فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هماکنون در دیدار معلمان:
باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم.
مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است.
دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد.
🏷 #دیدار_معلمان
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۵۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 رفت تا دختر مردم نرسد آزاری
دخترش گرچه در این بین عزادار شود
میتوانست که مانند همه رد بشود
بین این زندگی و مرگ مردد بشود
مست بودند، ولی می بایست
جلو فاجعهٔ مستیشان سد بشود
غیرتش تاب نیاورد تماشا بکند
رفت در معرکه تا معرکه بر پا بکند
به دل فاجعه زد مردتر از هر مردی
تا که مردانه در آن معرکه غوغا بکند
رفت تا غیرت یک جامعه بیدار شود
بلکه آن دختر غفلت زده هشیار شود
رفت تا دختر مردم نرسد آزاری
دخترش گرچه در این بین عزادار شود
بی سبب نیست که این خاک شرافت دارد
مرد این خاک به پیکر رگ غیرت دارد
می دهد جان که نبیند ضرری ناموسش
شیرمرد است و به سر شوق شهادت دارد
◀️ سروده حمید ضیاءیزدی
🔸 شهید حمیدرضا الداغی متولد ۱۳۵۹، در ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، در مقابل هتک حرمت به دختر جوانی در سبزوار با ۲ شرور سابقه دار درگیر شده و بر اثر ضربات شدید چاقو به شهادت میرسد، این شهید والامقام مهندس ساختمان و دارای یک فرزند دختر ۱۵ ساله بوده است.
#شهید_غیرت
#مدافع_دختران_ایران
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تصاویر هوایی از بدرقه باشکوه پیکر شهید «حمیدرضا الداغی» در سبزوار
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
#معلم
💠 توصیه رهبر انقلاب به معلمان
🔹شهید مطهری علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت.
🔹ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه میکنم نوشتههای ایشان و تنظیم شدههای سخنرانیهای ایشان را حتماً به خصوص معلمان، بخوانند.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه حسنزاده آملی رحمةاللهعلیه:
خداوند دهان باز را بیروزی نمیگذارد ...
استاد بخواهید ...
#روز_معلم
#روز_استاد
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
معلم شهید محمدعلی رجایی(ره) :
انقلاب ما هیچ وقت به ثمر نمیرسد مگر اینکه آموزش و پرورش ما سامان یابد.
روز معلم گرامی باد.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب هماکنون در دیدار معلمان:
تقویت مدارس دولتی مهم است.
نباید جوری باشد در کشور که وقتی گفته میشود مدرسه دولتی اولین چیزی که مقابل انسان نقش میبندد، ضعف مدرسه است.
وقتی به مدرسه دولتی کم اعتنایی کنیم، معنایش این است که اگر کسی بنیه مالیاش آنقدر نبود که بتواند در مدرسهای که شهریه میگیرد ثبت نام کند، ناچار است که تن به ضعف بدهد؛ یعنی کسی که بنیه مالی ندارد، بنیه علمی هم نداشته باشد/ این بیعدالتی محض است و به هیچ وجه قابل قبول نیست
🏷 #دیدار_معلمان
💻 Farsi.Khamenei.ir
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 شهید سلیمانی:
نمی شود کسی نام انسان بر خودش بگذارد، ولی فاقد یکی از این سه عنصر باشد...
پ ن: تشییع پیکر شهید حمیدرضا الداغی در مشهد
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
❤ روز معلم و استاد بر همه اساتید و معلمین حاضر در کانال مبارکباد.
عمر و عزتتان افزون باد 🌺
🌹عارفان علم عاشق می شوند🌹
🌹بهترین مردم معلم می شوند🌹
🌹عشق با دانش متمم می شود🌹
🌹هر که عاشق شد معلم می شود🌹
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔸داستانی به بهانه روز استاد
✍️ سید محسن هاشمی
✅️ سال اول تدریسم در دانشگاه بود، سرمست گرفتن مدرک ارشد با رتبه یک از بهترین دانشگاه کشور و قبولی در مقطع دکترا بودم.
✅️ با غروری خاص وارد کلاس شده و خود را به شکل عجیبی با تعریف و تمجید به دانشجویان معرفی کردم.
