🔔 وبینار علمی «در محضر علامه» به صورت مجازی برگزار میشود
◻️ وبینار علمی با موضوع «در محضر علامه» و با حضور اساتید برتر علمی رشته علوم قرآن وحدیث از ۲۱ لغایت ۲۶ آبان ماه هر شب ساعت ۲۰ برگزار می شود.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
◾️ تحلیل حیات سیاسی ۷۵ یا ۹۵ روزه حضرت فاطمه (س)
▪️ قسمت اوّل
✍️ حجةالاسلام سیّد محمّدتقی قادری
❖ ۷۵ یا ۹۵ روز پس از رحلت رسول الله (صلی الله علیه و آله) اوج حیات سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها است، تحلیل همه جانبه داشتن از این بخش از زندگانی حضرت در صورتی امکانپذیر میشود که به چند پرسش به صورت کاملا مستند پاسخ داده شود.
❖ برای اینکه زمینه چنین تأمل و درنگ فراهم شود و خواننده فهیم و ارادتمند از این زاویه با صدیقه شهیده ارتباط برقرار کند با طرح ده پرسش پیوسته در این راستا به تحلیل حیات سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها خواهیم پرداخت؛
▫️ سقیفه یعنی چه و در کجا قرار دارد؟ چرا و چگونه شکل گرفت؟
▫️ چرا انصار میخواستند رهبر بعد از پیامبر را از بین خودشان انتخاب نمایند؟
▫️ ابابکر و عمر چگونه از نشست انصار مطلع شدند؟
▫️ چگونه از نشست سقیفه که به پیشنهاد انصار شکل گرفته بود ابابکر به خلافت رسید؟!! و مهاجرین توانستند به نفع خودشان این نشست سیاسی را مصادره نمایند؟
▫️ آیا غصب خلافت یک اتفاق بوده است که عمر مدعی آن بوده است؟ یا توطئه و برنامه از پیش تعیین شده بوده است؟
▫️ در سقیفه بنی ساعده چگونه توانستند خلافت ابوبکر را تثبیت نمایند؟
🌐 مشاهده متن کامل یادداشت
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🎤احمدحسین شریفی
🔸موضوع:
«چرایی تقابل نظام غرب و اسلام از منظر نظریه برخورد تمدنها»
🔹مکان سخنرانی:
قم، موسسه عالی فقه و علوم اسلامی.
🔻زمان:
۱۵ آبان ۱۴۰۳
🔸جهت دریافت فایل سخنرانی در آپارات به آدرس زیر مراجعه کنید:👇👇👇
https://www.aparat.com/v/byhbdku
#جنگ_نرم
#تمدن┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔻تمسخر حربه دشمنان
✍️تمسخر دختران چادری و ایجاد جو خفقان حربه ای بود که نخست وزیر شاه برای تضعیف روحیه دختران چادری به کار می برد ،او در خاطرات می نویسد :
🔸وقتی که غلام (اسد الله علم )رئیس دانشگاه بودم ،دختر چادر به سر را مسخره میکردیم ،یک نفر هم برای نمونه پیدا نمی شد. یعنی آن را برای خود یک تحقیر حساب می کردند و حالا ده ها دختر چادری حتی در سالن سخنرانی دیدم ولی آنجا محلی نداشت که من در این باره صحبت بکنم
📚منبع :خاطرات اسد الله علم
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🔈 نشست منافقین به میزبانی آلمان با هدف طرح ادعای پروژه اتمی ایران
▪️گروهک تروریستی منافقین که در ایام تبلیغات انتخاباتی آمریکا نتوانست در کمک به کمپین تبلیغاتی ترامپ ، نقش موثری را ایفا کند ، حالا قصد دارد در رقابت با سلطنت طلبان در جلب حمایت ترامپ ،دست به اقدامی تکراری علیه جمهوری اسلامی ایران بزند.
