eitaa logo
کانال میز معارف
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
947 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖پژوهشکده « فرهنگ و دین» پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار می کند؛ دومین نشست از سلسله نشست های پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در هفته پژوهش با عنوان: آسیب شناسی پژوهش در عملکرد اساتید گروه معارف ویژه اساتید خانم ✅ با حضور: دکتر حدیث رجبی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه الزهرا (س)، زهرا کاشانی‌ها عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، خانم دکتر مونس سیاح عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی شریف ✅ دبیر جلسه: دکتر شیماسادات حسینی 📌 زمان: یکشنبه ۱۴.۱/۹/۲۰ ✅ ساعت برگزاری: ۹ الی ۱۱ صبح 📌 مکان: تهران_خیابان انقلاب بین خیابان قدس و وصال شیرازی، کوچه اسکو، پلاک ۱۵، سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 🔖 لینک: https://room.nahad.ir/ch/pajouheshgah ✅ روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
جامعه آرمانی در کلام فاطمی.pdf
1.11M
💡عنوان:جامعه آرمانی در کلام حضرت فاطمه زهرا (س) ✍️ زهرا ریاحی زمین 📑چکیده: اصطلاح یوتوپیا (Utopia) معادل آرمان شهر یا به تعبیر برخی نویسندگان «خوبستان» نخستین بار توسط تامس مور نویسنده و فیلسوف شهیر انگلیسی, در فاصله سال های 1515 و 1516 میلادی ساخته و به کار گرفته شد و به جامعه ای اطلاق گردید که اصول و مبانی آن بر پایه نظامی عقلانی و آرمان خواهانه استوار بود. اگرچه این واژه محصول قرن شانزدهم است, این جامعه در سخنان همه معصومان دین, از جمله در ادعیه خطب و کلمات حضرت صدیقه کبرا (س) به روشنی ترسیم شده است. 🔖در این جستار برآنیم که این جامعه آرمانی را به وضوح و روشنی و با ذکر تمام جزئیات و ویژگی های آن با استناد به سخنان این بانوی بزرگ معرفی نماییم. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنرانی حجت الاسلام قنبریان در دهمین نشست سالیانه فعالان اکران مردمی جشنواره عمار در شهر قم 🔰5 محور امیدبانی : 🔷 رویاداشتن 🔶 جد و جهد کردن 🔷 استفاده از تجارب موفق و ناموفق 🔶 مدیریت بازه آرمانها 🔷 توجه به سلسله امیدها 🔗فایل صوتی این سخنرانی را اینجا ببینید 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔖پژوهشکده « مطالعات معارف اسلامی» پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار می کند؛ سومین نشست از سلسله نشست های پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در هفته پژوهش با عنوان: ارزیابی اساتید مولف دروس معارف از میزان دستیابی به اهداف 🔖 با ارائه:دکتر غلامحسین گرامی ✅ دبیر جلسه:دکتر مرتضی یوسفی راد،استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 📌 زمان:دوشنبه ۱۴.۱/۹/21 ✅ ساعت برگزاری: ۹ الی ۱۱ صبح 📌 مکان: تهران_خیابان انقلاب بین خیابان قدس و وصال شیرازی، کوچه اسکو، پلاک ۱۵، سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 🔖 لینک: https://room.nahad.ir/ch/pajouheshgah ✅ روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴صفحات تاریخ گواهى مى‌دهند که علماى مسلمان همواره براى عموم مسلمانان راهنمایانى روشن‌گر بوده‌اند و این روشن‌گرى همیشه با جهاد مقرون بوده است؛ چه، آنان پیوسته علم مبارزه با جهل و جور و جبن را در شب‌هاى سیاه و سرد و هراس‌انگیز استبداد بر دوش داشته‌اند و هرکدام، در اندازه خویش، روشنایى و گرمى بخشیده‌اند و گوشه‌اى از شب را سوزانده‌اند و دل‌هایى را دلیر و چشم‌هایى را بصیر کرده‌اند. 📅20 آذر، شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب به دست منافقان (1360 ش) گرامی باد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
📢 سلسله نشست‌های تخصصی «تحلیل نسل جوان ایرانی» مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با همکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برگزار می‌کند. 🔸 سومین نشست تخصصی با موضوع "نقش رسانه‌ی ملی در شکل‌دهی به نظام‌های ارزشی نسل جوان ایرانی" 👤کمیته علمی نشست ✍️ارائه کنندگان: 🔸آقای دکتر احسان شاه قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه تهران 🔸آقای دکتر مجید سلیمانی ساسانی عضو هیات علمی دانشگاه تهران 🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸🔷🔸 🗓زمان برگزاری: دوشنبه 21 آذرماه 1401 ⏰ ساعت 13:30 الی 15:30 💰 هزینه شرکت در نشست: رایگان 🏫دانشگاه تهران - دانشکده مطالعات اجتماعی (ظرفیت محدود): - اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان دکتری - هماهنگی از طریق تماس با شماره 09052072053 💻علاقمندان می توانند از طریق لینک زیر در نشست شرکت کنند. 🔗 لینک مستقیم شرکت در نشست بصورت مجازی ✅همراه با ارائه گواهی معتبر ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👥 راه‌های ارتباطی 📱09380226988 📱09233120726 🌐 سایت | بله | ایتا | روبیکا 🔰میزمعارف @mizemaaref
جلسه هفتم.pptx
1.5M
🖇 ۲ ⬅️جلسه هفتم ✍🏻 تهیه توسط:جناب حجة الاسلام حمزه جانمحمدی استاد دانشگاه‌های قزوین 🔰میزمعارف @mizemaaref
📽مهدی صدیقی ⏮مستند «دو تا کافی نیست»، با موضوع فرزندآوری و توکل به خداوند برای تشکیل زندگی و ازدیاد نسل را روایت می‌کند. در ادامه با زن و شوهری جوان همراه می‌شود که بدون اتکا به منابع مالی کافی، زندگی مشترک تشکیل دادند و برای فرزندآوری نیز همین رویه را در پیش گرفتند. جهت مشاهده آنلاین کلیک کنید 🔗دوتا کافی نیست 🔰میزمعارف @mizemaaref
8.ppsx
561.1K
🖇 2 ⬅️فصل اول ✍🏻 تهیه توسط: سرکار خانم صفیه جعفرپور استاد دانشگاه‌ فرهنگیان تبریز 🔰میزمعارف @mizemaaref
🌷 امام حسن عسکری(علیه‌السلام) می‌فرمایند : ✍️ «إِنَّكُمْ فِي آجَالٍ مَنْقُوصَةٍ وَ أَيَّامٍ مَعْدُودَةٍ وَ الْمَوْتُ يَأْتِي بَغْتَةً مَنْ يَزْرَعْ خَيْراً يَحْصُدْ غِبْطَةً وَ مَنْ يَزْرَعْ شَرّاً يَحْصُدْ نَدَامَةً» 👌 بى‌‏شک شما را عمرى كوتاه و روزهایى محدود است. و مرگ، ناگاه و بى‏‌خبر می‌رسد، هركس بذر خوبى و خير بيفشاند، خوشى و سعادت درو كند و هركس بذر بدى و شرّ افشاند، ندامت و پشيمانى درو كند. 📚 تحف‌العقول ، ص ۴۸۹ 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انقلاب بزرگ در سبک زندگی 🔸 🔹 چگونه یک ملت رو به دست خودش بزنیم زمین؟ 🔰میزمعارف @mizemaaref
