در محضر آیتالله میرباقری
در شب شهادت امام عسکری (ع) .mp3
23.94M
🔊 استاد میرباقری | سخنرانی در شب شهادت امام حسن عسکری، علیهالسلام، در هیئت رزمندگان اسلام، ۱۳۹۸/۸/۱۴
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از 🌠 مواعظ اخلاقی
💥 برنامهریزی کنید که از میان پنجاه هزار طلبۀ حوزه قم، اقلاً سی هزار نفر، هر شب نماز شب بخوانند.
🌠 توصیههای اخلاقی «امام خامنهای» به طلاب و حوزویان
🔹 من از بزرگان حوزه خواهش میكنم درس #اخلاق و تهذیب را براى جوانان مستعد، روشن و نورانى - كه در این حوزه فراوان هستند - جدّى بگیرند.
🔹 برنامهریزی کنید که از میان پنجاه هزار طلبه حوزه قم – حالا با حذف یک عده خیلی پایینترها و یک عده خیلی پیرترها – اقلا سی هزار تاشان هر شب #نماز_شب بخوانند. اگر این شد، به نظر من حوزه از جهت اخلاقی راه میافتد.
🔹 در همين قم، مرحوم حاج ميرزا جواد آقاى ملكى، مرحوم علامه طباطبائى، مرحوم آقاى #بهجت، مرحوم آقاى #بهاءالدينى (رضوان اللَّه تعالى عليهم) قلههاى تهذيب در حوزه بودند. رفتار اينها، شناخت زندگى اينها، حرفهاى اينها، خودش يكى از شفابخشترين چيزهائى است كه میتواند انسان را آرام كند؛ به انسان آرامش بدهد، روشنائى بدهد، دلها را نورانى كند.
🔹 #نافله بخوانید، قرآن بخوانید، #نماز_اول_وقت بخوانید که این سه چیز برای طلبه واجب است. نمیخواهم بگویم که واجب شرعی است؛ واجب وظیفهای و شغلی است. طلبهای که با #قران انس نداشته باشد، طلبهای که اهل نافله نباشد، طلبهای که نمازش را آخر وقت بگذارد، چیز مهمی کسر دارد.
🔹 من توصيه به خشوع و ذكر و تقوا و سعى براى تقرب الىاللَّه را براى طلاب واجبتر میدانم تا توصيه به علم، كه مايه اصلى كارشان علم است. اگر علم باشد، تقوا نباشد، اين علم میشود بىفايده، گاهى هم مضر.
ytre.ir/vV5
#روزی_یک_موعظه ↙️
✅ https://eitaa.com/Mavaaez
🔹 چند نکته دربارۀ ضرورت «نظام فکری اسلامی»
(مقدمتاً نکتهای از رهبر معظم انقلاب اسلامی)
⬇️⬇️
⚡️⚡️ مسائل فکری اسلام باید بهصورت پیوسته و بهعنوان اجزای یک واحد، مورد مطالعه قرار گیرد.
🔵 حضرت آیتالله خامنهای (مدظله) در کتاب «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»:
«طرح اسلام بهصورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یک آهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسانها، یکی از فوریترین ضرورتهای تفکر مذهبی است.
مباحثات و تحقیقات اسلامی، پیشازاین بهطور غالب، فاقد این دو ویژگیِ بس مهم بوده و ازاینرو، در مقایسه اسلام با مکاتب و مسالک اجتماعی این روزگار، باحثان و جویندگان را چندانکه شاید و باید، به نتیجه ثمربخش و قضاوت قاطع نرسانیده است؛ یعنی از اینکه بتواند مجموعاً طرح و نقشه یک آیین متحدالاجزا و متماسک را ارائه دهد و نسبت آن را با مکتبها و آیینهای دیگر مشخص سازد، عاجز مانده است. بهعلاوه، چون عموماً بحثها ذهنی و دور از حیطه تأثیر عملی و عینی و مخصوصاً اجتماعی، انجام گرفته، بیش از معرفتی ذهنی به بار نیاورده و نسبت به زندگی جمعی انسانها، علیالخصوص نسبت به تعیین شکل و قواره جامعه، تعهد و تکلیف و حتی نظریه روشن و مشخصی را ارائه نداده است.
