eitaa logo
خورشید عالمیان
1.5هزار دنبال‌کننده
15.3هزار عکس
20.4هزار ویدیو
40 فایل
🌷«حضرت مهدی(عج)»: 🌷فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم. ما از اوضاع شما کاملاً باخبریم و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست. 📕(بحار، ج ٥٣، ص ١٧٥) تبلیغات : https://eitaa.com/joinchat/231997676Cdc05ca2c01
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (١) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) 1⃣ را می‌بایست از جمله قوانین فراگیر عالَم هستی قلمداد نمود؛ موضوعی که بَشریّت با تمام ادعاهای خود، توان فرار از آن را نخواهد داشت؛ موضوعی که تمامی موجودات در نهایت طعم آن را خواهند چشید و از این جهت است که عموم انسان‌ها با تفکرات و سلایق گوناگون خود را موظف به اندیشیدن دربارهٔ آن می‌دانند. 2⃣ مرگ را دچار چالشی عمیق می‌کند. مرگ انسانِ و را به‌جهتِ فرضِ تمام‌شدن زندگی، از سویی دچار می‌سازد و از سوی دیگر به مبتلا ساخته و به وادی بی‌بندوباری می‌کشاند. 3⃣ این چالش گرچه در نظر ابتدایی، سبب بهره‌کشی نظام از انسان‌ها در نیل به منویّات خود و تنظیم تمام شئون زندگی بشری حول می‌گردد؛ اما در واقع جامعهٔ لیبرال را از درون به انحطاط کشانده و موجب عقیم‌شدن فرایند و افول نظام تمدنی غرب، در طول زمان می‌شود. 4⃣ نظام لیبرالیسم بعد از دریافت این واقعیت که نمی‌توان در مقابل مرگ ایستاد و یا به انکار آن پرداخت، سعی نموده تا واقعیت مرگ را از مسیر حقیقی خود تغییر داده و هم‌جهت با تفکرات الحادی خود، به بازتعریف دنیای پس از مرگ مبتنی بر مبادرت ورزد. 5⃣ آموزه‌هایی که موجب می‌شود تا آفرینندهٔ هستی، به حاشیه رانده شده و پس از مرگ نیز انسان هم‌چنان محوریّت خود را بر عالَم حفظ نموده و به‌عنوان مالک دنیای پس از مرگ نشان داده شود! ✍ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🆔️ @misagallah313
✡ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (٢) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) 1⃣ فیلم سینمایی را می‌توان نمودی بارز از تصویرسازی هالیوود از موضوع و معرفی نمود؛ اثری به کارگردانی «وینسنت وارد» که در سال ۱۹۹۸ میلادی تولید شد و توانست جایزهٔ اسکار بهترین جلوه‌های تصویری را در هفتادویکمین دوره از آن خود نماید. 2⃣ بر اساس تصویری که در این فیلم از دنیای پس از مرگ ترسیم می‌نماید؛ انسان مالک دنیای پس از مرگ قلمداد می‌شود؛ تصویری که بر اساس آن، دکتر کریس نیلسن ضمن برخورداری از قابلیت حضور و تصرّف در جهان مادی، مالک محیط بزرگی همانند تابلوی نقاشی به‌نام بهشت نشان داده می‌شود؛ محیط بزرگی که مبتنی بر خیال و تصوّر او شکل می‌گیرد و او می‌تواند هرگونه که بخواهد آن را نقاشی نماید. 3⃣ همین رویکرد سبب شده تا تمرکز خویش را معطوفِ خلق آثاری نماید که در آن انسان پس از مرگ نیز همچنان محوریّت خود در عالَم را حفظ می‌نماید و به‌عنوان مالک دنیای پس از مرگ به تصویر کشیده می‌شود. 4⃣ آثار سینماییِ متعددی که بر بستر آموزه‌های بشرمحورانه مبادرت به خلق تصویر ارواح مردگان و وضعیت انسان‌ها در دوران پس از مرگ به سه شکل و حالت کُلی می‌نمایند: 🔸١) تصویر دودی از انسان پس از مرگ 🔸٢) حفظ شکل ظاهری هنگام مرگ 🔸٣) آموزه‌های حلول و تناسخ ✍ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🆔️ @misagallah313
✡ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (٣) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠ ١= تصویر دودی از انسان پس از مرگ 1⃣ در نخستین تصویرسازیِ خود از وضعیت انسان پس از مرگ، اقدام به ارائهٔ تصویری دود مانند از انسان‌ها پس از مرگ می‌نماید؛ تصویری که به‌عنوان نمودی از ارواح آدمی پس از مرگ معرفی می‌گردد و حالتی را برای انسان‌ها رقم می‌زند که در آن حالت از قدرت تغییر و تحول جهان مادی پیرامونی خود برخوردار می‌گردند و می‌توانند تحولات دنیای مادی را به سمت امیال خود تغییر دهند. 2⃣ این تصویر در بسیاری از تولیدات قابل مشاهده است؛ آثار متعددی که گرچه نمی‌توانند تعریف روشنی از ارائه دهند، اما در عین حال در تقابل با تفکر خدامحور و به‌منظور جلوگیری از نقض آموزه‌های بشرمحورانه سعی خود را معطوفِ معرفی «شَمَن‌باوری» به مخاطبان خود می‌نمایند. به‌عنوان نمونه می‌توان از مجموعه فیلم‌های هری پاتر نام برد. 3⃣ عنوانِ ٨ اثر سینمایی است که براساس داستان‌هایی با همین نام از نویسنده‌ای به‌نام خلق گردیده است؛ این آثار طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در سینماهای جهان به نمایش درآمد و با فروش بیش از ۸ میلیارد دلاری توانست مخاطبان بسیاری را با خود همراه سازد. 4⃣ مجموعهٔ شاخصی که به شرح ماجراهای یک جادوگر نوجوان به‌نام هری پاتر و دوستان صمیمی او یعنی رون ویزلی و هرمیون گرنجر در مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازد. 5⃣ بخشی از صنعت سینمای غرب، در آثاری همچون هری پاتر، اقدام به تعریف عالم هستی حول محور نموده و ضمن ارائهٔ باورهای شَمَن‌گرایانه به مخاطبان، تمرکز ویژهٔ خود را معطوف ارائهٔ دستورالعمل و قدرت ارواح و فراگرفتن دانش افسونگری و آموزه‌های توسط بشر می‌نماید. ✍ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🆔️ @misagallah313
✡️ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (۴) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠️ ٢= حفظ شکل ظاهری هنگام مرگ 1⃣ در تصویرسازی دیگر خود از وضعیت انسان پس از مرگ، به «شکل ظاهری» ایشان در هنگام وفات تمرکز نموده و «وضعیتِ لحظهٔ مرگ» را به‌صورت «حالت ابدی» انسان ترسیم می‌کند؛ تصویرسازی ویژه‌ای که موجب می‌شود تا را با این تصور که محور عالَم است، به چنین ذهنیتی برساند که «شرایط و وضعیتِ هنگام مرگ» خویش را به‌عنوان حالت ثابت و صورت نهایی خود در جهان پس از مرگ دانسته و مالکیت دنیای پس از مرگ را از برای خود متصوّر بداند. 2⃣ بر این مطلب، در آثار سینمایی شاخصی، همچون تأکید می‌شود. 3⃣ «گلادیاتور» از برجسته‌ترین تولیدات است که در سال ۲۰۰۰ میلادی پخش شد. اثر سینمایی موفقی که برنده ۵جایزهٔ گردید و سبب شد تا کارگردان خود را به وادی تهیه‌کنندگی سایر آثار خود بکشاند. 4⃣ گلادیاتور فرای جنبه‌های مختلف تحلیلی خود؛ نمونه‌ای بارز از رویکرد رسانه‌ای غرب در ترسیم آخرت و دوران پس از مرگ است. اثر سینمایی تاثیرگذاری که در آن ماکسیموس را شیفتهٔ وصال زن و فرزند خردسال خود در زندگی پس از مرگ و سکونت ابدی با ایشان در مزرعهٔ طلایی خویش نشان دهد؛ کسانی که توسط کومودوس به قتل رسیده‌اند و اکنون ماکسیموس به امید دیدار دوبارهٔ آن‌ها تا آخرین نفس می‌جنگد. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🆔️ @misagallah313
✡️ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (۵) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠️ ٣= آموزه‌های حلول و تناسخ 1⃣ اوج هوشمندی نظام لیبرالیسم در ترسیم وضعیت انسان پس از مرگ را می‌توان در وام‌گیری از آموزه‌های ادیان التقاطی همچون بودیسم، شینتوئیسم، هندوئیسم و… دانست، که از هم‌زیستی خوبی با مبانی برخوردار بوده و تعارضات بسیاری با مبانی ادیان الهی داشته و به باورهای باطلی همچون معتقد می‌باشند. 2⃣ باورهای نادرستی که می‌توانند مستمسک مناسبی در اختیار تمدن غرب، جهت گسترش تفکرات اومانیستی قرار دهند. تلفیقی از آموزه‌های لیبرالیسم با باورهای مطرح در ادیان التقاطی تحت عنوان . 3⃣ در همین راستا، اقدام به خلق آثار متعددی با این محتوا نموده است؛ آثاری همچون «بودای کوچک» که سعی در ارائهٔ تصویری مبتنی بر روح بودا در پیکرهٔ وجودیِ نظام لیبرالیسم و در کالبد «اَبَرانسان آمریکایی» می‌نماید. 4⃣ به‌عنوان محصول مشترک انگلیس، ایتالیا، فرانسه تولید گردید؛ اثری به کارگردانی «برناردو برتولوچی» که داستان گروهی از راهبان را روایت می‌کند که به‌دنبال یافتن انسانی هستند که روح استادشان در جسم او حلول کرده است. راهبان در جستجوی خود با پسری آمریکایی به‌نام جسی کنراد برخورد می‌نمایند که به‌همراه خانواده در آمریکا و در شهر سیاتل زندگی می‌کند و اکنون می‌بایست به جهت آزمایش و اطمینان راهبان از این حلول‌یافتگی روح استادشان، به کشور بوتان برده شود. 5⃣ بودای کوچک اقدام به ارائهٔ تصویر جذاب و مدرنی از کرده و روح استاد را حلول‌یافته در سه کودک به تصویر می‌کشد؛ سه کودکی که البته در میان ایشان جسی کنراد آمریکایی به‌عنوان مظهر حلول یافتگی استاد ترسیم شده و گیتا و راجو، یکی به‌عنوان مظهر و دیگری تظاهرات جداگانهٔ استاد به‌تصویر کشیده می‌شوند! ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🆔️ @misagallah313
✡️ هالیوود و چالشی به‌نام مرگ (۶) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هفتم) ☠️ جهان موازی 1⃣ این سه رویکرد رایج و عمومیِ نسبت به مرگ و زندگیِ پس از آن، چند سالی است که با مفهوم جدیدی، با عنوان در هم آمیخته و سبب شده تا ضمن برداشت‌های ماوراءالطبیعی از جهان هستی، ساختار عالم را حول مفهومی با عنوان درک نموده و جهانی را در حال جریان در کنار جهان کنونی متصور گردد!! این باور سبب می‌شود تا مرگ و حضور در آخرت و دنیای پس از مرگ، ماهیت خود را نزد ایشان از دست بدهد و سبب شود تا انسان غربی دچار توهم «جاودانگی در جهان مادی» گردد. 2⃣ که خود را گرفتار در فنا و نیستی مطلقی با عنوان می‌دید و در عین حال نمی‌خواست به پرستش خداوند و اجرای فرامین برآمده از گردن نهد، بهترین راه را «تمسّک به وجود دنیایی دیگر» و «جهانی موازیِ جهانِ موجود» برای خود دید! جهانی که همچنان بشر و تمایلاتش نقش محوری را در آن عهده‌دار است. 3⃣ طرح موضوع جهان موازی در را می‌توان جدیدترین شگرد نظام تمدنی غرب در تقابل با تفکر خدامحور و دین الهی دانست. 4⃣ را می‌توان به‌عنوان کامل‌ترین اثری دانست که سینمای آمریکا، بر محور موضوع جهان موازی تولید کرده است. سریال پُرمخاطبی که در ۱۰۰ قسمت از سپتامبر ۲۰۰۸ تا ژانویه ۲۰۱۳، از شبکه رسانه‌ای پخش گردید؛ شبکه‌ای که متعلق به سرشناس آمریکایی، می‌باشد. 5⃣ سریال فرینج در مهم‌ترین اقدام، ذهن مخاطب را به‌سمت نفی جهان آخرت بر بستر وجود جهان موازی، هدایت نموده و سعی می‌کند جهان موازی را در قالب تفسیر و به‌عنوان یکی از تفسیرهای جایگزین و نماید. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی 🆔️ @misagallah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌐 تصاویر اعزام تجهیزات نظامی روسیه از ولگوگراد به جمهوری داغستان . جمهوری داغستان، جنوبی‌ترین بخش فدراسیون روسیه را تشکیل می‌دهد که در مرز با قرار دارد. 🆔️ @misagallah313
🕎 یکی از روزهای جشن به‌خاطر بی‌نظیری آداب و مناسک مرتبط با آن، روز یا روز هفتم این جشن است. 🆔️ @misagallah313
🕎 دربارهٔ روز «هُوشَعنْا رَبا» (١) 1⃣ هفتمین روز جشن سوکوت، ‌_ربا نامیده می شود. 2⃣ از دلایل این نام‌گذاری، نمازها و دعاهای ویژه‌ای است که در این روز خوانده می‌شود و عبارت «هوُشَعْنا» به‌معنای «خواهش داریم (ما را) نجات بده»، در این روز بیش از دیگر ایام تکرار می‌شود. 3⃣ هوشعنا ربا از یک نظر، به معنای روزی است که روند دادرسی مَحکمهٔ آسمانی که از تشکیل شده بود، پایان یافته و از این پس احکام الهی اجرا می‌شوند. 4⃣ به‌همین دلیل در این شب تا صبح در کنیسه‌ها بیدار ‌مانده، با مطالعهٔ مذهبی و عبادت تلاش می‌کنند تا در آخرین روز محکمه، رضایت خداوند را برای باطل کردن احکام سختی که احتمالاً بر اثر خطاکاری‌ها صادر شده‌اند، جلب کنند. 5⃣ البته این روز به معنای خاص کلمه از روزهای عید یا [به مفهوم «تعطیلی کامل مذهبی» مانند روز شنبه] محسوب نیست، اما مناسک مهم چندی که دارد به آن ویژگی خاصی بخشیده است. 🆔️ @misagallah313
🕎 تصویری از مراسم 🆔️ @misagallah313
🕎 دربارهٔ روز «هُوشَعنْا رَبا» (٢) 1⃣ در این روز دعاهای هوشعنا در حالی خوانده می‌شوند که جماعت، چهارگونهٔ گیاهی همراه خود را بر گرد حمل می‌کنند. 2⃣ در این دعاها نجات را از خدا می‌خواهند و پس از آن هر یک از شاخه‌ای از شاخه‌های بید را گرفته و با زدن و تکان دادن آن تمام یا بیشتر برگ‌های آن را می‌ریزد. 3⃣ این آداب در تشریفات معبد ریشه دارد. همچنین را پایان دوره‌ای از داوری الهی می‌دانند که با سال جدید آغاز می‌شود. 4⃣ در یکی از اعتقادات عامیانهٔ آمده است که اگر کسی به شامگاه هوشعنا ربا نرسد آن سال را به پایان نخواهد رساند. 5⃣ مطابق یکی از رسوم قرون وسطایی، که اندیشه‌های متأخر نیز آن را بسیار تقویت کرده است، در طول شبِ هوشعنا ربا بیدار می‌مانند و به خواندن متون خاصی می‌پردازند. این عمل را آخرین مرحلهٔ پشیمانی می‌دانند که برای بیدار کردن قلب آدمی برای (توبه) مفید است. 🆔️ @misagallah313
🕎 تصویری از مراسم روز 🆔️ @misagallah313
🕎 تصویر لحظه‌ی «به زمین زدن شاخه‌های بید» در مراسم روز 🆔️ @misagallah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✡ فیلمی منحصر به فرد از اجرای مراسم «به زمین زدن شاخه‌های بید» در روز توسط حاخام‌های جنبش مذهبی با حضور حاخام (مهمترین رهبر جنبش خباد) 🆔️ @misagallah313
