eitaa logo
کانال میز معارف
7.1هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
3هزار ویدیو
992 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 کرامت در معنی لغوی به معنی سخاوت ، جوانمردی و بخشندگی است و در مفاهیم انسانی و به مفهوم دینی کرامت به معنی بزرگواری است. 🔸 براساس احادیث و توصیه های موجود از بزرگان دین اسلام کرامت (بزرگواری) اصل مهمی به شمار میرود 🔸 در مورد کرامت میتوان به راحتی نتیجه گرفت که کرامت در دین اسلام به معنای “کوچک شمردن دنیا” و “مهار هوای نفس” نیز هست. برخی دیگر از روایات، وفاداری را به بزرگواری تعبیر می کنند تا حدی که امیرالمومنین (ع) در باره ی کرامت فرموده اند : «وفاداری به پیمان ها از بزرگواری انسان است.» 📆 میزمعارف @mizemaaref
وبینار تعاملی راهکارهای غلبه بر اضطراب کنکور ⏱️زمان: سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۱۷ ساعت ۱۸ تا ۲۰ 📌 مدرس: آقای دکتر یداله زرگر، روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه به علاقه مندان و متقاضیان حاضر در جلسه گواهی معتبر اعطا خواهد شد. 🔹مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان 🔗 http://event.ecnahad.ir 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظات ملکوتی ارتحال ره ▪ 14 خرداد، ارتحال جانسوز بنیان گذار جمهوری اسلامی تسلیت باد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب در مراسم سی‌وسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله): قیام لله؛ زیربنای همه فعالیت‌های امام خمینی بود 📲 پخش زنده👇 Farsi.khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | ، زیربنای مکتب امام رهبر انقلاب، امروز در سی‌و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) :اگر بخواهیم زیربنای مکتب مبارزه‌ی امام را در یک جمله عرض بکنیم، باید بگوییم زیربنای همه‌ی فعالیت‌های ایشان، قیام لله بود. هدف قیام لله اقامه حق و عدل و ترویج معنویت است.۱۴۰۱/۰۳/۱۴ 💻 @Khamenei_ir
🏴 من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم بسم اللَّه الرحمن الرحیم‌ با فرا رسیدن 15 خرداد خاطره غم‌انگیز و حماسه‌آفرین این روز تاریخی تجدید می‌شود. روزی که بنا بر آنچه که مشهور است قریب به پانزده هزار نفر از ملت مظلوم و ستم کشیده ما به خاک و خون کشیده شد. روزی که طلیعه نهضت اسلامی این ملت شجاع و غیور گردیده؛ نهضت عظیمی که بیش از شانزده سال پیش به دنبال قیام روحانیت مسئول و متعهد در مقابل محمد رضا پهلوی- که مخالفتش با اسلام عزیز آشکار و آشکارتر شد- شکل گرفت. روحانیت به اعتراض برخاست و عصر عاشورا، پس از حادثه‌ای ناگوار، اعتراض با موج عظیم انسانی- اسلامی بالا گرفت و به اوج رسید. و پس از آن، دست ناپاک استعمار از آستین شاه مخلوع در آمد و غائله 15 خرداد- 12 محرّم- را هر چه دردناکتر به وجود آورد. محرّم چه ماه پر غائله‌ای، و چه ماه خونی، و چه ماه حماسه‌آفرینی! ماهی که دستگاه شاهنشاهی بنی‌امیه را در هم کوبید؛ و ماهی که رژیم شاهنشاهی 2500 ساله جنایتکاران را در هم پیچید. ملت ما نه محرّم را، که شاهد قتل عامهای وحشیانه جباران است، فراموش می‌کند و نه 15 خرداد را که سرآغاز نهضت اسلامی روحانیت است. نهضت از حوزه علمیه قم، مرکز فقاهت راستین، برخاست؛ و برق‌آسا در سایر حوزه‌های علمیه و دانشگاهها و در تهران و سایر شهرها قشرهای عظیم ملت را فرا گرفت، و همه را به میدان مبارزه کشید. و در سالهای اخیر که حوادث به دنبال حوادث‌ به وجود آمد؛ و ملت بزرگ با شعار اسلام و فریاد «اللَّه اکبر» و نور ایمان و وحدت کلمه بنیاد پهلوی را از بُن کند. و ملت ما این روز را عزیز می‌شمارد. و من روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می‌کنم. و برای بزرگداشت شهدای خویش در این روز بزرگ در مدرسه فیضیه به سوگ می‌نشینم. به امید آنکه با خواست خداوند متعال باقیمانده ریشه‌های گندیده استعمار از بیخ و بُن کنده شود؛ و جمهوری اسلامی مبنی بر احکام نورانی قرآن مجید در کشور ما مستقر گردد. و السلام علیکم و رحمه اللَّه و برکاته روح اللَّه الموسوی الخمینی‌ 📆 12 خرداد 1358 #۱۵خرداد 🔰میزمعارف @mizemaaref
