ابوحمزه کامل.mp3
46.16M
🔘 دعای شریف ابوحمزه ثمالی شب ۲۵ ام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
🎙 با نوای آیتالله سیّد محمّدمهدی میرباقری
♦️هیئت ثارالله قم
🔰@sarallahqom
http://eitaa.com/sarallahqom
2ابوحمزه کامل.mp3
43.59M
🔘 دعای شریف ابوحمزه ثمالی شب ۲۶ ام ماه مبارک رمضان ۱۴۴۵
🎙 با نوای آیتالله سیّد محمّدمهدی میرباقری
♦️هیئت ثارالله قم
🔰@sarallahqom
http://eitaa.com/sarallahqom
دعایوداع ماهرمضان .pdf
101.6K
دعای وداع با ماه مبارک رمضان
(بدون ترجمه/ رنگی)
دعای وداع .pdf
477.4K
دعای وداع با ماه مبارک رمضان
(با ترجمه فارسی)
⚡️ هر چه در سي شبِ ماه رمضان نتوانستيم به دست بياوريم، میتوانيم در وداع با ماه رمضان در شب آخر به دست آوريم.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
«در وداع با ماه رمضان، انسان اول بايد اين ماه ضيافت را درک کرده باشد و اگر درک نکرده باشد سلاموعليکی نداشته که خداحافظی داشته باشد!
البته همه مومنين معمولاً ورود کردهاند و يک انسی گرفتهاند. خوب است آن دعای وداعی که از امام سجاد(ع) است را همه بخوانند. اصلش برای #شب_آخر است و اگر نخواندند در روزِ آخر بخوانند. (در روايت دارد دعاها اصلش برای شب است و اگر نشد شب بخوانند، در روز بخوانند اشکال ندارد.)
در شب آخر دعای وداع ماه رمضان را بخوانند و توجه به مضامينش شود که اين ماه چيست و حضرت چه اوصافی برای اين ماه گفتند و ما چه انسهايی بايد در اين ماه بگيريم تا خداحافظيها معنیدار شود. اگر آن درکها و انسها نباشد آن خداحافظیها هم نيست و اگر آن انس و درک بود وداع ما وداعي خواهد بود که در آن مزدهای ماه رمضان را به دست میآوريم يعني هر چه در سی شب نتوانستيم به دست بياوريم میتوانيم در وداع با ماه رمضان در شب آخر به دست آوريم.
بايد توجه داشت که دعا را امام میخوانند و ما به تبعِ حال امام، به حال دعا میرسيم. حضرت دعا را خواندند تا شايد ما را برسانند؛ در واقع دعای شفاعتی است و اگر کسی از حال امام سجاد استفاده کند و آن چه در آن دعا است با التماس به امام سجاد به او بدهند، همه برکات ماه را در خداحافظی با ماه به دست میآورد؛ ولو در ماه هيچ چيز به دست نياورده باشد. آن وداع جانسوز موجب میشود همه خيرات ماه به انسان برسد.
خدا کند رزق ما از ماه رمضان همين وداع خوب باشد؛ سلاموعليکی که نداشتيم، اميدواريم خداحافظي با ماه رمضان داشته باشيم که در اين خداحافظی همه برکات ماه به ما برسد. گاهی بعضیها در حرم امام رضا(ع) در وداع همه چيز را میگيرند؛ مثلاً يک ماه آنجا بوده، اما وقتی از امامش جدا ميشود يک جوری جدا میشود که همه برکات یک ماه را به او میدهند.»
☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ خدایا، یک ماه میهمان ضیافتخانۀ تو بودم، ولی بد عمل کردم...
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از هیئت ثارالله قم
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
48.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥 حوادث خونبار غزّه، #ذات_شَریر_تمدّن_غربی را علناً به دنیا نشان داد.
💥 تمدّن غربی بر پایهی شرارت بنا شده و از آن انتظار خیر نمیشود داشت.
📢 رهبر معظم انقلاب اسلامی:
«امسال ماه رمضان حوادث خونبار غزّه کام مسلمانان را در سراسر جهان تلخ کرد. لعنت خدا بر رژیم غاصب صهیونیست که در این ماه مبارک، نه فقط دست از کشتار زنان، کودکان، مردم بیدفاع برنداشت بلکه آن را تشدید هم کرد. دولتهای غربی در طول این سالهای متمادی همیشه رژیم غاصب را کمک کردند، پشتیبانی کردند؛ در محافل جهانی از او حمایت کردند؛ انواع و اقسام کمکها را به او رساندهاند؛ حق این بود که دولتهای غربی در این قضیّهی مهم، در این حادثه، در این فاجعه میآمدند و جلوی او را میگرفتند، مانع میشدند، [امّا] مانع نشدند، به وظیفهشان عمل نکردند. بعضی زبانی یک چیزی در حمایت از مردم گفتند امّا در عمل نه فقط مانع نشدند بلکه بسیاری از آنها کمک هم کردند؛ مخصوصاً دولت مستکبرِ ظالمِ آمریکا و [دولت] انگلیس. دولتهای غربی در حوادث امسال، ذات شریر تمدّن غربی را علناً به دنیا نشان دادند.
