🎥#ببینید
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#اندیشه_اسلامی ۱
#براهین_آفرینش ۵
برهان نامهای صاحبدار آفریننده
🔸سریال «دلایل آفرینش» یکی از برترین مستندهای اعتقادی است که برخی برهانهای توحیدی و شبهات کلامی در زمینه خداشناسی رااز نگاه علوم جدید، با تکنینهای بصری بسیار جذاب به تصویر کشیده است.
🔹قسمت پنجم این مستند، با نگاهی علمی و فلسفی به پدیده های حیرت انگیز خلقت، بسیاری از صفات و اسمای الهی را اثبات می کند.
✔️به دلیل حجیم بودن این قسمت لینک آن قرار داده شده است. جهت دریافت روی لینک کلیک کنید.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯کارگاه آموزشی استوریلاین برگزار شد
🔰مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان، کارگاه آموزشی استوری لاین(Storyline) را 12 شهریور ماه 1400 برگزار کرد.
#مرکز_آموزش_مجازی_دانشگاهیان
#استوری_لاین
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید
🌐https://b2n.ir/w50087
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
🔺مقام حضرت زینب (سلام الله علیها)
🔻#علامه_جوادی_آملی
🔰میزمعارف
@mizemaaref
شخصیت و رویکردهای یادگیری به عنوان پیش بین های عملکرد تحصیلی دانشجویان.pdf
219.7K
#مقاله
عنوان: {شخصیت و رویکردهای یادگیری به عنوان پیش بین های عملکرد تحصیلی دانشجویان}
💡هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی، رویکردهای یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشجویان بود. در این تحلیل دو پیش بین معنی دار برای عملکرد تحصیلی وجود داشت: رویکرد راهبردی (باارزش بتای مثبت) و رویکرد سطحی (باارزش بتای منفی). نتایج تحلیل مسیر نیز نشان داد که اثر غیرمستقیم وظیفه شناسی بر عملکرد تحصیلی دانشجویان از طریق رویکرد راهبردی میانجی گری می شود.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#ببینید
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#اندیشه_اسلامی
#براهین_آفرینش ۶ - برهان زندگی بخشیدن
🔹سریال «دلایل آفرینش» یکی از برترین مستندهای اعتقادی است که برخی برهانهای توحیدی و شبهات کلامی در زمینه خداشناسی رااز نگاه علوم جدید، با تکنینهای بصری بسیار جذاب به تصویر کشیده است.
🔸قسمت ششم این مستند، با نگاهی علمی به فرآیند حیات بخشی در طبیعت، وجود خداوند حی و قیوم را اثبات می کند.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯رابطهی بین فردی در ایام کرونا
📚استاد: دکتر صدرا
#مدرسه_مجازی_تابستانه
#رابطهی_بین_فردی
#به_روز_باش
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔@ecnahad
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯مزیتهای مدرسه مجازی تابستانه
✅ بهره گیری از استادان مجرب و برتر
کشور
✅ ایجاد آمادگی برای اشتغال
✅ تخفیفهای ویژه دانشجویی
✅ ارائه گواهینامههای معتبر آموزشی
🔻مخاطبین دورههای مجازی تابستانه
جوانان با میانگین سنی ۱۸ تا ۲۸ سال:
شامل دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور، جوانان و کلیه متقاضیان ورود به بازار کار بدون در نظر گرفتن جنسیت، سطح تحصیلات و محل زندگی
افراد بزرگسال با میانگین سنی ۲۹ سال به بالا:
شامل کلیه شاغلان و کارکنان سازمانها و شرکتهای دولتی و بخش خصوصی، استادان، کلیه والدین فراگیران و علاقهمندان
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره های آموزشی مدرسه "به روز باش" به سایت ecnahad.ir/beroozbash
مراجعه نمایید.
آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔@ecnahad
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
با ارائه دکتر فاضلی؛
💯نشست "تجارب زیسته آموزش الکترونیکی" برگزار شد
🔰در این نشست كه با مديريت دكتر رحيم مرادی مدير پژوهش و برنامهريزی مركز آموزش مجازی دانشگاهيان برگزار شد، دکتر فاضلی مدیر مرکز از تجارب و فعالیتهای مرکز در یادگیری الکترونیکی صحبت کردند.
