eitaa logo
کانال میز معارف
6.6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
935 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ما مدل پیشرفت کشور را از غرب نمیگیریم، اما از دانش و فناوری روز استفاده میکنیم.. مسولان باید جوانان را به معنای واقعی کلمه جدی بگیرند ✍میزمعارف @mizemaaref
✍درس جدید مجازی 📚جریان های معنوی نوظهور 👈5 جلسه آموزشی ⚪️مدرس: استاد حجت‌الاسلام حمید مظاهری لینک درس: http://ec.nahad.ir/index.php/course/View/Uj8AZAY1 🔴میزمعارف @mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سریششم معرفی این بزرگواران، فهرست80 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. استادان بزرگوار: 301 محبوبه شاهمرادی 168 اصفهان 302 محمود مقدس 167 گيلان 303 حسین باقری 167 تهران 304 امید اهنچی 167 تهران 305 حوریه عظیمی 167 آذربايجان شرقي 306 ژنوس برزگران 166 تهران 307 آرمین دخت امین 165 تهران,البرز 308 امین جلیلیان 165 كرمانشاه 309 علی یزدانی 165 خراسان شمالي 310 فاطمه عرب اصفهانی 165 اصفهان 311 یعقوب کریمی 165 سيستان و بلوچستان 312 عزت امانی 164 اصفهان 313 ذبیح الله بهرامی 164 لرستان 314 اسماعیل زارعی 163 فارس 315 برات حميديان 162 سيستان و بلوچستان 316 فریده منشدی پور 161 هرمزگان 317 روح الله دارایی 160 تهران 318 مصطفی فروتن تنها 159 خراسان جنوبي 319 محمدحسین زارعی محمودابادی 159 يزد 320 علي دستجاني فراهاني 159 مركزي 321 اسماعیل پاک نژاد 158 هرمزگان 322 سمانه مکوندی 158 خوزستان 323 مهدی قهرمان 157 آذربايجان شرقي 324 احسان فردآقایی 157 خوزستان 325 فيروزه حاجي كاظمي هاتبار 157 قزوين 326 مصطفی کریمی 156 ايلام 327 احسان اشکنانی 156 هرمزگان 328 فاطمه بیگم بال افکن 156 خوزستان 329 صباح ساعدی اصل 156 خوزستان 330 مهدی بشارت 156 خراسان رضوي 331 محمد بخشی فعله 156 خوزستان 332 مسلم نجفی 156 خراسان رضوي 333 میرعماد شریف 155 گيلان 334 احمد ابراهیمی درچه 155 مركزي 335 اکرم خلیلی نوش آبادی 155 تهران 336 میرمحسن عرفانی راد 155 آذربايجان شرقي 337 خدارحم جلالی 155 لرستان 338 سوسن نظامی 154 مركزي 339 علی اصغر حسین زاده 153 تهران,قم 340 محمدعلي فاضلي مهرآبادي 152 تهران,مركزي 341 نرگس شکربیگی 152 كرمانشاه 342 نجمه سادات هنرمندپیشه 151 هرمزگان 343 ملیحه پور ستار مهادی 151 آذربايجان شرقي 344 علی روحانی تبار 150 تهران 345 نورالله جلیل 150 اصفهان 346 فرخندهک کرناسی دزفولی 150 خوزستان 347 سیدمهدی ناجی 149 خراسان رضوي 348 صادق رزاقي 147 البرز 349 رضا شکرزاده چهاربرج 147 آذربايجان غربي 350 منیره علی اصغری 147 البرز 351 معصومه موسوی 147 لرستان 352 حجت الله رفیعی شمس ابادی 147 تهران 353 مقداد ابراهيمي كوشالي 146 گيلان 354 صدیقه توکلی گارماسه 146 اصفهان 355 سید احمد هاشمی علی آبادی 146 تهران 356 زهره حبیبی 146 مازندران 357 شهره فتوگرافی 145 تهران 358 مریم السادات سقایت 145 تهران 359 مهدی تابنده 144 مركزي 360 اكرم باغخاني 144 كرمان 361 مصطفی ناصری 144 اصفهان 362 زهره صفایی محمد ابادی 143 اصفهان 363 اعظم یوسفی نژاد 143 تهران 364 سيدباقر حسيني چالشتري 142 چهارمحال و بختياري 365 احمد قادری 142 لرستان 366 حسین کرتی خورگو 141 هرمزگان 367 جبار شرفی 141 كرمانشاه 368 مسعود زارع 141 فارس 369 محمدمهدی نیازمند 141 گيلان 370 سید حسن میرنوراللهی 140 تهران 371 مصطفی عطار 140 البرز 372 شهربانو زند لشنی 140 لرستان 373 ولی الله خسروی 140 كرمانشاه 374 شبنم رضایی عباسی 139 تهران 375 معصومه کولیوند 139 تهران 376 قاسم فتاحی 139 چهارمحال و بختياري 377 مهدی اسماعیلی صدر آبادی 139 تهران 378 حلیمه ریحانی 139 خراسان رضوي 379 عالیه نوری 138 تهران 380 محسن قربانی 138 كردستان 🙏با آرزوی موفقیت روز افزون برای این عزیزان 👈میزمعارف @Mizemaaref
✍ارتباط اساتید معارف با ما در پیام‌رسان‌های سروش، ایتا و تلگرام: http://eitaa.com/Amoozesh_Majazi http://sapp.ir/Amoozesh_Majazii http://t.me/Amoozesh_Majazi 🔴تلفن: 02184222498 👈میزمعارف @Mizemaaref
Ashnayi Ba Ghanone Asasi.rar
27.97M
◀️مجموعه پاورپوینت های درس "آشنایی با قانون اساسی" ✍تعداد: 8 فصل ⚪️حجم: 27 مگابایت 📚ویژه استادان درس "آشنایی با قانون اساسی" جهت ارائه و تدریس در کلاس درس 🔴میزمعارف @Mizemaaref
