eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
909 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کانال میز معارف
راهنمای ورود دانشجویان به سامانه معارف-14000720 (1).pdf
3M
راهنمای ورود دانشجویان سامانه جدید 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
تعریف دوره فعالیت کلاسی14000718.pdf
5.22M
راهنمای تعریف دوره فعالیت کلاسی اساتید معارف سامانه جدید 🔰میزمعارف @mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
ورود اساتید معارف1 14000718.pdf
2.61M
راهنمای ورود اساتید معارف سامانه جدید 🔰میزمعارف @mizemaaref
با عرض سلام و احترام خدمت اساتید گرامی و تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)🌷 لطفا فایل های راهنمای مخصوص به اساتید را مطالعه کرده و همچنین فایل های راهنمای مربوط به ورود و شروع فعالیت کلاسی دانشجویان را برای دانشجویان خود ارسال بفرمایید. درصورت نیاز با شماره های پشتیبانی که در صفحه آخر فایل راهنما وجود دارد تماس حاصل نمایید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
♨️بازسازی انقلابی صدا و سیما آوردگاه و در جامعه دو واژهٔ کلیدی بودند که رهبر انقلاب در حکم انتصاب رئیس جدید صداوسیما به کار بردند. حضرت آقا در این حکم بیان داشتند: «رسانهٔ ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانهٔ تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.» به‌عنوان توصیه‌ای به رئیس جدید صداوسیما باید گفت: برای عملی شدن کامل این دو خواست رهبری، رویکرد صداوسیما باید از حالت به برنامه‌های تغییر پیدا کند. متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که اغلب برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون ملی، برنامه‌های سلبریتی محور بودند. همان سلبریتی هایی که افکار عمومی جامعه را به‌وسیله همین دیده شدن در فضای رسانه ملی و به‌تبع آن در فضای مجازی به دست می‌گرفتند. و به‌جای اینکه با جریان تحریف مبارزه کرده و موجب رشد امید در جامعه شوند و باری از دوش نظام بردارند، خودشان بیشتر از سایرین، فضای کشور را سیاه نشان می‌دادند و بعضاً به پیاده‌نظام دشمن در زمینه تحریف واقعیت ها تبدیل می‌شدند. اگر رئیس جدید رسانه ملی قصد تحول در صدا و سیما را دارد، به‌طور جد، چنین رویکرد غلط و آسیب‌زننده‌ای باید تغییر پیدا کند و حضور افراد نخبه و باسواد جای آن را در رسانه ملی پر کند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
88محورهای اساتید ممتاز حسین زاده.pdf
765.3K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر علی حسین‌زاده ✅ عضو هیئت علمی و استادیار دانشگاه کاشان و مدرس دروس معارف در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی و آشنایی با منابع اسلامی 🔰 میزمعارف @mizemaaref
4020113950704 (1).pdf
1.12M