سخن دیگر آنکه قرآن ـ سند قاطع و تردیدناپذیر اسلام ـ در بیشترین موارد، سهمی در روشنگری و راهگشایی نیافته و بهجای آن، دقتها و تعمقات شبهعقلی یا روایات و منقولات ظنی ـ و گاه با اعتباری بیشتر ـ میداندار و مسئول شناخته شده و بالنتیجه، تفکرات اعتقادی جدا از قرآن و بیاعتنا به آن، نشو و نما یافته و شکلگرفته است.
شاید همین بیارتباطی و بیاعتنایی یا احساس بینیازی یا نومیدی از امکان استفادههای صحیح - که هر یک بهنوبه خود، معلول عوامل خاص است - موجب آن گشته که تدبر در آیات قرآن، جای خود را به قرائت و تلاوتی سطحی و سرسری و فاقد نتیجه و ثواب دنیوی و یکسره برای پاداش و جزای اخروی داده و کتاب کریم الهی دستمایه عوامیها و عوامفریبیها بشود.
با توجه به این واقعیت، میتوان بهطور خلاصه سه خصوصیت مهم را در بحثها و گزارشهای فکری اسلامی، ضرورتی دانست که تخلف از آن، شایسته متفکران آگاه و مسئول این روزگار نیست:
نخست آنکه معارف و دستگاه فکری اسلامی از تجرد و ذهنیت محض خارج گشته و - همچون همه مکاتب اجتماعی - ناظر به تکالیف عملی و بهویژه زندگی اجتماعی باشد و هر یک از مباحث نظری، از این دیدگاه که چه طرحی برای زندگی انسان و چه هدفی برای بودن او و چه راهی برای رسیدن به این هدف ارائه میدهد، مورد بررسی و تأمل و تحقیق قرار گیرد. مسائل فکری اسلام بهعنوان اجزای یک واحد، مورد مطالعه قرار گیرد.
دیگر آنکه مسائل فکری اسلام، بهصورت پیوسته و بهعنوان اجزای یک واحد، مورد مطالعه قرار گیرد و هر یک بهلحاظ آنکه جزئی از مجموعه دین و عنصری از این مرکب و استوانهای در این بنای استوار است و با دیگر اجزا و عناصر، همآهنگ و مرتبط است - و نه جدا و بیارتباط با دیگر اجزا - بررسی شود تا مجموعاً از شناخت این اصول، طرح کلی و همهجانبهای از دین، بهصورت یک ایدئولوژی کامل و بیابهام و دارای ابعادی متناسب با زندگی چندبُعدی انسان، استنتاج شود.
دیگر آنکه در استنباط و فهم اصول اسلامی، مدارک و متون اساسی دین، اصل و منبع باشد، نه سلیقهها و نظرهای شخصی یا اندوختههای ذهن و فکر اینوآن… تا حاصل کاوش و تحقیق، بهراستی «اسلامی» باشد و نه هر چیز جز آن.
برای برآمدن این منظور، قرآن کاملترین و موثقترین سندی است که میتوان به آن متکی شد که: «باطل را از هیچ سوی بدان راه نیست» و «در آن، مایه روشنگری هر چیز هست» و البته در پرتو تدبیری ژرف پیما که خود، ما را به آن فرمان داده است...»
منبع: مقدمۀ کتابِ «طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن»، نشر صهبا
☑️ @mirbaqeri_ir
🔻 نُخبهای مثل «شهید تهرانیمقدم»، متفاوت است با متخصصی که به غرب میرود و دانش خود را در اختیارِ نظام سلطه قرار میدهد.