✅✅معرفی اساتید معارف برتر در استفاده از آموزش مجازی 🔴در سری هفتم معرفی این بزرگواران، فهرست80 نفر از اساتید برتر از نظر تعداد دانشجوی قبول شده در سامانه آموزش مجازی به شرح زیر می باشد و به مرور همه اساتید فعال در این زمینه اعلام می گردد. 👈این اساتید برای تشویق، طی نامه ای به مدیر گروه دانشگاه و معاون آموزشی پژوهشی استان محل تدریسشان معرفی خواهند شد. ⚪️اطلاعات زیر شامل رتبه، تعداد دانشجو و استان /استانهای محل تدریس می باشد. در صورت هر سوال با شماره 021-84222443 تماس حاصل فرمایید. استادان بزرگوار: 381 رحیم دهقان 138 تهران 382 ابوالحسن مومن نژاد 138 كهگيلويه و بويراحمد 383 فاطمه جوانبخت 137 فارس 384 زهره کدخدایی 137 اصفهان 385 سید سعید میری 137 خوزستان 386 سيدمحمدحسين ميرابوطالبي 136 گيلان 387 دلبر شجاع آرباجلو 136 آذربايجان غربي 388 محمد سلیمانی 136 خراسان رضوي 389 آذردخت شمس اشراق 136 البرز 390 حمید منصوری 136 مركزي,اصفهان 391 علیرضا محمدی 136 خراسان رضوي 392 قاسم شفیعی 136 سيستان و بلوچستان 393 غلامحسین زارع 136 فارس 394 سهیلا رنجبرنقدعلی اولیا 136 هرمزگان 395 هاجر تاجیک 135 تهران 396 علی ابراهیم زاده 135 سيستان و بلوچستان 397 فریبا کاظمی 135 اصفهان 398 مصطفی سلیمانی اصل 135 آذربايجان غربي 399 فاطمه اسدی کنی 135 تهران 400 حسين طوسي 135 سمنان 401 ناهید گلی زاد بهاری 134 آذربايجان شرقي 402 سید محمود صادق زاده طباطبایی 134 خراسان رضوي 403 مهدي ايماني مقدم 134 مركزي 404 حسن نامور 134 اردبيل 405 فریده فروغی اصل 134 تهران 406 نوشین تاجیک 134 تهران 407 مرتضی مطهری پور 133 البرز 408 علی نورمحمدیان 133 كرمان 409 مسعود رودباری 132 كرمان 410 زهره جعفری 132 تهران 411 ابراهیم زنگویی 132 خراسان جنوبي 412 کاظم نیازی نشاط 132 همدان 413 محمد میرزایی 131 البرز 414 حبیب محمدنژاد 131 تهران 415 مهدی حیاتی 130 خوزستان 416 محمدرضا مجیدی تبار 130 تهران 417 زهرا کرمی 130 تهران 418 حسن کاظمی 130 اصفهان 419 مرضیه تهرانی 130 تهران 420 محمد رضا عامریان 130 سمنان 421 رحیم وفایی 130 خوزستان,تهران 422 غلام رضا ضابط پور کاری 129 مازندران 423 فضل اله فولادی 128 لرستان 424 اشرف السادات سیدنژاد کوهستانی 128 تهران 425 شهربانو مهینی 128 يزد 426 نفیسه السادات قادری 128 تهران 427 معصومه غریب 128 گلستان 428 نسیمه رضائی 128 البرز 429 سیروس نبی زاده ولوکلایی 128 تهران 430 ابوالفضل سعادتی 128 خراسان رضوي 431 نرگس امیری 128 فارس 432 سیدمحمد هاشمی 127 البرز 433 سید محمدحسین مسلمی عقیلی 127 خراسان رضوي 434 محمد زارعی 126 سيستان و بلوچستان 435 اشرف باقری پور 126 هرمزگان 436 کیومرث نصیری 126 البرز,تهران 437 سید حسین احمدیان 126 خراسان جنوبي 438 رقیه عبدی 125 تهران 439 مریم رضایی 125 تهران 440 عاطفه یگانه امیری 125 مازندران 441 امین فتحی 124 اردبيل 442 حسین صفره 124 تهران 443 سولماز کاراندیش 124 فارس 444 سیدعبدالله میراحمدی 124 چهارمحال و بختياري 445 محسن غلامی 124 تهران 446 مریم صرفی 124 تهران 447 نيلوفر حسيني تركاني 124 تهران 448 فرشته قربانی 123 تهران 449 محمداسماعیل نباتیان 123 تهران 450 مینا شعبانی 123 خوزستان 451 بهمن نوربخش 123 گيلان 452 داود احمدزاده 123 آذربايجان شرقي 453 ریبا جهازی بغدادآبادی 122 البرز,تهران 454 علی اصغر سعیدی 121 مركزي 455 حجت الله رفتاری 121 لرستان 456 عبداله رحیمی 120 مركزي 457 عيسي باقري 120 سيستان و بلوچستان 458 مهدی قشلاقی اقدم 120 آذربايجان شرقي 459 علی تشرآبروان 120 مازندران,خراسان رضوي 460 داود چوگانیان 120 خراسان رضوي 🙏با آرزوی موفقیت روز افزون برای این عزیزان 👈میزمعارف @Mizemaaref
موضوع : 🔅محل مصرف اموال🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین 📝متن و شرح : اِجعَلِ الدُّنیا دِرهَمَین (۱) این دنباله‌ی فرمایشات جناب ابی‌ذر است. می‌فرماید که همه‌ی دنیا را دِرهَمَین [یعنی دو درهم] قرار بده؛ دِرهَماً أَنفَقتَهُ عَلَی عیَالِک وَ دِرهَماً قَدَّمتَهُ لِآخِرَتِک یعنی همه‌ی موجودی خودت از دنیا -آنچه که از مال دنیا به دست می‌آوری- را به دو قسم تقسیم کن؛ قسم سومی نداشته باشد. یک قسم آنچه که صرف می‌کنی برای زندگی خودت و عیالت که این یک امر لازم و واجبی است و باید انجام بدهی. یک قسم هم آنچه که خرج می‌کنی برای آخرتت. وَ الثّالِثُ یُضِرُّ وَ لَا یَنفَع لَا تُرِدهُ اگر شق سومی، راه سومی برای خرج پیدا کردی، این ضرر می‌زند و فایده نمی‌رساند. «لَا تُرِدهُ» دنبال آن نرو، آن را اراده نکن. حالا فرض بفرمایید این کارهای تشریفاتی زائدی که متأسفانه در بین مردم معمول است، انواع زوائد در زندگی ماها متأسفانه رایج است؛ در میان طبقات مختلف مردم؛ حالا چه مترفین و پول‌دارها و کسانی که مملو از مال دنیا هستند، چه حتی طبقات متوسط و آنهایی که دستشان برسد. زوائد زیادی در زندگی هست، خرج می‌کنند، از سفر برمی‌گردند خرج‌های زائد می‌کنند، عروسی می‌کنند خرج‌های زائد می‌کنند، در عزا خرج‌های زائد می‌کنند، که نه خیر آن به امور اداره‌ی معیشت زندگی‌شان -اهل و عیال و زندگی متعارف مردم- می‌خورد، نه هم در راه خدا است؛ هیچ، تشریفات محض، اسراف محض. می‌فرماید این آنی است که ضرر می‌رساند. ۱) الشافی، صفحه‌ی 868 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30021
