eitaa logo
کانال میز معارف
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
954 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
✅#معرفی_اپلیکیشن اگر از اساتید محترم دانشگاه‌ هستید و هر ترم با کلاس‌ها و دانشجویان مختلفی ارتباط دارید، به شدت استفاده از اپلیکیشن استادیار را به شما توصیه می‌کنیم. استادیار این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن و از طریق اسمارت‌فون خود نسبت به مدیریت کلاس‌ها، دانشجویان و نمرات آن‌ها اقدام کنید. 📲دانلود از کافه بازار 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹موانع هویت سازی در فضای مجازی🔹 🛑ضعف ارتباطات میان فردی اگر ارتباط افراد فقط مجازی باشد بعد از مدتی این افراد دچار ضعف ارتباطی می‌شوند و این ضعف ارتباط موجب بی‌اطلاعی از محیط واقعی و حقیقی می‌شود و این نیز منجر به تصمیم گیری و تحلیل اشتباه می‌شود! 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔺ویژگی جوانانی که توسط اساتید تربیت می شوند ... شما جوان را باید تربیت کنید برای آن صورت اوّل؛ برای اینکه این جوانی که امروز شما تربیت می‌کنید، بتواند در قبال قضایای آینده و حوادث و تحوّلات مهمّی که جهان در مقابل خود دارد -نه فقط کشور ما یا منطقه‌ی غرب آسیا که البتّه تحوّلات جهانی، اینجا هم اثر دارد یا یکی از مراکز مهمّش اینجا است، لکن تحوّلاتی که من عرض می‌کنم تحوّلات جهانی است؛ زمینه‌های علمی و عملی و سیاسی و تقسیم قدرت و امثال این‌ها؛ تحوّلات عجیبی وجود خواهد داشت- یک عنصری باشد مقاوم، با عزم و اراده، با ایمان، دارای اعتماد به نفْس، کاربلد، کاردان، آگاه باشد، عمیق باشد، انقلابی باشد، متدیّن باشد تا بتواند در آن روز کشور را به راهی که شایسته‌ی او است ببرَد. 🔻بیانات مقام معظم در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها، 1396/3/31 🔰میزمعارف @mizemaaref
13.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 در این ویدیو آرشیوی شاه در دیدار با اعضای هیئت دولت هویدا از وضعیت بد اقتصادی و همچنین نبود سرمایه لازم برای ایجاد اشتغال و سود بالای بانک ها گلایه میکند و در آخر از کارخانه هایی نام می برد که در آستانه ورشکستی قرار دارند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚صاعقه‌ی گناه جدیدترین کتاب انتشارات انقلاب اسلامی در نگاه رهبر انقلاب «موانع راه کمالِ انسان» گناه شمرده می‌شود. ایشان از سه منظرِ «گناه از نظر نتیجه»‌، «گناه به‌لحاظ گناهکار» و «گناه به‌لحاظ کیفیت» به بررسی انواع گناه می‌پردازند و میان گناه سیاسیون و افراد عادی تفاوت  قائل می‌شوند و اثرات تصمیمات و گناه مسئولان را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر زندگی مردم بیان می‌کنند. 🔗لینک خرید 🔰میزمعارف @mizemaaref
💢چگونه در تالیف و انتشار محتوای خود در فضای مجازی خلاقانه عمل کنیم؟ 🔺پاسخ این پرسش قطعا به این موضوع بستگی دارد که در حال فعالیت در کدام‌یک از شبکه های اجتماعی هستید؟ 🔺برای مثال برای فعالیت خلاقانه در که نوشتار محور است باید خلاقیت نوشتاری خود را ارتقاء دهید که با مطالعه زیاد مطالب دیگران یا کتاب ها ایجاد می‌شود. 🔺یا برای فعالیت در بستر که مبتنی بر تصویر یا کلیپ است باید در عرصه ساخت عکس نوشته یا کلیپ خلاقیت پیدا کنید که با دیدن عکس نوشته ها و کلیپ های متعدد با روش ساخت مختلف حاصل می‌شود. 🔺به‌طور کلی می‌توان گفت هر چه الگوهای ذهنی مختلفی داشته باشید قادر خواهید بود خلاقیت بیشتری را در تولید محتوا به نمایش بگذارید. 🔰میزمعارف @mizemaaref
68محورهای اساتید ممتاز ناصر فروهی.pdf
830.1K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ناصر فروهی ✅ عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اتاریخ و تمدن اسلامی و دیگر دروس تخصصی در سطح ارشد 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر ناصر فروهی) 🔰 میزمعارف @mizemaaref
💯درس آفرینش انسان و فرضیه تکامل 🔰درس آفرینش انسان و فرضیه تکامل با تدریس دکتر قاسمی در ۹ جلسه آموزشی با رويكرد نياز محور تدوين شده است كه به زودی بر روی پلتفرم مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بارگذاری خواهد شد. ________ 🆔@ecnahad
✴️عنوان‌سازی‌های رسانه‌ای «عنوان سازی» یکی از مهمترین و در عین حال موثرترین روش های رسانه ای برای تاثیر مشخص بر مخاطب است. با این روش رسانه می تواند به صورت هدفمند مفهوم موردنظر خود را در ذهن مخاطب ایجاد و ضمن ، آن را در ذهن نهادینه سازد. آنچه در این روش رخ می دهد هدف گیری ضمیرناخودآگاه مخاطب است. در عنوان سازی، رسانه با استفاده از کلماتی با مفاهیم نزدیک بهم اما متفاوت در معنا، وارد عمل می شود و مخاطب بدون در نظر گرفتن بار معنایی متفاوت واژه ها، تحت تاثیر آنها قرار می گیرد. به کلمات زیر دقت کنید و ببینید که به ظاهر همه آنها یک معنا دارند درحالی که در واقع بار معنایی و روانی هر کدام از کلمات با دیگری تفاوت دارد. همین عنوان سازی باعث می شود ما فردی را شهید اما بی بی سی کشته بخواند. همین روش باعث می شود ما برخی را منتقد اما رسانه هایی آنها را معترض بنامند. در ظاهر برای مخاطب هر دو اینها یکی است اما در عمل با یکدیگر فرق دارند. ✳️رزمنده ـ جنگجو ـ مبارز ✳️دولت ـ نظام ـ رژیم ـحکومت ــ حاکمیت ✳️واکنش ـ تلافي ـ دفاع ✳️عدم احراز صلاحیت ـ رد صلاحيت ✳️سانسورـ تحريف ✳️معترض ـ آشوبگر ✳️فرار ـ عقب نشيني ✳️اعتصاب ـ تحصن ـ تجمع ـ راهپیمایی ـ تظاهرات ✳️هلاکت ـ مرگ ـ وفات ـ شهادت و...... در اخبار، بی دلیل انتخاب نمی شوند. هر واژه بر روی مخاطب اثر خاص خود را دارد. حواسمان به واژه ها باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
📌در راه نشر معارف اصلاً خسته نشوید و قوی حرکت کنید، خدا به شما توفیق داده که در این کار و مسیر قرار گرفته‌اید. 🔸 در دوره هفت‌جلدی «برترین آرزو» همان مباحث درست و صحیح و طرح شده در متون عمیق دینی را با زبان قابل فهم برای جوان و اثرگذار بر روی جوانان بیان کردید. 🔹اگر مشکلات مانع شما نشود، آرزوی امروز شما یعنی حاکمیت اسلام، تشکیل و شکل‌گیری حکومت واقعی اسلام و جهانی شدن آن قطعاً اتفاق خواهد افتاد، در این راه، موانع پیش‌رو را هم رد کنید و اگر قابل رد کردن نبود باید مانع را دور بزنید و مسیر را ادامه دهید. 🎙مقام معظم ، دیدار با دست‌اندرکاران تولید کتب معارف، ۹۸/۸/۲۳ 🔰میزمعارف @mizemaaref
