eitaa logo
کانال میز معارف
6.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
928 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
99محورهای اساتید ممتاز علی غلامی دهقی.pdf
759.6K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر علی غلامی دهقی ✅ عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، آشنایی با منابع اسلامی و دیگر دروس تخصصی در مقطع ارشد و دکتری 🔰 میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرح واقعه ▫️از زبان همسر شهید دکتر 📆 یازدهمین سالروز ترور ، شهید دکتر گرامی باد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای حل مسئله فیزیک توسط که رهبر انقلاب نقل کردند 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فرازهایی از دعای مشلول 🔸 حجت الاسلام والمسلمین 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی فیلم سینمایی منصور در خطبه‌های نمازجمعه سبزوار 🎞 فیلم تحسین‌شده درباره گوشه‌ای از زندگی جذاب را در سینماها ببینید و در مساجد، دانشگاه‌ها و ... اکران کنید. 🔺 ثبت درخواست اکران از لینک: 🌐 b2n.ir/efcm ☎️ یا تماس با شماره ۴۲۷۹۵۰۵۰-۰۲۱ 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚"مدیریت تسهیم تجارب آموزشی و کلاس داری " مولف: سرکار خانم دکتر مرضیه کهنوجی (دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت) ناشر: دانشگاه ولی عصر عج رفسنجان 🔹کتاب مشتمل بر ۳ بخش اصلی و ۱۵ فصل می‌باشد. تمام آنچه که یک مدرس از بدو ورود به کلاس، شیوه برقراری ارتباط، زمان‌بندی کلاس، استفاده از وسایل کمک آموزشی، طرح درس، آشنایی با عوامل موثر بر موفقیت استاد، عکس العمل استاد در مقابل دانشجویان بی انگیزه، آشنایی با روش‌های تدریس، آشنایی با منابع علمی، آشنایی با فرصت‌های شغلی مرتبط با رشته های تحصیلی و... باید آگاهی داشته باشد، ذکر شده‌اند. لذا مطالعه کتاب را به همکاران محترم توصیه می‌نماییم. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔸هر امر خوبی که از بیرون به ما می‎رسد، مثل رفیق خوب یا موفّقیت به اعمال خوب و... ، به خاطر رابطه‎ی خوبی است که از درون با خدا داشته‎ایم. گاهی نتیجه‎ی عمل خالص چندین ساله آن است که حق‌تعالی یک الهی نصیب می‎فرماید که بهترین وسیله‎ی نجات انسان است. 🔺مرحوم حاج اسماعیل 🔻 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 «آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» هر دو مقدس‌اند رابطه «آزادی معنوی» و «آزادی اجتماعی» چیست؟ 🔹 🔰میزمعارف @mizemaaref
4030613990204.pdf
1.44M
💡عنوان: {بررسی روش ها و فنون تدریس از منظر قرآن کریم} ✍🏻 عبدالله رحیمی، ابوالحسن بهمنی قائدی و...  چکیده: هدف از این مطالعه شناسایی و جمع بندی شیوه های تدریس در فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه کریم می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی استنتاجی بوده و با مراجعه به کتب و منابع در دسترس و معتبری که حاوی مطالب مورد نظر در ارتباط با موضوع می باشد، اطلاعات لازم استخراج گردیده است. 🔖 نتایج پژوهش حاکی از آن بود که روش های تفکر، پرسش و پاسخ، مباحثه، ایفای نقش، یادسپاری، گردش علمی و تفحص گروهی، نمایشی، آزمایشگاهی، و همچنین استفاده از مثل و تشبیه، قصه گویی، تذکر و موعظه، و تبشیر و انذار از جمله روش ها و تکنیک های به کار رفته در قرآن کریم می باشد؛ که از بین آن ها، روش های پرسش و پاسخ، مباحثه، استفاده از مثل و تشبیه، و داستان گویی بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار گرفته اند. 🔰میزمعارف @‌mizemaaref
📆 سالروز شهادت عالم مجاهد، آیت الله مدرس، به دستور رضاخان 🔰میزمعارف @mizemaaref
ایشان [میرزا کوچک خان جنگلی] یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در همان محدوده خاص خود -گیلان- ایجاد کرد. 🔹مقام معظم 📆 سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی گرامی باد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