🔰🔰 ✅ (تاثیر جمهوری اسلامی بر احساس هویت ملت ایران ) جمهوری اسلامی، جهت را صد و هشتاد درجه تغییر داد. ملت ایران احساس هویت میکند؛ هویت اسلامی که هویت ایرانی هم نشأت‌گرفته‌ی از همین هویت اسلامی است. احساس میکند که ایران اسلامی همان هویت گمشده‌ای است که بایستی این ملت دوباره آن را به دست بیاورد و بر اساس او، آرمانهای خود را معین و برنامه‌ریزی کند و تلاش و مجاهدت خود را شکل دهد. این کاری است که ملت ما بخوبی انجام داده است و دارد انجام میدهد. من این آیه‌های یأسی را که بعضی پی در پی تکرار میکنند، مطلقا قبول ندارم و آنها را انکار میکنم. من با اطلاع از مسائل گوناگون کشور بزرگ و ملت عظیم‌الشأنمان بالعیان می‌بینم که این ملت و جوانان این ملت با گذشت زمان و تقریبا سه دهه از آغاز پیروزی انقلاب، نسبت به مبانی انقلاب عمیق‌تر، پخته‌تر و مجرب‌تر شده‌اند. (87/2/16بیانات‌ در دیدار مردم کازرون‌) ✅ (مخالفین هویت اسلامی _ ایرانی ) جوانهای ما، اهل فکر ما، اهل فرهنگ ما تأمل کنند؛ مسئولین کشور به سمت سیاستهای اسلامی حرکت کنند. اینی که یا مسئولان ما، یا در دوره‌های انتخابات مثل وضع کنونی، نامزدهای انتخاباتی ما برای جلب توجه دیگران حرفهای غربی‌ها را تکرار کنند، این هیچ امتیازی محسوب نمیشود. امتیاز این نیست که ما آن چیزی را بگوئیم که غرب می‌پسندد. اینها کسانی‌اند که با فکر ایرانی، فکر اسلامی، هویت اسلامی و ایرانی مخالفند. خدا را سپاس میگوئیم که ملت ایران آن رشد و آگاهی لازم را به دست آورد تا توانست بر این همه موانع فائق بیاید. (88/2/26 بیانات در دیدار مردم مریوان)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین دکتر نقی پور فر ✅عضو هیأت علمی دانشگاه قم ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی 🌀( به علت طولانی بودن، گفتگو در سه بخش تقدیم می گردد) بخش دوم:↪️ ♦️ محور دوم: روش و نحوه القاء و فهماندن و تعامل با دانشجو و تأثیرگذاری • در مورد اولین جلسه هر ترم و معرفی استاد به مخاطبان به نظر بنده همه کلاس‌ها یکسان نیستند، در بعضی کلاسها احساس می کنم باید خودم را و کار هایی را که انجام داده‌ام را بازگو نمایم تا دانشجو بداند با چه کسی روبروست، چون گاه بعضی‌ها مدرس معارف را به قول معروف یک آچار فرانسه به حساب می آورند و حرمتی برای او قائل نیستند، سپس توضیح می دهم که بحثهای ما خوراک همیشگی وروزانه شماست، شاید بعضی مطالب در رشته های مختلف با توجه به شغل آینده شما تا آخر عمر اصلا بدردتان نخورد، ولی مطالب دروس معارف با زندگی و شخصیت شما ربط دارد! در فضای جامعه و ارتباطات خود باید بتوانید از هویت خود دفاع کنید و....، متاسفانه بعضی از همان ساعت اوّل سوال می کنند: استاد تستی است یا تشریحی؟! می گویم : خدا خیرت رهد تو وقتی با یک جوان مسیحی یا ... روبرو شدی چه چیزی را می خواهی تست بزنی یا...! باید منطق بحث به دستت بیاید، خودشان هم می خندند، می‌گویم: این سوال خجالت آور است.شما باید توانمند باشید ، قدرت دفاع داشته باشید. • متأسفانه دروس معارف در دانشگاه ها خیلی ضربه خورده و آفت‌دار شده است. از نظر مقررات هم طوری است که گاه از طریق این دوس مشروط شدن دانشجو در فلان رشته مهندسی مرتفع می گردد! این واقعا ظلم است ، می خواهد با نمره 20 دروس معارف ، نمره 8 درس تخصصی خود را جبران کند ! این واقعا بی حرمتی است ، دانشجو در آنجا کم آورده و افتاده ، حالا با خُرد کردن شخصیت خود می خواهد 18 بگیرد یا 16، با نمره 10 هم کارش حل نمی شود، من مدرس معارف چه کنم؟ اگر من روحانی به این خواسته اش توجه نکنم، می رود بی دین می شود از روحانیت بی زار می شود، بعد پدر ومادرش زنگ می‌زنند و ...