#آموزشی_الکترونیکی
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید
🌐https://b2n.ir/w30633
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
بسمه تعالی
مدیران محترم گروههای معارف اسلامی
باسلام،اولین نشست تخصصی در خصوص دانشگاه اسلامی باموضوع «بررسی چارچوب نهایی در نظام اجرایی دانشگاه اسلامی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر روح الله شاطری روزسه شنبه مورخ 1400/6/16ازساعت 10:00 لغایت 12:30 به صورت مجازی برگزار میگردد.مقتضی است با اطلاع رسانی به استادان معارف،زمینه مشارکت حداکثری آن عزیزان در این برنامه فراهم آید.
لینک برنامه:
https://meet.nahad.ir/amozesh/S8NLGYNS
48.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#اندیشه_اسلامی
#براهین_آفرینش ۷ - برهان روح بخشیدن
🔹سریال «دلایل آفرینش» یکی از برترین مستندهای اعتقادی است که برخی برهانهای توحیدی و شبهات کلامی در زمینه خداشناسی رااز نگاه علوم جدید، با تکنینهای بصری بسیار جذاب به تصویر کشیده است.
🔸قسمت هفتم این مستند، با اثبات علمی وجود روح در انسان، به اثبات وجود خالق قادر و عالم و حکیم او می پردازد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯در ادامه سلسله نشستهای یادگیری الکترونیکی برگزار میشود؛
🔰نشست تخصصی "ارائه تجارب زیسته مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاهها و مراکز آموزشی"
📌دومین نشست تخصصی "ارائه تجارب زیسته مدیران آموزش الکترونیکی دانشگاهها و مراکز آموزشی" با حضور دکتر فاضلی مدیر مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان و دکتر رحیم مرادی، مدیر پژوهش و برنامهریزی آموزشی این مرکز سهشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۶:۰۰ تا ۱۸:۰۰ برگزار میشود و مخاطبان میتوانند به صورت رایگان از این نشست استفاده کنند و برای افراد شرکتکننده نیز گواهی حضور صادر خواهد شد.
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
🌐https://b2n.ir/f31141
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
✅فرهنگ بیدینی و بیبندوباری بر دانشمندان دوره شکوفایی اسلامی حاکم نبود
🔺پیشرفت علمی و اقتباس علمی - كه من به اقتباس معتقدم؛ اما به ترجمهی محض و اكتفای به ترجمه، معتقد نیستم - كاری لازم است و اسلام هم ما را به این، امر میكند. بههرحال گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطهی بزرگی است كه كسی بگوید علم غربیها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمهای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساختهی این فرهنگ نیست؛ حتّی این فرهنگ به این علم ضرر هم میزند. علم، موّلدها و عناصر به وجودآورندهی خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا كرد. فرهنگ بیبندوباری، بیدینی، خودپرستی، گرایش به پول و مادّه و اصیل دانستن مادّیگری و ارزشهای مادّی، فرهنگهای غلطی است كه امروز غرب دچار اینهاست. اگر آن مردم، پارسا و صالح و نیكوكار و كماعتنا به زخارف دنیا بودند، این دانش برای دنیا مفید میشد؛ همچنان كه در دورهی شكوفایی اسلامی در قرن چهارم و پنجم و ششم هجری، برجستگان علمیای به وجود آمدند و دانش را به اوج قلّهی آن روز رساندند و بههیچوجه فرهنگی كه امروز در غرب رایج است - فرهنگ بیبندوباری و بیدینی و امثال اینها - بر آنها حاكم نبود؛ مثل ابنسیناها، محمدبنزکریای رازیها، خوارزمیها و دیگران. اینها در فرهنگی مثل فرهنگ غرب رشد نكردند؛ همچنان كه دانشمندان بزرگ غرب و كسانی كه دانش غرب را پایهگذاری كردند، هرگز در چنین فرهنگی رشد نكردند. بنابراین پیشروی و برتری علمی غرب را بههیچوجه به معنای برتری فرهنگ غرب ندانید.