▪️شنیده ها حاکی بر این است که این گروهک قصد دارد بزودی نشستی در ظاهر حقوق بشری را در مرکز فعالیت های تروریستی خود یعنی برلین ، با حضور پارلمانترهای بازنشسته برگزار نمایند .
هدف اصلی از برگزاری این جلسه طرح ادعای کذب و جدید درباره مراکز اتمی ایران بوده و قصد دارند لیستی از این مراکز ادعایی را در بخش اصلی این برنامه رسانه ای کنند . لیستی که شنیده شده از جانب رژیم صهیونیستی تحویل این گروهک شده است .
▪️نکته مهم و قابل توجه این است که بر اساس اطلاعات بدست آمده ، قرار است منافقین در این نشست برای باورپذیری و مستندسازی ادعای خود در خصوص فعالیت های اتمی ایران ، مصاحبه هایی را از برخی نفرات گروهک در پوشش افراد شاهد در داخل کشور و کارشناس مطلع پخش نماید تا بدین ترتیب ضمن ایجاد یک دستاویز جدید برای دولت امریکا ، موج جدیدی از فضاسازی ها علیه جمهوری اسلامی و فشارهای بین المللی شکل گیرد .
▪️این در حالی است که اخیرا ترامپ با عقب نشینی از 12 شرطی که در دوره اول ریاست جمهوری خود برای مذاکره با ایران قرار داده بود، در کمپین های تبلیغاتی انتخاباتی خود بیان داشته است که تنها خواستار "عدم ساخت بمب هسته ای" توسط ایران است. تحلیلگران بین المللی معتقدند که عقب نشینی ترامپ از شروط موشکی و منطقه ای سابق خود در مورد ایران در نتیجه تجربه او از شکست راهبرد فشار حداکثری در دور نخست حضور وی در کاخ سفید بوده و حالا او به سیاستهای بایدن و اوبامای دموکرات برای مهار هستهای ایران بازگشته است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ مسئولیت پذیری در نظام حکمرانی از دیدگاه علامه محمد تقی جعفری
🔹 با علامه محمد تقی جعفری ارتباط داشتم و گاهی برای حل مسایل معضل علمی به منزلش در تهران می رفتم.
⭕️ ایشان از کسانی که در حکمرانی مسوولیتی می پذیرفتند ولی توانایی و اهلیت لازم را نداشتند به شدت ناراحت می شدند.
🔰 گاهی برخی احساس خلاء می کردند و راه کار می خواستند. ایشان در این خصوص راهکار را با اشاره به حدیثی بیان می کردند و می گفتند:
🚫 «اگر قدرت اداره مسئولیتی را نداری، رهایش کن».
✍️ محمد جواد حیدری، عضو هیات علمی گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه قم
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب.pdf
850.5K
🌷 #نقشه_راه | نمودار درختی بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری. ۱۴۰۳/۸/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
17.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 #گزارش_خبری | مجلس انقلابی...