▪️یاد امام باقر(علیه السلام)، یعنی یاد سر برآوردن حیات دوباره‌ی جریان اصیل اسلامی در مقابله‌ی با تحریفها و مسخهائی که انجام گرفته بود. 🎙مقام معظم ، دیدار جمع کثیری از بسیجیان کشور، ۱۳۸۸/۰۹/۰۴ ◼️شهادت جانسوز حضرت امام محمدباقر علیه السلام تسلیت باد.◼️ 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ "تصور کن" با صدای صابر خراسانی و هنرمندی خانم فاطمه عبادی ◾️شهادت امام محمدباقر علیه السلام تسلیت باد◾️ 🔰میزمعارف @mizemaaref
اثر آموزش تفکر انتقادی بر سبک های حل مسأله ویادگیری خودراهبر.pdf
428.1K
عنوان: {اثر آموزش تفکر انتقادی بر سبک های حل مسأله و یادگیری خودراهبر} 💡 هدف پژوهش حاضر بررسي اثر آموزش تفکر انتقادي بر سبک هاي حل مساله و یادگيري خودراهبر دانشجویان است. بنا بر اين آزمایش مي توان اذعان داشت که با رشد و پيشرفت سطوح تفکر انتقادي، به عنوان توانمندي و قابليتي اثرگذار برخودراهبري و حل مساله، سطوح يادگيري خودراهبر و حل مساله نيز در دانشجويان ارتقا خواهد يافت. 🔰میزمعارف @mizemaaref
چالش های اندیشه ای و اقتصادی شیعیان در عصر امام باقر(ع).pdf
348.6K
📌عنوان: {چالش های اندیشه ای و اقتصادی شیعیان در عصر امام باقر(ع)} 🔺مقاله حاضر با بهره گیری از گزارش های مندرج در منابع مختلف تاریخی، در پی یافتن پاسخ پرسش هایی درباره مهم ترین چالش های اجتماعی شیعیان در این دوره، در حوزه اندیشه ای و رفتاری است. بر اساس یافته های این پژوهش، می توان مهم ترین این چالش ها را چنین برشمرد: اختلاف و چنددستگی شیعیان با گسترش کیسانیه و ایجاد زمینه های پیدایش زیدیه، دوری شیعیان کوفه از امام باقر(ع) و تأثیر آن در انحرافات فکری و عملی آن ها، مشکلات اقتصادی شیعیان و درگیری آن ها با یک دیگر در این زمینه و... 🔰میزمعارف @mizemaaref
🛑اثرات بازی های کامپیوتری بر کودکان ♦️برخی از ویژگی هایی که محتوای بازی های کامپیوتری در نظام رده بندی بازی های رایانه ای کشور ایران (ESRA) طبق آنها بررسی می‌شوند 🔺خشونت یا نمایش رفتاری که موجب رسیدن آسیب به دیگران می‌شود و دامنه رفتاری آن از صدای بلند شروع شده و تا گرفتن حق حیات از یک جاندار ادامه دارد چرا که باعث می شود فرد در طی انجام بازی این خشونت را به صورت ذهنی تجربه کند. 🔺در برخی از بازی ها استعمال دخانیات یا مواد مخدر به نمایش گذاشته میشود که موجب تضعیف موانع روانی اجتماعی آن در ذهن مخاطب می گردد البته چنانچه این رفتار توسط قهرمان داستان انجام شود آسیب بیشتری را به همراه خواهد داشت 🔺برخی بازی ها به گونه ای پیش میروند که زمینه ایجاد عوامل یاس و نا امیدی و اندوه و بی معنایی را در ذهن فرد ایجاد میکند ، این امر میتواند از طریق انجام عملی برخلاف میل فرد یا القای احساس سردرگمی ، پوچی و... تحقق یابد 🔺موقعیت های ترسناک میتواند در سنین مختلف موجب ایجاد بیماری هایی همچون استرس های مزمن ، بیماری