🔻 نخبگانِ بصير، هيچگاه نُخبگیِ خود را در اختيارِ نظام سلطه قرار نمیدهند.
✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
«جوانی که دانش خودش را در ميدان اسلام بهکار میبرد و تا پای شهادت نيز ايستادگی میکند و موازنهٔ قدرت را به نفع اسلام تغيير میدهد و دستور «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» را اجرا میکند و در نتيجه در دل دشمن، ترس میاندازد _ مثل شهيد تهرانیمقدم که در جهت توليد و به نتيجه رسيدن سلاحهای موشکی و موشکهای دوربُرد ما ايستادگی میکند و حتی جان خود را در اين مسير تقديم میکند _ بسيار متفاوت است با کسی که همين دانش را به اروپا میبرد و با اين استدلال که "علم، جهانی است" در آنجا خدمت میکند. چنين کسی بصيرت ندارد و اين ميدان درگيری را نمیشناسد و نمیفهمد؛ بلکه سرمايهٔ علمیاش را در خدمت دشمن اسلام قرار میدهد و اين بسيار خطرناک است.
اگر در حال حاضر، غرب بر دنيا تسلط پيدا کرده است علتش اين است که با جمع کردن نخبگان ملتهای مختلف و سرمايه علمی آنان، بر جهان حکومت میکند. اين نخبگان اگر بصيرت داشته باشند هيچگاه نخبگی خود را در اختيار نظام سلطه قرار نمیدهند.» ۹۳/۲/۱۸
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
🔹 چند نکته دربارۀ ضرورت «نظام فکری اسلامی» (مقدمتاً نکتهای از رهبر معظم انقلاب اسلامی) ⬇️⬇️
⚡️⚡️ «نظام فکری»، مبدأِ هماهنگ شدنِ عملكرد و موضعگيريهای فردی و اجتماعی
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
"«نظام فكری» _ چه در فرد و چه در جامعه _ منظومه هماهنگ از اطلاعات است كه اين منظومه، گرچه به عرصههاي مختلف ميپردازد و داراي تنوع و كثرت و گستردگي است، اما از ارتباط منسجم و هماهنگی برخوردار است؛ بهطوري كه همه اجزای آن مكمل و مؤيد همديگر هستند، نه اينكه متناقض و غيرمرتبط با هم باشند.
نظام فكري، نظامي است كه منظومه فكری فرد را شكل ميدهد و در جامعه، فرهنگ اجتماعي را سامان ميبخشد.
اگر شما فرهنگ را در جامعه، واسطۀ سياست و اقتصاد بدانيد، طبعاً در صورتی عملكرد و موضعگيريهاي عيني يك جامعه در ابعاد مختلف هماهنگ ميشود كه نظام فكریِ جامعه هماهنگ گردد. در فرد هم همينگونه است؛ يعني در صورتي موضعگيريهاي او هماهنگ ميشود كه منظومه فكري هماهنگي داشته باشد."