ماها میگفتیم، منتقدین تمدّن غربی بارها تکرار میکردند، میگفتند که این تمدّن بر پایهی شرارت بنا شده، بر پایهی جدایی و عناد با معنویّت و فضایل معنوی و ارزشهای معنوی بنا شده است؛ از آن انتظار خیر نمیشود داشت؛ این را همه میگفتند، امّا در حوادث این شش ماهِ گذشته در مسئلهی غزّه و فلسطین، خود دولتهای غربی این ذات شریر را در مقابل چشم همهی دنیا قرار دادند؛ نشان دادند که این تمدّن چه تمدّنی است؛ کودک میکشند در آغوش مادر.
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=56031
28.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 آن اقتصادی که ضریب جینی را به نفع طبقه سرمایهدار تغییر میدهد و شکاف طبقاتی را تعمیق میکند، «اقتصاد اسلامی» است یا «اقتصاد نئولیبرال»؟
تا وقتی که حوزه و دانشگاه به میدان نیایند و اقتصاد اسلامی را تئوریزه نکنند، بحرانهای ناشی از الگوی اقتصاد سرمایهداری، به پای اسلام و انقلاب نوشته خواهد شد!
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 برای فعال شدن جنبشهای دانشجویی، گفتوگوهای سازمانی و قاعدهمند در دانشگاهها بر سر موضوعات حساس انقلاب راه بیندازید.
🔍 مقایسۀ «گفتوگوی سازمانی» با بازی «کُشتی» و بازی «فوتبال»
☑️ @mirbaqeri_ir
♻️ گردهمایی تبیینی #وعدۀ_صادق و گرامیداشت هفته معلم با حضور آیتالله میرباقری
◽️زمان: دوشنبه، ۱۰ اردیبهشت
ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰
◽️#مکان: قم، بلوار شهید کریمی(بنیاد)، روبروی بوستان بنفشه، دانشگاه فرهنگیان، پردیس حضرت معصومه (سلام الله علیها)
☑️ @mirbaqeri_ir
✍ رهبر انقلاب: اگر نوجوان، مصالح و مسائل مورد نیاز کشور و جبهه دوست و دشمن را بشناسد، تبلیغات میلیاردی دشمنان خنثی خواهد شد
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان:
معاونت پرورشی یکی از مهمترین بخشهای آموزش و پرورش هست. اوّلین کار معاونت پرورشی این است که از ایجاد و رواج و شیوع آسیبهای اخلاقی و اجتماعی در میان خود جوانها جلوگیری کند.
✏️ یکی دیگر از مسائلی که مربوط به معاونت پرورشی است تببینِ مصالحِ بنیادیِ کشور و نظام جمهوری اسلامی است. نوجوانی که ما در آموزش و پرورش داریم، مصالح بنیادی نظام را بشناسند، مصالح کشورشان را بشناسند، جبههی دوست و دشمن کشورشان را بشناسند، مسائل اساسی مورد نیاز کشورشان را بشناسند، دیگر تبلیغات دشمنان و اینهمه تلاش میلیاردی که دارند میکنند برای تبلیغات و اینها و گمراه کردن افکار عمومی کشور دشمنان دارند انجام میدهند، خنثی خواهد شد.
✏️ اگر نوجوان ما در این زمینه پیشگیری بشود، پیشگیری بشود، به تعبیر رایج واکسینه بشود از لحاظ فکری، این تبلیغات دشمنان خنثی خواهد شد. ۱۴۰۳/۲/۱۲
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ رهبر انقلاب: به دانشآموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکتدهنده مجموعه کشور بداند. ۱۴۰۳/۲/۱۲
💻 Farsi.Khamenei.ir
💥 شهید مطهری #معلم_حکمت بود.
"««وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثيراً»». حکمت را به چه کسی میدهند؟ «مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ». اول حکيم میشود و #حکمت در قلبش میجوشد؛ بعد بر #زبانش جاری میشود.
انسان تا خودش حکيم نشود، معلم حکمت نمیشود. حکيم شدن به اين است که انسان برای خدا کار کند و خالص بشود.
