازی با سازوکار مبارزه در عرصههای پیشین متفاوت است.
من سؤال می کنم: چه اتفاقی افتاده که با یک ویروس کرونا چهارده میلیون دانشآموز از طفل تا نوجوان و جوان ما را بی قید و شرط وارد فضای مجازی میکنند و در اختیار حکمرانی مجازی دشمن قرار میدهند؟! به اسم آموزش از راه دور، به اسم آموزش الکترونیک. این بسیار مخاطره آمیزتر از طرح ۲۰۳۰ است. چه اتفاقی در طرح ۲۰۳۰ در طول یک دوره دوازده سال میخواست بیفتد که در طول کمتر از یک سال برای بخشی از نسل جوان ما نیفتاده؟! من تعجب میکنم چرا جریان حزبالله در مقابل این اتفاق هیچ واکنش جدی نشان نمیدهد؟!
این معنایش این است که سطح مبارزه دشمن و میدانهای درگیری دشمن که دارد تغییر افق و مقیاس میدهد مورد مطالعه ما نیست.» (۱۳۹۹)
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از هیئت ثارالله قم
💐جشن میلاد با سعادت حضرت #زینب_کبری سلام الله علیها
🎤سخنران:
آیت الله #میرباقری
🎤با نوای:
حاج عباس #حیدرزاده
حاج #سیدمهدی_حسینی
🗓 چهارشنبه نهم آذر ماه ۱۴۰۱
🕣 ساعت ۱۹:۳۰
📍حسینیه حضرت آیت العظمی مرعشی نجفی
#لبیک_یا_زینب
🇮🇷هیئت ثارالله قم
🔹لینک عضویت در کانال هیئت و اطلاع از برنامه های طی سال 👇
🔰@sarallahqom
هدایت شده از هیئت ثارالله قم
02) سخنرانی، آیة الله میرباقری.mp3
43.54M
📢#سخنرانی
🎤آیت الله #میرباقری
🌷میلاد حضرت #زینب_کبری سلام الله علیها
🇮🇷هیئت ثارالله قم
🔹لینک عضویت در کانال هیئت و اطلاع از برنامه های طی سال 👇
🔰@sarallahqom
پیام امام به مهاجرین.pdf
219.2K
📜 پیام امام خمینی(ره) به مهاجرین جنگ تحمیلی
🔍 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«پیام امام خمینی به مهاجرین جنگ تحمیلی، #منشور_مقاومت است.»
☑️ @mirbaqeri_ir
mirbagheri.mp3
32.88M
🎧 تحلیل مهم استاد میرباقری از وضعیت کنونی انقلاب اسلامی و چشمانداز پیشِ رو (۱۰ آذر ۱۴۰۱)
◀️ «انقلاب اسلامی» بزرگترین امر به معروف و نهی از منکرِ دوران ماست.
◀️ از منظر کلانروایت، انقلاب اسلامی در همۀ عرصهها به پیروزیهای بزرگی دست یافته و وضعیت بسیار خوبی دارد و در مسیر اهداف خود رو به پیش است. البته سختیهایی هم بر سر راه بوده و تهدیدهایی هم هست.
◀️ خط مقدم ما، مبارزه با «بدحجابی» است یا مبارزه با «الگوی توسعۀ غربی»؟
◀️ نگاه ما به فتنهها و سختیهای پیش روی حرکت انقلاب اسلامی چگونه باید باشد؟
◀️ در این ایام و در ایام فاطمیه، به تدبّر در «سورۀ عنکبوت، سورۀ حجرات و سوره مجادله» و به تفسیر آنها بپردازید.
☑️ @mirbaqeri_ir
🔵 تفسیر سوره مبارکه عنکبوت (با تمرکز بر آیات ۱تا۱۵)
با موضوع: فتنههای بعد از نبی اکرم(ص)
1️⃣ فتنه های الهی برای جدایی صف صادقین و کاذبین (آیات ۱تا۳)
🌀https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4257
2️⃣ توهم پیروزی فتنهگران / بشارت الهی به پیروزی نهایی مؤمنین/ ضرورت مجاهدت مؤمنان در میدان جهاد کبیر برای عبور از فتنه (آیات ۴تا۶)
🌀https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4258
3️⃣ پاداشهای الهی به مؤمنان / ارتباطات عشیرهای و خانوادگی، عامل لغزش مؤمنین در فتنه ها(آیات ۷و۸)
🌀https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4265
4️⃣ سایر عوامل لغزش مؤمنین در فتنهها (آیات ۹تا۱۳)
🌀https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4266
5️⃣ مروری بر فتنههای الهی در اقوام گذشته (قوم حضرت نوح و حضرت ابراهیم) / سستی فتنهگران و ادعاهای پوچ آنان / دنیای فتنهگران، دنیای بازیچه و مرده (آیات ۱۴تا آخر)
🌀https://eitaa.com/mirbaqeri_tafsir/1440
☑️ @mirbaqeri_ir