eitaa logo
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
638 ویدیو
146 فایل
1. تاملات و یادداشتهای اختصاصی درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ 2. معرفی و اطلاع رسانی نشستها و همایشها؛ 3. معرفی آثار خوب درباره فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی ایران؛ 4. اینجا همیشه به روز هستید! تازه ترینها اینجاست! ارتباط با ادمین: @miradmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🤱 اینفوگرافیک | تغییر جالب الگوی فرزندآوری در کشور سایت مرکز آمار ایران در چند روز گذشته نشان داد، جمعیت ایران از مرز ۸۵ میلیون نفر عبور کرده که این خبر خوب و نشانه پویایی جمعیت در کشورمان است. گرچه هنوز خیلی جای رشد باقیست و لازم است بهتر شود ... 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
32.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ استادان دو رویکرد را در تدریس خود به کار می گیرند. شما از کدام رویکرد استفاده می کنید؟ 👤 تجربه دکتر آرمند، دانشیار رشته برنامه ریزی درسی 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
📚 جای خالی کتاب‌ درباره «منافقین» برای نوجوانان و عموم مردم ✍️گروهک منافقین در فضای مجازی، در قالب یک هم‌وطن و با بهانه‌های مختلف ظاهر می‌شوند، فعالیت‌های گسترده‌ای دارند و چون با آداب و فرهنگ ایرانی آشنا هستند، به گونه‌ای فعالیت می‌کنند که جامعه احساس نمی‌کند یک گروه تروریستی را در فضای ذهن‌ها و در بستر رسانه‌ها دنبال می‌کند؛ از این جهت بذر نفرت، یأس و ناامیدی را در جامعه می‌کارند. 🔥منافقین، جوانان جامعه را به هنجارشکنی، مخالفت با قانون، حجاب و... حرکات خشن و اقدامات براندازانه سوق می‌دهد که بسیار خطرناک‌تر از ترور فیزیکی آنها است؛ چرا که در ترور فیزیکی فقط جسم افراد هدف قرار می‌گیرد، اما در این نوع ترور با نفوذ در ذهن‌ها، در داخل ایران سربازگیری صورت می‌گیرد. 🔻مـتأسفانه در سنین مختلف کودکان، دانش‌آموزان و دانشجویان، از نظر محتوای جذاب تخصصی اعم از مکتوب و چندرسانه‌ای ضعف داریم و رفع شبهات نکرده‌ایم. ▪️تبار ترور ▪️خوابگردها ▪️مجاهدین خلق در آیینه تاریخ ▪️از مجاهدین تا منافقین ▪️شرح تاریخچه‌ سازمان مجاهدین خلق ایران و مواضع آن ▪️عملیات مرصاد و سرنوشت منافقین ▪️سرگذشت من با مجاهدین خلق ▪️سازمان مجاهدین خلق ▪️حصارهای آهنی در تاریکی بغداد ▪️عبور از سازمان(مجید شریف‌واقفی به روایت اسناد) ▪️خداوند اشرف از ظهور تا سقوط (نگاهی مستند و تاریخی به روند فرقه گرایی) ▪️یک نفر، یک روز، سی سال (بررسی کارنامه سی ساله فرقه تروریستی منافقین) ▪️عملیات مهندسی(بررسی کارنامه تروریستی بخش ویژه‌ نظامی سازمان مجاهدین خلق) پ ن: دوستان کتاب 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🌱 ✨ روش شناسی روان شناسی اسلامی 🔶 دکتر مسعود آذربايجانی: در مکتب فرويد که به عنوان يک مکتب رئاليسم در عرض مکاتب معاصر خودش بروز کرد، با ارائه مفاهيم جديدی مثل عقده اديپ، عقده الکترا، تداعی آزاد، ايگو، سوپر ايگو و... از بسياری از مکاتب ديگر روان‌شناختی متمايز شد و توانست در عرض آن‌ها به عنوان يک مکتب مستقل بروز کند. 