فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توصیه ای از طرف شیطان
🎙شهید #آیت_الله_دستغیب (رحمه الله علیه)
.
اقنع من دنیاک بالعفاف و الکفاف و استعن علی الاخره بحب علی بن ابی طالب و بغض اعدائه...
مناقب آل آبی طالب ج 2 ص252
🔰میزمعارف
@mizemaaref
13.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معرفی «صحیفه سجادیه» به سایر مسلمانان بهترین راه برای تبلیغ تشیع؛ پیشنهادی از استاد #شهید_مطهری
🔰میزمعارف
@mizemaaref
26313880404.pdf
651.3K
✅#مقاله
💡عنوان: {آشنايي با #روش_تدريس سخنراني}
✍🏻هادی گل افروزشهری، مرتضی خاقانی زاده
📑مقدمه: از مراحل مهم در طراحي آموزشي، انتخاب روش تدريس است. مدرس بعد از انتخاب محتوا و قبل از تعيين وسيله، بايد خط مشي مناسب تدريس را انتخاب کند و در اين تصميم گيري، بايد به سه موضوع "ماهيت و طبيعت فراگيران"، "محتواي موضوع" و "محدوديت هاي زماني" توجه داشته باشد. يکي از روش هايي که سابقه طولاني در نظام هاي آموزشي دارد، تدريس به روش سخنراني است. ارايه اصول، مفاهيم و حقايق به طور شفاهي از طرف مدرس و يادگيري از طريق گوش کردن و ياداشت برداشتن از طرف فراگير، اساس اين روش را تشکيل مي دهد و توضيح و توصيف پديده ها از سوي مدرس نقش عمده اي دارد.
🔖روش سخنراني داراي مراحل آمادگي، مقدمه، محتوا، متن و جمع بندي است که در صورت اجراي خوب، با مهارت و با انگيزه، مي تواند تاثير مطلوب و اثربخشي بالايي در فراگيران داشته باشد.نتيجه گيري: در روش سخنراني باتوجه به ماهيت موضوع، توانايي و علاقه فراگير و مقتضاي زماني بايد فراگيران را به نوعي در کلاس و مباحث درگير نموده و مشارکت داد که از پويايي و فعال بودن لازم برخورار شوند.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
با عرض سلام خدمت اساتید گرامی گروه معارف
جهت اطلاع، لیست هشتگ های ثابت و کاربردی کانال میزمعارف در ادامه خدمتتان ارسال میگردد:
#مکمل_دروس_معارف
#روش_تدریس
#گفتار_پژوهی
#محتوای_اساتید
#مقاله
#سواد_رسانه
#معرفی_کتاب
#معرفی_فیلم
#معرفی_مستند
#معرفی_اپلیکیشن
#فناورانه
#تاریخ
#حدیث
#تفسیر
#اخلاق
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماه #شعبان، خودمان را در آغوش خدا ببینیم (شرح مختصری از #مناجات_شعبانیه)
🎙 حجت الاسلام محمود ریاضت
🔰میزمعارف
@mizemaaref
112محورهای اساتید ممتاز مصطفی پور.pdf
778.4K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ استاد جناب حجت السلام و المسمین
آقای محمدرضا مصطفی پور
✅ عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و مدرس دروس معارف در گرایشهای مبانی
نظری اسلام، اخلاق اسلامی و آشنایی با منابع اسلامی و دیگر دروس تخصصی دانشگاهها در مقاطع ارشد و دکتری و نیز دروس حوزوی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
🔺 نشست ویژه اساتید با موضوع: «جهاد تبیین، موانع و راهکارها»
🔹 سخنران: استاد رحیم پور ازغدی
🔸 به همراه جلسه هم اندیشی اساتید معارف با موضوع: «همکاری نهاد رهبری و گروه های معارف در رابطه با کنشگری فرادرسی»
💡گواهی حضور برای شرکت کنندگان صادر میگردد.
🕖 زمان: دوشنبه ۸ صبح تا ۱۲
📌 لینک جلسه:
http://vroom.ut.ac.ir/nahad2
🔸معاونت آموزش و پژوهش نهاد رهبری در دانشگاه تهران
🔹معاونت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران
🔰میزمعارف
@mizemaaref
ولادت حضرت علی اکبر (علیهالسلام) و روز جوان مبارکباد.💐
🔸 ایشان شباهت زیادی به پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) داشت و جوانی خوش سیما ، خوش کلام و صاحب کمالات و صفات حسنه و اخلاق نیکو بود. حضرت علی اکبر شجاعت را از امام علی (علیهالسلام) به ارث برده بود. ایشان در دامان امام حسن مجتبی (علیهالسلام) و امام حسین (علیهالسلام) تربیت شدند و ویژگی ها و خصوصیات آن بزرگواران را به ارث بردند. در مدت زمان عمر شریفشان همه وقت خودرا صرف عبادت، اطعام مساکین و سعۀ در اخلاق و توسعه در ارزاق دیگران می کردند. امام علی (ع) ایشان را خیلی دوست داشت.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
14.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 فضایل ماه شعبان در کلام آیت الله ناصری
#ماه_شعبان
🔰میزمعارف
@mizemaaref
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علویگرگانی را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
رحلت عالم ربّانی آیةالله آقای حاج سید محمدعلی علویگرگانی رضواناللهعلیه را به حوزهی علمیهی قم و به همهی شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ایشان بخصوص به مردم مؤمن گلستان که ارادت ویژه به این بزرگوار و والد محترمشان مرحوم آیةالله آقای حاج سیدسجاد علوی داشتند، و بالأخص به خاندان گرامی و فرزندان مکرّمشان تسلیت عرض میکنم. این مرجع معظم در قضایای گوناگون انقلاب و مسائل کشور همواره وفادارانه در کنار مردم و پشتیبان نظام مقدس بودند و خدمات ارزشمندی کردهاند که موجب فیض و رحمت الهی است انشاءالله. از خداوند متعال علو درجات ایشان را مسألت میکنم و امیدوارم با اجداد طاهرینشان محشور گردند.
