eitaa logo
کانال میز معارف
6.3هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
908 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
20130515151557-9812-1.pdf
156.8K
💡عنوان:{تحلیل تاریخی کاپیتولاسیون در ایران} ✍🏻 محمدعلی چلونگر 📑 چکیده: کاپیتولاسیون در تاریخ معاصر ایران با تحمیل قرارداد ترکمانچای(1343 هـ . ق /1829م) توسط روسیه آغاز شد و به دنبال آن دیگر دولت های خارجی از این امتیاز در ایران برخوردار شدند. در دوران قبل از قاجار امتیاز کاپیتولاسیون در حد محدودی وجود داشته که با آنچه در عصر قاجار تحمیل شده تفاوت هایی را دارد. تحقیقات انجام گرفته در مورد کاپیتولاسیون در تاریخ ایران بیشتر به این مسأله در دوران قاجار و بعد از آن پرداخته اند و پیدایش زمینه های تاریخی آن کمتر مورد توجه واقع شده است. 🔖 این مقاله بر آن است تا سِر ّ تاریخی کاپیتولاسیون در دوران قبل از قاجار و زمینه هایی که موجب شد حکام ایران امتیازهایی را در زمینه قضایی به بیگانگان دهند، مورد بررسی قرار دهد. 📆 سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳ 🔰میزمعارف @mizemaaref
نقد نقد قرآن.pdf
14.8M
🔺 🔺 کتاب "کشف نیرنگ و رد بهتان"، در رد کتاب «نقد قرآن» نوشته «دکتر سها» به نگارش در آمده و دربردارنده نقد و بررسی 23 فصل از این کتاب است که هر فصل آن به ترتیب بررسی و بدان پاسخ داده شده است. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔹شما بزرگترین را دارید؛ مسؤولیتی كه می‌توانید آن را انجام دهید. عزیزان من! هر جوانی دوست می‌دارد كشوری كه در آن زندگی می‌كند و خاكی كه از آن روییده، عزیز، سربلند، مقتدر و برخوردار از همه زیبایی‌ها و نیكی‌ها باشد؛ دلش می‌خواهد جامعه متمدّنی داشته باشد؛ دلش می‌خواهد از پیشرفت‌های علمی و عملی برخوردار باشد. این آرزوی هر جوانی است. 🔸برای این، دو راه در پیش است: یك راه واقعی، یك راه كاذب و بدلی. راه واقعی را باید پیدا كرد، زحمات آن را پذیرفت و هزینه‌اش را هم باید پرداخت. 🔹راه واقعی چیست؟ این است كه جوان ایرانی تصمیم بگیرد در زمین خود، بذر خود را بپاشد؛ از اندوخته و ثروت فرهنگی خود استفاده كند؛ اراده‌ی خودش را به كار گیرد؛ برای شخصیت و استقلالِ خود ارزش قائل شود؛ جامه عاریت نخواهد و دنبال تقلید و عاریه‌گیریِ الگوهای بیگانه نباشد. ▪️ واقعی برای مردم ما است؛ تمدنی است كه متعلّق به خود ماست؛ از استعدادهای ما جوشیده وبا شرایط زندگی ما در هم آمیخته و چفت شده است. راه حلّ حقیقی، راه حلّ بومی است. باید بذر سالمِ خودمان را بپاشیم و مراقبت كنیم تا سبز شود؛ دنبال تقلید از این و آن نباشیم؛ دنبال سخن گفتن با زبان و لغت بیگانه و عاریه گرفتن از تجربه‌های دست چندم آنها نباشیم. نه این‌كه از فرآورده‌های علمی دیگران بهره نبریم؛ چرا، صددرصد معتقدم كه باید از همه تجربه‌های علمیِ بشری بهره برد. پنجره‌ها را نمی‌بندیم؛ هركس كه در دنیا كار خوبی كرده، آن را انتخاب می‌كنیم. 🎙مقام معظم ، ۸۰/۰۲/۱۲ 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔺امنیت دیجیتال خود را بهبود ببخشید 🔰میزمعارف @mizemaaref
💠آورده‌اند که اگر کسی سوار اسبی شد این چندین حق را دارد: بر عهده صاحبش بار زائد بر آن تحمیل نکند، او را بر آب عرضه کند، به صورت اسب نزند، صورت اسب محترم است. این ها جز است. وقتی این دین اجازه نمی‌دهد که آدم به یک اسب اهانت کند چگونه اجازه می‌دهد با قلم و بیان کسی را ببرد! 🎙 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔺این‌که چرا شخصی مثل امیرالمؤمنین، شخصی مثل پیامبر، شخصی مثل امام سجّاد -که خدا اصلاً بهشت را برای خاطر این‌طور انسان‌ها آفریده- باز از آتش جهنّم می‌ترسند و به خدا پناه می‌برند، این خودش بحث جداگانه‌ای دارد. 