، واقعا مشکل است، اینرا باید علاج کرد، خودمان، خودمان را بی حرمت کرده‌ایم. • می دانید که در مدیریت چهار سبک وجود دارد: دستوری، حمایتی، مشارکتی و تفویضی، بنده معمولاً در مدیریت کلاس، دو روش آخری را به کار می گیرم. البته کلاس به کلاس، دانشکده با دانشکده به میزان ظرفیتی که دارند فرق می کند، در بعضی کلاسها آوردن مقاله را به خودشان واگذار می کنم که هرکس می تواند انجام دهد و نمره هم می دهم، در بعضی کلاسها نفس حضور دانشجو را باید نمره داد، همینطور مشارکت در کلاس واینکه دانشجو مقاله را به صورت کنفرانس ارائه دهد یا ... که اینها حتی تا 4 نمره هم دارد. • گاه به بعضی دانشجویان که شلوغ می کنند ، می گویم زکات شلوغ کرد نهایت را باید بدهی، پس باید جواب بدهی یا از روی کتاب بخوانی و... • در مورد آموزش مجازی ، چندان اعتقادی به آن ندارم، بله برای کمک درسی خوب است. آموزش چهره به چهره چیز دیگریست. باید جلوی استاد زانو زد. ارتباط با استاد برکات ویژه‌ خود را دارد. بحث مجازی و ... از باب اضطرار است و نباید اختیاری باشد، ما تازه معتقدیم که استاد باید دامنه ارتباطش را وسیع‌تر کند، به خوابگاه دانشجویان برود، با او به اردو برود، با دانشجوی خود مسافرت کند. من مدرس باید جوری باشم که بچه ها مثل پروانه دور من بچرخند، جوان مشکل روانی دارد، اگر آن حل شود، مشکل فکریش حل می‌شود، شبهه دارد، مسأله جوان یا در آموزش است یا خانواده است و یا همسریابی، ما مدرسان خیلی موفق باشیم مسأله آموزش او را حل می‌کنیم، خوب دو مسأله دیگر چه؟ اگر چه متولی تمام کارهای او نیستیم ولی سهیم که می‌باشیم. خوب این مسائل با آموزش مجازی چگونه حل شود؟ (پایان بخش دوم)
#گفتگوی_نوین_پژوهشی (نشست85) 🔴گزارش کامل جلسه گفتگوی نوین پژوهشی 🔷 موضوع: «پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف و دانشجویان» (بخش دوم) 🔷 ارائه کننده: حجت الاسلام دکتر حسینعلی رحمتی متن گزارش(پیوست)🔰🔰 #پژوهشگاه_فرهنگ_و_معارف_اسلامی
1_33065691.pdf
237.6K
نشست85 🔴 «پیامدهای شکاف دیجیتالی بین اساتید معارف و دانشجویان» (بخش دوم)
✅انواع روشهای استفاده ناصحیح ( تقلب) توسط دانشجویان در دوره های آموزش مجازی دروس معارف: ✍ بیش از 6 ترم تحصیلی که از اجرای طرح فعالیت کلاسی مجازی در دانشگاه های کشور می‌گذرد. در این مدت بعضا مشاهده شده که برخی از دانشجویان با استفاده از روش های ناصحیح و یا تقلب، در انجام فعالیت کلاسی مجازی اختلال ایجاد می کنند. تعداد این دانشجویان در سال های مختلف متفاوت بوده است. اما بیشترین تعداد استفاده از روش های نامناسب و یا تقلب در گذراندن فعالیت کلاسی مجازی و سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان مربوط به ترم گذشته و کمتر ۸ % در کل کشور بوده است. ⚪️این نگرانی از سوی برخی از اساتید معارف وجود داشته که چگونه میتوان دانشجویان را به سمت استفاده صحیح از سامانه مجازی هدایت کرد؟ البته این نکته قابل ذکر است که وقتی قرار است آزمون و امتحان به صورت اینترنتی و مجازی برگزار شود، همیشه احتمال تقلب و یا استفاده ناصحیح وجود دارد. زیرا هویت فرد امتحان دهنده در پشت مونیتور و اینترنت مشخص نمی شود! 🔴اما مجموعه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برای استفاده صحیح‌تر از سامانه آموزش مجازی، مسیری را طی نموده که برای ادامه آن نیازمند کمک و مشارکت بیشتر اساتید محترم معارف برای گسترش استفاده از این روش به روز جهت آموزش و اقناع فکری دانشجویان است. در این مسیر بخشی از فعالیتها برای پیشگیری از روش‌های نامتعارفی که برخی از فراگیران برای کسب نمره در سامانه آموزش مجازی استفاده می کنند بر عهده آموزش مجازی می باشد و بخشی دیگر از فعالیت های پیشگیرانه توسط استاد معارف انجام میشود. در ادامه به انواع روش های ناصحیح استفاده از سامانه و تقلب توسط برخی از دانشجویان اشاره میشود. سپس راههای پیشگیری از آن که به صورت نرم افزاری در سامانه انجام شده تشریح میگردد و در پایان برای استفاده صحیح تر از سامانه پیشنهاداتی خدمت اساتید بزرگوار معارف ارائه خواهد شد: انواع روشهای استفاده ناصحیح ( تقلب): 👈گواهینامه فتوشاپی: برخی از دانشجویان یکی از گواهینامه ها را از سامانه دریافت کرده و سپس با اسکن و ساختن آن در فتوشاپ گواهینامه های جدیدی را تولید می کردند. اینگونه گواهی نامه ای که به استاد ارائه می‌شد واقعی نبود! 👈گذراندن درس توسط یک دانشجو برای دانشجوی دیگر: یکی از راههای استفاده ناصحیح آن بود که یک دانشجو یک درس مجازی را برای خود می گذراند و سپس همان درس را با نام کاربری و نام دوستش نیز می گذراند و بدین صورت گواهینامه را برای او نیز دریافت می کرد! 👈یک دانشجو با چند کد ملی: در این نوع از تقلب دانشجو ابتداً با یک کد ملی و با نام خودش عضو سامانه می‌شد سپس وارد آزمون می‌شد و سوال‌ها را مشاهده می نمود! سپس مجددا با کدملی شخص دیگر و با نام خودش ثبت نام میکرد با توجه به اینکه سوالهای درس را مشاهده کرده بود، مجددا در آزمون شرکت می‌کرد و نمره مناسب را دریافت می‌نمود! 👈گذراندن درس‌های مجازی توسط کافی‌نت برای دانشجویان: در این روش برخی از کافی نت‌ها با دریافت هزینه ۲۰ الی ۸۰ هزارتومان به ازای هر درس برای دانشجو ثبت نام میکردند و درس هایی را که خودشان قبلا گذرانده بودند انتخاب نموده و برای دانشجو نیز می‌گذراندند و گواهینامه او را پس از دریافت هزینه، به او ارائه می‌دادند.! 👈انتخاب درس مجازی ترم گذشته برای ترم جاری: در این روش برخی از دانشجویان درس مجازی که در ترم گذشته و با استاد دیگری گذرانده بودند را در ترم جدید نیز مجددا انتخاب نموده و بدون گذراندن آن، صرفاً گواهینامه آن را دریافت نموده و به استاد این ترم ارائه می دادند.! ادامه دارد .. ✍میزمعارف @mizemaaref 👥ارتباط استادان معارف با ما در پیام‌رسان ایتا: @Amoozesh_Majazi
