eitaa logo
کانال میز معارف
6.8هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.8هزار ویدیو
947 فایل
🔺کانالی برای اطلاع رسانی، اشتراک تجربیات و ارتقا توانمندی استادان معارف دانشگاهها آدرس سامانه آموزش مجازی دانشگاهیان https://maaref.ecnahad.ir/ منتظر نظراتتان هستیم.. 🔰ارتباط با ادمین: @amoozesh_majazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیه آیت الله جاودان : من راهپیمایی روز قدس را واجب میدانم! ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ شبهه : چرا میگید مرگ بر فلان کشور؟! مگر اسلام دین صلح و دوستی نیست؟! 🎙استاد ازغدی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝یک نفر داد زد چرا غزه؟ نان ما واجب است یا غزه؟؟ 🎙شعرخوانی زیبای حسین خزایی بمناسبت روز جهانی قدس ♻️انتشار حداکثری با شما ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔹کسانی که می‌پرسند ایران برای فلسطین چه می‌کند، جوابش را از حماس بشنوند: 🔻حماس در کانال رسمی خود بیانیه تسلیت و تقدیری را که شاخه نظامی‌اش (قسام) درباره شهید زاهدی صادر کرده منتشر کرده است. 🔻حماس (قسام) در این بیانیه شهید زاهدی را «فرمانده کبیر» و «شهید راه قدس» خوانده و «نقش عظیم» شهید زاهدی در «ایجاد جبههٔ مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست در سالیان طولانی» ستوده و از «نقش برجستهٔ او در نبرد طوفان الاقصی» تمجید کرده است. 🔻کسانی که می‌گویند ایران چه می‌کند به عبارت «نقش برجسته» این شهید «در نبرد طوفان الاقصی» دقت کنند. ⁉️ این عزیزان می‌توانند یک خط درباره نقش او در این نبرد چیزی بنویسند؟ نه. چون اطلاعاتی وجود ندارد. 🔸نقش ایران همین است؛ «نقش برجسته» ولی چنان بی‌سر و صدا که ما یک خط درباره‌اش نمی‌دانیم ولی بازیگر اصلی طوفان الاقصی، آن را «نقش برجسته» می‌خواند. باشگاه استادان معارف اسلامی ▫️میز معارف :: @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دعای روز بیست و ششم 🔴اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً و ذَنْبی فیهِ مَغْفوراً و عَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده، و گناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده، اى شنواترین شنوایان ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
اعدام یک کارگر حافظ قرآن به اتهام اقدام برای ترور علی‌بن ابی‌طالب عبدالرحمن مرادی کارگر زحمت کش و حافظ قرآنی که اخیرا نیز در آستانه ازدواج بود و در دوران نامزدی به سر می‌برد، به بهانه تلاش برای ترور خلیفه وقت دستگیر و در آستانه اعدام است. نامزد وی، قطام نیز بخاطر حال روحی نامساعد و از ترس نیروهای امنیتی به مکان نامعلومی گریخته است... 🗣 معاویه نشنال ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