🔻 💡 عنوان: {تدريس به روش معکوس در آموزش عالی: روايت های يک مدرس دانشگاه} ✍🏻 زینب گلزاری، محمد عطاران 📑 چکیده: اين پژوهش به بررسي روايت هاي يک مدرس دانشگاه و اجراي آموزش به شيوه معکوس پرداخته است. پژوهش موردنظر روايي است و به انگاره تحقيقات کيفي و تفسير گرايانه تعلق دارد. منبع داده هاي اين پژوهش روايت چهار ترم آموزشي در آموزش عالي است. 🔖 تحليل داده ها نشان مي دهد در اين شيوه آموزشي با همان اجزاي کلاس سنتي، سر و کار داريم، اما چيدمان و نتيجه اي که از آن حاصل مي شود، مي تواند متفاوت باشد. آموزش محتواي درس در فضايي خارج از کلاس اتفاق مي افتد. انجام تکاليف، تکرار و تمرين، پرسش و پاسخ و بحث بر روي مباحث آموزشي، بخشي از فعاليت کلاسي است که جايگزين تدريس در کلاس درس مي شود. تغيير چيدماني که منجر به پويايي کلاس، افزايش انگيزه و يادگيري عميق تر مي شود. در تفسير اين روايت، برخي چالش هايي که در مسير اجراي اين شيوه آموزشي وجود داشته اند موردبحث و بررسي قرارگرفته است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🚦 ده نکته کوتاه برای آغاز کتاب خواندن 📍 آن‌چه در زیر می‌آید بخشی از تجربه‌های شخصی بعد از سال‌ها کتاب خواندن است که به نوشتن چند جلد کتاب انجامید و هنوز هم ادامه دارد. 1️⃣ هیچ‌وقت برای شروع کتاب‌خوانی دیر نیست. احساس جا ماندن و وحشت نکنید. اگر دیگران در رسانه‌ها مدام از بولگاکف و تولستوی، گابریل گارسیا مارکز و نیکوس کازانتزاکیس می‌گویند. به تجربه می‌گویم بعضی از این عزیزان خودشان هم کتاب‌های این نویسندگان را نخوانده‌اند! شروع کنید. فتح اورست هم با اولین قدم شروع می‌شود. شما هم با اولین کتاب شروع کنید. با یک زندگی‌نامه یا داستان‌های کوتاه. خیلی زود گره می‌خورید به کتاب. 2️⃣ لازم نیست هر چه دیگران می‌خوانند شما هم بخوانید. این یک مسابقه برای فخرفروشی نیست. هر کتابی که دوست دارید و با ذائقه و سلیقه‌تان جور در می‌آید را بخوانید. مطمئن باشید کم‌کم مطالعه‌تان عمیق‌تر و حرفه‌ای‌تر می‌شود. 3️⃣ از پول دادن برای خرید کتاب احساس خسارت نکنید. یک کتاب ممکن است 20 سال در کتابخانه شما بماند یا بعد از خواندن به دیگری هدیه بدهید. کتاب، هزینه نیست، سرمایه است. یک سرمایه فکری. اگر وقت خرید رفتن ندارید الان هزاران کتاب‌فروشی توی گوشی همراه شماست. با حوصله در اینترنت بچرخید، در مورد کتاب اطلاعات گیر بیاورید و بخرید. تمیز و دقیق می‌آورند در خانه. 4️⃣ اگر شروع به خواندن کتابی کردید و لذت نبرید، آن را کنار بگذارید. عمر، کوتاه‌تر از این حرف‌هاست که خودتان را آزار بدهید و البته دنیای کتاب بی‌اندازه وسیع. یک کتاب دیگر بردارید و بخوانید. هر کتابی که موج‌اش همه را می‌گیرد لزوماً شاهکار نیست. به ویژه در اینستاگرام. نیازی به خجالت نیست چون کتابی که برای دیگران شاهکار است ممکن است به کام شما خوش نیاید. اصولاً با احتیاط به مُد نزدیک شوید. از لباس تا کتاب! 5️⃣ هم‌زمان خواندن دو یا چند کتاب عیبی ندارد. خود مغز بلد است چطور فایل‌هایش را دسته‌بندی کند. تداخل ایجاد نمی‌شود و هر بار بعد از خواندن یک صفحه همه شخصیت‌ها سر جایشان قرار می‌گیرند. 6️⃣ اگر کتابی در کتابخانه دارید که خوانده‌اید یا تمایلی به خواندنش ندارید به مراکز تبادل کتاب یا جاهایی که کتاب دست دوم می‌خرند ببرید. اگر به دیگری ببخشید که بسی نکوتر. 7️⃣ دوست دارید بچه‌هایتان کتاب بخوانند؟ بعید است یک کودک با دستور والدین کتاب‌خوان شود. آن‌ها به ما نگاه می‌کنند، وقتی خودمان کتاب نمی‌خوانیم و تمام مدت سرمان توی گوشی است، انتظار داریم آن‌ها با کتاب سرگرم شوند؟ بچه‌ها رفتار ما را بیشتر باور می‌کنند تا گفتارمان را. 8️⃣ اگر هزینه خرید کتاب نو ندارید، کتاب دست دوم بخرید. این روزها حتی در اینترنت هم می‌شود کتاب‌ دست دوم خرید. حتی می‌توانید با دوستان کتاب‌خوان دورهمی کتاب بخوانید یا به هم کتاب قرض بدهید. 9️⃣ موقع خرید کتاب، با کتابفروش‌ها حرف بزنید. بسیاری از آن‌ها خوش‌فکر هستند و اشراف کامل به بازار کتاب دارند، پیشنهادهای خوبی می‌دهند به ویژه در مورد آثار ترجمه شده. چون بعضی از ترجمه‌ها ممکن است یک کتاب خوب را غیرقابل تحمل کنند. 🔟به جای تکرار مکررات دیگران کتاب بخوانیم، به جای خواندن اخباری که جز حال بد هیچ حسی منتقل نمی‌کنند، به جای باور هر آنچه صاحبان قدرت می‌گویند کتاب بخوانیم، اما فقط یک کتاب نخوانیم. 🔺"طلبه باید دستش از کتاب رها نشود."🔺 🔰میزمعارف @mizemaaref
كسی است كه وقتی ديگران را امر به معروف و نهی از منكر می‌كند، خودش هم عمل می‌كند، اما اين شرط كمال است اين‌طور نيست كه حالا اگر كسی خودش عادل نبود ديگری كه دارد گناه می‌كند بر او امر به معروف و نهی از منكر واجب نباشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مرکز ملّی فضای مجازی کشور را ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. 🎙مقام معظم ، ۱۳۹۰/۱۲/۱۷ 🔰میزمعارف @mizemaared
نرم‌افزار "ویراستیار" افزونه‌ای برای مایکروسافت وُرد است که برای استفادهٔ کاربران فارسی‌زبان طراحی شده است. از قابلیت‌های ویراستیار می‌توان به اصلاح خطاهای املایی، اشتباهات ویرایشی و نشانه‌گذاری، و نیز استانداردسازی متون فارسی اشاره کرد. ویراستیار به سفارش دبیرخانهٔ شورای عالی اطلاع‌رسانی تولید شده است و به‌صورت رایگان و متن‌باز عرضه می‌شود. غلط‌یاب املایی ویراستیار از کارایی بالا و سرعت مناسبی برخوردار است. از موارد کارکرد غلطیاب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اصلاح املای واژه‌ها ارائه‌ی لیستی از واژه‌های صحیح پیشنهادی اصلاح انواع غلط‌های فاصله‌گذاری چسبیدن واژه‌های متوالی به هم درج فاصله‌ی اشتباه میان کلمه اصلاح کاربرد نابجای فاصله به جای شبه‌فاصله این افزونه همچنین شامل امکانات دیگری از جمله اصلاح نویسه‌های متن، تبدیل پینگلیش، اصلاح نشانه‌گذاری، پیش پردازش املایی متن، تبدیل تقویم و تاریخ، تبدیل اعداد و... می‌باشد. 📲جهت توضیحات بیشتر و دریافت کلیک کنید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹مداومت بر زیارت عاشورا آثار شگرفی دارد و آدمی را در حصن حصین خود از خطرات احتمالی در امان نگاه می دارد. 🔸شیخ جعفر آقا مجتهدی(قدس سره) 🔰میزمعارف @mizemaaref
سخنان آقا در خصوص هفته وحدت.mp3
1.83M
🎙 🔺 فقط یک حرکت سیاسی است یا یک ایمان قلبی‌ است؟ 🔺اگر کشورهای اسلامی [حتی] پایین‌ترین مراتب وحدت را هم رعایت می‌کردند، این‌همه مصیبت در دنیای اسلام وجود نداشت. 🔰میزمعارف @mizemaaref
میز گردی پیرامون مرگ اسرار آمیز آقا مصطفی.pdf
964.8K
