💥 بهزودی در کانال منتشر میشود:
🔰 تحلیل جدید و تکمیلیِ استاد میرباقری از «بیانیهٔ گام دوم»
↘️ ↘️
🌀 مقایسهٔ «بیانیهٔ گام دوم انقلاب اسلامی» با «استراتژی امنیت ملی آمریکا»
🌀 مقایسهٔ «بیانیه گام دوم» با اندیشههای جریان روشنفکری
🌀 نقش «بیانیهٔ گام دوم» در کنار زدنِ خطاهای محاسباتیِ مسئولین و جریانهای سیاسی
🌀 تفاوتِ «نظام انقلابی» با «افراط» و «تفریط» و «استعجال»(عجله در تحققِ ظهور)
🌀 «بیانیهٔ گام دوم» پشتوانهٔ مرحلهٔ «تشکیل دولت اسلامی» و مرحلهٔ «تشکیل جامعهٔ اسلامی»
🌀 مراحلِ تحققِ «بیانیهٔ گام دوم»
🔗 پروندهٔ اول دربارهٔ بیانیهٔ گام دوم: https://eitaa.com/mirbaqeri/1469
☑️ @mirbaqeri
🔻دیدگاه شهید آوینی دربارهٔ استحالهٔ هنر و ارتباطات مدرن در فرهنگ اسلامی
💥 قالبهای هنری روز و وسایل ارتباط جمعی را باید در اعتقادات و فرهنگِ خویش #استحاله کنیم.
◀️ شهید سید مرتضی آوینی:
«اکنون در سراسر این کره خاک خلوتکده ای را نمیتوان یافت که از سیطره فرهنگی غرب آزاد باشد. حرکت در جهت استقلال، بیش از هر چیز و فراتر از همه، در گروِ معرفتی است که باید چراغ راه در این طی طریق باشد.
در جهان امروز، همانطور که گفتیم، تلقی واحدی نیز از هنر و ادب وجود دارد که خواه ناخواه به همان اهداف مشترک نظام واحد سلطه جهانی منتهی میشود. این تلقی واحد جهانی صورت یک انسیکلوپدی دارد که همه تعبیرات را در جهت اهداف استکباری غرب معنا میکند و اجازه نمیدهد که تفکر تازهای در جهان پیدا شود.
👈 چه بسا ما بین مفاهیم و قواعدی که در این انسیکلوپدی جهانی عنوان شده است با آن اهداف سیاسی ارتباطی مستقیم قابل تشخیص نباشد، اما در نهایت باید دانست که این تعابیر و مفاهیم و قواعد اجزایی از یک مجوعه هستند که دارای کلیت و وحدت است.
👈 مقصود این نیست که ما باید قالبهای هنری روز و وسایل ارتباط جمعی را یکسره دور بزنیم، بلکه معتقدیم که باید جسم این قالبها را در روح اعتقادات و فرهنگ خویش مستحیل کنیم. این #استحاله منوط به معرفتی کافی و وافی است که ما را از فریب خوردن و بهخصوص از افتادن در تله توسعهگرایی و تکنوکراسی_که ضرورتاً ملازم با یکدیگر هستند_ باز دارد.»
#انحلال_تمدنی
📚 منبع: کتاب آغازی بر یک پایان، صفحهٔ ۴۳.
سلوک با صلوات شعبانیه .mp3
7.15M
🎧 استاد میرباقری | سلوک با صلوات شعبانیه (در برنامه سمت خدا)
🔍 «صلوات شعبانيه يک سلوک کامل است؛ از نقطهای آغاز میشود و فرودگاه و پايانی دارد که ما را تا آن پایان سير میدهد».
☑️ @mirbaqeri
🔻ماه شعبان ماه شفاعت نبی اكرم(ص) است.
🔹 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«ماه شعبان ماه شفاعت نبی اكرم(ص) است كه با عبادت نبی اكرم(ص) درهای خاصي باز میشود؛ «وَ هَذَا شَهْرُ نَبِيكَ سَيدِ رُسُلِكَ شَعْبَان الَّذِي حَفَفْتَهُ مِنْكَ بِالرَّحْمَةِ وَ الرِّضْوَان». يك شعبهای از حقيقت در اين ماه نازل میشود.
خداي متعال اين ماه را به احترام نبی اكرم(ص) در پوشش مقام رضوان قرار داده است. شما بالاتر از مقام رضوان در عالم مقامی نداريد. سلوك تا مقام رضوان كه بالاترين مقامی است كه عبد میتواند به آن برسد و در آنجا رضوان الهی و رضای خدای متعال را از خودش و محبت خدای متعال را به خودش میچشد.
اين مقام، مقامی است كه بايد بالا برويم و به آن برسيم. سير ما بايد تا مقام رضوان باشد. اين سير در مقام رضوان هم با نبی اكرم(ص) و اهل بيت(ع) است؛ يعنی آخرين مقام توحيدی و اگر كسی سالك شود، به تعبيری با پای حضرت بايد اين وادی توحيد را تا مقام رضوان طی کند».
☑️ @mirbaqeri
🔻نبی اکرم(ص) میخواهند در ماه شعبان راه را باز کنند و ما را عبور دهند. کفرانِ ماه شعبان نکنیم.
🔹 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«ماه شعبان تجلیِ مقام نبي اكرم(ص) است؛ «الَّذِي كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله يدْأَبُ فِي صِيامِهِ وَ قِيامِهِ»؛ حضرت شب و روزش را شبزندهداری و روزهداری میكرد. من گمان میكنم اين شب زندهداری و روزهداری برای شفاعت بوده تا راه ما باز شود؛ يعنی با عبادت حضرت، فتوحات برای ما میشود و الا ما نمیتوانيم موانع ابليسی را كنار بزنيم. نافله شب حضرت، روز ما را زنده میكند و شب ما را احيا میكند و الا عبور از وادی شيطان شدنی نيست؛ زيرا امواج او بسیار سنگين است؛ دو ركعت نماز چهارهزارساله دارد! چطور میتوانيد از او عبور كنيد! فقط خود حضرت میتوانند عبور دهد.
ماه شعبان ماه است كه حضرت با عبادت خودش میخواهد ما را عبور بدهد؛ «فَأَعِنَّا عَلَى الِاسْتِنَانِ بِسُنَّتِهِ فِيهِ وَ نَيلِ الشَّفَاعَةِ لَدَيهِ». خدايا ما را كمك كن كه اين سنت شب زندهداری و روزهداری حضرت را انجام بدهيم، تولي به حضرت پيدا كنيم و به محيط شفاعت حضرت وارد شويم و حضرت به ما كمك كند تا آماده شويم كه درهای شهوات را ببنديم و درهای شفاعت حضرت به روی ما باز شود.
اين ماه، ماه شفاعت نبی اكرم(ص) است، تجلی نبی اكرم(ص) در اين ماه است و ورود به اين ماه ورود به ولايت و شفاعت حضرت است. كفران اين نعمت، كفران سنگينی است؛ كفران پيغمبر خاتم(ص) است، ايشان با اين مقامات از عالم بالا آمدند و دستشان را دراز كردند و میفرمايند که دستتان را بدهيد تا من ببرم. ما هم مشغول بازيگری هستيم و كفران اين نعمت را میكنيم! حضرت طلب میكند، دعوت میكند، دست دراز میكند و ما دست حضرت را پس میزنيم! اين كفرانِ ماه شعبان است».
☑️ @mirbaqeri
استاد میرباقری.mp3
14.51M
🎧 استاد میرباقری | آسیبشناسی جریان انتظار/ رابطه انتظار و انقلاب، ۹۸/۱/۲۴ (در جمع مبلغان)
🔍 سه جریان در مقابل استراتژی انتظار قرار دارند: ۱. مقابلهگران (غرب و غربگرایان)؛ ۲. تقلیلگرایان (محدودسازی انتظار به خودسازی فردی و...)؛ ۳. جریانهای انحرافی
🔍 انتظار، حرکت در چارچوب طرح امام(ع) است./ انتظار بر محور دستگاه فقاهت است.