🔶 دکتر علیرضا پيروزمند: کم توجهی به نيازمندی اسلامی‌سازی علوم به روش تحقيق ويژه، همان نقطه¬ای است که علوم انسانی اسلامی را دچار آسيب نموده، به عبارت ديگر ما در جهت‌داری علم يا علوم انسانی، به جهت‌داری روش نرسيده و روش را جهت¬دار نديديم. 🔶 دکتر حمید رضا حسن آبادی براساس نگاه روش¬شناسی کمی، روان¬شناس با دو مشکل مهم مواجه می¬شود؛ مشکل اول مربوط به اندازه¬گيری و مشکل دوم در ارتباط با تبيین روابط بين متغيرهاست. 📝 🖨 📇این کتاب در 132 صفحه به قیمت 65000 تومان در بهار 1402 به چاپ رسیده است. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔻خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ❇️ کسانی که به لایحه عفاف و حجاب ایراد می‌گیرند آن را ندیده‌اند ‌ ◻️ لایحه عفاف و حجاب در دستور کار بوده و افراد بسیاری بر روی آن کار می‌کنند. طبق قانون موجود فردی که کشف حجاب کرده است مجرم بوده و ضابط قضایی باید آن را دستگیر کند و دادگاه تشکیل و خانم مکشفه برای خود وکیل بگیرد و در نهایت بر اساس قانون جریمه شود که با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکان پذیر نیست. ◻️ لایحه عفاف و حجاب کاربردی و موفق است، عده‌ای که ایراد می‌گیرند آن را به طور کامل نخوانده و ندیده‌اند. ◻️ فقه شیعه هیچگاه سکولار نبوده است، پاسخ به سوال توسط فقها در گذشته تأثیرگذار بوده است اما امروز آن رویکرد پاسخگو نیست. ◻️ عدم ارتباط فقه سیاسی حوزه های علمیه با واقعیت های جامعه چالشی مهم است. فضلایی که در حوزه مشغول فقه تخصصی هستند حتما باید سه روز در هفته درگیر کارهای عینی باشند؛ شناخت واقعیت‌ها کمک می‌کند که به فقه حکمرانی برسیم. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 امام باقر (علیه السلام): ✍ عَلَيْكَ بِالدُّعَاءِ لِإِخْوَانِكَ بِظَهْرِ الْغَيْبِ فَإِنَّهُ يَهِيلُ الرِّزْقَ. يَقُولُهَا ثَلَاثاً. 👌 «پشت سر برادران دینی ات دعا کن که این کار رزق و روزی را سرازیر می کند» و حضرت این فرمایش را سه بار تکرار کردند. 📚 وسائل الشیعه، ج7، ص 108 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
به مناسبت دهه کرامت؛ 🔵 محتوای نامه مهم امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی و توصیه‌های ایشان به شیعیان ✅️ اى عبدالعظيم! دوستانم را از جانب من سلام برسان و به آنان بگو كه شيطان را به خود راه ندهند؛ و ايشان را به راستگويى و امانتدارى سفارش كن. ✅️ به آنان توصيه كن كه خاموشى گزينند و بحث و جدلهاى بيهوده را رها كنند، به يكديگر روى آورند و به ديدن هم بروند؛ زيرا كه اين امور، باعث نزديك شدن به من مى شوند، خود را سرگرم تكه پاره كردن يكديگر نكنند؛ زيرا من به جان خودم سوگند ياد كرده ام كه هركس چنين كند و دوستى از دوستان مرا خشمگين سازد، از خدا بخواهم كه در دنيا، سخت ترين عذاب را به او بچشاند و در آخرت، از زيانكاران باشد. ✅️ به آنان بگو كه خداوند، نيكوكار ايشان را آمرزيده و از بدكارشان گذشت كرده است، مگر كسى كه بدو شرك آورد يا دوستى از دوستان مرا آزار دهد و يا نسبت به او قصد بدى داشته باشد؛ زيرا [در اين صورت ] خداوند او را نمى بخشد تا زمانى كه از اين كارها [يا از اين بدانديشى] دست بردارد و اگر دست برنداشت، روح ايمان از دلش كنده شود و از ولايت و دوستى من خارج گردد و نصيبى در ولايت ما نداشته باشد، پناه مى برم به خدا از اين امر. منبع: اختصاص شيخ مفيد، ص ۲۴۷ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