▪️افزایش شهدای حمله تروریستی چابهار و راسک به ۱۶ نفر🥀 🔹شهدای سپاه: ۱- احمد حبیبی فر ۲- سعید جهان تیغ ۳- امیر محسن حسن نژاد ۴- حسین انتظاریان ۵- حسین سرسنگی ۶- حامد عبدالهی ( بلوچ شیعه) ۷- محمدحسین بامری (بسیجی بلوچ شیعه) ۸- جابر بلوچی جان ( بسیجی اهل سنت ) ۹- عیسی آسکانی (بسیجی اهل سنت) ۱۰- امین دهانی ( بسیجی اهل سنت) ۱۱- انور پاشاه ( بسیجی اهل سنت) ۱۲- محمد بچوه( سرباز اهل سنت) 🔹شهدای انتظامی: ۱۳- عباسعلی میر ۱۴- مسلم کریمی ۱۵- جواد جهان بیگی ۱۶- سید محسن حسین نیا ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دعای روز بیست و هفتم 🔴اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ فَضْلَ لَیلَةِ القَدْرِ وصَیرْ أموری فیهِ من العُسْرِ الی الیسْرِ واقْبَلْ مَعاذیری وحُطّ عنّی الذّنب والوِزْرِ یا رؤوفاً بِعبادِهِ الصّالِحین. » «خدایا روزی کن مرا در آن فضیلت شب قدر را و بگردان در آن کارهای مرا از سختی به آسانی و بپذیر عذرهایم و بریز از من گناه و بارگران را، ای مهربان به بندگان شایسته خویش. ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا شرف الشمس و تراش یا خراشیدن سنگ آن در روز ۱۹ فروردین سندیت و روایت معتبر داره؟ 🎙استاد سیدیعقوب‌ جبار زاده ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥 ماجرای گاو سرخی که با ذبح آن مسجد الاقصی را می‌خواهند تخریب کنند طبق عقیدهٔ صهیونیست‌ها، برای تخریب مسجد الاقصی باید یک گاو سرخ ۲ ساله که در فلسطین پرورش یافته، ذبح شود. این گاو سرخ عید فطر امسال ۲ ساله می‌شود! ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 ورود رهبر انقلاب اسلامی به حسینیه امام خمینی و شعار متفاوت دانشجویان در استقبال از رهبر انقلاب ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔴تیپ‌های مختلف شخصیتی در مورد پاسخ تلافی‌جویانۀ ایران به اسرائیل چه نظری دارند؟! 🔹در قالب بخوانید:😊 : ای کاش که با حدت و شدت باشد ویرانگر و سخت و با صلابت باشد ای کاش که انـتـقـام از اسرائیل مفتاحِ درِ باغِ شهادت باشد : ای قوم! بـتـقوَی اللهِ اوصیکم از آتش، قو أنفسکم... أهلیکم ظلم است؟! دعا کنید نابود شود! لا تـلقـو إلی التهلکه، بِــأیدیکم! : مردید شما یا که زنید آقایان؟! ای داد!! چرا نمی‌زنید آقایان؟! باید حتما به خاک‌مان حمله کنند؟! گور همه‌شان را بکنید آقایان! : با این دیوانه سر به سر نگذارید مردم را در خوف و خطر نگذارید دور ازجان، دشمن شما مثل خر است پا اینهمه روی دم خر نگذارید! : کافیست کمی سیـبـیل را فر بدهیم با یک قمه روبرویشان قر بدهیم ما آدمتیم سد علی لب تر کن! تا پاچه اسرائیل را جر بدهیم!! : این حمله اگر بدون سوتی باشد این بار حریف توی قوتی باشد من فکر کنم که جنگ با اسرائیل چیزی مثل «کال آف دیوتی» باشد! : صبر است اگر حکمِ ولی، تسلیمیم جنگ است اگر، تابع این تصمیمیم آب است اگر که در مقابل... موسی آتش گر پیش روست، ابراهیمیم ✍علیرضا مهران ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
