JRCP.IR_Volume_9_Issue_1_Pages_95-118.pdf
888.4K
📜 «بنیانهای نظری جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی» در اندیشۀ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری
#مقاله_پژوهشی
☑️ @mirbaqeri_ir
🗂 پروندههای موضوعی (بخش ۱)
📋 دربارۀ طرح نبی اکرم(ص)
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4899
📋 دربارۀ شاخصهای دینداری
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4569
📋 دربارۀ نظام فکری
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2250
📋 دربارۀ شُکر
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3932
📋 دربارۀ فلسفه
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3912
📋 دربارۀ عدالت
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3272
📋 دربارۀ ولایت فقیه
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2922
📋 دربارۀ کرونا
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2592
📋 درباره غلوّ و تقصیر
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3339
📋 دربارۀ یک دیدار
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/5085
📋 دربارۀ دیپلماسی
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3766
📋 دربارۀ شاکله
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2193
📋 از کتاب عصر جدید
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2295
📋 از کتاب حکمت حکومت
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2457
📋 دربارۀ بدحجابی
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/4638
📎پینوشت: پروندههای موضوعی متعدّدی (ازجمله پروندۀ علم دینی)، سالها قبل در فضای تلگرام بارگذاری شد، که انشاءالله در آینده بهصورت بستۀ کاملتر، در فضای ایتا بازنشر خواهد شد.
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 ویژگی مهم شهید چمران و امثال او چه بود؟
💠 آیتالله میرباقری:
«مراکز آموزشی ما باید بهگونهای طراحی شود که خروجی آن، اشخاصی باشند که در عین اینکه بهدنبال فتح #قُلّههای_علمی هستند، #آرمانهای_بزرگ هم داشته باشند. یعنی علم را فقط برای جلب منافع خصوصی و رسیدن به زندگی راحت و پردرآمد نیاموزند. حتی علمآموزی آنان تنها برای خدمت کردن به مردم و ضعفاء - که این نیز کار بسیار ارزشمند و پسندیدهای است - نباشد.
بلکه افق نگاه آنان، افقی بلندتر باشد؛ کسانی باشند که همچون شهید احمدیروشن و سایر شهدای هستهای، و مثل #شهید_چمران و امثال او، بهدنبال تغییر موازنۀ قدرت به نفع اسلام باشند و در میدان درگیری تمدنی، با بصیرت مجاهدت کنند. بصیرت یعنی بدانند پرچم حق و باطل در کجا قرار دارد. انسان بصیر، میدان درگیری را میشناسد. به همین خاطر، تمام امکانات خود را در میدان اسلام خرج میکند. اما اگر به زمان خود و آرمانهای حقیقی آگاه نبود، دانشمندی میشود که کشور و جبهۀ حق را را رها میکند و به کشورهای اروپایی میرود و به آنان و پیشرفت هستهای و علمی آنان خدمت میکند! در نتیجه کشورهای اروپایی، زمام انرژی هستهای جهان را به دست میگیرند و به سایر کشورها میگویند که شما حق ندارید حتی یک عدد سانتریفیوژ داشته باشید!
اگر دانشمند ما میدان درگیری تمدنی را شناخت، همین دانش و علم را در اینجا به کار میبرد و به یک چالش بزرگ با غرب تبدیل میشود. درواقع، موازنۀ قدرت را به نفع دین تغییر میدهد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
🎤 نظرسنجی در ویراستی، دربارۀ پُستهای اخلاقی و تربیتی
https://virasty.com/Mirbaqeri_ir/1687415912270747867
دعای عظم البلا.mp3
3.92M
🎧 دعای فرج با صدای استاد میرباقری
اِلٰهي عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفآءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطآءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجآءُ وَ ضاقَتِ الاَْرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمآءُ وَ اَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَ اِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَ الرَّخآءِ،
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد اُولِى الاَْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ،
یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّد وَ الِهِ الطّاهِرینَ.
☑️ @mirbaqeri_ir
🗳 نتایج نظرسنجی در «ویراستی» درباره پروندۀ نکتههای اخلاقی و تربیتی
✉️ تعداد آراء: ۷۰۲ نفر
🔸 عالی: %۷۴/۳۶
🔸 خوب: %۲۱/۷۹
🔸 متوسط: %۲/۲۸
🔸 ضعیف: %۱/۵۷
☑️ @mirbaqeri_ir
بیشترِ گفتوگوهای ما در باب حادثۀ #غدير، در خط مرزیِ طرفداران و مخالفان اتفاق میافتد؛ هدف اين است كه اثبات کنيم غدير وجود داشته است.
اين کار هم لازم است و زحمتها برای آنها کشیده شده، اما در حال حاضر، کافی نيست. ما بعد از اثبات اصل غدير، بايد بهدنبال گسترش معارف غدير و ارتقاء درک از امامت باشیم.
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir