eitaa logo
کانال میز معارف
7.4هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
1هزار فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
17.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📆۵آذر روز بسیج مستضعفین 🖇سازمان بسیج مستضعفین به دستور رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در روز پنجم آذر ماه سال ۱۳۵۸ تاسیس گردیده و بعد از به تصویب رسیدن آن در مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال ۱۳۵۹ رسماً آغاز به کار کرد🌹 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
84.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فیلم کارگاه تخصصی مجازی 🍃آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش🍃 ⏪ با ارائه «جناب آقای دکتر محمد همّت»، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) دوره آموزشی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «نقشه مفهومی» (Concept Mapping) ▫️ موضوع: استفاده از نقشه‌های بصری برای درک بهتر ارتباطات بین مفاهیم. ✍ توضیح: این روش به دانشجویان کمک می‌کند تا مفاهیم پیچیده را به اجزای کوچک‌تر تقسیم کرده و ارتباطات آن‌ها را به‌صورت بصری رسم کنند. این نقشه‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهند تا ساختار کلی یک موضوع را درک کرده و ارتباطات بین اجزای آن را بهتر ببینند. 👈 این تکنیک در دروس تحلیلی، علوم انسانی، علوم تجربی و حتی پروژه‌های گروهی بسیار مفید است. ▫️ مزایا: 1. یادگیری بصری: مفاهیم به شکلی واضح و ساده ارائه می‌شوند که درک را تسهیل می‌کند. 2. شفاف‌سازی مفاهیم پیچیده: مسائل پیچیده به اجزای ساده‌تر تقسیم می‌شوند و درک آن‌ها آسان‌تر می‌شود. 3. تقویت تفکر ساختاری: دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار کنند. 4. افزایش خلاقیت و تحلیل: این روش به دانشجویان کمک می‌کند تا دیدگاه‌های جدیدی درباره موضوعات پیدا کنند. 🔹 پیشنهاد عملی: - آماده‌سازی: موضوعی را انتخاب کنید (مانند "تأثیر دین در زندگی اجتماعی") و از دانشجویان بخواهید مفاهیم کلیدی مرتبط با آن را شناسایی کنند. - ساخت نقشه مفهومی: از دانشجویان بخواهید این مفاهیم را روی کاغذ یا نرم‌افزارهای طراحی نقشه مفهومی رسم کنند و ارتباطات بین آن‌ها را مشخص کنند. - تحلیل نقشه: در پایان، نقشه‌های دانشجویان را بررسی و تحلیل کنید و نکات مشترک و تفاوت‌ها را بیان کنید. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی برای تحریک ایده‌ها: 1. چه ارتباطی بین مفاهیم "اخلاق" و "رفتار اجتماعی" در اسلام وجود دارد؟ 2. چگونه می‌توان تأثیر باورهای دینی بر تصمیم‌گیری‌های فردی را به‌صورت بصری نمایش داد؟ 3. چه عواملی در ترویج سبک زندگی اسلامی تأثیرگذارند و چگونه به هم متصل هستند؟ "نقشه‌های مفهومی، راهی برای دیدن الگوهای بزرگ در دل جزئیات کوچک هستند." 😊 ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر این کارو صداوسیما کرده بود، کلی جوک درست می‌شد. ولی چون اروپاست میشه فرهنگ‌سازی! ✍ رضا یزدانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔰برگزاری «جلسه دوم» کارگاه تخصصی «آشنایی با هوش مصنوعی و کاربرد آن در پژوهش» 💯 ویژه اساتید ⏪ با ارائه «جناب آقای دکتر محمد همّت»، عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) و در زمره یک درصد دانشمندان برتر جهان (ESI-ISI) ⏰زمان: سه شنبه ۱۴۰۳/۰۹/۰۶ ⌚️ساعت ۱۹ الی ۲۱ 🌐لینک شرکت در کارگاه https://room.nahad.ir/ch/amozesh room.nahad.ir/ch/amozesh ✅جهت امکان ارائه گواهی، لطفا با گزینه مهمان وارد شده و مشخصات کامل خود را به فارسی درج نمایید. جهت دریافت فایل ویدئویی جلسه اول به آدرس ذیل در کانال اساتید پیشرو مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/pishrovan_amozesh_va_danesh/663 ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شنیدنی در رابطه با فقر ❗️خداوند تبارک و تعالی: من در آسمان و زمین چیزی سخت‌تر از فقر خلق نکردم! 🎙درس اخلاق آیت‌الله مجتهدی تهرانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
13.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺مسئله بیت المقدس 🎙مرحوم آیت‌ُالله طالقانی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸 روش «تدریس دوطرفه» (Peer Teaching) ▫️ موضوع: مشارکت دانشجویان در تدریس مفاهیم به یکدیگر. ✍ توضیح: در این روش، دانشجویان در گروه‌های کوچک سازمان‌دهی می‌شوند و هر گروه بخشی از مفاهیم درس را مطالعه کرده و سپس به سایر گروه‌ها آموزش می‌دهند. این فرآیند باعث تقویت یادگیری و ارتقای مهارت‌های ارائه دانشجویان می‌شود. 👈 این تکنیک در دروس نظری، عملی و حتی پروژه‌های گروهی کاربرد دارد و به دانشجویان کمک می‌کند تا یادگیری فعال و تعاملی را تجربه کنند. ▫️ مزایا: یادگیری عمیق‌تر: تدریس مفاهیم به دیگران باعث تثبیت و درک بهتر مطالب می‌شود. تقویت مهارت‌های ارائه: اعتماد به نفس در بیان مطالب و توانایی ارائه دانش افزایش می‌یابد. تقویت تعامل گروهی: همکاری و مسئولیت‌پذیری دانشجویان در گروه‌ها بهبود می‌یابد. افزایش انگیزه یادگیری: دانشجویان احساس مشارکت بیشتری در فرآیند یادگیری دارند. 🔹 پیشنهاد عملی: ۱.تقسیم گروه‌ها: کلاس را به گروه‌های کوچک 3 تا 5 نفره تقسیم کنید. ۲.تعیین وظایف: هر گروه بخشی از درس را مطالعه و آماده‌سازی کند. ۳.ارائه به دیگران: هر گروه مطالب خود را در 10-15 دقیقه ارائه دهد. ۴.ارزیابی و بازخورد: استاد و دانشجویان دیگر بازخورد سازنده به گروه‌ها ارائه دهند. 👨‍🏫 نمونه سوالات پیشنهادی: ▫️چگونه مفهوم "توحید" می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های روزمره ما تأثیرگذار باشد؟ ▫️رابطه بین "تقوا" و "اخلاق اجتماعی" را چگونه می‌توان توضیح داد؟ ▫️چگونه مفهوم "شکرگزاری" را می‌توان در قالب مثال‌های ملموس به دیگران آموزش داد؟ ✅ "تدریس دوطرفه، راهی برای یادگیری و تقویت توانایی‌های ارائه و تعامل در میان دانشجویان است." ▫️تکنیک های تدریس سلسله پست‌های کوتاه، جذاب و کاربردی است که قرار است راهکارهای روش تدریس را به صورت عملی معرفی کند. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
کانال میز معارف
🔸 روش «تدریس دوطرفه» (Peer Teaching) ▫️ موضوع: مشارکت دانشجویان در تدریس مفاهیم به یکدیگر. ✍ توضیح
📨 استاد عزیز سلام و صبح بخیر 📩 آیا سلسله پست های تکنیک های تدریس مفید هستند ؟ ✅لطفا نظر خود را به @amoozesh_majazi ارسال کنید. برای دیدن پست ها هشتگ را لمس کنید.