🎙مقام معظم #رهبری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅#معرفی_کتاب
🔶اثر بیحرمتی به علمای دین
🔸ائمهی ما علیهمالسلام به علما و فقها و راویان احادیث احترام میگذاشتند؛ ولی ما بیحرمتی میکنیم، بدگویی میکنیم و…؛ غافل از اینکه کمترین سزای بیاحترامی به آنها، بلاهایی است که در این دنیا بر انسان وارد میشود؛ از قبیل کوتاهی عمر، سوء عاقبت و …
🔹زمانی، شخصی با صاحبجواهر به مجادله پرداخت؛ صاحبجواهر به او نفرین کرد و خطاب به امیرالمؤمنین علیهالسلام عرض کرد و فرمود: اگر غَرَض این شخص از این مجادله، مطلب دیگری است، از نجف بیرونش کن! و آن آقا مجبور شد پانزده سال در جای دیگر با دربهدری اقامت کند. شاید بعضی از اهل علم گمان کنند که اگر علما و اهل علم همدیگر را تنقیص کنند، اشکال ندارد، ولی چنین نیست؛ بلکه خطر خردهگرفتن بر اهل علم، بیشتر از ایراد و اعتراض به دیگران است؛ لذا انسان حتی در موارد تشخیص عدم اهلیت علما باید احتیاط کند؛ زیرا تنقیص علما خیلی مشکل است.
📚در محضر بهجت، ج ۳، ص ۲۶۳
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅#سواد_رسانه
🔶سندروم « #نتیجه_فوری »
🔺موفقیت نامحدود در ۲۰ روز!
چاقی و لاغری در سه روز!
بدون زحمت پولدار شوید!
یادگیری ۳۵ زبان دنیا در ۱۰ روز!
ترک اعتیاد فوری بدون درد در ۴۵ روز!
و...
🔻سندروم «نتیجه فوری» گریبان جامعه ما را گرفته است.
آنقدر درگیر «جنون سرعت» برای رسیدن به خواستههایمان هستیم که دوست داریم همه این تبلیغات عجیب را یکجا باور کنیم!
این پیامهای تبلیغاتی همگان را دچار نوعی بیماری به نام «سندرم نتیجه فوری» کرده است.
جدای از تاثیرات آن در تمام حوزههای زندگی، این نوع نگرش تاثیر بسیار بدی بر روی تمرکز و نحوه مدیریت ما بر زندگی میگذارد.
🔺هیچ کدام از اینها واقعیت ندارد.
موفقیت آسان، ساده و سریع! فقط در کتابهای علمی تخیلی یافت میشود.
🔻حتی گاهی میبینیم که در کتابهای موفقیت یا مدیریت، بیان میکنند که موفقیت یک سازمان حاصل یک ایده خلاقانه سریع بوده و سازمان یک شبه ره صد ساله را طی کرده است. حتی اگر سازمان در کوتاه مدت به منفعتهای اساسی برسد، پشت آن تصمیم سالها تجربه و دانش خوابیده است و در ضمن حفظ نتایج آن در بلندمدت خود کار دشواری است.
🔺واقعیت آن است که موفقیتهای چشمگیر و پایدار حاصل سخت کوشی، تلاش، تداوم، نظم و انتخابهای دردناک است.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
79محورهای اساتید ممتاز محمدرضا غفوریان.pdf
761.7K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا غفوریان
✅ عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدرس دروس معارف در گرایشهای مبانی نظری اسلام، آشنایی با منابع اسلامی و تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا غفوریان)
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با همکاری دفتر مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار میکند:
"دورههای آموزشی مدرسه مجازی تابستانه به روز باش"
💰این دورهها در بازه زمانی برگزاری مدرسه تابستانه به روز باش با ۵۰ درصد تخفیف ارائه میشوند و کلیه فراگیران میتوانند از این دورههای نوین استفاده کنند و بعد از پایان آن نیز، گواهینامه معتبر و مورد تایید دریافت کنند.
اما تخفیف ویژهای نیز برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تخصیص داده شده و این دانشجویان می توانند با ارائه کد تخفیف ۳۰ درصدی از این دورههای آموزشی استفاده کنند.
📌برای دریافت کد تخفیف، نام و نام خانوادگی خود را به آیدی @atumaharat1 در تلگرام بفرستید.