✍درس جدید مجازی ✅دانشجو و مهارت های فردی 📚4 جلسه آموزشی ◀️لینک درس: http://ec.nahad.ir/index.php/course/View/VTgMaAYx 👥میزمعارف @Mizemaaref 👥ارتباط استادان معارف با ما در پیام‌رسان ایتا: @Amoozesh_Majazi
کانال میز معارف
✅انواع روشهای استفاده ناصحیح ( تقلب) توسط دانشجویان در دوره های آموزش مجازی دروس معارف: ✍ بیش از 6
ادامه ... ✅فعالیتهایی که توسط تیم فناوری مرکز آموزش مجازی برای پیشگیری استفاده ناصحیح از سامانه انجام شده: 👈اختصاص دادن کیو-آر-کد اختصاصی در گواهی نامه پرینت شده دانشجویان که با گوشی هوشمند تلفن همراه قابل رهگیری است. 👈طراحی نرم افزار مطالعه الزامی قبل از آزمون 👈افزایش تعداد سوالات بانک سوالات هر درس 👈امکان دانلود فایل اکسل لیست دانشجویان و نمره هایشان در سامانه استادیار توسط استاد معارف 👈نرم افزار تایید شماره همراه و عدم امکان ثبت شماره همراه تکراری 👈نرم افزار تایید هویت در حین آزمون 👈نرم افزار ظرفیت محدود درس 👈نرم افزار‌هوشمند شناسایی کاربر با استفاده از سیستم خبره همانطور که قبلاً هم عرض شد هیچ‌گاه به طور ۱۰۰% امکان پیشگیری از تقلب، حتی در آزمونهای حضوری نیز وجود ندارد! بویژه زمانیکه آزمون در بستر اینترنت برگزار می شود! اما ابزارهایی وجود دارد که می‌توان تقلب و استفاده ناصحیح را کاهش داده و یا انجام آنرا بسیار سخت و پرهزینه نمود. ◀️ابزارهایی که بخش فناوری ‌آموزش مجازی برای پیشگیری از تقلب در سامانه آموزش مجازی به کار گرفت: ✍کیو-آر-کد: برای پیشگیری از نوع تقلب "گواهینامه فتوشاپی"، واحد فناوری آموزش مجازی ابزار کیو آر کد را بر روی گواهینامه در نظر گرفت. در این ابزار یک کیو آر کد اختصاصی برای هر فرد به ازای هر درس صادر می شود که صحت آن گواهینامه را با یک تلفن همراه هوشمند تعیین می کند. زمانی که استاد معارف گوشی هوشمند خود را روی کیو آر کد بگیرد سامانه آموزش مجازی نام نام دانشجو، نام درس، کد ملی و نمره دریافتی او را تایید میکند. ✍مشاهده لیست دانشجویان توسط استاد معارف: سامانه آموزش مجازی لیست اکسل دانشجویانی که درسی را در سامانه با استاد معارف خود گذرانده‌اند را در یک فایل اکسل و در سامانه استادیار معارف به استاد معارف ارائه می دهد که استاد را از دریافت پرینت گواهینامه از دانشجویان بی نیاز میکند. یعنی استاد معارف کافیست وارد سامانه آموزش مجازی خود شده و فهرست دانشجویانی که با او درس داشته‌اند را از سامانه دریافت کند. در این حالت دیگر نیازی به دریافت پرینت گواهینامه از دانشجویان نیز نمی باشد. ✍نرم افزار هوشمند مطالعه الزامی : در نوع تقلب دوم یعنی گذراندن یک دانشجو برای دوستش اینگونه بود که یک دانشجو یک درس را هم برای خود می گذراند و هم برای دوستش! یعنی بار اول درس را مطالعه می‌کرد و برای خود گواهینامه دریافت می‌کرد و بار دوم با کدملی و پسورد دوستش وارد سیستم می شد و چون سوالات درس را بلد بود، فقط وارد آزمونها می‌شد و ظرف مدت حداکثر ده دقیقه برای دوستش نیز گواهینامه دریافت می‌کرد! برای پیشگیری از این نوع تقلب واحد فناوری سامانه آموزش مجازی نرم افزار هوشمند مطالعه الزامی قبل از آزمون را طراحی نمود. بدین صورت که هر کاربر برای هر درس، ملزم به مطالعه حداقل ۱۵ دقیقه درس قبل از آزمون هر جلسه می باشد! بدین صورت برای یک درس ۶ جلسه‌ای، دانشجو باید حدودا 120 دقیقه درس را مطالعه کند و سپس در تک‌تک آزمون ها شرکت نماید. با این ابزار دانشجویی که می خواست برای دوستش گواهینامه بگیرد و قبلا با کمتر از ۱۰ دقیقه وقت گذاشتن این کار انجام می شد حالا باید بیش از دو ساعت از وقتش را صرف دریافت گواهینامه مجدد برای درسی کند که آن را بلد است! درعین حال، برای پیشگیری بیشتر از این نوع تقلب، نرم افزار تایید هویت پیامکی نیز تولید شده که در ادامه معرفی خواهد شد. شایان ذکر است این نرم افزار برای افرادی که می‌خواهند برای اولین بار به شکل درست و بدون تقلب درس را بگذرانند مشکلی ایجاد نخواهد کرد. ادامه دارد .. 👥میزمعارف @Mizemaaref