1_4915537519.mp3
7.78M
Comments on the Islamicisation of social sciences Fanaei Eshkevari May 25, 2023. 👆بررسی دیدگاه آیت الله مصباح یزدی ره درباره اسلامی سازی علوم اجتماعی توسط دکتر لگنهاوزن و نقد سخنرانی دکتر لگنهاوزن توسط دکتر فنایی اشکوری. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
31.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دومین همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی با عنوان اربعین و تمدن نوین اسلامی، به همت کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و با همکاری دانشگاه کربلا، معاونت پژوهش حوزه علمیه قم، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و تعداد دیگری از دانشگاه‌ها شنبه ۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. این کنگره بین‌المللی در سه محور برگزار می‌شود که ظرفیت‌های تمدنی اربعین اولین محور این کنگره است که با موضوعات «اربعین ساحت تمرین زیست توحیدی»، «آینده پژوهشی فرهنگی و اجتماعی اربعین»، «اربعین و هویت جمعی پیروان اهل بیت (ع)»، «ظرافت‌ها و ظرفیت‌های هنری، ادبی و رسانه‌ای اربعین»، «اربعین و دیپلماسی عمومی»، «اربعین و رشد و پیشرفت اجتماعی و فرهنگی»، «اربعین، توسعه گفتمان مکتب اهل بیت (ع) در تعامل با مذاهب اسلامی» و «ظرفیت اربعین در توسعه گفتگو‌های ادیان وحیانی» آماده دریافت مقاله است. محور دوم کنگره «نمود‌های تمدنی اربعین» با موضوعات «اربعین تجلی فضایل اخلاقی»، «اربعین و سبک زندگی اسلامی»، «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، «اربعین و تولید گفتمان تمدنی برپایه معنویت»، «اربعین و مقاومت اسلامی» و «اربعین و استکبارستیزی و عدالت‌خواهی» است. محور سوم فراخوان نیز «اربعین، تمدن نوین اسلامی و آرمان شهر مهدوی» با موضوعات «گفتمان‌سازی مهدوی در اربعین»، «اربعین تجلی ارزش‌ها و آرمان‌های مهدوی»، «مهدویت و چشم انداز آن در اربعین با نگاه آینده‌پژوهی» و «چرایی و چگونگی الگوگیری از آرمان شهر مهدوی در پیشرفت فرهنگ اربعین» است. 🌸 کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
آموزش فلسفه ۷ - ۹۹۰۷۰۸.mp3
27.47M
🔊 📗 کتاب آموزش فلسفه / تالیف مرحوم علامه محمدتقی مصباح یزدی / درس سوم(بخش دوم) 👤 مدرس: حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح یزدی 🔻 موضوعات مطرح شده در این جلسه: 🔹 پوزیتویسم (۲) 🔸 عقل‌گرایی و حس‌گرایی پ ن: پیرو درخواست برخی از اعضای محترم کانال و علاقه مندان مباحث فلسفی، با هماهنگی صورت‌گرفته با استاد دکتر مجتبی مصباح یزدی، فایلهای صوتی تدریس ایشان از کتاب آموزش فلسفه، تالیف مرحوم علامه مصباح یزدی، به مرور در کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد. ◀️ شماره مسلسل فایلها: 7 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 1100 عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