🎤 #روایت_یک_خبرنگار از دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب که طبق روال معمول بعد از برگزاری اجلاسیه دو روزه این مجلس، پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد. ۱۴۰۳/۸/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی
🔰مشکلات معارفی دانشجویان درس اندیشه اسلامی 1 1. عدم درک ضرورت و اهمیت خداشناسی. 2. عدم آگاهی نسبت ب
🔰ریشههای مشکلات معارفی دانشجویان درس اندیشه اسلامی 1
1. تصور اشتباه یا غفلت از خدا یا خداشناسی غلط و نشناختن کاربردها و آثار خداشناسی در عمل و زندگی
2. ضعف در اثبات وجود خدا
3. مادی گرایی یا هستی را منحصر به همین دنیای مادی دانستن
4. عدم فهم تفاوت بین اسلام آوردن و ایمان آوردن
5. تفاوت نگذاشتن بین مراتب ایمان
6. عدم آشنایی با فلسفه و حکمت و کیفیت هدایت الهی
7. کمبود اطلاعات فلسفی و کلامی
8. خلط بین چگونگی (فرایند) با چیستی و هستی (در نتیجه تصور آنکه برخی نظریات علمی مانند انفجار بزرگ، چیستی و هستی جهان را توضیح می دهد)
9. عدم آگاهی و جهل نسبت به ارزش ذاتی انسان و فلسفه آفرینش انسان و جهان (تکرار در درس اخلاق)
1. نظریه را به جای قانون پنداشتن (تکرار در اندیشه2)
10. نشناختن انسان و تنزل جایگاه انسان در نظر افراد و عدم رعایت منزلت انسان (تکرار در درس اخلاق)
11. تعریف اشتباه از عبادت، توحید، شرک، توسل و رفتارهای اشتباه و غلو غالیان
12. علم زدگی و احساس کافی بودن علم و بی نیازی به دین (تکرار در اندیشه2)
13. خودباختگی در مقابل نظریه پردازان و دانشمندان ملحد و غربی (تکرار در اندیشه2)
14. تاثیرپذیری از تبلیغات وهابیت و تلاش شبکه های معاند ماهواره ای و اجتماعی تحت نفوذ وهابیت و یهود
15. عدم تبیین درست موضوع از سوی علما و اساتید و بیان غیرکاربردی و دافعه دار و شیوه مشکل دار تربیت دینی
16. عدم دسترسی یا عدم ارتباط با تبیین کنندگان قوی دین
17. دین را با رفتار دینداران یکی دانستن
18. عدم درک این مفهوم که اراده انسان در طول اراده خدا است یعنی خدا خواسته انسان آزاد باشد
19. عدم آگاهی نسبت به معنای صحیح اختیار یا الامر بین الامرین
20. برخورد گزینشی با آیات و تفسیر به رای (مثل عدم فهم صحیح از مشیت و اراده الهی و اضلال بندگان)
21. عدم تشخیص این موضوع که بنده تدبیر میکند و خداوند تقدیر میکند.
22. باور به جبر محیطی (تکرار در اندیشه2)
23. برداشت غلط از مفهوم قضا و قدر. تبيين و تقریر غلط از معنای اختیار
24. انداختن گناهان به گردن جبر و قضا و قدر.
25. ندانستن فلسفه تفاوت ها و یا قبول نداشتن تفاوت ها
26. تمایل به شهوات- لذت طلبی (تکرار درس اخلاق)
27. تنبلی و کاهلی و سستی و ضعف اراده (تکرار درس اخلاق)
28. ارزش قائل شدن برای خوشی و رفاه مادی بالاصاله و بیش از حد (تکرار درس اخلاق)
29. احساس گناه و عذاب وجدان
30. عدم ترس از عذاب اخروی
31. تکرار گناهان کوچک تر و عادی شدن گناه (تکرار در درس دانش خانواده و اخلاق)
32. شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت و توجیه کوتاهیها و گناهان خود
33. توجیه اینکه گناهان بزرگتری وجود دارد که مثلا پوشش در برابر آنها چیز مهمی نیست.
34. لجاجت نسبت به خانواده یا حکومت
35. تفاوت، شکاف یا اصطکاک نسلی (تکرار در درس دانش خانواده)
36. عدم برقراری ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان (تکرار در درس دانش خانواده)
37. عدم باور مستحکم نسبت به معاد
38. کوتاهی مخاطب نسبت به درک عالم آخرت. به تعبیر قرآن (بل یرید الانسان لیفجر امامه یسئل ایان یوم القیامه ).
39. عدم آگاهی نسبت به ویژگی های برزخ و قیامت
40. نامأنوس بودن عالم غیب برای فرد
41. غفلت و ضعف اعتقاد به عالم غیب و حقانیت قرآن
42. نگاه سطحی و ظاهری به دین و برداشت غلط از مفهوم آزادی و تصور ولانگاری از مفهوم آن
43. اطلاع نداشتن دانشجو از عدم وجود آزادی مطلق در هیچ نقطه جهان.