تلقیام این است که اولين خصوصیت مرحوم شهيد مطهری همین بود و همين اندازه هم آثار ايشان جاودانه و اثربخش و نافذ شده است، آدم وقتی میخواند، میفهمد يک نوری و حکمتی در اين کلام هست. آهنگ ادبيات ايشان را ديدهايد؛ يک مطلبی را که ايشان گفتهاند و همان را ديگران هم گفتهاند، انسان در آهنگ ايشان و در ادبيات ايشان، نور و حکمت میبيند."
#استاد_میرباقری
☑ @mirbaqeri_ir
💥 دانشآموزان باید نظام فکری پیدا کنند.
«ما اگر بخواهيم يک نسلی تربيت کنيم که در مقابل امواج تمدنی غرب و امواج جريان نفاق در جهان اسلام، مقاومت کند، غير از اينکه بايد نظام تعلیم و کتب درسی _ لااقل در حوزه علوم انسانی _ تغيير کند، بايد يک دوره نظام فکری و اعتقاداتی را هم به جوانها تعليم دهيم که رابطه بين اعتقاد و عمل اجتماعیشان را تمام کند؛ يعنی بفهمند که چطور بايد عمل کنند که به نفع اسلام تمام شود؛ یعنی در مقابل ساختارهای سياسی جهان غرب و ساختارهای فرهنگی جهان غرب موضع پيدا کنند.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
📢 یکی از مکاید شیطان در طول تاریخ، مکتبسازیهای بدلی بوده است.
📢 امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) با مکتبهای بدلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه را بنیان نهادند.
💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری:
🔸 مکتبسازي و ايجاد يک معنويت مبهم در مقابل گرايش توحيدي، از مکايد درازمدت شيطان است که هميشه دنبال ميکند. اين مکتبسازي از «حَسبُنا کتاب الله» شروع ميشود تا بعد در دوره بنياميه و معاويه به جايي ميرسد که کاملاً وجود مقدس اميرالمومنين(علیه السلام) را رصد ميکند و هر کاري حضرت ميکنند بدلش را ميسازد.
فرقههاي کلامي و گرايشهاي معنوي منحرف که الان پيدا میشود تصادفي نيست و همانطور که الان دستگاه شياطين جن و انس تفرق معنوي و ايجاد گرايشهاي باطل را مديريت ميکنند، در دورههاي قبل هم همينطور بوده است. من در کتاب توحيد صدوق، انحرافاتي که در دنياي اسلام در موضوع توحيد شده است را ديدم. در تفسير توحيد يک طيف، از کساني هستند که به «تعطيل» يا «تشبيه» رسيدهاند. اينها مکتبسازي است و ريشهاش به دستگاه طواغیت و شیاطین برميگردد.
درواقع، يکي از کارها ايجاد کالاي جايگزين است که در آن دوره هم بهشدت اتفاق افتاده است، مثل تحريف معنويت اسلام، تحريف فقه و حتي روش فقاهت، تحريف اعتقادات که در همه اينها مکتبسازيهاي متعدد انجام شده است؛ از اشاعره و جبريه بگيريد تا مرجئه. اينها همه ساخته و پرداخته عملي دستگاه طواغیت و بنياميه است و تصادفاً ظهور پيدا نکردند.
شأني که وجود مقدس امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) در اين زمينه دارند چيست؟
🔸 همانطور که شيخ مفيد نقل کردهاند قبل از امام باقر(علیه السلام)، تشيع که مکتب حق است يک فقه و شريعت روشن و حتي يک معنويت و يا نظام اعتقادي داراي چارچوب روشن نداشت و ما گاهي در فقه نيازمند اهل سنت ميشديم، ولي امامین صادقین(علیهما السلام) يک مکتب پيشگام درست کردند.
در صدر اسلام واقعاً اين گونه بود و نبض فرهنگ در دست امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) بوده است. ایشان هم مبارزه با گرايشات منفي ميکردند و جلوي آن معنويت باطلي که بعد مبدأ پيدايش گرايشات صوفيانه شد ايستادند، و هم بهشدت با گرايشات انحرافاتي و ظاهريگري مبارزه کردند و به دنبال ايجاد يک عقلانيت استوار شيعي در کلام و در اعتقادات بودند. ايشان يک بناي عظيمي را در فقه و کلام و عرفان و اخلاق گذاشتند.»
#طرح_نبیاکرم (صلی الله علیه وآله)
#طرح_امامان (علیهمالسلام)
☑️ @mirbaqeri_ir