eitaa logo
میثاق اهر
264 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
622 ویدیو
29 فایل
کانال رسمی دبستان مکتب الصادق(ع)میثاق اهر . . . ارتباط با مدیر: @Modir_Misagh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۴۰۰ چرا نازکای گلویت/ دگر جای بوسه ندارد شده موسم آن که خونت/ به عرش الهی ببارد تو ذبح حسینی که عطشان/ منا کرده ای کربلا را که گهواره ی خالی تو/تکان داده ارض و سما را مرا می کشد غم/ در این حال محزون که لبهای خشکت/ لبالب شد از خون لالايی، علی اصغر... ميلاد عرفان پور ▪️دانلود پوستر در: ✅ https://iswnews.com/52233https://eitaa.com/joinchat/134742021C10aa5fa2c9
20.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تاسوعا و عاشورای حسینی تسلیت باد.
💎 حفظِ خون 🌹 رنج و زحمتی که مثل شهادت است.. ⚫️ به مناسبت شهادت امام سجاد علیه‌السلام @misaghd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توضیح سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره چگونگی بازگشایی مدارس ‌‌ کانال مهر معلم @aharmedu1832
💠 مهارت ناديده گرفتن را براي تربيت کودک بياموزيم گاهي اوقات کودکان رفتارهاي نامناسبي انجام مي دهند که معمولا والدين نمي دانند در مقابل اين گونه رفتارها چه عکس العملي داشته باشند. مهارت ناديده گرفتن يکي از اين مهارت ها است که جهت کنترل بعضي از مشکلات رفتاري کوچک مثل نق زدن ،گريه کردن هاي مداوم،داد و فرياد کردن وشکلک در آوردن استفاده مي شود. در اين مطلب اين مهارت که باعث کاهش انجام رفتار اشتباه مي گردد را به شما مي آموزيم. 🔹واکنش ناديده گرفتن بي توجهي کامل و بدون هيچ عکس العمل و واکنشي، را ناديده گرفتن مي گويند. والدين بايد آمادگي لازم جهت اجراي اين مهارت را از نظر روحي داشته باشند يعني خسته نبوده و حوصله کافي جهت کنترل رفتار خود داشته باشند زيرا به کار گيري اين مهارت کار بسيار دشواري بوده و نياز به صبر و بردباري زيادي دارد و اگر کامل اجرا نشود نتيجه مطلوب حاصل نمي شود. 🔹اصول مهم در بکارگيري مهارت ناديده گرفتن ۱- هيچ تماس فيزکي نبايد برقرار شود. ۲- هيچ تماس يا ارتباط کلامي نبايد برقرار شود. ۳- هيچ تماس چشمي با کودک برقرار نشود. ۴- رفتاري انتخاب شود که بتوان آن را نديده گرفت مانند نق زدن. نه رفتاري که به کودک آسيب برساند مانند غذا نخوردن. ۵- زماني که اين رفتار رخ مي دهد نسبت به آن بي توجهي کامل صورت گيرد يعني در مقابل رفتار کودک مانند يک مجسمه بوده و در صورت و ظاهر هيچ نشانه اي نباشد. ۶- اين مهارت بايد بطور مداوم استفاده شود (در صورت بروز رفتارهايي که نامبرده شد). هنگامي که رفتار را ناديده مي گيريد به کودک نگاه نکنيد و با او صحبت ننماييد. کودک ممکن است در ابتدا شلوغ کند و سعي در جلب توجه داشته باشد، در اين صورت روي خود را برگردانيد و دور شويد. سعي کنيد آرام باشيد. 🔹چه رفتارهايي را ناديده بگيريم ۱- رفتارهاي خاصي مثل شکلک درآوردن، استفاده از صداهاي بچه گانه و يا بکار بردن کلمه زشت که باعث جلب توجه مي شود. ۲- کودکي که به انجام کاري اصرار و پافشاري مي کند و آن کار مورد نظر و توافق والدين او نمي باشد. ۳- اگر کوک فقط براي جلب توجه والدين گريه مي کند رفتار او را بايد ناديده گرفت، ولي اگر گريه کردن او دلايل ديگري دشته باشد، بايد مورد توجه قرار گيرد. ۴- اگر بدانيم کودک واقعا و بدون دليل داد و فرياد مي کند و اين مسئله در او عادت شده باشد. ۵- براي کنترل رفتارهايي مثل جيغ زدن، بحث کردن، تحريک پذيري هم مي توان از مهارت استفاده کرد. در آغاز استفاده از اين مهارت امکان اينکه رفتار نامناسبي که در حال تغيير است بيشتر از قبل اتفاق بيفتد هست بنابراين: 1- به رفتار مناسبي که از کودک بروز مي کند بايد توجه نشان داده و پاداش داده شود. 2- مهارت ناديده گرفتن در صورتي موثر است که همراه با نشان دادن، توجه و پاداش دادن به رفتارهاي مطلوب باشد. 3- هر زمان که کودک رفتار نامناسب را متوقف کرد او را تحسين کنيد. ⚠️ نکات و هشدارها زماني که از اين مهارت استفاده مي کنيد از دستور دادن و سوال کردن از کودک خودداري کنيد. اين روش براي کنترل رفتارهايي که باعث نقض يک قانون يا ضايع کردن حقوق ديگران و ايجاد خطر براي کودک و ديگران مي شود به کار نمي رود.