eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
907 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔸گفتاری دلنشین از استاد مرحوم 🔹علی سراغ تو را بگیرد! 📆22 تیر، سالروز درگذشت مرحوم استاد علی صفایی حائری 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔴شعارها و وعده‌های روسای جمهور ایران 🔺هشتمین رئیس‌جمهور 🔻سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی با شعارهای «اجرای عدالت»، «ساماندهی اقتصادی» و «اخلاق مداری» به ریاست جمهوری رسید. وی «فساد»، «اشرافی‌گری» و «ناکارآمدی» را رقبای اصلی خود در کارزار انتخاباتی دانست و مقابله با این معضلات نیز، جزو وعده‌های اصلی او بود. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔺خاطره استاد فاطمی نیا از (ره) علامه طباطبائی (ره) می‌فرمود: «من در نوجوانی خیلی به منزل آیت الله سید احمد قاضی رفت و آمد می‌کردم و بیشتر روزها در خانه ایشان مانده و از مهمانان و مراجعان پذیرایی می‌کردم. روزی خدمت ایشان بودم که فرزندش آمد و گفت: مادر گفته پول نان نداریم، پولی بده تا نان بخریم. آیت الله سید احمد قاضی فرمود: پولی ندارم. من دیدم که حال استادم، دگرگون شد و در حیاط خانه، بادی چون گردباد وزیدن گرفت و برگهای ریخته شده درختان را از باغچه، در جایی جمع کرد و سپس باد خوابید.ایشان به من فرمود: به حیاط برو؛ زیر برگهای جمع شده یک دو تومانی است. آن را بردار و بیا به خانواده من بده. من رفتم و از زیر آن برگ های جمع شده، یک دو تومانی برداشتم و همان گونه که فرموده بود آن را به همسرش دادم و از این اتفاق در کمال تعجب و تحیّر بودم.» 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹 ♦️ پیروی از مخاطب یکی از موانعی که باعث می‌شود ما هویت نداشته باشیم پیروی ما از مخاطب است! ⁉️آیا واقعا پیروی از مخاطب اشتباه است⁉️ برخی افراد به طور جدی تنها بر مبنای تمایل مخاطب خود به تولید و انتشار محتوا دست میزنند. نه باید به قدری به سمت مخاطب متمایل بود که مخاطب تعیین کننده محتوای تولید شده، و ادبیات استفاده شده در این محتوا باشد و نه باید به قدری خود را برتر دید که گویی تولید کننده محتوا فرد کاملا مستقلی است که مخاطب برای او اهمیت ندارد و صرفا هدف خودش در تولید محتوا اهمیت دارد. در واقع هر دو حالت پیروی صد در صدی و عدم توجه و عدم پیروی صد در صدی، مانعی برای هویت سازی در فضای مجازی‌ست. بلکه باید ذائقه و سلیقه مخاطب را شناخت و بر اساس تعادلی بین ذائقه و هدف رسانه‌ای دست به تولید محتوا بزنیم. 🔰میزمعارف @mizemaaref
با عرض سلام خدمت اساتید گرامی گروه معارف جهت اطلاع، لیست هشتگ های ثابت و کاربردی کانال میزمعارف در ادامه خدمتتان ارسال می‌گردد: 🔰 میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯آشنایی با سبک زندگی فاطمی 📝مدرس:حجت الاسلام و المسلمین عالی _________ 💢برای دیدن فیلم کامل و گذراندن درس به سایت مراجعه کنید 🌐https://ecnahad.ir
اگر از اساتید محترم دانشگاه‌ هستید و هر ترم با کلاس‌ها و دانشجویان مختلفی ارتباط دارید، به شدت استفاده از اپلیکیشن استادیار را به شما توصیه می‌کنیم. استادیار این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن و از طریق اسمارت‌فون خود نسبت به مدیریت کلاس‌ها، دانشجویان و نمرات آن‌ها اقدام کنید. 📲دانلود از کافه بازار 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹 🛑ضعف ارتباطات میان فردی اگر ارتباط افراد فقط مجازی باشد بعد از مدتی این افراد دچار ضعف ارتباطی می‌شوند و این ضعف ارتباط موجب بی‌اطلاعی از محیط واقعی و حقیقی می‌شود و این نیز منجر به تصمیم گیری و تحلیل اشتباه می‌شود! 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔺ویژگی جوانانی که توسط اساتید تربیت می شوند ... شما جوان را باید تربیت کنید برای آن صورت اوّل؛ برای اینکه این جوانی که امروز شما تربیت می‌کنید، بتواند در قبال قضایای آینده و حوادث و تحوّلات مهمّی که جهان در مقابل خود دارد -نه فقط کشور ما یا منطقه‌ی غرب آسیا که البتّه تحوّلات جهانی، اینجا هم اثر دارد یا یکی از مراکز مهمّش اینجا است، لکن تحوّلاتی که من عرض می‌کنم تحوّلات جهانی است؛ زمینه‌های علمی و عملی و سیاسی و تقسیم قدرت و امثال این‌ها؛ تحوّلات عجیبی وجود خواهد داشت- یک عنصری باشد مقاوم، با عزم و اراده، با ایمان، دارای اعتماد به نفْس، کاربلد، کاردان، آگاه باشد، عمیق باشد، انقلابی باشد، متدیّن باشد تا بتواند در آن روز کشور را به راهی که شایسته‌ی او است ببرَد. 🔻بیانات مقام معظم در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها، 1396/3/31 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در این ویدیو آرشیوی شاه در دیدار با اعضای هیئت دولت هویدا از وضعیت بد اقتصادی و همچنین نبود سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال و سود بالای بانک ها گلایه میکند و در آخر از کارخانه هایی نام می برد که در آستانه ورشکستی قرار دارند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚صاعقه‌ی گناه جدیدترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی در نگاه رهبر انقلاب «موانع راه کمالِ انسان» گناه شمرده می‌شود. ایشان از سه منظرِ «گناه از نظر نتیجه»‌، «گناه به‌لحاظ گناهکار» و «گناه به‌لحاظ کیفیت» به بررسی انواع گناه می‌پردازند و میان گناه سیاسیون و افراد عادی تفاوت  قائل می‌شوند و اثرات تصمیمات و گناه مسئولان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی مردم بیان می‌کنند. 🔗لینک خرید 🔰میزمعارف @mizemaaref
💢چگونه در تالیف و انتشار محتوای خود در فضای مجازی خلاقانه عمل کنیم؟ 🔺پاسخ این پرسش قطعا به این موضوع بستگی دارد که در حال فعالیت در کدام‌یک از شبکه های اجتماعی هستید؟ 🔺برای مثال برای فعالیت خلاقانه در که نوشتار محور است باید خلاقیت نوشتاری خود را ارتقاء دهید که با مطالعه زیاد مطالب دیگران یا کتاب ها ایجاد می‌شود. 🔺یا برای فعالیت در بستر که مبتنی بر تصویر یا کلیپ است باید در عرصه ساخت عکس نوشته یا کلیپ خلاقیت پیدا کنید که با دیدن عکس نوشته ها و کلیپ های متعدد با روش ساخت مختلف حاصل می‌شود. 🔺به‌طور کلی می‌توان گفت هر چه الگوهای ذهنی مختلفی داشته باشید قادر خواهید بود خلاقیت بیشتری را در تولید محتوا به نمایش بگذارید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
68محورهای اساتید ممتاز ناصر فروهی.pdf
830.1K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ناصر فروهی ✅ عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اتاریخ و تمدن اسلامی و دیگر دروس تخصصی در سطح ارشد 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ناصر فروهی) 🔰 میزمعارف @mizemaaref
💯درس آفرینش انسان و فرضیه تکامل 🔰درس آفرینش انسان و فرضیه تکامل با تدریس دکتر قاسمی در ۹ جلسه آموزشی با رويكرد نياز محور تدوين شده است كه به زودی بر روی پلتفرم مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بارگذاری خواهد شد. ________ 🆔@ecnahad
✴️عنوان‌سازی‌های رسانه‌ای «عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن ، آن را در ذهن نهادینه سازد. آنچه در این روش رخ می دهد هدف گیری ضمیرناخودآگاه مخاطب است. در عنوان سازی، رسانه با استفاده از کلماتی با مفاهیم نزدیک بهم اما متفاوت در معنا، وارد عمل می شود و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می گیرد. به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند درحالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می شود ما فردی را شهید اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می شود ما برخی را منتقد اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند. ✳️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز ✳️دولت ـ نظام ـ رژیم ـحکومت ــ حاکمیت ✳️واکنش ـ تلافي ـ دفاع ✳️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت ✳️سانسورـ تحريف ✳️معترض ـ آشوبگر ✳️فرار ـ عقب نشيني ✳️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات ✳️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت و...... در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref