eitaa logo
کانال میز معارف
7.1هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
990 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ کنترل خشم بهترین روش در هنگام خشم و برای مدیریت آن این است که هر رفتاری را به تعویق بیاندازیم. وقتی بروز هر واکنش در هر شکل را به تعویق بیاندازیم در تعدیل آن تاثیر فوق العاده ای دارد. اما اگر بخواهیم در وضعیتی که کنترل رفتاری کمی داریم از خود واکنشی هر چند سطحی نشان دهیم ممکن است خیلی زود کنترل خود را از دست بدهیم. پس بهترین راه مکث کوتاه مدت است. و در ادامه انجام راهکارهایی زیر میتواند موثر باشد : ✅ تنفس عمیق ✅ گفتن عبارت ایست : به خودتان بگویید "ایست"، "صبركن". این فرمان باعث می شود كه شما بتوانید تا حدودی از اسیر بودن در دست احساساتتان رهایی پیدا كنید و موقعیت را بهتر ارزیابی كنید. ✅ترک موقعیت:یكی از راه های كنترل عصبانیت ترک موقعیت برانگیزاننده عصبانیت است. با ترک موقعیت، شما به خود فرصت فكر كردن می دهید و می توانید به موقعیت فراسوی نیازها و خواسته های خود توجه كنید. پس از آنکه خشم شما فرو نشست، زمانی را به آرامی بنشینید و فکر کنید. آیا خشم من منطقی بود؟ نتایج واکنش من چه بود؟ الان چه احساسی دارم؟ در آینده نیاز است چه کاری انجام دهم؟ چه اتفاقی افتاد که خشم من برانگیخته شد؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
♦️مبارزه برای روشنگری 🔻 ▪️آنچه وظیفه‌ی همه‌ی ملّت اسلام و همه‌ی امّت اسلام است، است؛ این در درجه‌ی اوّل. هم علما مسئولند، هم روشنفکران مسئولند، هم تحصیل‌کرده‌ها مسئولند، هم همه‌ی کسانی که منبری دارند، تریبونی دارند مسئولند که روشنگری کنند و حقایق دنیای اسلام را برای مردمی که نمی‌دانند بیان کنند؛ این روشنگری جهاد است. ▪️ جهاد فقط شمشیر گرفتن و جنگ کردن در میدان قتال نیست؛ جهاد شامل جهاد فکری، جهاد عملی، جهاد تبیینی و تبلیغی، و جهاد مالی است. امروز به‌خاطر این‌که این فریضه را -فریضه‌ی تبیین را ما درست انجام ندادیم، یک عدّه‌ای دچار گمراهی‌اند و به خیال این‌که برای اسلام دارند کار می‌کنند، علیه اسلام دارند کار می‌کنند... ۱۳۹۵/۲/۲۹ 🔰ميزمعارف @mizemaaref
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📚 عنوان کتاب : « مربع های قرمز » 📝نویسنده : زینب عرفانیان 🖇 «پنج سال می شد که قصد کرده بودم خاطراتم را مکتوب کنم. مخصوصاً وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای حفظه‌الله مطلبی را مبنی بر ناتمام ماندن جنگ یک رزمنده تا نوشتن خاطراتش، فرمودند، برای نوشتن و نشر خاطراتم مصمم‌تر شدم. هرچه از رشادت هم‌رزمانم و غربت و مظلومیتشان می‌دانستم در روایت‌گری‌هایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفته‌ای از بچه‌ها بودم. دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ. سبکی که این روزها جایش بین جریان زندگی جوانان به شدت خالی است. 📲 قابل خرید : https://b2n.ir/546986 🔰میز معارف @mizemaaref
✅استادان گرامی معارف اسلامی ◀️نظرات و پیشنهاداتتان درباره هر موضوع مرتبط با معارف اسلامی، کلاس درس، کانال میز معارف، آموزش مجازی و .. را از راههای زیر با ما در میان بگذارید. اگر روش تدریس، خاطره و یا خلاقیت خاصی در تدریس و کلاس درس دارید با ما مطرح نمایید تا با نام خودتان در کانال میزمعارف منتشر نماییم. ✍️ارتباط اساتید معارف با ما در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا , تلگرام واینستاگرام : https://eitaa.com/mizemaaref http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii http://t.me/Mize_Maaref https://www.instagram.com/mizemaaref 🔴 پشتیبانی ویژه استادان معارف: 09033027187 09918464437 021-84222498 021-84222499 👈میزمعارف @Mizemaaref Eitaa Contact:@Amoozesh_Majazi
