eitaa logo
کانال میز معارف
6.9هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.9هزار ویدیو
966 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺مقام حضرت زینب (سلام الله علیها) 🔻 🔰میزمعارف @mizemaaref
شخصیت و رویکردهای یادگیری به عنوان پیش بین های عملکرد تحصیلی دانشجویان.pdf
219.7K
عنوان: {شخصیت و رویکردهای یادگیری به عنوان پیش بین های عملکرد تحصیلی دانشجویان} 💡هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی، رویکردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشجویان بود. در این تحلیل دو پیش بین معنی دار برای عملکرد تحصیلی وجود داشت: رویکرد راهبردی (باارزش بتای مثبت) و رویکرد سطحی (باارزش بتای منفی). نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که اثر غیرمستقیم وظیفه شناسی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان از طریق رویکرد راهبردی میانجی گری می شود. 🔰میزمعارف @mizemaaref
21.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۶ - برهان زندگی بخشیدن 🔹سریال «دلایل آفرینش» یکی از برترین مستندهای اعتقادی است که برخی برهانهای توحیدی و شبهات کلامی در زمینه خداشناسی رااز نگاه علوم جدید، با تکنینهای بصری بسیار جذاب به تصویر کشیده است. 🔸قسمت ششم این مستند، با نگاهی علمی به فرآیند حیات بخشی در طبیعت، وجود خداوند حی و قیوم را اثبات می کند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
💯رابطه‌ی بین فردی در ایام کرونا 📚استاد: دکتر صدرا 💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دوره‌های آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید‌. 📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین 🆔@ecnahad
💯مزیت‌های مدرسه مجازی تابستانه ✅ بهره گیری از استادان مجرب و برتر کشور ✅ ایجاد آمادگی برای اشتغال ✅ تخفیف‌های ویژه دانشجویی ✅ ارائه گواهینامه‌های معتبر آموزشی 🔻مخاطبین دوره‌های مجازی تابستانه جوانان با میانگین سنی ۱۸ تا ۲۸ سال: شامل دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور، جوانان و کلیه متقاضیان ورود به بازار کار بدون در نظر گرفتن جنسیت، سطح تحصیلات و محل زندگی افراد بزرگسال با میانگین سنی ۲۹ سال به بالا: شامل کلیه شاغلان و کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و بخش خصوصی، استادان، کلیه والدین فراگیران و علاقه‌مندان 💢جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره های آموزشی مدرسه "به روز باش" به سایت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید. آموزش های متنوع| کاربردی| نوین 🆔@ecnahad
با ارائه دکتر فاضلی؛ 💯نشست "تجارب زیسته آموزش الکترونیکی" برگزار شد 🔰در این نشست كه با مديريت دكتر رحيم مرادی مدير پژوهش و برنامه‌ريزی مركز آموزش مجازی دانشگاهيان برگزار شد، دکتر فاضلی مدیر مرکز از تجارب و فعالیت‌های مرکز در یادگیری الکترونیکی صحبت کردند. 💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید 🌐https://b2n.ir/w30633 📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین 🆔 @ecnahad
بسمه تعالی مدیران محترم گروههای معارف اسلامی باسلام،اولین نشست تخصصی در خصوص دانشگاه اسلامی باموضوع «بررسی چارچوب نهایی در نظام اجرایی دانشگاه اسلامی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر روح الله شاطری روزسه­ شنبه مورخ 1400/6/16ازساعت 10:00 لغایت 12:30 به صورت مجازی برگزار میگردد.مقتضی است با اطلاع رسانی به استادان معارف،زمینه مشارکت حداکثری آن عزیزان در این برنامه فراهم آید. لینک برنامه:  https://meet.nahad.ir/amozesh/S8NLGYNS