💡عنوان: {میزگردی پیرامن مرگ اسرار آمیز آیت الله حاج سید مصطفی خمینی} 📑چکیده: با تلاش کنگره بزرگداشت بیستمین سالرد آیت الله حاج سید مصطفی خمینی، میزگردی با حضور حجج اسلام آقایان: علی اصغر مروارید، محمدجواد حجتی کرمانی، سید محمود دعایی، سید علی اکبر محتشمی و عبدالمجید معادیخواه در پژوهشکده امام خمینی برگزار گردید. 🔖در این میزگرد، هر یک از حاضران خاطراتی در این زمینه بیان کردند. مدیریت جلسه را حضرت حجت ااسلام والمسلمین سید علی اکبر محتشمی بر عهده داشت که دبیری هیئت علمی کنگره را نیز بر عهده دارد. آنچه در این مقاله می خوانید خاطراتی است که در آن جلسه بیان شده است. 📆اول آبان، سالروز شهادت آیت الله حاج آقا مصطفی خمینی (ره) گرامی باد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹 امت اسلامی 👈🏻 تاریخ اسلام در همۀ مسائل نظری خود، شاهد اختلاف آراء و عقاید بوده است. این اختلاف تا آنجا به اصولِ کلیِ مشترک اخلالی وارد نیاورده است، رایج و مورد استقبال بوده و بلکه به عنوان یک امر ضروری تلقی شده است. حتی در اصول کلی مشترک، مثل: توحید، نبوت، رهبری بعد از پیامبر (امامت)، معاد، صفات خداوندی و قرآن نیز مباحث نظری فراوانی مطرح شده و نه تنها اغلب موجب آن نشده است که متفکران اسلامی یکدیگر را تکفیر کنند، بلکه عامل گسترش و عمق معارف حِکمی و کلامی نیز شده است ... 🔹 اختلاف در امت اسلامی به دو نوع تقسیم می شود: الف) اختلاف معقول ب) اختلاف نامعقول 🔰 الف) اختلاف معقول، عبارت است از: اختلافی که ناشی از چگونگی اطلاعات مربوط به مسئله و استعدادها، خصوصاً نبوغ و عموم موضع گیری های طبیعی و قانونی است که اشخاص در ارتباط با حقایق دارند، مانند اختلاف نظر دربارۀ دریافت واقعیات عالم هستی از دیدگاه علوم نظری و فلسفه ها. این، همان «اختلاف معقول» است که نه تنها نباید مورد تردید و انکار قرار گیرد، بلکه موجب گسترش و عمق بیشتر در معارف نیز می شود ... اگر به تاریخ اسلام بنگریم، خواهیم دید بسیاری از دانشمندان اسلامی در حضور دانشمندانی دیگر که در مسائل نظری همرأی نبوده اند، شاگردی کرده و کتاب های یکدیگر را مورد شرح و تحقیق قرار داده اند. به عنوان نمونه: کتاب تجرید الاعتقاد خواجه نصیرالدین طوسی که یکی از علمای شیعه است، مورد شرح ملا علی قوشچی از علمای اهل سنت قرار گرفته است، و کتاب المحجة البیضاء ملا محسن فیض از علمای شیعه، در شرح و تحقیق احیاءالعلوم تألیف غزالی از معروف ترین علمای اهل سنت، تألیف شده است. 🔰 ب) اختلاف نامعقول، عبارت است از: اختلافی که از عوامل غیر قانونی و انحرافی ناشی می شود، مانند پیروی از هوا و هوس که از مهمترین نمودهای آن، «خودنمایی» و «شهرت پرستی» است. در طول تاریخ، همواره کسانی بوده اند که خواسته اند خود را مطرح کنند و با تظاهرهایی مثل آزادی فکری، آزادی اراده و آزادی بیان، اما در حقیقت، با عشق به قدرت مشهور شوند! عشقی که نهایتِ ناتوانیِ انسانها را اثبات می کند. همانگونه که در سازندگان و ترویج کنندگان مذاهب دروغین می بینیم، یکی از اساسی ترین عواملِ به دست آوردن قدرت در طول تاریخ، ایجاد اختلاف در عقیده یا عقاید مردم یک جامعه بوده است. این جریان، نه تنها موجب پراکندگی افکار و عقاید و ایده آل های متحدکنندۀ یک جامعه می گردد، بلکه گاه عامل شدیدترین خصومت ها و تضادها در میان مردمِ یک یا چند جامعه می شود که در اصل، افکار و عقایدِ مشترکِ بسیاری با