موضوع : 🔅آمادگی برای سفر آخرت🔅 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم الحمدلله رب العالمین 📝متن و شرح : فِی الکافی وَ التَّهذِیب عَنِ الصَّادِقِ عَلیه‌السَّلام قِیلَ لَه أَوصِنِی (۱) [شخصی به امام صادق علیه‌السلام عرض کرد که توصیه‌ای به من بکنید.] فَقَال أَعِدَّ جَهازَک [حضرت در پاسخ فرمودند: وسیله‌ی خود، دستگاه خود را آماده کن. جهاز، غالباً به وسیله‌ی سفر گفته می‌شود -وسیله‌ای که با آن سفر خواهی کرد و تو را در این سفر به مقصد خواهد رساند- این را آماده کن؛ سفری در پیش داری. وَ قَدِّم زَادَک توشه‌ای هم که برای این سفر لازم داری، این را از پیش بفرست. وَ کُن وَصِیَّ نَفسِک خود تو، وصیّ خودت باش. در هنگام نزدیک شدن مرگ، ما کسی را به‌عنوان وصی معین می‌کنیم که به کارهای ما رسیدگی کند، قرض‌های ما را بدهد، کارهایی که بر عهده‌ی ما است -که بعد از مرگ نجات ما متوقف به آنها است- آنها را انجام بدهد؛ نمازی، روزه‌ای، بدهکاری‌ای، اینها را به عهده‌ی وصی می‌گذاریم. می‌فرمایند خودت وصیّ خودت باش؛ تا خودت هستی، حالا که می‌توانی، همین کارهایی که منتظری تا بعد از [مرگ] تو، دیگری برای تو انجام بدهد، این را خودت انجام بده. وَ لَا تَقُل لِغَیرِک یَبعَثُ إِلیکَ بِما یُصلِحُک این‌جور نباشد که به دیگری بگویی که آنچه لازم داری را برای تو بفرستد. به جای اینکه به دیگری سفارش کنی که آنچه برای تو لازم است، بعداً برای تو بفرستد، خود تو، قبل از آنی که حرکت بکنی، قبل از آنی که وقت بگذرد، به دست خود، با اختیار خود، آن را برای خودت فراهم کن. این وصیت امام صادق علیه‌السلام است ۱) الشافی، صفحه‌ی 871 📌نشانی اینترنتی: http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=30019
🔰🔰 ✅ اِعمال دشمنی و خصومت بستگی به چه چیزی دارد ؟ دشمنی دشمنانِ حق و دشمنان خدا تمام‌شدنی نیست؛ دشمنی‌ها وجود دارد. اِعمال دشمنی از سوی دشمنان خدا بستگی به این دارد که ملاحظه کنند که چقدر توانایی اِعمال دشمنی و خصومت را دارند؛ اگر در طرف مقابل ضعف مشاهده کنند، ببینند میتوانند این دشمنی را اِعمال کنند، این دشمنی را اعمال میکنند بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای. (94/1/1 بیانات در حرم مطهر رضوی) ✅ ضرورت شناخت درست از دشمن شناخت درست از دشمن داشته باشیم. دشمن یک جبهه است؛ دشمن یک فرد که نیست، یک دولت خاص که نیست، یک جبهه است؛ ما باید این جبهه را بشناسیم و ببینیم چه کسی وابسته‌ی به این جبهه است و از کجا این جبهه، جوری حرکت میکند که میتواند ما را نسبت به خودش مشتبه کند. جبهه‌ی دشمن را بشناسیم، شیوه‌های دشمنی را هم بشناسیم؛ بدانیم [دشمن‌] چه جوری دشمنی میکند. گاهی هست که دشمن وارد میشود، یک کاری را شروع میکند به قصد یک هدف خباثت‌آمیز و ما درست نمیدانیم آن هدف چیست؛ ظاهر کار را نگاه میکنیم می‌بینیم کار خوبی است و از آن استقبال میکنیم؛ درحالی‌که او دارد آن هدف [خودش‌] را دنبال میکند .(95/3/6بیانات در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری) ✅ آیا کنار آمدن با دشمن ، دشمنی او را کم می کند ؟ ببینید؛ بعضی‌ها هستند که میگویند حالا یک‌جوری، مثلاً یک‌ذرّه، با آمریکا کنار بیاییم، شاید دشمنی‌شان کم بشود؛ نه، حتّی به آنهایی هم که به آمریکا اعتماد کردند، به آمریکا امید بستند، به سراغ آمریکا رفتند برای کمک گرفتن، رحم نکردند؛ [مثل] چه‌کسی؟ دکتر مصدّق. دکتر مصدّق برای اینکه بتواند با انگلیسی‌ها مبارزه کند و در مقابل انگلیس‌ها بایستد به خیال خودش، رفت سراغ آمریکایی‌ها؛ با آنها ملاقات کرد، مذاکره کرد و درخواست کرد؛ [به آنها] اعتماد کرد. کودتای بیست‌و‌هشتم مرداد نه به‌وسیله‌ی انگلیس [بلکه] به‌وسیله‌ی آمریکا در ایران انجام گرفت، علیه مصدّق. یعنی حتّی به امثال مصدّق هم اینها راضی نیستند؛ اینها نوکر میخواهند، سرسپرده میخواهند، تو‌سری‌خور میخواهند؛ مثل چه‌کسی؟ مثل محمّدرضای پهلوی؛ این‌جور آدمی میخواهند. (96/8/11 بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین دکتر نقی پور فر ✅عضو هیأت علمی دانشگاه قم ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی 🌀( به علت طولانی بودن، گفتگو در سه بخش تقدیم می گردد) بخش سوم:↪️ ♦️ محور سوم: توصیه و تجارب • در ساختار نهاد رهبری در دانشگاهها باید توجه داشت که نقش یک استاد معارف چیست؟ آیا نقش او یک نقش علمی است؟یا نه اتفاقاً نقش انگیزشی او بیشتر باید باشد، تأثیر گذاری یک استاد مهم است! متا سفانه بر عکس شده ما مدرسان ارتباطمان با خوابگاه‌های دانشجویان قطع است، موظفیمان را انجام می دهیم و می‌رویم . در حالیکه استاد باید با جوان گپ بزند، دردِ دل او را بشنود و....