48.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ۷ - برهان روح بخشیدن 🔹سریال «دلایل آفرینش» یکی از برترین مستندهای اعتقادی است که برخی برهانهای توحیدی و شبهات کلامی در زمینه خداشناسی رااز نگاه علوم جدید، با تکنینهای بصری بسیار جذاب به تصویر کشیده است. 🔸قسمت هفتم این مستند، با اثبات علمی وجود روح در انسان، به اثبات وجود خالق قادر و عالم و حکیم او می پردازد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
💯در ادامه سلسله نشست‌های یادگیری الکترونیکی برگزار می‌شود؛ 🔰نشست تخصصی "ارائه تجارب زیسته مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی" 📌دومین نشست تخصصی "ارائه تجارب زیسته مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی" با حضور دکتر فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و دکتر رحیم مرادی، مدیر پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این مرکز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برگزار می‌شود و مخاطبان می‌توانند به صورت رایگان از این نشست استفاده کنند و برای افراد شرکت‌کننده نیز گواهی حضور صادر خواهد شد. 💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید 🌐https://b2n.ir/f31141 📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین 🆔 @ecnahad
✅فرهنگ بی‌دینی و بی‌بندوباری بر دانشمندان دوره شکوفایی اسلامی حاکم نبود 🔺پیشرفت علمی و اقتباس علمی - كه من به اقتباس معتقدم؛ اما به ترجمه‌ی محض و اكتفای به ترجمه، معتقد نیستم - كاری لازم است و اسلام هم ما را به این، امر می‌كند. به‌هرحال گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطه‌ی بزرگی است كه كسی بگوید علم غربی‌ها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمه‌ای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساخته‌ی این فرهنگ نیست؛ حتّی این فرهنگ به این علم ضرر هم می‌زند. علم، موّلدها و عناصر به وجودآورنده‌ی خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا كرد. فرهنگ بی‌بندوباری، بی‌دینی، خودپرستی، گرایش به پول و مادّه و اصیل دانستن مادّی‌گری و ارزش‌های مادّی، فرهنگ‌های غلطی است كه امروز غرب دچار این‌هاست. اگر آن مردم، پارسا و صالح و نیكوكار و كم‌اعتنا به زخارف دنیا بودند، این دانش برای دنیا مفید می‌شد؛ همچنان كه در دوره‌ی شكوفایی اسلامی در قرن چهارم و پنجم و ششم هجری، برجستگان علمی‌ای به وجود آمدند و دانش را به اوج قلّه‌ی آن روز رساندند و به‌هیچ‌وجه فرهنگی كه امروز در غرب رایج است - فرهنگ بی‌بندوباری و بی‌دینی و امثال اینها - بر آنها حاكم نبود؛ مثل ابن‌سیناها، محمدبن‌زکریای رازی‌ها، خوارزمی‌ها و دیگران. این‌ها در فرهنگی مثل فرهنگ غرب رشد نكردند؛ همچنان كه دانشمندان بزرگ غرب و كسانی كه دانش غرب را پایه‌گذاری كردند، هرگز در چنین فرهنگی رشد نكردند. بنابراین پیشروی و برتری علمی غرب را به‌هیچ‌وجه به معنای برتری فرهنگ غرب ندانید. 🎙مقام معظم 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔶اثر بی‌حرمتی به علمای دین 🔸ائمه‌ی ما علیهم‌السلام به علما و فقها و راویان احادیث احترام می‌گذاشتند؛ ولی ما بی‌حرمتی می‌کنیم، بدگویی می‌کنیم و…؛ غافل از اینکه کمترین سزای بی‌احترامی به آن‌ها، بلاهایی است که در این دنیا بر انسان وارد می‌شود؛ از قبیل کوتاهی عمر، سوء عاقبت و … 🔹زمانی، شخصی با صاحب‌جواهر به مجادله پرداخت؛ صاحب‌جواهر به او نفرین کرد و خطاب به امیرالمؤمنین علیه‌السلام عرض کرد و فرمود: اگر غَرَض این شخص از این مجادله، مطلب دیگری است، از نجف بیرونش کن! و آن آقا مجبور شد پانزده سال در جای دیگر با دربه‌دری اقامت کند. شاید بعضی از اهل علم گمان کنند که اگر علما و اهل علم همدیگر را تنقیص کنند، اشکال ندارد، ولی چنین نیست؛ بلکه خطر خرده‌گرفتن بر اهل علم، بیشتر از ایراد و اعتراض به دیگران است؛ لذا انسان حتی در موارد تشخیص عدم اهلیت علما باید احتیاط کند؛ زیرا تنقیص علما خیلی مشکل است. 📚در محضر بهجت، ج ۳، ص ۲۶۳ 🔰میزمعارف @mizemaaref