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌از صفحه اینستاگرام مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان دیدن کنید:
https://www.instagram.com/p/CTHL1_HN6v4/?utm_medium=copy_link
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔@ecnahad
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯قواعد تربیتی برای ارتباط بهینه با فرزندان
📚استاد: دکتر مهدی زاده
#مدرسه_مجازی_تابستانه
#قواعد_تربیتی
#به_روز_باش
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#فناورانه
ترجمه متن با نرم افزار پاورپوینت (کاربردی)
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯مدیریت استرس
📚استاد: دکتر میرسبحان سادات
#مدرسه_مجازی_تابستانه
#مدیریت_استرس
#به_روز_باش
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯فراخوان دعوت به همكاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
🔰از ميان دانشجویان و دانشآموختگان کلیه رشتهها
🔶مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به منظور تکمیل همکاران آموزشی خود از ميان دانشجویان و دانشآموختگان کلیه رشتهها برای موضوعات زير، دعوت به همکاری مینماید:
🔸تدوینگر تخصصی
🔸تدوینگر عمومی
🔸تصویربردار
🔸صدابردار
🔸کارگردان آموزشی
🔸طراح آموزشی
🔸ارزیاب تولیدات آموزشی
📌در صورت تمايل میتوانيد رزومه خود را به شماره واتساپ 09022657719 ارسال نمائيد.
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
🌐https://b2n.ir/Ecnahad2
📌آموزشهای متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
حمايت آمريكا از پهلوی.mp3
2.67M
🎙حمایت آمریکا از دیکتاتوری پهلوی بعد از کشتار مردم
📆به مناسبت سالروز قیام #۱۷_شهریور و کشتار مردم توسط مأموران رژیم پهلوی
🔺مقام معظم #رهبری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
55213805401-1.pdf
660.7K
✅#مقاله
💡عنوان: {چرا امام حسين (ع) به روزگار حكومت معاويه قيام نكرد؟}
📋چکیده: برخي از تاريخ نگاران، پاي بند بودن امام حسين (ع) به مفاد عهدنامه صلح امام حسن (ع) را كه از سوي معاويه يكطرفه نقض شده بود، علت عدم قيام آن حضرت در روزگار حكومت معاويه ميدانند. برخي ديگر اين موضوع را مطرح ميكنند كه علت عدم قيام امام حسين (ع) در دوران حكومت معاويه اين بود كه او بر خلاف يزيد ظواهر اسلام را رعايت ميكرد.
نگارنده در اين نوشتار ضمن رد اين دلايل، به طرح اين موضوع ميپردازد كه هدف اصلي امام حسين (ع) همانند برادرش امام حسن (ع)، حفظ و پاسداشت كيان اسلام بود و همان دلايلي كه امام حسن (ع) را به پذيرش عهدنامه صلح واداشت، امامحسين(ع) را نيز از قيام مسلحانه و علني بازداشت.
🔰میزمعارف
@muzemaaref
30.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#ببینید
✅#مکمل_دروس_معارف
✅#اندیشه_اسلامی
#براهین_آفرینش ۸ - برهان نظم
🔸سریال «دلایل آفرینش» یکی از برترین مستندهای اعتقادی است که برخی برهانهای توحیدی و شبهات کلامی در زمینه خداشناسی رااز نگاه علوم جدید، با تکنینهای بصری بسیار جذاب به تصویر کشیده است.
🔹قسمت هشتم این مستند، با استناد به نظم جهان هستی به اثبات وجود خداوند متعال می پردازد و از یک مثال علمی درباره نظم موجود در ساختار اتم بهره می گیرد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
#دشمن_شناسی
🔸دشمن از چه راهی وارد خواهد شد؟
شما، جوان این مملکت، دانشجوی این مملکت، مسئول این مملکت، #استاد این مملکت باید بداند که دشمن از چه راهی وارد خواهد شد؛ پیش بینی کند. اگر پیشبینی کردید، آن وقت پدیدههائی که در جامعه پیش میآید، اینها را میشناسید.
🔹وقتی شما میدانید که فرضاً سیلی در راه است، یا طوفانی در راه است، پدیدههای پیش از حدوث سیل یا طوفان وقتی در زندگی شما اتفاق میافتد، این لحظات پیش از سیل یا طوفان را میشناسید و عاملش را میدانید. وقتی نمیدانید، این عوامل برای شما ناشناخته است. گاهی انسان به آن عوامل نادانسته کمک میکند. این است که این بحث را برای ما جدی میکند.
🎙مقام معظم #رهبری، در دیدار با دانشجویان دانشگاههای استان یزد ۱۳۸۶/۱۰/۱۳
🔰میزمعارف
@mizemaaref