، ما نیامدیم فقط سر کلاسها برویم، ما باید اینجا پدر ومادری کنیم ، اینها نیاز به مشاوره دارند. • خود نهاد و خود اساتید هم باید یک نگاه نهاد ارزشی به خودشان داشته باشند، گاه شده در بعضی نشست‌ها در هنگام نماز، سخنرانی در حال صحبت است و دانشجو وغیره همه از کنار جلسه رّد می شوند و به نماز می روند، در حالیکه مثلاً اساتید معارف که معمم هم هستند هنوز نشسته اند و... یا کلاسهایی که هنگام نماز است . این حرمت مدرسان را زیر سؤال می برد، حرمت امامزاده را اولاً متولّی او باید نگهدارد. • در راهکارهای جذابیت درس: اولاّ منطق باید منطق شیرینی باشد، همان زبان قرآن ، من بحث را به زبان قرآن می کشانم. به نظر من حتی احکام هم می خواهیم بگوییم ، اول یک آیه قرآن مربوط به آنرا بخوانیم یا یک روایت و بعد حکم فقیه ، چه اشکالی دارد. بنده نقد خیلی‌ها را کرده‌ام ، جناح‌های چپ وراست و...ولی چون منطقی و با زبان قرآن و روایت بوده اصلاً احساس نکرده‌اند که مثلا حاج آقا فلان جناحی است ، با قاطعیت فلان نظر را نقد زده ام ولی باز می‌گویند فلانی جناحی نیست . ثانیاً ، در نقد زدن، اوّل خودمان را نقد بزنیم بعد طرف مقابل را ، این خودش خیلی مهم است، در مطالب علمی هم همینطوراست. اجازه دهیم جوان آزادانه انتقاد کند، در نمره و ... تأثیر ندهیم و اعلام هم بکنیم، خود استاد هم آرامش داشته باشد، مگر بی‌ادبی و بی‌تربیتی که ادامه کلاس را برهم زند که مطلب دیگریست. ثالثاً: کاربردی صحبت کنیم، ضرورت‌های زندگی، موضوعات ریز و جزئی، هر انچه جوان با آن درگیر است نه یک سری کلی گویی و بلاخره اینکه زبان و رفتار ما باید زبان رفاقت و دوستی با جوان باشد. • یادم می آید در ابتدای ترم وارد کلاس شدم، دانشجویی ظاهرا در رشته فیزیک، هر چه بد و بیراه داشت به روحانیت گفت، با آرامش گوش کردم بعد که حرفهایش تمام شد پرسیدم بنده از مصداقهای حرف شما بودم؟ گفت بله، همه شما فلان و فلان و....، گفتم سابقه مرا داری؟ مرا می شناسی؟ گفت نه، گفتم چرا این همه تهمت زدی و نسبت دادی ؟ من با دیگران کاری ندارم ، می دانی من رشته ام مهندسی بوده وعشق به معارف دین مرا به این راه کشانده؟ می دانی من در سال 72 اولین سمینار ازدواج وجوان را در دانشگاه صنعتی شریف راه انداختم و به رهبری نامه نوشتم و ... تمام کارها و آثارم را گفتم، سپس اضافه کردم من به شخص خودم کار ندارم ولی یک استاد در سر کلاس باید حیثیت داشته باشد، تا تکلیف این قضیه روشن نشود، دیگر تدریس نمی کنم و سر کلاس نمی‌آیم و رفتم بیرون، دیگر دانشجویان آمدند خواهش کردند ،گفتم باید عذر خواهی کند و شما هم این عذر خواهی را تأئید کنید، اگر اینطور نباشدظلم به من است، ظلم به روحانیت است. بعد عذر خواهی کرد و... برخی از همین طور افراد هنوز هم در بیرون هر جا که جلسه ای دارم می آیند و می نشینند و.... • مدرسان جوان باید بدانندکه استاد معارف طوری باید تدریس کند و رفتار نماید که جا بیافتد دین حل مشکل می کند و این مدرس و آخوند هم متولی دینی است که حل مشکل جوان می کند، اگر مشکل دارد، نیاز به ازدواج دارد و.... تا جایی که می تواند کمک کند و.... • استاد معارف نباید از مناسبتهای ایاّم بی خیال عبور کند، بخصوص مناسبتهایی که به قشر جوان هم مربوط می شود. • من مدرس معارف باید طوری به جوان القاء نمایم که توی جوان نیاز به مشورت داری، این باید برایش جا بیافتد، متأسفانه امروزه جوانها فکر می کنند که همه چیز را خودشان می فمهند و این کلید بسیاری از مصیبت هاست. (ادامه در پست بعد⬇️)
(ادامه پست قبلی) • کار بر روی جوان 30 درصد آن آموزش و 70 درصد آن فرهنگی است، ما مسئولیت شرعی در قبال کار فرهنگی داریم و فردا عند الله باید جواب بدهیم، نهاد رهبری باید پاسخگو باشد، ما باید تا جایی که می‌توانیم و تمام ارگان‌هایی که مربوطند باید برای امر مشاوره و همسریابی تلاش کنند. آمار نشان می‌دهد ضربه‌ای که از بحث ازدواج جوانان می‌خوریم شوخی نیست و ما مسئولیم. من استاد معارف، مسئول فرهنگی نهاد و دانشگاه و ... • استاد معارف باید نیت تبلیغ کند، نه بحث کارمندی و مزد گرفتن نیست، اساس کار همین است، آن حقوق که بحثش جداست، ولی باید با این نگاه وارد تدریس شد، به نیت تبلیغ نه مزد، نگاه پدر و مادر معنوی این جوانان، مگر مؤمن آل یاسین نمی‌گفت که «لا اسئلکم علیه اجرا و ...»؟ متأسفانه دیده می‌شود بعضی روحانیون یا مدرسان معارف بر سر یک حق الزحمه فلان کار که خارج از برنامه انجام داده‌اند با مسئول مربوطه در دانشگاه بحث می‌کنند و درگیر می‌شوند و ...(پایان بخش سوم)