2030.mp3
18.12M
✅ تبيين و تحليل سند 2030 🎙 سخنران : استاد خسرو پناه (23 مهرماه 1399) 17 هدفي كه در اين سند مشخص شده است مربوط به كدام حوزه هاست؟ آيا اين سند در كشور اسلامي ايران قابل اجرا و مطابق با قوانين و موازين جمهوري اسلامي ايران است؟ در اين تحليل تمام جنبه هاي قابل اجرا و غير قابل اجراي سند 2030 بررسي شده است . 🔰ميزمعارف @mizemaaref
maaref elekteroniki 01 nahaee.pdf x.pdf
22.6M
📗 ویژه‌نامه «نگاه ما به کرونا» در نخستین شماره الکترونیکی نشريه معارف 🔰 نشریه الکترونیکی معارف (وابسته به نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها)، که تاکنون116 شماره آن به صورت مکتوب منتشر شده، این‌بار با فرم و محتوای الکترونیکی نیز انتشار یافته است. ✅ نخستین شماره الکترونیکی این نشريه(مهر 1399)، با ویژه‌نامه «نگاه ما به کرونا؛ ویژه تحلیل دینی، اخلاقی بلیّه منحوس کرونا و پاسخ به شبهات» با آثاری از: آیت‌الله محمدجواد فاضل‌لنکرانی، دکتر علی نصیری، استاد محمدعلی مجد فقیهی، دکتر سید ضیاءالدین میرمحمدی، دکتر علی‌رضا کمالی، دکتر ابوذر رجبی ، دکتر محمدجواد فلاح، دکتر محمدهادی منصوری و... در فضای مجازی منتشر گردید. ❇️ اين شماره از نشريه الکترونیکی معارف که به صورت ویژه، ابعاد مختلف دینی اعم از اخلاقی، فقهی، قرآنی و... مواجهه با بلا با محوریت ویروس منحوس کرونا را تبیین می‌نماید، شامل عناوین زیر است: ✍️ توحید محوری در بلایا، تحلیل شیوه مواجهه مقام معظم رهبری با پدیده کرونا؛ ✍️ تأملی در «بلا»، از نگاه دین و دنیا ؛ ✍️نگاهی به پدیده کرونا، با تأملی در آیات و روایات؛ ✍️ کرونا، چالشِ دین یا علم؟؛ ✍️ پاسخ‌های نقضی و حلّی به شبهه مطرح در بحران کرونا؛ ✍️ تمدن غرب در چالش‌‌های ‌‌کرونا، چالش‌‌های معرفتی، هویتی و کارکردی؛ ✍️ کارکردهای فردی و اجتماعی اخلاق دینی در مواجهه با بیماری‌های فراگیر،‌ با محوریت کرونا، و... میزبان خوانندگاه فرهیخته خود است. ♻️ علاقه‌مندان برای تهيه اين نشريه می‌توانند، از طريق پايگاه اينترنتی www.maarefmags.ir، فايل متنی و pdf نشريه را دريافت نمایند.
📚 عنوان کتاب : « تفسیر موضوعی قران کریم » 📝مولف : دکتر مجید صالحی « دانشیار دانشگاه هنر» 🔆 این کتاب شامل پنج بخش است که در پانزده درس ارایه گردیده است. بخش اول بیان مباحثی از علوم قرآن است که در برگیرنده سه درس می باشد که به مطالبی همچون ، اهمیت قرآن، معجزه بودن و عدم تحریف قرآن، کلام خداوند برای همه بشر تا قیامت، پرداخته است. بخش دوم درباره موضوع قرآن و معنای زندگی است، که در برگیرنده پنج درس می باشد. بخش سوم درباره موضوع قرآن و محبت است، که در برگیرنده سه درس می باشد. بخش چهارم به موضوع قرآن و نماز پرداخته که شامل دو درس می باشد. بخش پنجم نیز درباره قرآن و زیبایی است که دارای دو درس می باشد. دريافت فايل : https://b2n.ir/384037 🔰میز معارف @mizemaaref