✅️ مقداری از کلاس گذشت و همینطور که مشغول تدریس بودم دانشجوی دختری دست بلند کرده و با احترام گفتند که استاد این مطلبی که می فرمایید با این دلایل اشتباه است.
✅️ با شنیدن این حرف غرورم خدشه دار شد، پاسخ تندی به او داده و با سفسطه گری اثبات کردم او اشتباه فکر می کند و من درست بیان کردم.
✅️ وقتی او حرفش را تکرار کرد مجدداً با لحنی تند به او گفتم، چطور به خودت اجازه می دهی آنهم در ترم یک به استادی که دکترا می خواند و صاحب چند مقاله علمی است بگویی اشتباه می کند.
✅️ ناچارا پذیرفت، اما غرورم خدشه دار شده بود و با خودم کنار نیامده و همچنان عصبانیتم از تذکرش تا آخر شب ادامه داشت. موقع خواب برای رسیدن به آرامش و اینکه پاسخی داشته باشم تا در جلسه بعد حرف خودم را بیشتر ثابت کنم مطالعه ای انجام دادم.
✅️ در کمال تعجب دیدم حرف آن دانشجو درست بوده و من کاملاً غلط تدریس کردم.
گذشت تا جلسه بعد، درون همان کلاس تصمیم گرفتم به خطای خودم اعتراف کنم. آمدم از دانشجو معذرت خواهی کنم که دوستش گفت از ترس شما کلاس نیامده و میخواهد درس را حذف کند!!
✅️ خیلی به خودم فشار آوردم انگار می خواستند بدنم را تیکه تیکه کند اما بر غرورم فائق آمده و گفتم حق با دوست شما بود و من کاملا اشتباه می کردم. از شما و او معذرت می خواهم. و خبرش کنید که درسش را حذف نکند.
✅️ هرچند این خاطره تلخ بود و لحظات پذیرش خطا و بیان عذرخواهی چون جان کندن برایم درد آور، اما اکنون و بعد از ده سال از آن واقعه فهمیدم که دانشجو هم می تواند برای استاد، استاد باشد و هیچ چیز مانند غرور برای ما اساتید آفت نیست.
غروری که اکنون آن را به کناری گذاشته و دانشجویان را به چشم استاد می نگرم.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
⬅️سلسه نشستهای معارف اسلامی و انقلاب اسلامی
◾️نشست ۱۲: راهبردهای قرآنی بحرانهای معنویت و معنا در جهان امروز
🎙ارائه کننده:حجت الاسلام دکتر غلامرضا بهروزی لک
◾️استادتمام گروه مطالعات سیاسی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
📒دبیر علمی: دکتر سیدجواد میرخلیلی
📅زمان: چهارشنبه ۱۴۰۲/۲/۱۳
⏰ساعت ۱۰/۳۰ الی ۱۲
💠لینک ورود به جلسه:
🌐dte.bz/maarefconf
🗒مکان :قم پردیسان، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، طبقه سوم، تالار کوثر
➖مجری: پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
📁همکاران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، گروه معارف و علوم انسانی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکتیک (تهران)، مدرسه علمیه امام حسین (ع) تهران و انجمن مطالعات سیاسی حوزه.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 انسان بسازید، نه یک مشت انسان نمای قالبیِ ابزاری
✅️ حتما #آزادی را برای خودتان خیلی مطلوب می یابید. خیلی خوب؛ حالا آقایان و خانمها را ببریم سر کلاس: به این بچه ها که در دوران شکوفایی استعدادها و شکل گیری شخصیت خویشتن اند چقدر آزادی عنایت می فرمایید؟ اگر تاکنون به این بچه های عزیز و انسانهای آینده آینده ساز، آزادی لازم را عنایت نفرموده اید، چقدر به آنها ظلم و خیانت شده است؟ و به چه چیز آنها خیانت شده؟ به #شخصیت_انسانی آنها.