✳️ در آخرین هفته درسی کمی از درس عشق و عاشقی با طلاب و دانشجویان سخن بگوییم! استاد دکتر علی نصیری، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تهران شیخ بهایی با آن‌ مقام علمی کم نظیر و برخورداری از گستره دانش در علوم دینی و غیر دینی، در قصیده نان و حلوا؛ حتی علوم دینی را که در آن شور و شیدای خدا طلبی و عشق به حق نباشد، یکسره علم و قیل و قال می داند که حاصلی جز اتلاف عمر ندارد! از این جهت موکدا توصیه می کند که ای مدرس درس عشقی هم بگوی! از آن جا که به عمر تدریس نیمسال دوم تحصیلی تنها یک هفته مانده است، گویا شیخ بهایی با این نگاه ما را این چنین مورد خطاب قرار می دهد: گر کسی گوید که: از عمرت همین هفت روزی مانده، وان گردد یقین تو در این یک هفته، مشغول کدام علم خواهی گشت، ای مرد تمام؟ فلسفه یا نحو یا طب یا نجوم هندسه یا رمل یا اعداد شوم علم نبود غیر علم عاشقی مابقی تلبیس ابلیس شقی علم فقه و علم تفسیر و حدیث هست از تلبیس ابلیس خبیث زان نگردد بر تو هرگز کشف راز گر بود شاگر تو صد فخر راز هر که نبود مبتلای ماهرو اسم او از لوح انسانی بشو سینه، گر خالی ز معشوقی بود سینه نبود، کهنه صندوقی بود تا به کی افغان و اشک بی‌شمار؟ از خدا و مصطفی شرمی بدار از هیولا، تا به کی این گفتگوی؟ رو به معنی آر و از صورت مگوی لوح دل، از فضلهٔ شیطان بشوی ای مدرس! درس عشقی هم بگوی چند و چند از حکمت یونانیان؟ حکمت ایمانیان را هم بدان چند زین فقه و کلام بی‌اصول مغز را خالی کنی، ای بوالفضول صرف شد عمرت به بحث نحو و صرف از اصول عشق هم خوان یک دو حرف دل منور کن به انوار جلی چند باشی کاسه لیس بوعلی؟ سرور عالم، شه دنیا و دین سؤر مؤمن را شفا گفت ای حزین سؤر رسطالیس و سؤر بوعلی کی شفا گفته نبی منجلی؟ سینهٔ خود را برو صد چاک کن دل از این آلودگیها پاک کن خوب است اساتید محترم با الهام از تذکر اخلاقی دقیق شیخ بهایی کمتر در فکر هجی کردن همه فصول و بخش های کتاب درسی باشند و در این جلسات آخر از حال و هوای دین داری و معنویت طلبی برای طلاب و دانشجویان سخن گویند. آن هم در حال و هوایی که آسمان معنا و معنویت خواهی بسی ابری است! علی نصیری عصر جمعه پنجم خرداد ۱۴۰۲ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از 1100 عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
💥فراخوان نخستین دوره همایش 🔗قالب ارائه اثر: 📃مقاله علمی 📄مقاله ژورنال 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @f_mhfaraji یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔵 عماد افروغ؛ سیمای فلسفی یک جامعه‌شناس(بخش اول یادداشت) 🖋 دکتر شریف لک زایی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✅️ گمشده دکتر افروغ در تبیین فلسفی انقلاب اسلامی با ورود به مباحث حکمت متعالیه اتفاق افتاد. ایشان دانش آموخته جامعه‌شناسی بودند ولی به نظر می‌رسد که این مباحث نتوانست او را قانع کند و ایشان را به سمت و سویی سوق داد که به مباحث فلسفی ورود کند. ✅️ شریف لک‌زایی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در یادداشتی پیرامون ابعاد شخصیتی مرحوم عماد افروغ نوشت: ✅️ اولین مواجهه‌ای که بنده با دکتر افروغ داشتم در مصاحبه علمی مقطع دکتری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بود. گفت‌و‌گویی که انجام شد به خاطر رساله‌ام با عنوان «رابطه فرد و دولت در