☑️ @mirbaqeri_ir
🔴 چند نکته از پُستهای سابق دربارۀ «نظام فکری»
🔹 ناشران باید یک «نظام فکری» به جامعه بدهند، نه اندیشههای از هم جدا و بستههای از هم گسسته. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/1928
🔹 اگر به جوان امروز «نظام فکری» ندهیم، از هجوم فرهنگیِ دشمن منفعل خواهد شد. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/661
🔹 نظام فکری باید رابطه اعتقادات شیعی را با همه عرصههای زندگی مشخص کند. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/106
🔹 برای هماهنگسازیِ تحقیقاتِ «حوزوی» و «دانشگاهی» و «اجرایی»، نیازمندِ «مدیریتِ شبكهای» هستیم. https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/554
☑️ @mirbaqeri_ir
🔵 گفتاری دربارۀ «بایستههای نظام اعتقادی اسلامی»
۱) نظاممند بودن؛ ۲) حداکثری بودن؛ ۳) اجتماعی بودن؛ ۴) فطری بودن. ↙️
https://b2n.ir/354019
⚡️⚡️ ما بايد اعتقادات خودمان را ارتقاء ببخشيم و رابطهاش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«اگر بخواهيم فرهنگ اجتماعي را بازسازي كنيم به طوري كه بستر حكومت ديني باشد، بهناچار بايد در اعتقادات ديني خودمان بازنگري بكنيم و اين اعتقادات را بازسازي كنيم. البته اعتقادي كه ما نسبت به اصول و بنيادهاي ديني خودمان داريم و در حوزۀ علم كلام يا عرفان يا فلسفه بحث شده، باطل نيستند، اما بحث اين است كه واحد مطالعۀ آنها واحد جامعه و تاريخ نيست و ما براي ايجاد حكومت ديني كه بر بستر فرهنگ اسلام جاري بشود و مديريت اجتماعي را مبتني بر اسلام برنامهريزي كند نياز به يك اعتقاداتي داريم كه آن اعتقادات، واحد مطالعهاش، جامعه و تاريخ باشد.
در غرب هم اين دو اتفاق افتاده، يكي اينكه واقعاً اعتقادات ديني را سعي كردند كاهش بدهند به حدّي كه منحصر در حوزۀ زندگي خصوصي شود و ارتباطش را با زندگي اجتماعي قطع كند و عقلانيّت سكولاري هم كه براي اداره جامعه ايجاد كردند واحد مطالعهاش را از فرد به جامعه و تاريخ تسرّي دادند. ما هم طبيعتاً بايد اين كار را انجام بدهيم.
ما باید اعتقادات دينيمان را گسترش بدهيم. فرضاً شما متديّنين را ببينيد که در امور ماليشان چطور عمل ميكنند؟ حساب سال دارد، در حلال و حرامش دقت ميكند، گاهي بدهيهاي شرعياش را سالي دو بار ميپردازد ولي همين آدم وقتي ميخواهد يك شركتي بزند، يك كارخانهاي بزند، و قراردادي ببندد، اين محاسبه را نميكند كه اين تجارتي كه انجام ميدهد سرانجام اقتدار اقتصاد اسلام با آن واقع ميشود و يا اقتصادهاي بيگانه. این امر، داخل در محاسبهاش نيست، معنايش اين است كه فرهنگ دينداري ما ظرفيت محاسبهای در اين مقياس ندارد؛ لذا بايد كلاسه فرهنگ دينداري ما ارتقاء پيدا كند، به طوري كه بتوانند رابطه اعتقادات خودشان را با موضعگيريهاي اجتماعيشان (در حوزه سياست، فرهنگ، اقتصاد و امثال اينها) بفهمند، نه با موضعگيريهاي زندگي خصوصي و فرديشان.
يكي از كارهايي كه ماركسيستها ميكردند اين بود كه رابطۀ بين ايدئولوژي خودشان با موضعگيري اجتماعي را به شدت تبيين ميكردند؛ لذا كسي كه آن ايدئولوژي را انتخاب ميكرد در مواضعش _ در معاشرت و رفت و آمد و كاركردنش _ تأثير ميگذاشت. فرضاً اگر ميخواست كار كند، نميرفت در كارخانۀ بنز كار كند، بلكه در كارخانه لوكوموتيوسازي مشغول به كار ميشد؛ ميگفت این براي طبقه كارگر كار ميكند و آن براي طبقه سرمايهدار. اين معنايش اين است كه رابطهي اعتقادات خودش و نگاه تاريخي اجتماعي خودش را با عمل اجتماعياش ميديد. اين [مطلب] را شما در حوزۀ فرهنگ اسلامي بايد بازتوليد كنيد به طوري كه رابطۀ بين رفتار اجتماعيِ ما با فرهنگ مذهب كاملاً تبيين بشود.