44. گمان این مطلب که پیشرفت کشورهای غربی از آزادی مطلق نشات گرفته و عدم پیشرفت کشور ما از آزاد نبودن در حوزههای مختلف خصوصاً در حوزه حجاب میباشد.
45. شیفتگی به غرب و خود تحقیری و عدم توجه به هزینه های آزادی های غربی و لیبرالیسم (تکرار در درس دانش خانواده)
46. نچشیدن طعم لذت های واقعی. نداشتن تجربه معنوی فوق العاده عمیق
47. سبک زندگی غلط شخص (توجیه جبر در رفتار خود)
48. تبيين و تقریر غلط از معنای علیت
49. درگیر شدن عواطف (تکرار در اندیشه 2، اخلاق، انقلاب و دانش خانواده)
📒 معاونت آموزشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها
#استادان_معارف
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
11.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چالش ها و مشکلاتی که در نظام جمهوری اسلامی می بینیم آیا منحصر به همین نظام است؟ آیا چنین مشکلات و ناهنجاری هایی در دوران حکومت امیر المؤمنین علیه السلام هم وجود داشت؟
🎙توضیحات حجت الاسلام سلیمانی امیری
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر زیبا، یک آیه قرآن و بحث سوء تفاهم و گمان ناپسند را در قالب هنر به تصویر کشید
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46
🎩 شش کلاه تفکر
تکنیک شش کلاه تفکر (six thinking hats technique) یکی از مهمترین تکنیکهای خلاقیت است. ابداع کننده این تکنیک، ادوارد دوبونو (پدر تفکر خلاق) است.
آقای دوبونو که به عنوان مُبدع نظریه «تفکر جانبی» هم شناخته میشود، کتابی با عنوان «شش کلاه تفکر» نیز نوشته که به زبان فارسی هم ترجمه شده است.
در این تکنیک بهطور کلی با استفاده از شش سبک فکری، موضوع یا مسئله مورد نظر، بررسی میشود. برای هریک از شش سبک فکری نیز یک کلاه با رنگی مخصوص در نظر گرفته شده است. در واقع رنگ کلاهها نمایانگر طرز تفکر و نگرش افراد میباشد.
دوبونو با ارائه تکنیک شش کلاه تفکر، سعی میكند بهكسانی كه دورهم جمع میشوند، بياموزد كه تکبعدی فکر نکنند. به تفكر خود وسعت دهند و آنگاه به راههای خلاق بينديشند. در نهایت با یک هماهنگی مدبرانه نتايج را طبقهبندی كرده و در تصميمگيری و حل مسائل از آن استفاده كنند.
در این تکنیک افراد با گذاشتن هر یک از کلاهها بر سرشان، سبک فکریشان را براساس رنگ کلاهشان تغییر میدهند. در واقع این افراد سعی میکنند نقش بازی کنند. یکی از مهمترین موانع تفکر در زمینههای مختلف، عملکرد تدافعی ما است. ما با گذاشتن هریک از کلاهها بر سرمان، این فرصت را به خودمان میدهیم تا بدون تعصب و پیشداوری، در نقش خصوصیات فردی آن کلاه، درباره موضوعات مختلف فکر کنیم و حرف بزنیم.
حالا به خصوصیات هریک از کلاهها میپردازیم:
✅ کلاه سفید
کلاه سفید مربوط به واقعیتها، اطلاعات و ارقام ملموس میشود. سفيد، رنگی خنثی و منفعل است. كلاه سفيد با موضوعات و شكلهای انفعالی سر و كار دارد. کسی که این کلاه را بر سر گذاشته، واقعيتها را بدون هيچگونه قضاوتی مورد کنکاش قرار میدهد. مثل یک کامپیوتر که بدون دخالت دادن احساسات و عواطف، و فقط براساس دادهها عمل میکند و نتیجه را ارائه میهد. فردی که این نقش را بازی میکند واقعیتها را بیطرفانه بیان کند و تفاسیر و تحلیلها کاری نداشته باشد.
✅ کلاه قرمز
کلاه قرمز به عکس کلاه سفید، متکی بر احساسات است. رنگ قرمز نشانه خشم، شور و هيجان است. در کلاه قرمز بينش هيجانی و جنبههای احساسی و غيراستدلالی مدنظر میباشد. در واقع این رنگ کلاه ابزار مناسبی برای بيرون ريختن احساسات است. این احساسات است که تفکر ما را شکل میدهد و آن را با نیازهای ما و مقتضیات زمانه متناسب میکند. استفاده از کلاه قرمز به متفکر فرصت ارائه احساساتش در مورد موضوع مورد را بحث میدهد.
✅ کلاه سیاه
در تکنیک شش کلاه تفکر، کلاه سیاه بهطور خاص روی نظرات منطقیِ منفی تاکید دارد. رنگ سیاه نشانه منفینگری و افسردگی است. بنابراین فردی که با این رنگ کلاه در جلسه حضور پیدا میکند، جنبههای منفی و بدبينانه موضوع را ابراز میکند. صاحب کلاه سیاه یادآوری میکند که موضوع مورد بحث با تجارب یا دانش موجود در آن زمینه سنخیت ندارد. او دلایل عدم موفقیت و شکست را برمیشمرد.
✅ کلاه زرد
کلاه زرد تفکر سازنده مثبت را نمایندگی میکند. زرد نشانه آفتاب و مثبت است. تفکر فرد صاحب کلاه زرد بر محاسن و مزایا استوار است. وی همیشه جنبههای مثبت و خوشبينانه موضوع مورد بررسی قرار میدهد. میتوان گفت که گرایشات کلاه زرد درست نقطه مقابل تمایلات کلاه سیاه است. هر چه کلاه سیاه منفینگر کلاه زرد مثبتاندیش است.
✅ کلاه سبز
کلاه سبز سمبل تفکر خلاق و تفکر جانبی است. رنگ سبز نشانه رويش و باروری است. به همین جهت از کلاه سبز برای ابراز ایدهها و راهحلهای جدید و خلاقانه استفاده میشود. صاحب کلاه سبز از نظرات کهنه و تکراری گریزان است و از نظرات نو و متفاوت استقبال میکند. این کلاه به تغییر علاقهمند است و بنابراین روی تغییر و تحول متمرکز میشود.
✅ کلاه آبی
کلاه آبی آخرین کلاه تکنیک شش کلاه تفکر است. این کلاه روی تفکر متمرکز است. بنابراین وقتی کسی کلاه آبی را بر سر میگذارد دیگر درمورد یک «موضوع» فکر نمیکند، بلکه درمورد «تفکرِ درباره یک موضوع» فکر میکند. این کلاه کنترل کننده و سازمان دهنده اندیشهها است. در واقع کسی که این کلاه را بر سر گذاشته، نظرات بقیه کلاهها را مورد ارزیابی قرار داده و سازماندهی میکند. در ضمن رنگ آبی سرد است.
سرچشمه تمامی نیروهای انسان، تفکر است. با این وجود هرگز نمیتوانیم ادعا کنیم که در این مهارت انسانی که پرارزشترین توانایی ماست، کامل شدهایم. هر قدر که در آن متبحر شده باشیم، باز هم باید بخواهیم بهتر و بهتر بیندیشیم.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈
📌 جدیدترین و جذاب ترین تحلیلها در رابطه با مسائل سیاسی روز و انقلاب اسلامی در کانال "مطالعات فلسفه سیاسی و انقلاب اسلامی"👇
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2640969940Ccb3214bb46