🔸منابع عربی مدعی هستند ایران و نیروهای مقاومت در حال انتقال تسلیحات و تجهیزات خود از دیرالزور به سه منطقه در جنوب غرب سوریه و اطراف مرز با اراضی تحت اشغال رژیم اسراییل هستند. 🔹گفته شده بخشی از این تسلیحات، پهپادهای انتحاری می‌باشد که به سویدا، درعا و قنیطره، منتقل شده‌اند. ‎ باشگاه استادان معارف اسلامی ▫️میز معارف :: @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️آقاخیلی دوستت دارم 🔸پاسخ شنیدنی رهبر انقلاب به دانشجو باشگاه رسانه دانشگاهیان ▫️روایت آنسوی ماجرا | @onsoo_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دعای روز بیست و هشتم 🔴اللهمّ وفّر حظّی فیهِ من النّوافِلِ و اکْرِمْنی فیهِ بإحْضارِ المَسائِلِ و قَرّبِ فیهِ وسیلتی الیکَ من بینِ الوسائل یا من لا یَشْغَلُهُ الحاحُ المُلِحّین خدایا زیاد کن بهره مرا در آن از اقدام به مستحبات و گرامى دار در آن به حاضر کردن و یا داشتن مسائل و نزدیک گردان در آن وسیله ام به سویت از میان وسیله ها، اى آنکه سرگرمش نکند اصرار و سماجت اصرار کنندگان ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
دانشنامه امام باقر علیه السلام.pdf
5.06M
📗دانشنامه امام محمد باقر علیه‌السلام 📝مولف:به قلم جمعی از نویسندگان تعداد صفحات:۴۵۹ ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 نطفه حرام رژیم غاصب‌ صهیونیستی این‌گونه بسته شد؛ تاریخچه‌ای که هر مسلمانی باید بداند 🔹 بخشی از سخنرانی حماسی شهید آیت‌الله مطهری در حسینیه ارشاد، سال ۱۳۴۸ ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مستند سازی که به دوربین جان بخشید 🔹 ۲۰ فروردین سالروز شهادت مستندساز، روزنامه‌نگار و نظریه‌ پرداز «سینمای اسلامی»، شهید سید مرتضی آوینی ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻دعاي روز بیست و نهم 🔴اللهمّ غَشّنی بالرّحْمَةِ وارْزُقْنی فیهِ التّوفیقِ والعِصْمَةِ و طَهّرْ قلْبی من غَیاهِبِ التُّهْمَةِ یا رحیماً بِعبادِهِ المؤمِنین خدایا بپوشان در آن مرا با مهر و رحمت و روزى کن مرا در آن توفیق و خوددارى و پاک کن دلم را از تیرگی ها و گرفتگى هاى تهمت، اى مهربان به بندگان با ایمان خود ▫️باشگاه استادان معارف اسلامی :: میزمعارف ااا @mizemaaref
▫️پای درس جامع‌نگری در خانه پدری ✍ مصطفی رستمی :: رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها 1⃣ اگر بخواهیم یک نخ تسبیح برای تحلیل محتوای جلسه پرشور و خاطره‌انگیز و البته عمیق دیدار دانشجویی 27 رمضان 1403 با رهبر انقلاب درنظر بگیریم، آن نکته همه‌جانبه دیدن موضوعات مختلف در رسیدن به تحلیل درست است. 🔸برای یک تحلیل دقیق سه‌مرحله را برشمرده‌اند؛ اول توصیف، دوم تبیین و سوم تجویز. ✅ طبیعتا هرقدر در مرحله توصیف یک پدیده بتوان جامع‌تر و دقیق‌تر همه جوانب را دید و به‌جای نگاه میکروسکوپی نگاه ماکروسکوپی داشت در تحلیل می‌توان دقیق‌تر عمل کرد. 👈 این نگاه هم در تحلیل وضع کنونی، هم در تحلیل «دستاوردهای انقلاب اسلامی» و هم در تحلیل «دقایق گفتمانی» آن مثل عدالت، آزادی و... موضوعیت دارد. 2⃣ ترک نکردن نگاه تاریخی به رویدادها و غرق نشدن در اکنون‌زدگی شاخص دوم تحلیل دقیق است. 