امروز اینطور نیست که فرهنگ عمومي جامعه يا حتي فرهنگ تخصصي جامعه مبتني بر آن شكل بگيرد كه بگويند باید این اقتصاد را مبتني بر نفي سَبيل طراحي كنید؛ يعني به شما بگويند این ارزش را در دانش اقتصاد چطوري جاري ميكنيد؟
بنابراين، ما بايد اعتقادات خودمان را اول ارتقاء ببخشيم و بعد رابطهاش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم. براي اينكه ارتباطش با حيات اجتماعي تبيين و مدوّن بشود، طبيعتاً بايد عقلانيت تخصصي جامعه هم تحت تأثير اين فرهنگ شكل بگيرد و الا اگر عقلانيت تخصصي جامعه كه موضعگيريهاي علمي جامعه را معيّن ميكند، ارتباطي به اين فرهنگ نداشته باشد طبيعتاً موضعگيريهاي اجتماعي بريدهاي از فرهنگ مذهب واقع خواهد شد.»
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️⚡️ همه طرحها باید در ذیل طرح نبي اکرم(ص) برای پیشبرد عالَم باشد. نباید جداي از آن حضرت براي خودمان برنامهريزي کنيم يا در برنامههايي که ديگران ریختهاند حضور پيدا کنیم.
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
🔸کتاب الهي، يک طرح جامعي است که يک بخش آن اداره جوامع بشري است. وجود مقدس نبي اکرم(ص) با اين طرح، عالم را به سمت خدا پيش میبرند و عالم را اداره میکنند. ما هم به بخشي از اين طرح ميتوانيم راه پيدا بکنيم. بهاندازهاي که اهل سرّ شديم، اهل همراهي شديم و به اندازهاي که حرکت کردنِ در اين برنامه جامع براي ما لازم بود، از اين علم به ما داده ميشود و ما هم ميفهميم که کجاي عالم هستيم و چهکار بايد بکنيم. بهخصوص بعد از امتحان کردن ما پرده کنار ميرود و حقايقي به انسان عطا میشود.
🔸اين طرح جامعي که وجود مقدس نبي اکرم(ص) به عهده دارند در عالم اجرا بکنند، خصوصياتي دارد که مربوط به کل کائنات است. حضرت با اين برنامهاي که دارند، عالم دنيا، عالم برزخ، قيامت و بعد از قيامت را در اين طرح اداره ميکنند و عالم انسانها، عالم ملائکه، عالم نباتات و جمادات و شياطين و جنيان هم در اين برنامه حضرت جا دارند. از همان اندازه که ما از قرآن ميفهميم، اين استفاده ميشود که همه اين عوالم، در اين برنامه حضرت حضور دارند و حضرت همه اين عالم را به سمت خداي متعال و به سمت مقصد سير ميدهد.
🔸يک بخش از اين طرح واسع حضرت براي ما قابل فهم ميشود و به ما دستور دادند که سير ما با وجود مقدس نبي اکرم(ص) و معصومين(ع) باشد، یعنی در اين طرح حرکت کنيد، و مواظب باشيد برنامه ديگري نريزيد يا در برنامههايي که ديگران دارند حضور پيدا نکنيد. «يا أَيهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا مَعَ الصَّادِقين»؛ يعني تقواي الهي داشته باشيد و با صادقين باشيد و همراه با آنها در عالم سير کنيد. صادقين، وجود مقدس نبي اکرم(ص) و اهل بيتشان هستند. آنها با خداي متعال و مردم صادق هستند و مقام صدقِ مطلق دارند و به عهدي که با خداي متعال میبندند، وفا ميکنند. يک معناي همراهي با صادقين، اين است که طرح ما داخل طرح نبي اکرم(ص) باشد و جداي از او براي خود برنامهريزي نکنيم.