⚠️ اجازه ندهیم جای «جلاد» و «شهید» را تغییر دهند. در این جنگ رسانه‌ای برای به میدان بیاییم... ⭕️ با بسته فیلم و مستند همراه شوید؛ آثاری با موضوع تروریسم که حتما باید ببینید‼️ 🔸 مستند «آرشام» 🔹 مستند «سربلند» 🔸 مستند «ماجرای امروز» 🔹 مستند «شیرجان» 🔸 مستند «مثل او» 🔹 مستند «شورش در شهر» 🔸 مستند «گزارش آشوب» 🔹 مستند «فردای دیروز» 🔸 مستند «به نام خلق» 🔹 مستند «تروریست» 🔸 مستند «داستان یک پایان» 🔸 داستانی «تقاص» 🔹 انیمیشن «جنگ در خیابان» 🔸 انیمیشن «سناریوی تزویر» 🔰میزمعارف @mizemaaref
✅ «نه»ی علامه به دکترای افتخاری شاه از دیرزمان ارادت و علاقه وافری بین (ره) و حضرت امام خمینی(ره) به چشم می خورده است، چون هر دو از هوا و هوس به دور بودند. نسبت به یکدیگر احترام می گذاشتند. رابطه دوستانه آن دو بزرگوار از قدیم برقرار و علاّمه نسبت به حضرت امام احترام قائل بود. نسبت به انقلاب نظر مساعد داشت و از مسایل سیاسی با اطلاع بود. وی نسبت به اوضاع جامعه بسیار ناراضی و از شاه و رژیم او منزجر بود. یک بار به ایشان گفته شد که شاه تصمیم گرفته است دکترای فلسفه به شما بدهد. ایشان خیلی ناراحت شدند و اعلام کردند به هیچ وجه تن به قبول چنین چیزی نخواهند داد... و در پایان، پس از اصرار زیاد به رئیس دانشکده الهیات دانشگاه تهران آن زمان گفتند: «من از شما هیچ ترسی ندارم و حاضر به قبول دکترا نیستم» 📚 یادها و یادگارها، ص89. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔖پژوهشکده « علم و دین» پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار می کند؛ پنجمین نشست از سلسله نشست های پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در هفته پژوهش با عنوان: ظرفیت درس انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی ویژه دانشجویان خارجی 🔖 با ارائه:دکتر محمدرضا مجیدی دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 📌 زمان: چهارشنبه ۱۴.۱/۹/23 ✅ ساعت برگزاری: ۹ الی ۱۱ صبح 📌 مکان: تهران_خیابان انقلاب بین خیابان قدس و وصال شیرازی، کوچه اسکو، پلاک ۱۵، سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 🔖 لینک: https://room.nahad.ir/ch/pajouheshgah ✅ روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شما آیات قتال را چرا نمی‌خوانید؟ هی آیات رحمت را می‌خوانید! 🔺احکام اسلام که منحصر در این نیست... آن قتال هم رحمت است برای این که می‌خواهد آدم درست کند. (رضوان الله علیه) 🔰میزمعارف @mizemaaref
از یکی از استادان معارف ✍🏻سرکار خانم شمسی گلشنی 🏢دانشگاه فنی و حرفه ای قائم استان زنجان بنده مدرس درس «تفسیر موضوعی قرآن کریم» هستم و از سال ۹۸ هر ترم یک یا دو تا کلاس در دانشگاه داشتم. با توجه به فضای حاکم در جامعه و دانشگاه‌ها و بر اساس تجربه‌ای که در طول تدریس داشتم، تصمیم گرفتم روش جدیدی را در برگزاری کلاس ‌ها در پیش بگیرم. تصمیم گرفتم کلاس تفسیر موضوعی قرآن یک کلاس«گفتگو محور» باشه و موضوعات قرآنی رو دانشجویان خودشون انتخاب کنند. همیشه در اولین جلسه بعد از آشنایی اولیه، از تک تک دانشجوها درباره میزان ارتباط و نحوه ارتباط آنها با قرآن سوال میکنم، و همین باعث میشه یک رابطه خوب و صمیمی باهاشون شکل میگیره. بعدش هم سرفصل ها رو میگم و کتاب معرفی میکنم و درباره امتحان و نحوه توزیع نمره در طول ترم توضیح میدم. 💡اما این ترم کتاب معرفی نکردم و سرفصل ها رو هم نگفتم. به بچه ها گفتم هر سوالی در باره قرآن دارید بپرسید. هیچ کس سوال نداشت. پرسیدم یعنی شما همه معارف قرآن رو میدونید؟ گفتن نه. گفتم پس چرا هیچ چی نمی‌پرسید؟ یه نفر گفت: به نظر من چون شناختی از قرآن نداریم. گفتم آفرین درست گفتی. پس باید اول قرآن رو بشناسیم تا درباره اش سوال داشته باشیم. بچه ها هم تایید کردند. گفتم پس من قرآن رو معرفی میکنم بعد شما سوال‌هاتون رو می‌پرسید و پاسخ هاتون رو از خود قرآن پیدا میکنیم. قرار شد یک دفتر اختصاص بدن به این درس و همه سوالها و فرضیه ها و پاسخ های تحقیقی شون رو بنویسند. همین دفتر منبع امتحانی خواهد بود امتحان هم به صورت جزوه باز خواهد بود. تشویق شون کردم که سوال‌های خوب رو طرح کنند و بپرسند و گفتم که این پرسش‌ها و جواب‌های تحقیقی که در دفتر می‌نویسن، نمره خواهد داشت. سوالات خیلی خوبی می‌پرسند که به لطف خدا از عهده بیشتر اونها بر میام. هر چی هم که نمی‌دونم رو یه جوری مدیریت میکنم که در جلسات بعدی با تحقیق پاسخ بدم. خودشون رو هم تشویق میکنم و منبع معرفی میکنم که تحقیق کن. خدا رو شکر میکنم که با این روش یک کلاس پویا و خوبی شکل گرفته و همه با علاقه و انگیزه و به موقع در کلاس حاضر میشن و ابراز علاقه میکنن. ان شاءالله در اولین فرصت فهرستی از سوالات دانشجویان (که بعضی از آنها شبهات رایج در زمینه معارف قرآنی هست) تهیه میکنم و در اختیار شما قرار میدهم. تصمیم دارم با توجه به پرسشهای دانشجویان سرفصل جدیدی برای این واحد درسی تهیه کنم و ‌در قالب «سرفصل های پیشنهادی» در اختیار نهاد قرار دهم. دوشنبه گذشته امتحان میانترم به صورت جزوه باز گرفتم. همه دفترشون رو تکمیل کرده بودن و با آرامش دفتر رو ورق میزدن و به دنبال پاسخ ها می‌گشتند. از دانشجویان خواستم که در همین برگه «محاسن و معایب» کلاسمون رو بنویسند و انتظارات خودشون رو ذکر کنن. ظاهراً همه دانشجویان راضی بودند و نوشته بودن که کلاس کسل کننده نیست و پویاست. بعضی ها هم پیشنهاد داده بودن که هر هفته دو جلسه کلاس داشته باشیم. در کلاس هیچ کس گوشی تلفن دست نمیگیره و همه در کلاس فعالند‌. یا گوش میدن و جواب میدن یا اینکه در حال یادداشت کردن هستند. جواب های فرضی به سوالات میدن، بعد جواب اصلی رو میگیرن. همیشه باید یک جلد قرآن ترجمه دار همراه خودشون به کلاس بیارن. آدرس آیات مرتبط با موضوع رو اعلام میکنم، بچه ها در قرآن آیه رو پیدا میکنن و آیات قبل و بعد رو هم بررسی میکنن و کلی سوال براشون پیش میاد که گاهی جواب میدم و گاهی به عنوان یک سرفصل جدید تعریف میشه و میرن تحقیق میکنن و با دست پر و با انگیزه در جلسه بعد شرکت میکنن. 🔻🔻شما هم با ارسال تجربیات مثبت تدریس خود برای ما، به پویایی کلیه کلاس های معارف کمک نمایید. این تجارب زین پس با هشتک در کانال میزمعارف منتشر می‌شود. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای اعتراض ساده چند فوتبالیست که ۶۰۰ هزار نفر را کشت! 🔺سناریوی سوریه سازی ایران، هرچند با شکست مواجه شده؛ اما آگاهی نسبت به تاریخ حتما برای کاهش میزان ضرر و زیان ضروریست. لطفا نشر دهید... 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔸کاش خودخواهی به جای «لذت» درد داشت! ◀️ مرضهاى روانى اگر درد داشت باز جاى شكر بود، بالاخره انسان را به معالجه و درمان وامی‌داشت؛ ولى چه توان كرد كه اين امراض خطرناك درد ندارد. مرض غرور و خودخواهى بي درد است. معاصى ديگر بدون ايجاد درد قلب و روح را فاسد می‌سازد. اين مرضها نه تنها درد ندارد، بلكه ظاهر لذتبخشى نيز دارد: مجالس و محافلى كه به غيبت می‌گذرد خيلى گرم و شيرين است! حب نفس و حب دنيا كه ريشه همه گناهان است لذتبخش می‌باشد! ✍🏻 📚جهاد اکبر، صفحه ۵۲ 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اتصال انقلاب ایران به قیام امام عصر 🔺 پیشگویی مرحوم آیت الله سید علی قاضی 🎙پخش شده از شبکه قرآن از زبان آیت الله ناصری درتاریخ ۹۷/۰۳/۱۳ 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ زیبای شهید مرتضی مطهری به ماجرای 🔻میگویند جانی را اعدام نکن، اصلاح کن... 🔰میزمعارف @mizemaaref
ماهنامه_فرهنگی_و_الکتریکی_آذر_۱۴۰۱.pdf
1.75M
ماهنامه علمی فرهنگی عقلانیت و جوان آذر 1401 شماره ششم pdf در این شماره بخوانید: ۱. ملاک دریافت پاسخ درست ۲. منطق عرفان(۱) ۳.معنا و مفهوم تاریخ ۴. آیات داعی به تعقل ۵. نقش باور به صفات خدا در زیست اخلاقی و بهداشت روان ۶. جایگاه گرایش ها و احساسات انسانی در زیست اخلاقی اندیشکده فلسفه، عقلانیت و جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، شهرری.
✅روایت اول 🔰 *سیاست های پیشنهادی پیرامون حذف ایران از کمیسیون مقام زن* بخش اول 🔸 روشنگری در مورد *ترکیب کشورهای حاضر در کمیسیون زنان سازمان ملل* که کاملا چیدمان سیاسی و توسط آمریکا صورت گرفته است 🔸بازخوانی *نقض حقوق زنان در کشورهایی مثل عربستان، آمریکا، انگلیس، فرانسه و ...* که از نظر سازمان ملل و سازمانهای بین المللی حقوق بشری نادیده گرفته می شود. (برای آمریکا فکت معتبر بسیار است) 🔸برجسته سازی *جنبه سیاسی این اقدام از طرف آمریکا و متحدان برای تحت فشار گذاشتن ایران* جهت کوتاه آمدن از حق مردم ایران در پرونده های مورد چالش از جمله پرونده هسته‌ای 🔸 *برجسته کردن ۱۶ رای ممتنع* که حتی تحت فشار سیاسی آمریکا و اروپا حاضر نشدن علیه ایران رای بدهند. (برخی از آنها روابط نزدیکی با آمریکا دارند) 🔸بازنشر بخش هایی از مستند انقلاب جنسی برای نشان دادن میزان ارزش وبهای مقام زن در کشورهای غربی مدعی حقوق زنان می تواند بیانگر *تناقض این کشورها* را نشان دهد. 🔸از هر سه زن یک زن در اروپا مورد تجاوز قرار می گیرد، این مساله را می توان با تکیه بر *هشتگ برجسته کرده* و در ذیل آن به موارد متعدد تعرض و شکایت زنان از این تجاوزها در دادگاه های کشورهای اروپایی به طور خاص رای دهندگان به اخراج ایران استفاده کرد.