یکدیگر داشته اند. از آن رو که عقاید و آرمانها، تفسیرکنندۀ هدف و فلسفۀ حیاتِ انسانهاست، بازی با آنها یا به وجود آوردن اختلاف های نامعقول میان انسانها برای نیل به قدرت، یکی از ضد انسانی ترین روش های قدرت طلبان محسوب می شود ... اختلاف های نامعقول که برای به دست آوردن سلطه و قدرت به وجود می آیند، سطحی و زودگذر و اغلب تکراری هستند، مانند کتابهایی که برای اختلاف افکندن میان شیعه و سنی در دوران ما نوشته می شوند. اینگونه آثار معمولاً برای صاحب نظران و متفکران، تنها اسباب تمسخر و تأسف خواهند بود، و در افکار ساده و بی اطلاع نیز اثری زودگذر و فراموش شدنی بجای خواهد گذاشت. از طرف دیگر، هر کجا آتشی از اختلاف برافروخته شده، اگرچه نهال هایی چند از باغ خداوندی را سوزانده است، اما برای متفکران نیز روشنایی هایی به وجود آورده است که در نور آن، هم ابعاد مخفی و مزایای مکتب روشن شده و هم نیّات تفرقه افکن را واضح تر ساخته است. چه، اگر قضیه ای از واقعیت صحیح برخوردار باشد، هر حمله ای که از طرف غرض ورزان صورت گیرد، سطوح و ابعاد و توانایی مقابلۀ آن واقعیت را بالاتر برده، روشن تر می سازد، و این عکسِ هدفی است که غرض ورزان تصور کرده اند. 📚 ر.ک: جعفری، محمدتقی، مجموعه آثار ۲ ـ تکاپوی اندیشه ها (مجموعه ای از مصاحبه ها و گفتگوهای شخصیت های خارجی با علامه جعفری)، صص ۱۹۹-۲۲۵، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ اول، مصاحبۀ پروفسور کورودا. 🔹 🔺 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | دوران کودکی پیامبر(ص) به روایت رهبر انقلاب 🎊فرا رسیدن سالروز ولادت پیامبر مکرم اسلام، رحمةللعالمین، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و بنیان‌گذار مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) مبارک باد. 🎊 🔰میزمعارف @mizemaaref
هر کس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده گیرد و در کار آن‌ها مانند کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. 🍃 پیامبر رحمت و مهربانی 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹 مردى از امام صادق علیه‌السلام درخواست کلامى کوتاه نمود که حاوى خیر دنیا و آخرت باشد، ایشان فرمودند: دروغ مگو. 🔰میزمعارف @mizemaaref
20161031150341-9943-131.pdf
313.7K
💡عنوان: {رحمة للعالمین بودن پیامبر(ص) در قرآن از نگاه تفاسیر فریقین} ✍🏻 علی غضنفری، مصطفی زارعی بلوط بنگان 📑 چکیده: در این نوشتار، به منظور تبیین و توضیح این ویژگی، به تفاسیر فریقین مراجعه شده است. مفسران فریقین برای این توصیف پیامبر(ص)، سه معنای کلیدی مطرح کرده اند که عبارتند از: جهانی و جاودانه بودن، سعادت و عاقبت به خیری، و مانع عذاب الهی. 🔖 از بررسی این موارد، این نتیجه حاصل می شود که مردم دنیا اعم از مؤمن و کافر، همگی مرهون رحمت پیامبر(ص) هستند و هدف پیامبر(ص) از جنگ، خون ریزی و کشتار نبوده است؛ زیرا هیچ گاه کسی را نفرین و در هیچ حال از درگاه خداوند عذاب کسی را درخواست نکرد. بنابراین پیامبر(ص) برای همه انسانها در همه زمانها و مکانها تا پایان جهان، رحمت است؛ زیرا آنچه را موجب سعادت ابدی مردم است، برای آنها آورده است. 🔰میزمعارف @mizemaaref