‏با قلبت و با دلت کار کن؛ همه‌ی سرمایه و نقدینه‌ی تو همین است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
♦️سلسله نشست های پژوهشگاه‌ فرهنگ و معارف اسلامی در هفته پژوهش♦️ 《نشست سوم》 🔰 موضوع: الزامات،بایدها و نبایدها در اسلامی شدن دانشگاه ها 🔰ارائه: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد لیالی (سرپرست گروه مطالعات اقتصاد اسلامی پژوهشکده علم و دین) 🔰دبیر علمی: دکتر سید محمد موسوی 🔰 زمان: 14 آذر ماه ساعت 10 صبح 🌐لینک نشست: https://meet.nahad.ir/amozesh/290CD320 ❇️پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی❇️ https://www.instagram.com/pfme.ac.ir
🔶 استقلال فکری و استقلال اقتصادی 🔹هیچ ملتی بدون استقلال فکری به استقلال اجتماعی، سیاسی، اقتصادی نمی‌رسد. محال است که ما از نظر فکر و فلسفه زندگی واردکننده و پیرو و کُپیه باشیم و بتوانیم از نظر اجتماعی مستقل باشیم. 🔹 البته مسئله‌ نیاز علمی و صنعتی غیر از نیاز فکری است. هیچ مانعی ندارد که ملتی از نظر علمی و صنعتی نیازمند باشد ولی از نظر فلسفه زندگی و اصول زندگی مستقل و بی‌نیاز باشد. نیاز فکری است که موجب محو شخصیت می‌شود نه نیاز علمی. ✍🏻 📚یادداشتها، ج۱، ص۱۶۰ 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
✅✅✅ با عرض سلام و احترام خدمت اساتید گرامی گروه معارف 💠 با توجه به رویکرد کانال میز معارف، که به منظور توانمندسازی اساتید معارف و هم افزایی هر چه بیشتر تشکیل گردیده، از تمامی اساتید محترم دعوت به عمل می آید محتواهای تولیدی خود در موضوعات مرتبط به دروس گروه معارف را در قالب پاورپوینت، پی دی اف، کلیپ تصویری و یا فایل صوتی کوتاه به آیدی زیر فرستاده تا با ذکر نام استاد مربوطه به عنوان در کانال میز معارف بارگذاری و جهت استفاده اساتید کشور منتشر گردد. با سپاس از حسن توجه شما 🔺 آیدی جهت دریافت محتوای اساتید: @amoozesh_majazi 🔰 میزمعارف @mizemaaref
100محورهای اساتید ممتاز علی کریمیان.pdf
716.5K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر علی کریمیان صیقلانی ✅ استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی و دیگر دروس تخصصی در مقطع ارشد و دکتری 🔰 میزمعارف @mizemaaref
🔹ویژگی های تدریس 🔺جلسه درسی ایشان به نحوی بود که شاگردان شهامت اشکال کردن بر مباحث او را داشتند و اگر شاگردی به درس ایشان انتقادی داشت، با مهربانی و ملاطفت سخن او را گوش می داد و با کمال احترام او را متقاعد می کرد. 🔺علامه از این که با صراحت بگوید: «نمی دانم»، ابایی نداشت. مکرر اتفاق می افتاد که می گفت: باید این موضوع را ببینم و یا این که لازم است در خصوص آن فکر کنم، بعد جواب دهم. برای آن که ذهن شاگرد را به تحرک و پویایی وادارد، در جلسات خود می فرمود: به من استاد نگویید. ما یک عده ای هستیم که این جا جمع شده ایم و می خواهیم حقایق اسلام را بررسی کنیم و با هم کار می کنیم. من از آقایان خیلی استفاده می کنم. 🔺تحمیل عقیده و تحکم فکر در برخورد با شاگردان نداشت. در مسائل طرح شده نظر خود را می گفت و بعد خطاب به حاضرین می فرمود: این موضوعی است که به ذهن ما رسیده است، خودتان بررسی کنید، بینید تا چه اندازه صحت دارد و مورد قبول است. 📚 نشریه شمیم یاس، شماره 20 🔰 میزمعارف @mizemaaref
4016013991012.pdf
726.8K
💡عنوان: {نقدی بر کتاب روش‌ها و فنون تدریس} ✍🏻 پروین صمدی 📑 چکیده: یکی از کارکرد های اساسی نظام آموزشی توجه به اصول آموزش و پرورش است و در این راستا معلمی نوعی هنر محسوب می شود که بداند چگونه تدریس با کیفیت داشته باشد. تالیف کتاب روش ها و فنون تدریس از جمله این تلاش علمی است که هدف پژوهش حاضر نقد آن است. این مطالعه با روش کاوشگری فلسفی انتقادی به نقد کتاب مذکور، تالیف منوچهر وکیلیان که چاپ شانزدهم آن در سال 1395 است، صورت گرفته است. ابزار مطالعه مذکور، کاربرگ نقد کتب درسی دانشگاهی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی بود. 🔰میزمعارف @mizemaaref