از آنجا که اساتید معارف، علاوه بر دارا بودن بنیه ی علمی مناسب ، در شیوه کلاسداری و مهارت های تأثیر گذاری نیز باید از تسلط کافی برخوردار باشند از این رو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی قم در راستای ارتقاء سطح تأثیرگذاری و تجارب اساتید معارف اسلامی و استفاده از تجربیات اساتید پیشکسوت و موفق در حوزه ی دروس معارف اسلامی اقدام به مصاحبه و جمع آوری تجربیات ایشان نموده است. این سلسله مصاحبه ها با عنوان «بایسته های تدریس در بیان اساتید معارف اسلامی» تقدیم کاربران گرامی می گردد: ✅ حجت الاسلام والمسلمین دکتر نقی پور فر ✅عضو هیأت علمی دانشگاه قم ✅ مدرس دروس معارف اسلامی در گرایش‌های مبانی نظری اسلام، اخلاق اسلامی وآشنایی با منابع اسلامی 📌فایل پیوست: محورهای اساتید ممتاز (حجت الاسلام دکتر نقی پور) ⬇️
هدایت شده از میثم حبیبی کیان
49محورهای اساتید ممتاز نقی پور فر.pdf
997.2K
⤴️⤴️فایل پیوست PDF بایسته های تدریس ✅ حجت الاسلام والمسلمین دکتر نقی پور فر ✅عضو هیأت علمی دانشگاه قم
به همت پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ـ قم، تلخیص برخی از کتب شاخص و تازه های نشر جهت سهولت برای مطالعه اساتید و سروران گرامی تهیه گردیده است. 📕کتاب « تاریخ امامیه » 📝مولف: مصطفی صادقی کاشانی 📚نشر: ادیان 📝تعداد صفحات: 150صفحه 📝تعدا د صفحات تلخیص: 28 صفحه 🖥فرمت فایل پیوست: PDF (فایل ضمیمه)⤵️⤵️⤵️
هدایت شده از میثم حبیبی کیان
تاریخ امامیه.pdf
636.2K
#معرفی_و_ارایۀ_محتوای_کتب 📕کتاب « تاریخ امامیه » 📝مولف: مصطفی صادقی کاشانی 📝تعدا د صفحات تلخیص: 28 صفحه 🖥فرمت فایل: PDF
📌امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای 📌مروری بر پرونده و مذاکرات هسته ای در زمان مسئولیت حجت الاسلام حسن روحانی 8⃣1⃣ ◀️ تهديد زدايي از امنيت ملي/ بخش چهارم ▶️ 🔸البرادعي در جلسه با مهندس آقا زاده و به نوعي هم در ملاقات با آقاي خاتمي گفته بود برخورد شما در برابر آژانس، از دو حالت خارج نيست: يا همه موارد را در گزارشي کامل اعلام مي کنيد که به نوعي به دليل مخفي کاري طولاني مدت تحت فشار قرار خواهيد گرفت يا بخشي از آنها را مطرح نمي کنيد که در آن صورت کشورتان را با خطر مواجه مي سازيد و به شوراي امنيت خواهيد رفت؛ بنابراين، معلوم بود گفتن و نگفتن چه مشکلاتي دارد. ارائه گزارش، شمشيري دو لبه بود. 🔸آژانس در خصوص موضوع چشمه نوتروني (پلونيوم) هم که در گزارش سازمان ذکر از آن به ميان نيامده بود، اعتراض کرد. آژانس به کارشناسان ما اطلاع داد که گزارش مربوط به پلونيوم در فلان اتاق سازمان انرژي اتمي ايران موجود است. 🔸هنگام ارائه گزارش کامل به البرادعي، آژانس پس از بررسي اعلام کرد آنچه ايران گفته همان چيزهايي است که ما پيشتر از طرق ديگر مطلع بوديم و بنابراين هيچ موردي در اين گزارش نيامده است که براي ما تازگي داشته باشد. پس مواردي که گمان مي شد براي نخستين بار به آژانس گزارش داده شود، قبلاً از سوي منابع اطلاعاتي غرب به اطلاع آن رسيده بود؛ زيرا سرويس هاي غربي سال ها روي مسائل هسته اي ايران تمرکز داشتند. با توجه به تمامي اين مسائل، وضعيت به شدت بغرنج و پيچيده بود. 🔸در بين مديران سياسي سه کشور، نقش منفي جان ساورز مدير سياسي امور خارجه انگليس، کاملاً مشهود بود. وي هم در جلسة کارشناسان و هم در جلسه وزرا مانع پيشرفت سريع مذاکرات بود. (جان ساورز که از دستياران ارشد توني بلر، نخست وزير انگليس بود، متعاقباً سفير و نماينده دائم انگليس در سازمان ملل متحد و سپس رئيس MI6 شد). وزرا هم پيغام داده بودند که اگر ايران حاضر به پذيرش تعليق در هيچ سطحي نيست، بهتر است سفر انجام نشود. کارشناسان وزارت امور خارجه هم معتقد بودند چون قطعنامه، تعليق کامل را از ما خواسته است، نمي توان بحث تعليق را به طور کلي کنار گذاشت؛ بنابراين، به ناچار بايد اصل تعليق را ولو به صورت محدود و موقت بپذيريم. در مذاکرات مديران کل سه کشور با تيم مذاکراتي ما علي رغم تشکيل جلسات متعدد، در مسائل مهم به ويژه در مورد تعليق به توافقي دست نيافتند. آنها اصرار داشتند صرفا در مورد اجراي بندهاي قطعنامه بحث کنند، در حالي که ايران قطعنامه را رد کرده بود. ضمناً تيم مذاکراتي ما هم اختياري نداشت که بخواهد در زمينة مسائل حساسي از قبيل تعليق، قولي به آنها بدهد. در نتيجه، مديران کل هم مردد شده بودند که سفر وزرا انجام شود يا نه. وزرا به فرودگاه کشورشان رفته بودند، اما هنوز در ترديد بودند که سفر را انجام دهند يا نه و مرتب تلفني با تهران در تماس بودند. براي آنها مسئله مهم، امکان بحث بر سر مسئله تعليق بود و مي گفتند اگر قرار نيست چنين بحثي صورت بگيرد، بهتر است سفر ما لغو شود. 📚 امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای، دکتر حسن روحانی، انتشارات مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام