✅فرهنگ بیدینی و بیبندوباری بر دانشمندان دوره شکوفایی اسلامی حاکم نبود
🔺پیشرفت علمی و اقتباس علمی - كه من به اقتباس معتقدم؛ اما به ترجمهی محض و اكتفای به ترجمه، معتقد نیستم - كاری لازم است و اسلام هم ما را به این، امر میكند. بههرحال گرفتن علم از دیگران، با گرفتن فرهنگِ دیگران اشتباه نشود. این مغالطهی بزرگی است كه كسی بگوید علم غربیها خوب است، پس فرهنگ و سیستم زندگی و اخلاقشان هم خوب است؛ نه، اینها با هم ملازمهای ندارد. علمشان خوب است؛ اما این علم، پروریده و ساختهی این فرهنگ نیست؛ حتّی این فرهنگ به این علم ضرر هم میزند. علم، موّلدها و عناصر به وجودآورندهی خاص خود را دارد؛ باید آنها را پیدا كرد. فرهنگ بیبندوباری، بیدینی، خودپرستی، گرایش به پول و مادّه و اصیل دانستن مادّیگری و ارزشهای مادّی، فرهنگهای غلطی است كه امروز غرب دچار اینهاست. اگر آن مردم، پارسا و صالح و نیكوكار و كماعتنا به زخارف دنیا بودند، این دانش برای دنیا مفید میشد؛ همچنان كه در دورهی شكوفایی اسلامی در قرن چهارم و پنجم و ششم هجری، برجستگان علمیای به وجود آمدند و دانش را به اوج قلّهی آن روز رساندند و بههیچوجه فرهنگی كه امروز در غرب رایج است - فرهنگ بیبندوباری و بیدینی و امثال اینها - بر آنها حاكم نبود؛ مثل ابنسیناها، محمدبنزکریای رازیها، خوارزمیها و دیگران. اینها در فرهنگی مثل فرهنگ غرب رشد نكردند؛ همچنان كه دانشمندان بزرگ غرب و كسانی كه دانش غرب را پایهگذاری كردند، هرگز در چنین فرهنگی رشد نكردند. بنابراین پیشروی و برتری علمی غرب را بههیچوجه به معنای برتری فرهنگ غرب ندانید.
🎙مقام معظم #رهبری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅#معرفی_کتاب
🔶اثر بیحرمتی به علمای دین
🔸ائمهی ما علیهمالسلام به علما و فقها و راویان احادیث احترام میگذاشتند؛ ولی ما بیحرمتی میکنیم، بدگویی میکنیم و…؛ غافل از اینکه کمترین سزای بیاحترامی به آنها، بلاهایی است که در این دنیا بر انسان وارد میشود؛ از قبیل کوتاهی عمر، سوء عاقبت و …
🔹زمانی، شخصی با صاحبجواهر به مجادله پرداخت؛ صاحبجواهر به او نفرین کرد و خطاب به امیرالمؤمنین علیهالسلام عرض کرد و فرمود: اگر غَرَض این شخص از این مجادله، مطلب دیگری است، از نجف بیرونش کن! و آن آقا مجبور شد پانزده سال در جای دیگر با دربهدری اقامت کند. شاید بعضی از اهل علم گمان کنند که اگر علما و اهل علم همدیگر را تنقیص کنند، اشکال ندارد، ولی چنین نیست؛ بلکه خطر خردهگرفتن بر اهل علم، بیشتر از ایراد و اعتراض به دیگران است؛ لذا انسان حتی در موارد تشخیص عدم اهلیت علما باید احتیاط کند؛ زیرا تنقیص علما خیلی مشکل است.
📚در محضر بهجت، ج ۳، ص ۲۶۳
🔰میزمعارف
@mizemaaref
✅#سواد_رسانه
🔶سندروم « #نتیجه_فوری »
🔺موفقیت نامحدود در ۲۰ روز!
چاقی و لاغری در سه روز!
بدون زحمت پولدار شوید!
یادگیری ۳۵ زبان دنیا در ۱۰ روز!
ترک اعتیاد فوری بدون درد در ۴۵ روز!
و...
🔻سندروم «نتیجه فوری» گریبان جامعه ما را گرفته است.
آنقدر درگیر «جنون سرعت» برای رسیدن به خواستههایمان هستیم که دوست داریم همه این تبلیغات عجیب را یکجا باور کنیم!
این پیامهای تبلیغاتی همگان را دچار نوعی بیماری به نام «سندرم نتیجه فوری» کرده است.
جدای از تاثیرات آن در تمام حوزههای زندگی، این نوع نگرش تاثیر بسیار بدی بر روی تمرکز و نحوه مدیریت ما بر زندگی میگذارد.
🔺هیچ کدام از اینها واقعیت ندارد.
موفقیت آسان، ساده و سریع! فقط در کتابهای علمی تخیلی یافت میشود.