☑️ @mirbaqeri_ir
در محضر آیتالله میرباقری
⚡️⚡️ ما بايد اعتقادات خودمان را ارتقاء ببخشيم و رابطهاش را با حيات اجتماعي تبيين كنيم. 💠 استاد سید
⚡️ ضرورت آموزش نظام فکری و بینش اعتقادی به دانشآموزان
💠 استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«در حوزه تعليم و تربیت، اگر ما بخواهيم يک نسلي تربيت کنيم که در مقابل امواج تمدني غرب و در مقابل امواجي که جريان نفاق در دنياي اسلام ايجاد ميکند، مقاومت کند، غير از اين که بايد حوزه تعليم را تغيير دهيم و اين کتب درسي و نظام تعليم _ لااقل در حوزه علوم انساني _ تغيير کند بايد يک دوره نظام فکري و اعتقاداتي را هم به جوانها تعليم دهيم که اين تعليم، رابطه بين اعتقاد و عمل اجتماعيشان را تمام کند؛
يعني بفهمند که چطور بايد عمل کنند که به نفع اسلام تمام شود؛ یعنی در مقابل ساختارهاي سياسي جهان غرب و ساختارهاي فرهنگي جهان غرب موضع پيدا کنند.»
☑️ @mirbaqeri_ir
💥 تا زمانی که شما یک «نظام فکری» به دانشآموزانِ مدارس و دبیرستانها ارائه ندادهاید، آنها بهگونههای مختلف، بازیچۀ لیبرالها و منحرفین خواهند شد.
🔲 علامه سید منیرالدین حسینیِ هاشمی:
"«نظام فکری» فرهنگِ «اعتقاد تا عمل» برای استفاده عموم است.
به نظر میرسد ارائه، تعلیم و تعمیم یک بروشور و معرفینامۀ خلاصه و سادهای از «فرهنگ اعتقاد تا عمل اسلامی» در سطح مدارس ابتدایی ضروری است و در سطوح بعدی و در دانشگاهها هم باید تسلط بیشتری بر نظام فکری داشته باشند. یعنی آنها را نباید در فرهنگ مشتت جامعه رها کنیم و بعد افسوس بخوریم و بگوییم چرا فلان جوان مثلاً «رپ» شد؟! (طایفهای به نام «رپ» آمدند و با یک تلقینات و القائات و شبهاتی، ذهن جوانان دبیرستانی، حتی بعضی بچههای خانوادههای شهدا را دزدیدند و به قشر جوان آسیب زدند.)
بنده عرض میکنم تا زمانی که شما یک #نظام_فکری ارائه ندهید که رابطۀ بین اعتقاد و عمل جوانان جامعه را برقرار کند، بهگونههای مختلف بازیچۀ وساوس ابلیس خواهند شد. این موضوعِ مهمی است که باید برای آن فکری کرد.
جوانی که به منافقین میپیوندد و یا چریک انتحاری میشود، قبل از هر چیز، جذب نظام فکری آنها شده است. الان بحمداللّه از نظر سیاسی، منافقین، لیبرالها (که آزادیهای غربی را مطرح میکنند) و... منزوی شدهاند، امّا خطر فکری آنها هنوز تمام نشده است.
دستگاه باطل تلاش میکند برای جوانان، نظام فکری بسازد، ما نیز باید یک نظام فکریِ برتری بسازیم که نظام فکریِ آنها را بشکند؛ یعنی رابطۀ بین «اعتقاد تا عمل اسلامی» را بهنحوِ منطقی بیان کند." ۱۳۷۵/۱۱/۳۰
☑️ @mirbaqeri_ir
مبنای نظام فکری .mp3
12.14M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «مبنای نظام فکری»
🔍 مبنا و محورِ نظام فکری، سهگانۀ «الوهیت، ولایت، شریعت» است.
☑️ @mirbaqeri_ir
«نظام فکری» و «مبارزه» .MP3
4.65M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «نظام فکری و مبارزه»
💥💥 «نظام فکری» در «میدان جنگ» ساخته میشود.
▫️انسانی که در وسط مبارزه تربیت میشود، دائماً خودش را بهروز و بالفعل میکند.