بررسی مقایس هاي انقلاب اسلامی ایران و انقلاب مصر.pdf
303.8K
💡عنوان: {بررسی مقایسه ای انقلاب اسلامی ایران و انقلاب مصر} ✍🏻 فرزاد پورسعید 📑 چکیده: مقاله حاضر، به بررسي مقايسه اي انقلاب اسلامي ايران و انقلاب 25 ژانويه مصر مي پردازد و مفروضه آن اين است که بدون اين بررسي، فهم و تبيين انقلاب مصر ممکن نيست. پشتوانه نظري مقاله، نظريه فرايند انقلابي و همچنين، نظريه «فرصت سياسي» در چارچوب جامعه شناسي جنبش هاي اجتماعي است. کاربست اين نظريه ها نشان مي دهد انقلاب اسلامي ايران فرصت سياسي مناسبي براي جنبش انقلابي مصر فراهم نمود تا در زماني کوتاهتر و با صرف هزينه اي کمتر به پيروزي برسد، اما درس گيري رژيم مبارک، ارتش مصر و ايالات متحده از انقلاب ايران موجب شده است آنها در پي محدودکردن فرصت اسلام گرايان براي تسخير کامل فضاي سياسي و گذر از اسلام گرايي اجتماعي به اسلام گرايي سياسي باشند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
📆 ششم ذی القعده، روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ گرامی باد. 🔸 این روز در دهه ی کرامت واقع شده است که ابتدای این دهه با ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها(۱۷۳ ه ق) شروع، با بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی علیه السلام ادامه و با ولادت حضرت امام رضا علیه السلام (۱۴۸ ه ق) به پایان می رسد و به همین دلیل این دهه به دهه ی کرامت نامیده شده و از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انتخاب آقای خامنه ای (حفظه الله) به عنوان رهبری امّت 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
♻️ جوان را باهویّت بار بیاورید 🔻 رهبر انقلاب: جوان را باهویّت بار بیاورید. اگر جامعه‌ای احساس هویّت نکرد، صداهای بلند تحکّم‌آمیز، راحت او را مغلوب خواهد کرد. آن که ایستادگی میکند، آن کسی است که احساس هویّت میکند؛ حالا این هویّت، گاهی هویّت ملّی است، گاهی هویّت دینی است، گاهی هویّت انسانی است، شرف است؛ هرچه؛ با هویّت باید بار بیایند. خوشبختانه امروز جامعه‌ی اسلامی ـ ایرانی ما یک هویّت ریشه‌دار و تاریخی و قوی و قابل استقامتی دارد که این را نشان هم داده؛ این را به جوانمان بایستی منتقل بکنیم. ۱۳۹۷/۳/۲۰ 🌷 بازخوانی روزانه‌ی توصیه‌ها و تدابیر رهبر انقلاب در موضوعات مختلف | 💻 @Khamenei_ir
17.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹معرفی و آموزش مختصر نرم افزار Snagit، ضبط صفحه نمایش، برای معلمان و اساتید 🔸نرم افزار Snagit نرم افزاری برای ضبط صفحه نمایش در ویندوز می باشد که معلمان و اساتید می توانند از آن برای ضبط تدریس های خود و ارسال آن به دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
4016513920304.pdf
870.5K
💡عنوان: {تدريس دانشگاهي: کدام روش؟ کدام الگو؟} ✍🏻 نعمت الله موسی پور 📑 چکیده: 🔹 تدريس ازجمله فعاليت هايي است که تعريف آن با همه سهولت ظاهري، از صعوبت زيادي برخوردار است. نقش انکارناپذير اين فعاليت د‌ر فرايندهاي آموزشي و پرورشي، موجب شده است که براي وضع مطلوب آن انديشه ورزي شود و الگوهايي ارائه شوند. 🔹طرح اساسي در اين مقاله (که مخاطب خاص خود را مدرسان دانشگاهي ميداند)، آن است که در اصل «معلمي کردن» با عمل در موقعيت هاي منحصر به فرد همراه است و براي چنين عملي «قابليت توليد روش بر اساس دانش»، نقشي محوري بازي ميکند. 🔹 هرگاه به بازشناسي عمل «معلمي کردن» اقدام شود، ميتوان با تسامح به گونه هايي از عمل دست يافت که براي باخبر کردن ديگران، مفيد خواهند بود. 🔰میزمعارف @mizemaaref