📍در توصیف وضع موجود دیدن فرآیند‌ها و مبدا و معاد مهم است، یعنی باید بدانیم از چه وضعی آمده‌ایم و آرمان‌ها چه بوده است. 📚 با داشتن نگاه تاریخی است که می‌توان بین امر آرمانی و امر واقعی جمع زد. 📌داشتن چنین نگاهی می‌تواند سویه‌های انتقادی فهم از وضع موجود را دقیق‌تر و موجه‌تر کند. 3⃣ همانجایی را که هستید مرکز عالم قرار دهید. ✓ این گزاره علاوه‌بر آنکه پشتوانه دینی محکمی دارد، یک شاهکار مدیریتی و روانشناسی است. ▫️عمل به این گزاره یعنی افزایش تمرکز و‌ انگیزه و هم‌افزایی نیرو روی یک نقطه که منتج به توان‌افزایی و بازدهی بیشتر می‌شود. 🔸اولویت اول تشکل‌ها دانشگاه است. ¶ ذیل این گزاره باید فهم شود امروز دانشگاه هم از بعد کیفی و هم از بعد کمی دارای اهمیت فراوان است. 👈 «تمرکز روی دانشگاه» با کاربست نظریه دومرحله‌ای می‌تواند منشأ اثر مهم اجتماعی در کل جامعه باشد. ✓ اثربخشی روی نخبگان و ساخت گفتمان، ساخت تحلیلی جامعه را هم تغییر می‌دهد. 4⃣خودانتقادی درس مهمی بود که رهبر انقلاب به همه ما یادآوری کردند. ¶ نقد یک‌سویه در عصر دوسویه شدن ارتباطات و روابط انسانی فهمی ارتجاعی از کنشگری است. 🔸نقد یک حق است و نقدپذیر بودن یک تکلیف. 👈این دو مکمل همدیگرند و به‌طور متناوب هم را بازتولید می‌کنند. ▫️تعطیل کردن یکی به همان اندازه دیگری را هم از موضوعیت می‌اندازد. ✓ دعوت به خودانتقادی در خانه پدری مطمئنا خاطر هیچ دانشجوی انقلابی‌ای را مکدر نمی‌کند. 5⃣بی‌افق بودن سبب روزمرگی و فرسایش آرمان‌ها می‌شود. 🔸تبیین دو آرمان «اداره‌ کشور به شیوه‌ اسلامی» و ارائه‌ یک الگو به مردم جهان» برای اداره‌ خوب یک کشور، افق‌گشایی برای جریان دانشجویی و در نگاه کلان‌تر برای هسته پیشران حرکت کشور است که غرق در روزمرگی‌ها نشوند. 🔸افق داشتن از یک‌سو هم جلوی انفعال را می‌گیرد و هم جلوی تند شدن را. 6⃣ لازمه حرکت موثر در دانشگاه ؛ غیر از داشتن افق و تمرکز روی دانشگاه «بالا بردن توان کنشگری» است. ¶ بهینه کردن این توان با «داشتن نظریه و ایده»، «بالا بردن توان اجتماعی و بدنه تشکیلاتی» و «عمق دادن به مبانی معرفتی» است. ✓ بدون عمق معرفتی طبیعتاً نه ایده‌ای شکل می‌گیرد و نه توان اجتماعی‌ای اگر وجود داشته باشد. ❗️نداشتن عمق معرفتی و کنشگری صرف منجر به انحراف می‌شود و نداشتن کنش موثر با بدنه اجتماعی خوب هم منتج به انفعال خواهد شد. 7⃣ پیگیری عدالت به‌عنوان یک آرمان اصلی در انقلاب اسلامی پرشور‌تر از هر زمان دیگری انجام می‌شود. ¶ اما باید درخصوص مفهوم عدالت و مختصات آن بحثی جدی کرد. 🔸«عدالتخواهی با اخلاق‌مداری تنافری ندارد.» ▪️مرز بین عدالتخواه بودن و آبروبری مشخص است. 👈 آن کسی که برای پیشبرد یک «هدف سیاسی» موضوع عدالت را در یک «کنش غیراخلاقی» فروکاست می‌کند، مهم‌ترین ضربه را به عدالت می‌زند. باشگاه استادان معارف اسلامی ▫️میز معارف :: @mizemaaref