☑️ @mirbaqeri_ir
مکتب جبههسازی .MP3
3.88M
🎧 استاد میرباقری | قطعۀ صوتی با عنوان «مکتب جبههسازی»
🔍 «جبههسازی» سطوح مختلف و وسیعی دارد و «شیعیان، مسلمانان، مسیحیان، موحدان و حتی مستضعفان و احرار عالَم» را پوشش میدهد («مَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَان»).
🔍 ما برای جبههسازیِ جهانی، به «مکتب واحدِ جبههسازی» داریم که بر مبنای مکتب اهل بیت(ع) شکل میگیرد. مکتب جبههسازی بهمعنای تقلیلِ ایدئولوژیِ توحیدی و ایجاد تکثر در پایگاه حقانیت نیست، بلکه ذیل مکتب اهل بیت(ع)، دیگران را جانمایی میکند و شبکه درست میکند.
🔍 جبههسازی بر مبنای «همدلی، همفکری و همکاری» اتفاق میافتد.
☑️ @mirbaqeri_ir
🔵 پروندۀ نکتهها دربارۀ «اصلاح شاکله» ↙️
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2193
🔴 پروندۀ نکتهها دربارۀ «نظام فکری»
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2230
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2232
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2239
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/1928
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/661
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/106
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/554
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2234
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2240
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2242
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2244
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2248
💠 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2252
📣 نکتههای «نظام فکری»، مقدمهای بود برای معرفیِ مجموعۀ صوتیِ «جاری حکمت».
👈 «جاری حکمت» یک شروعِ جدّی برای ارائۀ منظمِ اندیشههای استاد میرباقری است.
👈 در کانال «جاری حکمت» عضو شوید و دوستانتان را به این کانال دعوت کنید. در این کانال میتوانید شَمای کُلی از یک منظومه فکری را ملاحظه فرمایید.
(این مجموعه، بهتدریج، در قالب کتاب، تنظیم و تدوین میشود.)
#ادمین
🔴 «جاری حکمت» بهمثابۀ یک نظام فکری
@jariehekmat
🔹 مجموعۀ صوتیِ «جاری حکمت»، گزينشی از گفتارهای موضوعیِ آیتالله میرباقری در چند دهۀ گذشته است که میتواند کلیاتِ یک «نظام فکری توحیدی» را به نسل جوان و نخبگان ارائه دهد.
نظام فکری بهمعنای منظومۀ هماهنگِ معرفتی است که همه عرصهها و زوايای وجودیِ انسان و جامعه را پوشش میدهد و هيچ عرصهای را به اغيار واگذار نمیکند. «نظام فکری» رابطۀ اعتقادات شیعی را با همه عرصههای زندگی مشخص میکند. eitaa.com/mirbaqeri_ir/2250
🔹 در مجموعۀ «جاری حکمت»، تا کنون ۸ بستۀ صوتی (حدود ۳۰۰ ساعت) گزینش و طبقهبندی و بارگذاری شده است. این بستهها عبارتاند از: ۱. «ولایت الهیه»، ۲. «حکمت تاریخ»، ۳. «حکمت حکومت»، ۴. «زیارت جامعه کبیره»، ۵. «منزلت حضرت زهرا(س)»، ۶. «مهدویت و انتظار»، ۷. «حوزه و روحانیت»، ۸. «علم دینی».
در آینده نیز انشاءالله موضوعات «انقلاب اسلامی و غرب» «محرم و عاشورا»، «اخلاق و تربيت» و «تفسیر ترتیبی قرآن» استخراج و تقدیم خواهد شد. این موضوعات، دوازده بستۀ اصلیِ این مجموعه را تشکیل میدهند. در ادامه، موضوعات فرعی و همچنین دو پرونده «مبانی فلسفه» و «مبانی اصول» نیز گزینش و طبقهبندی و بارگذاری خواهد شد. انشاءالله.
🔶 لینک عضویت:
🔵 https://eitaa.com/jariehekmat