✅️ ای #معلم باایمان آگاه و آزاد! به عنوان یک دوست و همفکر و همراهت خواهش می کنم، شما را به خدا در این کلاسها یک مشت انسان نمای قالبی خاک بر سر نسازید. انسان بسازید، نه یک مشت انسان نمای قالبی ابزاری
✅️ و تو ای #روحانی و ای عالم دینی!، یا تو ای نویسنده و گوینده غیرمعمم! با گفته ها و نوشته هایت یک مشت موجود قالبی، یک مشت انسان نمایی که به کارخانه بزرگ اجتماع سفارش داده اند تا با فلان مدل به دنیا بیاید، با فلان مدل بیندیشد، با فلان مدل زندگی کند، و با فلان مدل بمیرد، تحویل آینده نده! آینده بشریت به انسان نیاز دارد؛ انسان برخوردار از شخصیت انسانی؛ انسانی که خود را بسازد و محیط خود را.
✅️ دوست ندارم دیگر معلم خود را «باغبان» بنامد. دوست ندارم دیگر معلم و مربی خود را «چوپان» تلقی کند. این کلمات مبتذل شایسته شأن معلم نیست. نه شایسته شأن او و نه شایسته شأن آنان که مسئول تعلیم و تربیت آنهاست.معلم و مربی برترین کمک کار به انسانی است که در حال خودساختن است.
منبع: #شهیدبهشتی، نقش آزادی در تربیت کودکان ص ۱۵۹
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۷۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
💢 کارگاه «نظریه ابتناء در منطق و متافیزیک» با ارائه دکتر داود حسینی، دانشیار گروه فلسفه و منطق دانشگاه تربیت مدرس
🔹ابتنا مفهومی متافیزیکی است که از اوایل قرن بیستویکم وارد ادبیات منطق و متافیزیک در سنت فلسفۀ تحلیلی شده است. اهمیت ابتنا برای بررسیهای فلسفی با نگاهی به گسترۀ ادعاهای فلسفی در حوزههای متفاوت که همگی اظهارهایی در خصوص ابتنا هستند قابل مشاهده است: ویژگیهای ارزشی، نظیر زیبایی، مبتنی بر ویژگیهای فیزیکی هستند؛ صدق یک جملۀ عطفی مبتنی است بر صدقهای عاطفهای آن؛ صدق یک گزاره مبتنی بر واقعیت یا واقعیاتی در جهان است؛ واقعیات اجتماعی، نظیر واقعیات نهادی، مبتنی بر واقعیاتی در خصوص افراد جامعه و روابط میان آنها هستند؛ وجود یک شیء مرکب مبتنی بر وجود اجزائش است؛ فعل الهی مبتنی بر حکمت الهی است؛ و از این دست.
البته به لحاظ تاریخی این مفهوم را میتوان تا دورۀ باستان ردیابی کرد. نظریههایی نظیر اینکه بنیاد جهان را آب یا عدد یا علل اربعه تشکیل میدهند، درواقع اظهاراتی در خصوص ابتنا هستند. در برش فلسفۀ تحلیلی از تاریخ فلسفه، میتوان سه دوره را از هم تفکیک کرد: دورۀ شکگرایی حلقۀ وینی در خصوص متافیزیک، بهویژه ابتنا؛ دورۀ صورتبندی ابتنا بر پایۀ مفاهیم موجهاتی در نیمۀ دوم قرن بیستم (سوپروینینس)؛ و رویکردهای دهههای اخیر که ابتنا را مفهومی هایپراینتنشنال تلقی میکنند.
📌متن کامل
https://www.irip.ac.ir/fa/news/559
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۸۰ عضو فرهیخته و عزیز👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
#معرفی_کتاب
#جریان_شناسی_ضد_فرهنگها
✍️نویسنده: استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی
📌ناشر: معارف
📙تعداد صفحات: ۵۶۲
📌«جریان شناسی ضد فرهنگ ها» به یکی از مهم ترین و پر جنجال ترین مباحث علمی معاصر پرداخته و جریان های فرهنگی معارض با فرهنگ ناب محمدی «صلی الله علیه و آله» همچون:
تصوف فرقه ای، معنویت های نوظهور، شیطان پرستی، وهابیت، فمینیسم، بهائیت، ابتذال فرهنگی، فراماسونری، ناسیونالیسم، موسیقی گرایی و انجمن حجتیه را تبیین و تحلیل کرده است.