🔺ما کوچکیم؛ دید ما قاصر است؛ ما نزدیک بین هستیم؛ ما عظمت الهی را نمی‌فهمیم؛ ما مثل بچه کوچک و غیرممیّزی هستیم که در مقابل یک شخص عظیمِ علمی بازی می‌کند؛ می‌آید و می‌رود و اصلاً عین خیالش هم نیست؛ چون نمی‌شناسد که این شخص کیست؛ اما شما که پدر او هستید و عقلتان صدبرابر اوست، در مقابل آن شخصیت خضوع می‌کنید. 🔺ما در مقابل خدای متعال وضعیتمان این است. ما مثل بچه‌ها، مثل آدم‌های غافل، مثل آدم‌های پست، عظمت الهی را نمی‌فهمیم؛ اما آن کسانی که از مرحله علم، به مرحله ایمان رسیده‌اند؛ از مرحله ایمان، به مرحله شهود رسیده‌اند؛ از مرحله شهود، به مرحله فناءِ للَّه رسیده‌اند؛ آنها هستند که عظمت الهی در چشمهایشان آن‌چنان جلوه می‌کند که هر عمل صالحی از آنها سربزند، به‌نظرشان نمی‌آید؛ اصلاً می‌گویند ما کاری نکرده‌ایم. همیشه بدهکار ذات مقدس احدیّتند. 🎙مقام معظم ، ۱۳۷۸/۱۰/۱۰ 🔰میزمعارف @mizemaaref
📚حوض خون 🔶🔸 یکی از چیزهایی که حالا من دقیق نمی‌توانم ادّعا کنم امّا به نظر من شاید بشود گفت جزو اختصاصات کشور ما و جنگ ما است، این خدماتی است که در خانه‌ها و در مراکز زنانه و مردمی و مانند اینها انجام گرفته. فرض کنید در خانه‌هایی غذا درست کردند، کمپوت درست کردند، امکانات آذوقه‌های جنگی فراهم کردند، نان پختند و فرستادند؛ اینها چیزهای عجیب و غریبی است؛ این مردها و این زنها با چه انگیزه‌هایی، با چه همّتی این کار را کردند؟ 🔷🔹 من اخیراً یک کتابی خواندم به نام حوض خون -البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [اینها را] دیدم- که این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ اینها چیزهایی است که قابل ذکر کردن است. 🎙مقام معظم 🔰میزمعارف @mizemaaref
«اوژن فلاندن » جهانگرد فرانسوی و دانشمندی که در زمان محمد شاه قاجار در سال های 1219 و 1221 شمسی به اتفاق هموطن هنرمند خود «پاسکال کست » به ایران آمده است، در مورد اهمیت و نقش شهر و مرقد مطهر علیها السلام چنین می نگارد: «مقبره فاطمه که ایرانی ها «معصومه » می نامند در تمام مشرق، احترامی به سزا دارد و مردم از اکناف به زیارتش می آیند، فاطمه نوه علی است. از پادشاهان ایران، شاه عباس دوم، شاه صفی و فتحعلی شاه در قم مدفونند. تیمور لنگ به قم چندان لطمه نرسانده و شاید از برکت فاطمه باشد». 🔰میزمعارف @mizemaaref
📢نشست علمی ♦️نقد و بررسی جنبش باستان گرایی در عصر پهلوی♦️ 🔰ارائه دهنده: جناب آقای دکتر رضا بیگدلو (نویسنده و پژوهشگر تاریخ) 🕙زمان: یکشنبه 9 آبان، ساعت 10صبح 📲لینک نشست: https://meet.nahad.ir/meeting/JNHR8K0T شماره تماس جهت رفع هرگونه اشکال در ورود به نشست(02184222810) 💠«پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی»💠
📌اگر از خودتان بدتان می‌آید اینستاگرام را کنار بگذارید تحقیق فیس بوک نشان می دهد محتوایی که سلبریتی ها در اینستاگرام منتشر می کنند به ایجاد احساس منفی در فالوئرهایشان منجر می شود. به طور دقیق‌تر محققان فیس بوک متوجه شدند هرچه کاربر محتوایی که سلبریتی ها در این شبکه به اشتراک می‌گذارند، بیشتر تماشا کند، با احساس منفی بیشتری در نتیجه مقایسه اجتماعی روبرو می‌شود. 🔰میزمعارف @mizemaaref
90محورهای اساتید ممتاز خوانین زاده.pdf
730.7K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر محمدحسین خوانین‌زاده ✅ عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دروس معارف در گرایش‌های آشنایی با منابع اسلامی، اخلاق اسلامی، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و دیگر دروس تخصصی 🔰 میزمعارف @mizemaaref
📢نشست علمی ♦️نقد و بررسی جنبش باستان گرایی در عصر پهلوی♦️ 🔰ارائه دهنده: جناب آقای دکتر رضا بیگدلو (نویسنده و پژوهشگر تاریخ) 🕙زمان: یکشنبه 9 آبان، ساعت 10صبح 📲لینک نشست: https://meet.nahad.ir/meeting/JNHR8K0T شماره تماس جهت رفع هرگونه اشکال در ورود به نشست(02184222810) 💠«پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی»💠
کودکان چینی حق بازی آنلاین بیشتر از ۳ ساعت رو ندارن! 🔺براساس مصوبه‌ جدید چین کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال فقط در سه روز آخر هفته و روزهای تعطیل می‌تونن بین ساعت هشت شب تا ۹ شب بصورت آنلاین بازی کنن و شرکت‌های بازی‌سازی معتبر موظفن این محدویت رو اعمال کنن. 🔺این محدودیت‌ها بواسطه‌ سیستم احراز هویت بازیکنان اعمال می‌شه و افراد ملزم به وارد کردن اسم و هویتشون هستن و نمی‌تونن با چند اکانت وارد بشن. 🔺دولت چین علت این اقدامش رو جلوگیری از اعتیاد کودکان به بازی‌های ویدیویی بیان کرده، علاوه بر این با اعمال این محدودیت سعی داره قدرت اثرگذاری شرکت‌های بازی‌سازی رو در تغییر مردم تضعیف کنه. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔖 گلایه‌های شهید سلیمانی از دانشگاه و حوزه علمیه ☘️ اگر ما بخواهیم یک تربیت حقیقی و اداره حقیقی در ابعاد گوناگون و یا یک فرضیه هایی را در ابعاد دینی و حکومتی اشاعه بدهیم، جامع ترین آن در این دو کلام است؛ کلام امام دیروز جامعه ما و کلام امام امروز جامعه. 📜 من خودم دانشجو بودم و آنچه که در دانشگاه ما مطرح بود، وصیت‌نامه امام به صورت داوطلبانه بود. در بحث مقام معظم رهبری هم بسیار بعید می‌دانم درسی در دانشگاه وجود داشته باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
۲۹ استان به سامانه به روز شده دسترسی دارند. بارگذاری سایر استان ها نیز به زودی به پایان می‌رسد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امان از جهالت و نادانی! جهالت بر سر اسلام چه آورده است؟! 🔹 🔰میزمعارف @mizemaaref
سلام و عرض ادب خدمت اساتید گرامی گروه معارف شماره های پشتیبانی اساتید و دانشجویان در صفحه آخر فایل های راهنمای هر کدام نوشته شده است. درصورت نیاز لطفا از این طریق با همکاران پشتیبانی تماس حاصل نمایید. ضمنا اولویت برای دانشجویان، به جهت ترافیک بالای تماس ها، ارسال درخواست (تیکت) و ایمیل می‌باشد. 🔰میزمعارف @mizemaaref
🔻 سبب خانمان سوزی مردم است مدیریت در مسائل اقتصادی بر اساس مبانی اسلامی و با حفظ اصول دینی می تواند بزرگترین عامل پیشرفت باشد اما اگر متولیان امر اقتصاد مبادرت به دین نداشته باشند و مطابق با احکام شریعت اسلام عمل نکنند سبب به انحراف کشاندن این مسیر می شود و نمی توانند در امر اقتصاد موفق باشند. مادامی که بانکهای ما اسلامی نشود و به دنبال منافع خود از طریق ربا باشند و وام های ربوی در اختیار مردم قرار دهند سبب دور شدن از مبانی دینی و به انحراف کشاندن اعتقادات دینی مردم می شوند و در حقیقت ربا سبب خانمان سوزی مردم است. باید دقت کنیم تا مباحث اقتصادی ما را از مسیر اخلاق و دین مداری و تدین دور نکند و اگر زمانی خدشه ای به مقام انسان و منصب وارد می شود با جدیت تمام از آن فاصله بگیرد و مسائل اقتصادی را رها کند که سبب نابودی و هلاکت انسان ها می شود. 🔹 🔰میزمعارف @mizemaaref
91محورهای اساتید ممتاز رحمت الله موسوی مقدم.pdf
788.4K
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه‌ی علمی مناسب، در شیوه کلاس‌داری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ جناب آقای دکتر سید رحمت الله موسوی مقدم ✅ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و مدرس دروس معارف در گرایشهای مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی، دانش خانواده و دیگر دروس تخصصی مقطع ارشد و دکتری 🔰 میزمعارف @mizemaaref