🔍 ارکان انتظار عبارت است از: اعتراض، احتراز، سازندگی./فقهای شیعه همین مسیر را دنبال کردهاند و انقلاب اسلامی همین مسیر را دنبال میکند./ این انتظار نیست که سبک زندگی غربی را بپذیریم!/ دعا خیلی خوب است اما انتظار صرفاً دعا نیست.
🔍 انتظار یعنی معرفت امام(ع)، معرفت اهداف امام، دلدادگی به امام و اهداف امام، امید به تحقق اهداف امام، عمل و اقدام در چارچوب طرح امام
▫️کیفیت صوت: متوسط
☑️ @mirbaqeri
shab1 (Trimmed).mp3
11.1M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانیِ اخلاقی و پرنکته دربارهٔ فضیلت ماه شعبان و ماه رمضان (مسجد حضرت اباالفضل(ع)، شاهرود، ۹۸/۱/۱۹)
🔍 شروط بهرهمندی از فرصتهای سلوکی ماه شعبان و ماه رمضان
☑️ @mirbaqeri
5b4481ca74257b50f81971d4_-6896446333706190637.mp3
10.83M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانیِ شب دوم در مسجد حضرت اباالفضل(ع)، شاهرود، ۹۸/۱/۲۰
☑️ @mirbaqeri
5b4481ca74257b50f81971d4_-2727246949719409778.mp3
10.27M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانیِ شب سوم در مسجد حضرت اباالفضل(ع)، شاهرود، ۹۸/۱/۲۱
☑️ @mirbaqeri
96-02-14(mirbagheri)کیفیت متوسط.mp3
20.5M
🔊 استاد میرباقری | شرح مناجات شعبانیه ـ جلسه اول (96/2/14)
#مناجات_شعبانیه
#تفسیر_صوتی
(42 دقیقه، 19 مگ)
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
🔘 @mirbaqeri_tafsir
96-02-28(mirbagheri)_1.mp3
20.15M
🔊 استاد میرباقری | شرح مناجات شعبانیه ـ جلسه سوم (96/2/28)
#مناجات_شعبانیه
#تفسیر_صوتی
(43 دقیقه، 19 مگ)
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
🔘 @mirbaqeri_tafsir
96-02-21(mirbagheri)_1_1.mp3
17.33M
🔊 استاد میرباقری | شرح مناجات شعبانیه ـ جلسه دوم (96/2/21)
#مناجات_شعبانیه
#تفسیر_صوتی
(36 دقیقه، 16 مگ)
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
🔘 @mirbaqeri_tafsir
🔹 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«وقتي ما غفلت کرديم خداي متعال ممکن است از ما اعراض بکند. [اَسْتَغْفِرُ اللّهَ] «وَاَسْئَلُهُ التَّوْبَةَ» یعنی تقاضا میکنیم خداي متعال رجوعي به ما بکند. اين توبهٔ خدای متعال موجبِ احيای قلب انسان است. در مناجات هست که: «فَأَحْيِهِ بِتَوْبَةٍ مِنْكَ». قلب وقتی مُرد، خدای متعال بايد يک رجوع و يک توجهی به اين قلب بکند تا حيات دوباره در اين قلب جاری شود.»
☑️ @mirbaqeri
🔻 انبیا میخواهند انسانها بزرگتر از دنیا بشوند.
🔻 امام(ره) میخواست روزنهای از عالم غیب به روی «گورباچف» باز کند.
💥 بعضیها هيچوقت در دنیا احساس دلتنگی نمیکنند! چون کوچکتر از دنيا هستند و خيلی آرزوهای دستنيافته در دنيا دارند. اين آدمها دمِ چوگانِ دنيا هستند و با دنيا تطميع و تهديد میشوند.
🔹 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«خدا رحمت کند استادی داشتيم که میگفت «دنيا کفش و لباسِ تنگِ دوره کودکی است که نمیتوانم به بر کُنم».
بعضیها از دنيا کوچکتر هستند و تا آخر عمرشان هم در دنيا آرزوی دستنيافته دارند. ايشان مثال میزد و میگفت «وقتی ما کودک بوديم پدرمان ما را میبرد تا برايِمان کفش بخرد؛ دو سه شماره بزرگتر میخريد که اينهـا تنگ نشود. (البته الان ديگر اين چيزها رسم نيست. نظام سرمايهداری کار خودش را کرد!) بعد میفرمود که اين کفشها، تا [وقتی که] پاره میشد در پای ما گشاد بود و هيچوقت در آنها احساس تنگی نمیکرديم.
بعضیها هيچوقت در دنیا احساس دلتنگی نمیکنند؛ چون کوچکتر از دنيا هستند و خيلی آرزوهای دستنيافته در دنيا دارند. اين آدمها دمِ چوگانِ دنيا هستند و با دنيا تطميع و تهديد میشوند.
انبياء میخواستند آدمهای بزرگتر از دنيا تربيت کنند. امام (رضوان الله تعالي عليه) يک نامه به گورباچف رهبر وقت شوروی نوشتند و او را دعوت به توحيد کردند و اين جزو شاهکارهای ايشان است. در نامه به ايشان گفتند که دوران مکتب شما ديگر تمام شده و مکتب مارکسيسم فقط در موزههای تاريخ باقي میماند و نقش فعالی نخواهد داشت و يک پديده تاريخي است و بعد هم فرمودند علت شکست شما مبارزه بیدليل با خدا است. امام او را به بحثهای توحيدي و اسلام دعوت کردند. گورباچف هم نامهای به دومين شخصيت خودش شواردناتزه داد که برای حضرت امام بياورد. نامه را آورد و محضر امام نشست و شروع کرد خواندن. شاید پنج دقيقه شايد طول کشيد که امام فرمودند: من میخواستم يک روزنهای از عالم غيب بهسوی اين آقا باز کنم. بگوييد يک بار ديگر نامه من را بخوانند!
چون او خيال کرد که امام میخواهند آنها را به قراردادهاي سياسي و همکاریهاي منطقهای در مقابل آمريکا دعوت کنند. ايشان فرمودند بگوييد يکبار ديگر نامه من را بخوانند، و بعد از جا بلند شدند و اصلاً بقيه نامه را گوش نکردند.
انبياء میخواهند ما بزرگتر از دنيا بشويم و با بيش از دنيا آشنا و با غيب عالم و مرگ و عوالم بعدي مأنوس باشيم و آينده خودمان را ببينيم و به رؤيت ايماني حضرت حق برسيم و از دنيا آزاد بشويم.
فراعنهٔ تاريخ هم دنبال اين هستند که مردم را متمحض در دنيا و حريص و وابسته به دنيا بکنند. آدمی که وابسته به دنيا شد، پوک است و از ظرفيتهاي بزرگِ خودش جا مانده است. اين آدم بازيچهٔ فراعنه است و اگر او را تهديد کني ميترسد و اگر تطميع کني تطميع ميشود. فراعنه در ادارهٔ عالم، ملأ و مترفين داشتند؛ يعني يک عده اطرافيان براي خودشان درست ميکردند و آنها را در سلک خودشان قرار ميدادند. آنها همپياله و همکاسه آنها بودند و بهوسيله آنها بقيه جوامع را تسخير میکردند. همين چيزي که الان در دنيا هست. يک اشرافيت سرمايهداري در چند کشور مرفه در جهان هست و بقيه هم ملتهاي فقير و گرسنه و پابرهنه هستند.»
☑️ @mirbaqeri