💠خواندن کتاب جریان شناسی ضد فرهنگ ها را به تمام اساتید محترم و علاقهمندان مطالعات اسلامی و مذهبی و دانشجویان و طلاب علوم دینی پیشنهاد میکنیم.
🔻این کتاب را از تارنمای «پاتوق کتاب فردا» دریافت کنید:
🌐https://b2n.ir/h86602
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۸۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
#پست_موقت
◼️مراسم ترحیم والده مکرمه حجت الاسلام دکتر محمد جواد نوروزی، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره، چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ساعت ۱۱ صبح در مسجد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، واقع در ابتدای بلوار جمهوری اسلامی شهر مقدس قم برگزار می شود.
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۸۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها:
نشستها و کرسیهای علمی که امروز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود.
#اخبار_نشستها_کرسیها_و_همایشها
#کرسی
#نشست
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۸۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 قدرشناس خدمات اسانید خود باشیم
🖋 استاد دکتر علی نصیری گیلانی، مدرس حوزه و دانشگاه
✅️ قرآن در آیه شریفه «اذا حییتم بتحیه فحیوا باحسن منها او ردوها ان الله کان علی کل شئ حسیبا» درسی بزرگ به همه ما آموخت و آن این که هیچ مهر و محبتی حتی در حد یک سلام و درود را بی پاسخ نگذارید و بلکه پاسخی بهتر و پرتر در کارنامه خود ثبت کنید.
فقره آخر آیه بسی تکان دهنده است!
همین کارهای خرد و کوچک که از نظر ما چندان اهمیتی ندارد، برای خداوند بسی مهم است که می فرماید او همه چیز را درنظر دارد و حساب می کند!
یعنی اگر می خواهید به مراتب قرب و کمال برسید، باید در همه امور خرد و کلان مراقب و مواظب رفتارها و رویه های خود باشید.
اگر این دست از ملاحظات خرد و ناچیز این چنین مورد تاکید خداوند است، چگونه می توان پذیرفت که کسی ادعای دین مداری و قرآن شناسی داشته باشد و همه گذار و گذشته خود و خدمات ده ها معلم و استاد که همه دانش و دانایی خود را مرهون آنان است، از خاطر ببرد و ادب سپاس و ستایش را به کناری وا نهد؟!
✅️ در این سال ها در حوزه و دانشگاه بسیار کسانی را دیده ایم که با چه تواضع و تادب در درس و بحث حاضر می شدند، اما همین که نمراتی در کارنامه آنان ثبت شد، عنوانی گرفتند و بعدها به مقام و منزلتی دست یافتند، کسر شأن خود دانستند که اساتید خیر خواه خود را به یاد آورند و حتی یک بار بر زبان بیاورند که آری اندک دانشی از فلان استاد هم آموخته اند!
این دست از رفتارها و رویه های ناستودنی را مقایسه کنید با منش بس ستودنی کسانی که اگر امروز به بالاترین مدارج و مراتب علمی و اجتماعی دست یافته اند، حتی معلمان دوران خردسالی خود را از ذکر و ذاکره خود کنار نگذاشته و هر سو شتافته تا آنان را یافته و از سر ادب و تکریم اعلام می کنند که برگ و بار یافتن امروز خود را رهین خدمات و زحمات آنان می دانند!
راستی، خداوند کدام یک از دو روش پیشین را می پسندد و زمینه تعالی دنیوی و اخروی صاحب کدام منش را فراهم می آورد؟!
بدانیم که بالانشینی ها و کسی شدن بدون کسب شایستگی و برخورداری از ادب رفتاری، برباد رفتنی و بی مقدار است:
من از بی قدری خار سر دیوار دانستم
که ناکس کس نمی گردد از این بالا نشینی ها
✅️ بیاییم ناز و تفرعن امروز خود را کنار بگذاریم و به یاد آوریم که چگونه در سایه سوختن چون شمع معلمان و اساتید خود فروغی گرفته ایم و به بهانه ای همچون روز معلم و استاد دست آنان را بفشاریم و سپاس خیر و خدمت آنان را بر زبان جاری کنیم!
🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۹۸۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇
🆔 @mirkhalili
🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46