️⃣ چگونه زبان بدن را بياموزیم ؟ روزانه پانزده دقيقه را صرف مطالعه حالت ها و رفتارهای ديگران و علاوه بر آن آگاهی هوشيارانه از حالت های خود بكنيد. بهترين مكان برای مطالعه رفتار ديگران جايی است که مردم يكديگر را ملاقات کرده و با هم تعامل دارند . يک فرودگاه بويژه مكان خوبی برای مشاهده مجموعه کاملی از حالتها و رفتارهای انسان است . در اينجا افراد آشكارا اشتياق ، خشم ، اندوه ، شادی ، بی صبری و بسياری از ، احساسات ديگر خود را نشان می دهند . کارکردهای اجتماعی و مهمانی ها نيز موقعيت های بسيار خوبی برای اين کار هستند . با يادگيری زبان بدن ، می توانيد به مهمانی رفته ، تنها در گوشه ای بنشينيدو با مشاهده حالات و زبان بدن ديگران اوقات هيجان انگيزی داشته باشيد . تماشای تلويزيون نيز روش خوبی برای يادگيری ارتباط غير کلامی است . صدای تلويزيون را ببنديد و سعی کنيد صحبت های گوينده را حدس بزنيد. با بلند کردن صدای تلويزيون بعد از هر پنج دقيقه می توانيد ميزان دقت و درستی درك خود ازصحبت های گوينده را امتحان کنيد . با تمرين اين کار می توانيد اين توانايی را در خود ايجاد کنيد که مثل انسان های ناشنوا تمامی يک برنامه را بدون شنيدن صدای آن بفهميد . 🔰میزمعارف @mizemaaref
▪️ارتباط برقرار کنید، حرف بزنید، خبر بدهید، خبر بگیرید، روحیه بدهید، روحیه بگیرید؛ حقایقی را که درباره‌ی استکبار، مستکبرین، معاندین، مخالفین می‌دانید برای آن برادرانی که تازه وارد این میدان شده‌اند، تشریح کنید. آن‌هائی هم که توانائی تبیین و بیان و این چیزها ندارند، با رفتارِ خودشان مردم را دعوت کنند؛ «کونوا دعاة النّاس بغیر السنتکم». مردم را با زبان هم می‌شود دعوت کرد، اما دعوت قوی‌تر و بهتر، با عمل است. ۱۳۹۰/۰۷/۱۱ 🔰میزمعارف @mizemaaref
ravesh tadris gadamer.pdf
585.1K
عنوان :{ روش تدریس در هرمنوتیک فلسفی گادامر} 💡مقاله حاضر روش تدریس مبتنی بر پرسشگری در تعلیم و تربیت را با توجه به هرمنوتیک گادامر بررسی می کند.در این روش درباره سه ویژگی روش پرسشگری بحث می شود.این سه ویژگی عبارت از : لاینفک بودن روش از محتوا , فروتنی و دوری بودن می باشد. در فعالیت های آموزشی , معلم تلاش می کند با بهره جویی از روش های مختلف تدریس , موقعیت لازم را برای کسب دانش ها , مهارت ها و نگرشهای مطلوب شاگردان فراهم سازد.یکی از این روش ها سخنرانی است که به عنوان روشی اولیه برای انتقال اطلاعات استفاده شده است و در نظام های آموزشی سابقه ای طولانی داردو معلم در این فرایند به حالت فعال مایشاء عمل می کند.اما مقاله حاضر درصدد است روشی دیگر را ارائه کند که آن بر استفاده از پرسشگری در تعلیم و تربیت میتنی است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ عناصر ارتباط موثر چیست؟ ✅✅ ارتباط کلامی و غیرکلامی چه تفاوتی با هم دارند ؟ ✅✅✅ برای تاثیرگزاری کلامی و غیر کلامی در افراد چه باید کرد ؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
📘 رمان : { آب هرگز نمی‌میرد} 🖋 نویسنده : حمید حسام 🖇 حمید حسام در کتاب آب هرگز نمی‌میرد به بیان تاریخ شفاهی دفاع مقدس می‌پردازد و این کار را در خلال روایت خاطرات یکی از فرماندهان لشکر 32 انصارالحسین، میرزامحمد سلگی، انجام می‌دهد. در بهمن ماه سال 1395 و در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت متن تقریط رهبر انقلاب از این کتاب منتشر شد. از طرف دیگر، کتاب آب هرگز نمی‌میرد در سال 1394 جایزه‌ی جشنواره‌ی جلال آل احمد را برای حمید حسام به ارمغان آورد؛ بنابراین، این کتاب هم ارزش ادبی و هم ارزش معنوی و انقلابی را یک جا دارد. 📲 قابل دانلود :https://b2n.ir/852075 🔰میزمعارف @mizemaaref