نظریه‌های ولایت فقیه» بود که در مقطع کارشناسی ارشد نگارش و دفاع شده بود. به همین خاطر درباره بحث ولایت فقیه و ابعاد دموکراتیک و مردم‌سالارانه آن در آن جلسه گفت‌و‌گویی صورت گرفت، البته بعداً وقتی در دوره دکتری در همین مرکز علمی پذیرفته شدم، یک درس را هم با ایشان گذراندم و این درس همزمان بود با حضور ایشان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که ایشان به نمایندگی از مردم تهران در مجلس بودند و طبعاً کنش‌ها و نکات انتقادی‌شان را در موضوعات سیاسی در این درس هم مشاهده می‌کردیم. ✅️ به هر حال زاویه و نگاه انتقادی ایشان به مباحث از همان ایام بسیار مشهود بود و از همان دوره که تقریباً از نیمه دهه 80 را شامل می‌شود، مصاحبت و ارتباط با ایشان برقرار شد و تا آخر حیات‌شان برقرار ماند، به ویژه در مباحثی که راجع به حکمت متعالیه و حکمت سیاسی متعالیه و تأملات جدیدی که دکتر افروغ در این بخش به ویژه در بحث تبیین فلسفی انقلاب اسلامی داشتند و بخش پررنگی از مطالعات و تحقیقات‌شان به این موضوع اختصاص یافت. ✅️ دکتر افروغ تأملات عمیقی در باب انقلاب اسلامی داشت و عمیقاً به انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی وفادار بود. بنابراین در این زمینه ورود گسترده و مبسوطی داشتند و از فضاهای مختلفی برای تبیین این موضوع استفاده می‌کردند. ✅️ به نظرم گمشده دکتر افروغ در تبیین فلسفی انقلاب اسلامی با اطلاع و ورود به مباحث حکمت متعالیه اتفاق افتاد. همان‌طور که مستحضر هستید ایشان دانش آموخته جامعه‌شناسی بودند ولی به نظر می‌رسد که این مباحث نتوانست او را قانع کند و تشنگی و نیافتن پاسخ سؤالات و قانع نشدن در مباحث مختلف، ایشان را به سمت و سویی سوق داد که به مباحث فلسفی ورود کند، البته آن نگاهی که در مباحث روش شناسی هم داشت شاید یکی از عوامل مؤثر بود. همچنین ارتباطاتی که با برخی از اساتید حکمت متعالیه داشت در ورود ایشان به مبحث حکمت متعالیه مؤثر بود تا به بحث تبیین فلسفی انقلاب اسلامی همت گمارد، اما اینها تنها یک وجه از اندیشه و تفکر ایشان بود. ✅️ دکتر افروغ برای مصون ماندن انقلاب اسلامی از خطر انحراف و آسیب‌های محتمل به این بحث ورود کرد که بخش تئوریک و نظری ماجرا بود که در آرا و آثار ایشان خیلی هم برجسته است، ولی دلایلی که ایشان را سوق داد تا به این بحث تئوریک و نظری بیشتر بپردازد، تجربه سیاست‌ورزی ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی بود که البته یک دوره هم بیشتر طول نکشید. ✅️ در مجلس هم به دلیل اینکه نگاه فرهنگی و فکری داشت، در کمیسیون فرهنگی مشغول شد و به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی هم انتخاب شد و دغدغه‌هایش را در این زمینه دنبال کرد، اما درباره نحوه حکمرانی در کشور گلایه‌هایی داشت و اینها را در فضای گفتاری و نوشتاری خودش هم مطرح و برجسته می‌کرد. منبع: کانال دکتر شریف لک زایی، به نقل از گروه اندیشه خبرگزاری تسنیم 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
استاد خسرو پناه _ لایحه حجاب و عفاف.mp3
1.87M
🔸توضیحات استاد خسروپناه پیرامون لایحه عفاف و حجاب ✅️ مطرح شده در مدرسه فصلی فلسفه فقه نظام سیاسی (پژوهشگاه فقه نظام) پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
💠 بسمه تعالی ✅ تقطیع بیانات و تیتر کردن برخی از آن بصورت ناقص همواره تلقی های غلط از بیانات اساتید و شخصیت های برجسته علمی و سیاسی را موجب شده است. انتشار بیانیات تقطیع شده استاد محترم جناب حجه الاسلام و المسلمین خسروپناه در مدرسه فصلی فقه نظام سیاسی که از طرف پژوهشگاه فقه نظام برگزار شد، از سوی برخی از خبرگزاری ها موجبات برداشت سوء نسبت به موضع گیری ایشان در مهم ترین مسأله فرهنگی معاصر یعنی عفاف و حجاب گردیده است. ❇️ ایشان در این جلسه که بمثابه کلاس درسی برای طلاب و دانش پژوهان عرصه فقه سیاست است با موضوع فقه سیاسی و حکمرانی اسلامی به بیان نظریه خویش در حوزه حکمرانی اسلامی و فقه نظام می پردازند، و فرمایشات ایشان هیچ ارتباطی به موضوع عفاف و حجاب نداشته است، تنها در ذیل تبیین ساحت های حکمرانی به بیان یک مثال پرداختند، در اینجا اشاره کردند که یکی از ساحت های حکمرانی تنظیم گری است که دارای چند عنصر، ازجمله سیاست گذاری، قانونگذاری و گفتمان سازی است. سپس در ذیل هرکدام به بیان مثالهایی پرداختند و در ذیل گفتمان سازی به این مطلب اشاره کردند که گاهی سیاست گذاری و قانونگذاری هم توسط حاکمیت انجام می شود اما بخاطر عدم گفتمان سازی دچار مشکلات عدیده ای می شود که مثال به لایحه عفاف و حجاب زدند. و در پایان تأکید کردند که اگر هر سه قوه بر امری اجماع کنند اما گفتمان سازی صورت نگیرد در اجرا محقق نخواهد بود. پس انتقادات و دغدغه های برخی از دلسوزان، مبنی بر ضرورت موضع گیری علمی در این زمینه و توجه به گروه های مختلف منتقد لایحه و ... وقتی وارد است که موضوع سخنرانی فرهنگ و عفاف و حجاب باشد، نه اینکه بعنوان یک شاهد مثال در میان بیانات اشاره وار گذر کنند. در پایان تأکید می شود، کمترین انتظار از خبرگزاری های انقلابی مواجهه منصفانه با بیانات اساتید و تفکیک بیانات ایشان در ساحت علمی با بیانات ایشان در ساحت های اجرایی و سیاسی است. منبع: پژوهشگاه فقه نظام 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته و عزیز، در پیام رسان ایتا:👇 🆔 @mirkhalili 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
با عضویت در کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی(@mirkhalili)، از اخبار اغلب نشستهای علمی، کرسیها و همایشهای روز مطلع شوید! اخبار و صوت نشستها اینجاست! اگر شما هم نشستی دارید که مایل به اطلاع رسانی هستید، به کانال مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی؛ جامع ترین رسانه اطلاع رسانی اخبار نشستها، کرسیها و همایشها ارسال فرمایید تا اطلاع رسانی شود. 🔵 اخبار همایشها، کرسیها و نشستها: نشستها و کرسیهای علمی که امروز شنبه 6 خرداد ۱۴۰۲ برگزار می شود. 🌸 کانال نخبگانی و متفاوت "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی" با حضور بیش از ۱۱۰۰ عضو فرهیخته، با پاسخ به سوالات و شبهات در حوزه انقلاب اسلامی، کلیپها و مستندهای کوتاه، اخبار و صوت و گزارش کرسیها و همایشها، معرفی آثار و انتشار یادداشتها و مطالب متنوع دیگر در رابطه با انقلاب اسلامی و فلسفه سیاسی، و مصاحبه های اختصاصی با کارشناسان در پیام رسان ایتا:👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46