های قلبی تنفسی، لکنت زبان در کودکی و حس بدبینی و رفتارهای محافظه کارانه در محیط اجتماعی شود از این رو نمایش صحنه هایی که موجب ایجاد احساس درونی عدم امنیت یا بی اعتمادی به فضای موجود برای فرد شود مورد توجه قرار می‌گیرد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚کتاب بَکّه: یازده روایت از شاهدان ✍🏻نویسنده: ابراهیم اکبری دیزگاه 🔸کتاب «» تازه‌ترین اثر ابراهیم اکبری دیزگاه است که به همت نشر معارف روانه بازار نشر شده است. 🔹این اثر روایت‌هایی از شاهدان عینی که در دوم مهر سال 94 رقم خورد و عده زیادی از به رسیدند. 🔸نویسنده از این جهت عنوان این کتاب را «بکه» نامیده است که؛ «بکّ» به معنای کوبیدن است و چون در آنجا مردم بر اثر فشار ازدحام جمعیت به یکدیگر برخورد کرده و مزاحم دیگران می‌شوند، «بکه» نامیده می‌شود. ✂️برشی از کتاب: در آن چهل روز که روایت شاهدان را ضبط می‌کردیم، من روز‌ها گوش می‌شدم؛ روایت‌های متعدد آلوده به قیامت را می‌شنیدم و حالم خوش بود؛ باری قیامت به وجود آدم انبساط و نشاط می‌بخشد. اما شب‌ها کابوس می‌دیدم. کابوس ازدحام، کابوس گوشت و خون، کابوس انبوهی آدم‌ها، کابوس بدن‌های عریان و متورم پشته شده روی هم و کابوس شیطان را که دشمنی می‌کند با انسان... 🔸"۱۰ درصد تخفیف"🔸 🔗خرید آنلاین از سایت کتاب جان 🔰میزمعارف @mizemaaref
💯مدیریت و کنترل هوش هیجانی 🔰درس مدیریت و کنترل هوش هیجانی با تدریس دکتر شیوندی در ۶ جلسه آموزشی با رویکرد آشنایی با اصول، تکنیک‌ها و مهارت‌های تقویت هوش هیجانی ضبط شد و به زودی بر روی پلتفرم مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان بارگذاری خواهد شد. ____ 🆔 @ecnahad
17.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹معرفی و آموزش مختصر نرم افزار Snagit، ضبط صفحه نمایش، برای معلمان و اساتید 🔸نرم افزار Snagit نرم افزاری برای ضبط صفحه نمایش در ویندوز می باشد که معلمان و اساتید می توانند از آن برای ضبط تدریس های خود و ارسال آن به دانش آموزان و دانشجویان استفاده کنند. 🔰میزمعارف @mizemaaref
✍🏻سرکار خانم محبوبه افتخاری، مدرس درس تفسیر موضوعی قرآن کریم 🔺آسیب شناسی دروس معارف ✍️با فرض پذیرش جامعیت و کارآمدی تعالیم اسلامی از سویی و مشاهده نابسامانی های عملی و نظری در جامعه لازم است در نحوه آموزش وتدریس دروس معارف توجه بیشتری داشته باشیم آنچه به عنوان آسیب دروس معارف نیازمند بررسی است: 📌عدم همزبانی و سنخیت محتوا و متن با فهم و فرهنگ مخاطب 📌عدم نیاز سنجی و نپرداختن به نيازهاي واقعی جامعه 📌بی توجهی به اقتضائات زمان که در این راستا، به توضیح نکاتی پرداخته میشود 🔹معارف اسلامي براي اينکه بتواندسخن خود را در زمان امتداد دهد و به گوش تشنگان حق برساند باید پیوسته در حال برنامه ریزی، تعمیق بخشی و به روز رسانی باشد 🔸 در حوزه معارف اسلامي کساني باشند که با محيط تعامل بیشتری داشته باشند. و با استفاده از اندیشه های صاحب نظران، کارشناسان، پژوهشگران، بویژه جوانان لحظه به لحظه فصل‌بندي و باب‌بندي دروس اسلامي را ارتقاء بخشند وجهت تعلیم، تکمیل نمایند. 🔹اين، موضوعي است که بايد در زمينه آن نشست‌هايي ‌برگزار کنيم و به نحو تفصيلي به آن بپردازيم تا ابعاد مختلف آن و آسيب‌هايي که وجود دارد شناسايي شود. 🔸ما در دوران معاصر از اين جهت در سطح فرهنگي، اقتصادی، اجتماعي دچار آسيب‌هاي فراواني بوده‌ايم. 🔹عملکرد علمی ونظری دروس معارف امتداد و تأثیر بخشی عملی آن را در نسل حاضر قطع خواهد کرد. 🔸استمرار این روش موجب میشوددانشجویان ازمفاهیم ارزشمند دینی، به عنوان گزاره های خبری یا انشایی صرفا اطلاع یابند نه ارتباط و این آسیب بزرگی برای فرد و اجتماع است. 🔹اساس اندیشه و دغدغه شهید مطهری این بوده است که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش چگونه می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشریت در عصر حاضر باشد؟ 🔸ایشان با همین دغدغه در کتاب اسلام و مقتضیات زمان به ارائه مباحث خود می‌پردازد.و این نظر را مطرح می‌کند که ما در مجموعه معارف اسلامی یک‌سری ثابتات داریم، یک سری متغیرات. مثلا در آیه «اعدوا لهم ما استطعتم من قوه» که مسلمانان را دعوت به افزایش قدرت در برابر دشمن می‌کند، تأکید می‌کند که اسب‌های زین کرده را برای ترساندن دشمن فراهم کنند. در این آیه اصل افزایش قدرت نظامی و اصل مجهز شدن به ابزار نظامی برای ترساندن دشمن یک اصل ثابت است اما فراهم کردن اسب زین کرده یک اصل متغیر است که با گذشت زمان تغییر می‌کند. 🔹بر اساس همین مثال، هر فرد و جریانی که وارد گردونه تحول‌خواهی می‌شود باید با شناخت ثابتات و براساس ثابتات دست به تغییر متغیرات بزند. 🔸توجه داشته باشید که دست به تغییر زدن، هم تغییر ثابتات و هم متغیرات، نامش ولنگاری است، از آن طرف حفظ و ثابت نگه داشتن ثابتات و متغیرات توامان با هم، نامش تحجر است اما حفظ ثابتات و تغییر متغیرات نامش تحول است و انقلابی‌گری. تحول چیزی در میانه ولنگاری و تحجر است. 🔹نمونه‌های پیشنهادهای شهید مطهری که مصداق تحول‌‌خواهی است و مغفول هم مانده یکی‌ دو‌ تا نیست، از مسأله خانواده و تعدد زوجات و ازدواج موقت گرفته تا حتی مسأله حقوق‌های نجومی که ایشان به آن پرداخته است. ما به عنوان استاد معارف اسلامی، که خود را معارف اسلامی می‌دانیم باید یکی از وظایف خودمان را این بدانیم که از روی مبانی دقیق علمی، فلسفی، اجتماعی و مطالعات زیاد، این راه را در جامعه مشخص کنیم؛ همچنان که با آن طبقه مبارزه می‌کنیم که انحرافات زمان را به نام پیشرفت زمان می‏پذیرند با آن طبقه مبارزه کنیم که با هر جدیدی و با هر امر نوی مخالفت می‌کنند.و هر روز تلاش کنیم جلوه های جامع و کاربردی دین را متناسب با نیاز جامعه، به نسل جوان معرفی کنیم... 🔰میزمعارف @mizemaaref
69محورهای اساتید ممتاز امیرقلی جعفری.pdf
901.2K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر امیرقلی جعفری بروجنی ✅ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایشهای مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی و نیز دانش خانواده 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر امیرقلی جعفری بروجنی) 🔰 میزمعارف @mizemaaref