🔻حتی گاهی میبینیم که در کتابهای موفقیت یا مدیریت، بیان میکنند که موفقیت یک سازمان حاصل یک ایده خلاقانه سریع بوده و سازمان یک شبه ره صد ساله را طی کرده است. حتی اگر سازمان در کوتاه مدت به منفعتهای اساسی برسد، پشت آن تصمیم سالها تجربه و دانش خوابیده است و در ضمن حفظ نتایج آن در بلندمدت خود کار دشواری است.
🔺واقعیت آن است که موفقیتهای چشمگیر و پایدار حاصل سخت کوشی، تلاش، تداوم، نظم و انتخابهای دردناک است.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
79محورهای اساتید ممتاز محمدرضا غفوریان.pdf
761.7K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا غفوریان
✅ عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدرس دروس معارف در گرایشهای مبانی نظری اسلام، آشنایی با منابع اسلامی و تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمدرضا غفوریان)
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با همکاری دفتر مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار میکند:
"دورههای آموزشی مدرسه مجازی تابستانه به روز باش"
💰این دورهها در بازه زمانی برگزاری مدرسه تابستانه به روز باش با ۵۰ درصد تخفیف ارائه میشوند و کلیه فراگیران میتوانند از این دورههای نوین استفاده کنند و بعد از پایان آن نیز، گواهینامه معتبر و مورد تایید دریافت کنند.
اما تخفیف ویژهای نیز برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تخصیص داده شده و این دانشجویان می توانند با ارائه کد تخفیف ۳۰ درصدی از این دورههای آموزشی استفاده کنند.
📌برای دریافت کد تخفیف، نام و نام خانوادگی خود را به آیدی @atumaharat1 در تلگرام بفرستید.
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌از صفحه اینستاگرام مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان دیدن کنید:
https://www.instagram.com/p/CTHL1_HN6v4/?utm_medium=copy_link
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔@ecnahad
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯قواعد تربیتی برای ارتباط بهینه با فرزندان
📚استاد: دکتر مهدی زاده
#مدرسه_مجازی_تابستانه
#قواعد_تربیتی
#به_روز_باش
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#فناورانه
ترجمه متن با نرم افزار پاورپوینت (کاربردی)
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯مدیریت استرس
📚استاد: دکتر میرسبحان سادات
#مدرسه_مجازی_تابستانه
#مدیریت_استرس
#به_روز_باش
💢جهت كسب اطلاعات بيشتر و شركت در دورههای آموزشی مدرسه "به روز باش" به سايت ecnahad.ir/beroozbash مراجعه نمایید.
📌آموزش های متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
هدایت شده از مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
💯فراخوان دعوت به همكاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان
🔰از ميان دانشجویان و دانشآموختگان کلیه رشتهها
🔶مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان به منظور تکمیل همکاران آموزشی خود از ميان دانشجویان و دانشآموختگان کلیه رشتهها برای موضوعات زير، دعوت به همکاری مینماید:
🔸تدوینگر تخصصی
🔸تدوینگر عمومی
🔸تصویربردار
🔸صدابردار
🔸کارگردان آموزشی
🔸طراح آموزشی
🔸ارزیاب تولیدات آموزشی
📌در صورت تمايل میتوانيد رزومه خود را به شماره واتساپ 09022657719 ارسال نمائيد.
💢جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
🌐https://b2n.ir/Ecnahad2
📌آموزشهای متنوع| کاربردی| نوین
🆔 @ecnahad
حمايت آمريكا از پهلوی.mp3
2.67M
🎙حمایت آمریکا از دیکتاتوری پهلوی بعد از کشتار مردم
📆به مناسبت سالروز قیام #۱۷_شهریور و کشتار مردم توسط مأموران رژیم پهلوی
🔺مقام معظم #رهبری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
55213805401-1.pdf
660.7K
✅#مقاله
💡عنوان: {چرا امام حسين (ع) به روزگار حكومت معاويه قيام نكرد؟}
📋چکیده: برخي از تاريخ نگاران، پاي بند بودن امام حسين (ع) به مفاد عهدنامه صلح امام حسن (ع) را كه از سوي معاويه يكطرفه نقض شده بود، علت عدم قيام آن حضرت در روزگار حكومت معاويه ميدانند. برخي ديگر اين موضوع را مطرح ميكنند كه علت عدم قيام امام حسين (ع) در دوران حكومت معاويه اين بود كه او بر خلاف يزيد ظواهر اسلام را رعايت ميكرد.
نگارنده در اين نوشتار ضمن رد اين دلايل، به طرح اين موضوع ميپردازد كه هدف اصلي امام حسين (ع) همانند برادرش امام حسن (ع)، حفظ و پاسداشت كيان اسلام بود و همان دلايلي كه امام حسن (ع) را به پذيرش عهدنامه صلح واداشت، امامحسين(ع) را نيز از قيام مسلحانه و علني بازداشت.
🔰میزمعارف
@muzemaaref