#معرفی_ارائه_محتوای_کتب
📕 کتاب « چيرگي »
🖌نويسنده : رابرت گرين , آرسام موردك
🖇نوع خاصی از قدرت و هوش وجود دارد که نشان دهندهی بالاترین میزان توانمندی بشر است و منشأ تمامی دستاوردها و موفقیتها و اکتشافهای بزرگ انسانها در طول تاریخ بوده است. البته این را به یاد داشته باشید که این نوع از قدرت و هوش در مدارس و دانشگاهها تدریس نمیشود یا استادان و معلمان دربارهاش حرف نمیزنند و این هوش دقیقاً همان چیزی است که قدرتمندترین افراد تاریخ به آن دست یافتهاند. کتاب چیرگی (mastery) دربارهی مسیری با شما صحبت میکند که برای رسیدن به این موقعیت و مهارتی که میخواهید باید طی کنید.
📑 تعداد صفحات :536 صفحه
🚀 قابل خريد و دانلود: از اپليكيشن كتابراه
https://b2n.ir/231737
🔰میز معارف
@mizemaaref
#معرفی_مستند
📄 مستند« قمار »
📹 کارگردان:سید محمدمهدی دزفولی
🖇 مستند «قمار» به بررسی رابطه پنهان ایران و آمریکا در مذاکرات «مک فارلین» می پردازد و رابطه با آمریکا را در سال های پس از پیروزی انقلاب مورد واکاوی قرار می دهد.
⏱ زمان : 75 دقیقه
🖥 مشاهده و دانلود : این مستند به همراه مستندات تاریخی ,سیاسی و... دیگر از طریق عضویت در سینما مارکت به راحتی و با هزینه اندک قابل مشاهده می باشد.
https://www.cinemamarket.ir/p/42b7
👈 استادمحترم معارف منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#رهبرانه_و_راهبرانه
▪️در مبارزات اسلامی، #تبیین_خیلی_نقش_دارد. من این را به شما جوانانی که احساس مسئولیت میکنید، توی پرانتز عرض میکنم که تبیین خیلی #اهمیت دارد. در مبارزات اسلامی، در همه حال تبیین - #بیان_واقعیت و #رساندن_واقعیت؛ تبلیغ، بلاغ - خیلی اهمیت دارد و این را نباید از دست داد؛ برخلاف تفکر مارکسیستی که آن روز رائج بود و اعتقاد به تبیین نداشتند؛ میگفتند مبارزه یک سنت است، تحقق خواهد یافت؛ چه شما بخواهید، چه نخواهید؛ چه بگوئید، چه نگوئید. در سال ۴۹ یک جوانی از همین کسانی که مشهدی بود، با ما هم آشنا بود، وابستهی به یکی از همین گروهکهائی بود که آن روز تازه سر بلند کرده بودند، کمونیست بودند - گروه جنگل و امثال اینها - یک جائی با من ملاقات کرد؛ شرح داد که میخواهیم این کارها را بکنیم. من گفتم توی این زمینهی اجتماعی که نمیشود؛ یک قدری با مردم صحبت کنید، تبیین کنید، حرف بزنید، به مردم تفهیم کنید چهکار میخواهید بکنید. با کمال بیاعتنائی گفت: آن روش اسلامی است!
▪️بله، روش اسلامی همین است.
#روش_اسلامی_تبیین_است و همین تبیینها موجب شد که انقلاب اسلامی بر بسیاری از این پیشزمینههای تاریخی و تربیتهای غلط فائق بیاید و فائق آمد.
۱۳۸۷/۲/۱۴
#تبیین_اساس_کار_ماست.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅استادان گرامی معارف اسلامی
◀️نظرات و پیشنهاداتتان درباره هر موضوع مرتبط با معارف اسلامی، کلاس درس، کانال میز معارف، آموزش مجازی و .. را از راههای زیر با ما در میان بگذارید.
اگر روش تدریس، خاطره و یا خلاقیت خاصی در تدریس و کلاس درس دارید با ما مطرح نمایید تا با نام خودتان در کانال میزمعارف منتشر نماییم.
✍️ارتباط اساتید معارف با ما در پیامرسانهای سروش، ایتا , تلگرام واینستاگرام :
https://eitaa.com/mizemaaref
http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi
http://eitaa.com/f_poursafar
http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii
http://t.me/Mize_Maaref
https://www.instagram.com/mizemaaref
🔴تلفن ویژه استادان معارف:
02184222499
👈میزمعارف
@Mizemaaref
Eitaa Contact:@Amoozesh_Majazi
hamdely dar daneshgah ha.pdf
683.2K
#مقاله
📑 عنوان : ارائه مدلي ساختاري براي تبيين همدلي در دانشگاهها (بررسي تاثير معنويت، سرمايه اجتماعي و حکمراني خوب)
🔅همدلي يعني داشتن احساس مشترک با ديگران، که اين امر محصول توسعه اعتماد در جامعه است. موضوعي که در مباني ديني تاکيد زيادي بر آنها صورت پذيرفته است. اين پژوهش با هدف ارائه مدلي کمي براي تبيين عوامل موثر بر همدلي انجام شده است .
معنویت و ارزش های معنوی در شکل گیری گمانه های مثبت و تقویت همدلی تاثیر بسزایی دارد.وظیفه تبیین و فرهنگسازی در این مورد بیشتر از هر فردی به دوش نخبگان جامعه است.
👨🏫 توانایی ایجاد همدلی ابزار بسیار موثری در انتقال مفاهیم دینی و تربیت دانشجویان متعهد خواهد بود که این مقاله با توجه به نقش پررنگ استادان معارف اسلامی در بعد تربیتی دانشجویان کمک موثری در تقویت این مهارت خواهد کرد.
تجربیات مفید خود را با ما در میان بگذارید.
021-84222*499
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
👨💻 تکنیک یادگیری فاینمن
ریچارد فاینمن از تاثیرگذارترین فیزیکدان های آمریکایی و برنده جایزه نوبل است. (در زمان حیاتش او را به عنوان معلمی نمونه می شناختند.) او قادر بود مطالب سخت و دشوار را به ساده ترین و قابل درک ترین شکل ممکن بیان کند .
🔹 👈🏼 امروزه روش آموزش او را به نام تکنیک فاینمن می شناسند که یکی از تکنیک های قوی یادگیری است . البته این تکنیک در یادگیری همه دروس کاربرد دارد .
با ما همراه باشید .
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#اطلاعیه
✅ با توجه به همراهی و استقبال اساتید محترم معارف از دوره دانش افزایی استادان معارف , تاریخ این دوره تا 99/6/18 تمدید شده است.
استادان معارف میتوانند با ورود به سامانه استادیار در دوره ثبت نام کنند .
با ما در ارتباط باشید :
https://eitaa.com/mizemaaref
http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi
http://eitaa.com/f_poursafar
http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii
http://t.me/Mize_Maaref
https://www.instagram.com/mizemaaref
🔴تلفن ویژه استادان معارف:
02184222499
🔰میزمعارف
@Mizemaaref
عاشورا.mp3
6.13M
✅ استاد شهید مرتضی مطهری
سیری در سیرۀ نبوی، ص ۵۴ _ ۵۵
🔹 اگر بناست مکتبِ امام حسین - علیهالسلام- احیاء بشود، «ذکرِ مصیبتِ» امام حسین هم ضرورت دارد. این دستوری است که ائمۀ اطهار به ما دادهاند و این دستور، فلسفهای دارد و آن، عبارت از این است هر مکتبی، اگر «چاشنیِ عاطفی» نداشته باشد و تنها، مکتبی از جنسِ «عقل» و «فکر» باشد، «نفوذِ روحیِ آنچنانی» ندارد و ازاینرو، امکانِ چندانی برای «بقاء» ندارد، ولی اگر یک مکتب، «چاشنیِ عاطفی» داشته باشد، این عاطفه به آن «حرارت» میدهد. آری، معنا و فلسفۀ یک مکتب، آن مکتب را «منطقی» میکند، و ازاینجهت، مکتبِ امام حسین، «منطق» دارد و درس است و باید از آن آموخت، امّا اگر این مکتب را فقط بهصورتِ یک «مکتبِ فکری» بازگو کنیم، «حرارت» و «جوشش» از آن گرفته میشود و کهنه میگردد. پس توصیه که باید برای همیشه، «چاشنیِ عاطفه» را در قالبِ «ذکرِ مصیبتِ» امام حسین را حفظ کرد، نظرِ «بسیار عمیق» و «دوراندیشیِ فوقالعاده عجیب و معصومانه»ای بوده است.
✴️سیری در سیرۀ نبوی، ص ۵۴ _ ۵۵
🔰ميزمعارف
@mizemaaref
korona.pdf
1.06M
#مقاله
عنوان : { پیامدهای اجتماعی و فرهنگی ویروس کرونا در زیست جهان های دینی }
🖇استادان محترم معارف این مقاله مفصل ومصور روایتی جامعه شناختی از بازتاب های جهان کرونایی شده از 2020 میلادی تا کنون بر « زیست _جهان های دینی از قم تا رم » است .در این روایت که مبانی تئوریک و تحلیل داده های آن مستند به گزارش های رسانه ملی و جهانی و چندزبانی (انگلیسی , عربی و فارسی) است و در این روایت تلاش شده تا اتفاق های رخ داده در زیست جهان دین های ابرهیمی ( یهودیت ,مسیحیت و اسلام ) و هم زیست جهان دینهای آسیایی (هندوییزم ,بودیزم و زرتشتی ) و هم مسائل اجتماعی محتمل الوقوع برای این زیست جهان های دینی از منظر جامعه شناسی دین و انسان شناسی دین توصیف و تفسیر شوند.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
📻 پای منبر استاد سیدعلی حسینی خامنهای 📻
📢 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
💠 جلسۀ دوازدهم: توحید یعنی نفی طبقات اجتماعی
🗓 یکشنبه ۸ مهر ۱۳۵۳ شمسی، سیزدهم رمضان المبارک ۱۳۹۴ قمری
https://b2n.ir/510503
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#معرفی_مستند
📄 مستند«امام و سرهنگ »
📹 کارگردان: عبدالله البنی
🖇 مستند «امام و سرهنگ» ساخته عبدالله البنی روایت ربوده شدن امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین را به تصویر میکشد و با جمعی از مرتبطان با پروندۀ ربودن امام موسی صدر و نیز خانوادۀ امام، مصاحبه نموده و به رمزگشایی از ناپدید شدن رهبر شیعیان لبنان میپردازد.
⏱ زمان : 48 دقیقه
🖥 مشاهده و دانلود : این مستند به همراه مستندات تاریخی ,سیاسی و... دیگر از طریق عضویت در سینما مارکت به راحتی و با هزینه اندک قابل مشاهده می باشد.
https://www.cinemamarket.ir/p/2960
👈 استادمحترم معارف منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#بخوانیم
عنوان : {هویت اجتماعی در نگره امام علی (ع)}
🖋نویسنده : مرضیه محصص
نویسنده در این اثر به این سؤالات پاسخ داده است؛ هویت اجتماعی در قلمرو علوم اجتماعی، چه مفهومی دارد و نظریه پردازان آن چه تبیینی از مؤلفه های آن داشته اند؟
آیا می توان برای بومی سازی نظریه هویت اجتماعی، از آموزه های علوی بهره جست؟ آیا هویت اجتماعی در نگرش علوی دارای ساختاری قابل تبیین است؟
👈 این پژوهش مشتمل بر سه فصل است؛ فصل اول با عنوان «گستره مفهومی هویت اجتماعی» به مباحث نظری در حوزه هویت اجتماعی پرداخته است، فصل دوم با عنوان «تعامل سنجی آموزه های دینی و مفاهیم اجتماعی» به تبیین نقش آفرینی آموزه های دینی در ساماندهی حیات اجتماعی و بحث نظام سازی در مواجهه با مسائل اجتماعی اختصاص داده شده است.
فصل سوم نیز با عنوان «واکاوی هویت اجتماعی در کلام علوی» به مهمترین الزامات تکوین هویت اجتماعی از منظر علوی پرداخته است.
📲 قابل دریافت :
https://b2n.ir/472207
📑 تعداد صفحات :144
🔰میزمعارف
@mizemaaref