سیّدعلی خامنهای
۲۴ اسفند ۱۴۰۰
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 اقتصاد دانشبنیان یعنی دخالت علم و فنّاوری در همه عرصههای تولید
🔻 رهبر انقلاب: «اقتصاد دانشبنیان» یعنی اینکه دانش و فنّاوری پیشرفته نقشآفرینیِ فراوان و کاملی داشته باشد در همهی عرصههای تولید. ۱۴۰۱/۱/۱
📝 متن کامل بیانات را بخوانید👇
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=49886
113محورهای اساتید ممتاز مصیب عباسی.pdf
772.3K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ استاد جناب آقای دکتر مصیب عباسی
✅ عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان، مدرس دروس گرایشهای انقلاب اسلامی و تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی و دیگر دروس تخصصی در سطح ارشد و دکتری
دکتری
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه های مقام معظم رهبری درباره ماه شعبان
🔰میزمعارف
@mizemaaref
69113870203.pdf
741.2K
✅#مقاله
💡عنوان: #روش_تدريس در هرمنوتيک فلسفي گادامر
✍🏻مهین چناری
📑چکیده: روش هاي تدريس در تعليم و تربيت مبحث مهمي را شامل مي شود. مقاله حاضر، روش تدريس مبتني بر پرسشگري در تعليم و تربيت را با توجه به هرمنوتيک گادامر بررسي مي کند. در ابتدا، به تفاوت بين پرسش و توضيح مطلب از ديدگاه گادامر توجه کرده، برخي تفاوت ها و شباهت هاي بين اين دو، مد نظر قرار مي گيرد. پس از آن، مفهوم «سوال حقيقي» از نظر گادامر، و امکان طرح چنين پرسشي از سوي معلمان بررسي مي شود. سپس، درباره سه ويژگي روش پرسشگري با توجه به هرمنوتيک فلسفي گادامر بحث مي شود. اين سه ويژگي عبارت از: لاينفک بودن روش از محتوا، فروتني (اذعان به ناکامل بودن دانسته هاي فرد) و دوري بودن مي باشد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از کانال میز معارف
با عرض سلام خدمت اساتید گرامی گروه معارف
جهت اطلاع، لیست هشتگ های ثابت و کاربردی کانال میزمعارف در ادامه خدمتتان ارسال میگردد:
#مکمل_دروس_معارف
#روش_تدریس
#گفتار_پژوهی
#محتوای_اساتید
#مقاله
#سواد_رسانه
#معرفی_کتاب
#معرفی_فیلم
#معرفی_مستند
#معرفی_اپلیکیشن
#فناورانه
#تاریخ
#حدیث
#تفسیر
#اخلاق
🔰 میزمعارف
@mizemaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | منافع دانشبنیان
🔺️ رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی: برای رشد اقتصاد کشور و اصلاح امور اقتصادی کشور، به طور قاطع باید به سمت اقتصاد دانشبنیان حرکت بکنیم...
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#معرفی_فیلم
تمجید رهبر انقلاب از فیلم «موقعیت مهدی»
"موقعیت مهدی عالی بود"
🔹 پیمان #جبلی، رئیس رسانه ملی: #رهبر_انقلاب عصر جمعه به تماشای فیلم موقعیت مهدی نشستند و پس از مشاهده نکاتی را به این شرح بیان فرمودند:
💬 فیلم موقعیت مهدی عالی بود، پر از نکتههای دقیق و روایت درست.
💬 فیلم، شخصیت شهیدان باکری، خصوصا محور فیلم که آقا مهدی است را به درستی و با ظرافت، تصویر و روایت کرده است.
💬 زاویه روایت فیلم هم ابتکاری بود، خاصه با محوریت خانه و خانواده.
💬 برخی قسمتها، مثل «مواجهه آقا مهدی با خانواده بعد ازشهادت آقا حمید و برنگشتن پیکر برادر شهیدش» و قسمت «من مهدی باکری نیستم» یا «روایت شهادت خود آقا مهدی باکری» پر از نکته است. از این نکات قابل تامل در فیلم فراوان است، شاید بیست نکته اینگونه وجود دارد.
💬 این فیلم از آن فیلمهایی است که آدم دوست دارد تا تمام شد باز هم دوباره آن را ببیند.
💬 از تمام عوامل دستاندرکار ساخت این اثر بسیار خوب، کارگردان و تهیهکننده فیلم، تشکر و قدردانی باید کرد.
🔰میزمعارف
@mizemaaref
114محورهای اساتید ممتاز مهدی فانی.pdf
816.5K
✅ #گفتار_پژوهی
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیهی علمی مناسب، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است.
این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد:
✅ استاد جناب آقای دکتر مهدی فانی
✅ عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مدرس دروس گرایشهای آشنایی با منابع اسلامی، اخلاق اسلامی و تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی_قم
🔰 میزمعارف
@mizemaaref