💎 آیت الله جوادی آملی: حکما در مورد انسان می گویند در کنار آن حواس پنجگانه بدن انسان در بعد بیرونی، انسان در درون خود داری سه نیرو است: 1⃣ نیرویی که با آن کارهای علمی را انجام می دهد که است 2⃣ نیرویی که آنچه ملایم اوست را جذب می کند که اوست 3⃣ نیرویی که با آنها ناملایمات را دفع می کند که اوست .که هر کدام از اینها زیر مجموعه فراوانی دارد، آنکه مدیریت این سه را به عهده دارد 👈روح و نفس آدمی است که اگر اینها را خوب تدبیر کند انسان می شود حکیم، عادل و مومن. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🍃لبیک یا مهدی عج   🌷یا الله🌷یا مهدی🌷 🆔️ @misagallah313
💠 اگر کسی فهمید که خداوند مالک یوم الدین است آنگاه از به می آید و خدا را که حاضر و مشهود مطلق است میابد، نه آنکه خداوند غایب باشد و بعد از شناخت انسان به حضور بیاید. لذا در اینجا انسان گوید: 🕋ایاک نعبد و ایاک نستعین»   🌷یا الله🌷یا مهدی🌷 🆔️ @misagallah313
💢 چرا بجای «ایاک» نگفته «ایاه»؟ 🔺چون وقتی خود را در محضر خدا دید و تنها خدا را حاضر و رب مطلق شناخت دیگر فقط او را مطلق میداند. دلیل تقدم ایاک بر نعبد نیز همین است که ابتدا مخاطب یعنی خدا را میابد و بعد به خود میرسد پس نمیگوید «نعبدک و لا نعبد غیرک» 💢 آیا ادب ایجاب نمیکند که بجای ایاک بگوییم ایاکم نعبد (تنها شما را میپرستیم)؟ 🔸خیر، تشریفات و ادب در مورد خدا، خطاب کردن به است نه خطاب به جمع چون تنها یک وجود مطلق است و آن خداست و «شمایی» وجود ندارد.   🌷یا الله🌷یا مهدی🌷 🆔️ @misagallah313
💢 منظور از ما در «نعبد» چیست❓ 🔅این ما تنها مخصوص نمازگذاران نیست بلکه جمیع موجودات شامل انسان و جمیع اعضایش و بهشت و جهنم و باقی موجوات عالمین است پس نمیگوییم تو را برای بهشت میپرستیم! زیرا بهشت نیز خود عابد خداست. لذا وقتی انسان خدا را به عنوان تنها رب و مالک شناخت و شد خود را در تمام موجودات میبیند و خاصیت «من» از بین می رود پس میگوید «ما (تمام موجودات) تنها تو، یگانه رب، را میپرستیم. 💢 چرا پس از نعبد سریعا "ایاک نستعین" آورده❓ ✅ تا بگوید که ما حتی در عبادت نیز از خدا نیستیم و همان هم به لطف و رحمت خداست که فهمیدیم عابدیم و باید عبادت کنیم. ❓چرا بجای ایاک نعبد و ایاک نستعین، نگفته ایاک نعبد و نستعین؟ 🔺به این جهت که نشان دهد هر کدام از عبادت و استعانت مستقلا برای خداست   🌷یا الله🌷یا مهدی🌷 🆔️ @misagallah313
💠 یکی از فواید" ایاک نعبد" این است که انسان نه حاضر است دیگری را عبادت کند و نه حاضر است معبود دیگری واقع شود. بخش دوم تابع بخش اول است و اگر حق نداشت دیگری را عبادت کند پس خودش نیز نباید معبودی در کنار خدا قرار گیرد! لذا خدا تنها اطاعت از پیامبر و والدین و غیره را فرمان داده، نه عبادت آنها را. ♦️ در مورد استعانت نیز چنین است «ایاک نستعین» پس نه باید از دیگری کمک بخواهد و نه خودش مستعان دیگری شود. 🔸 در آیه ۲ سوره مائده گوید : 🕋تعاونوا علی البر و التقوی در اینجا انسان هم کمک کننده هست و هم کمک خواهنده. اما این کمک در برابر کمک خدا، استقلال ندارد بلکه در جاییست که خدا خواسته و لذا وسیله استعانتِ فعلیِ خداست   🌷یا الله🌷یا مهدی🌷 🆔️ @misagallah313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا