آقای علی ضیا در اظهاراتی مشعشع، مقوله همجنس بازی را امری عادی تلقی نموده و شرارت را این می داند که ما بخواهیم نظرمان ( قبح انگاری این عمل شنیع) را به دیگران تحمیل کنیم!!!
اینها شروع حرمت زدایی از گناهانی است که غرب را به لجن کشانده و متاسفانه #سلیبریتهای ما هم در صدد ترویج آن هستند.
ننگتان باد.
اگر از الان با این هنجارشکنی برخورد جدی نشود، شاید مدتی دیگر باید شاهد رژه همجنس گرایان در تهران باشیم. 😔
🆔@mjafari_ir
🔻تعبّد نافلسفی در برابر نظریۀ توسعه:
دوباره در باب ماهیّت داوری
🖊مهدی جمشیدی
۱. چندی پیش، نقدی بر یکسانی و انطباقِ انتخاب سیاسیِ رضا داوریاردکانی و عبدالکریم سروش نگاشتم و این پرسش را پیش نهادم که پس از آنهمه غوغا بر سر غرب و ماهیّت و اوصاف و احکام آن و به میدان بازی آوردن هایدگر و پوپر در دهۀ شصت، چگونه این دو به یک نقطۀ سیاسیِ مشترک رسیدهاند؟! آن یادداشت، بر برخی هوادارن متعصّب وی سخت آمد و زبان به طعنه گشودند، اما قلم به پاسخ متقن نفرسودند. ما نمیتوانیم از کنار این پرسش گزنده بگذریم که چگونه عاقبت سیاسی این دو، به منزل لیبرالهای مذهبی رسیده و اگر بنا بود که تفاوتها و تضادهای فکری، مؤثّر و مولّد باشند، چرا دلالت و دنبالۀ سیاسیشان، یکسان هستند؟! ا. در دورهها و دولتهایی، داوری بهکلّی کنار میکِشد و حاشیه و انزوا را برمیگزیند و طریق خاموشی، اختیار میکند، و در هنگامههای دیگر، در نقش حامیِ بیرونیِ یک جریان سیاسی، ظاهر میشود و بار خلاء وجهِ نظری آنها را برعهده میگیرد. او نباید متوقع باشد که ناظران و مخاطبان، این رفتوبرگشتهای رندانه را نبینند و بوی تناقض را احساس نکنند.
۲. یک پاسخ من این است که داوری، برخلاف نمودها و دعاوی گذشتهاش، نهفقط در برابر غرب نیست، بلکه بهطور نامحسوس، به سایۀ تجدّد نقلمکان کرده است؛ البته اگر آن گذشته، واقعیّت و اصالتی داشته باشد و برآمده از ضرورت زمانه نبوده باشد. بیّنترین شاهدم بر این مدّعا، اقبال وی به نظریۀ توسعه است؛ او سالهاست که توسعه را میستاید و آن را تنها راه ممکن میشمارد و ازاینرو، با اصحاب سیاسیِ توسعه نیز، همداستان و همپیاله است. وقتی از تقابل با توسعه سخن میگویم، نباید همچون بیژن عبدالکریمی برآشفته شوید و گمان برید که من با جاده و سد و کارخانه و فنآوری و دیگر ظهوراتِ سختافزاری توسعه، مخالفم، بلکه من از سیّدمرتضی آوینی و محمد مددپور و حسین کچویان آموختهام که توسعه، در وجه تکنیکیاش منحصر نمیشود، بلکه هم ماهیّت تجدّدی دارد و هم یک طرح استعماری برای تداوم وضع پیرامونی ماست. من نمیدانم داوری که در دهۀ شصت، آنهمه دربارۀ باطن و سرشت غرب نوشت و آن را تجلّیِ نفسانیّتِ انسان متجدّد انگاشت، امروز چگونه به بیتالغزل طرح تجدّد که نظریۀ توسعه است، تن در داده است، اما میدانم او به نقطهای رسیده که سروش در دهۀ شصت در آن قرار داشت. آنکه جام دگرگونی نوشیده، داوری است و نه سروش. سروش در همان زمان، در پی زدودن ماهیّت از غرب به عنوان یک کلّیّت و همچنین اجزای متنوّع آن بود، اما داوری اصرار داشت که همۀ این تکهها و اجزا را به یک روح کلّی بازگرداند و مظهر و نمود یک تفکّر دیگر معرفی کند. صدالبته، نه موضع آن روز داوری، صواب بود و نه موضع امروز وی، اما مسألۀ من، نوسان و تذبذب معرفتی وی است که دربارهاش هیچ توضیحی نداده و چهبسا ندارد....
🆔@mjafari_ir
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 آخرین صحبتهای شهید اسماعیل هنیه پیش از شهادتش در تهران؛ مقاومت یعنی افتخار و غرور در سرزمینهای تمدنی
رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان بازدید از تمپارک «سرزمین تمدنها» در برج میلاد:
🔺️از قدس تا برج میلاد تهران، این پیام روشن است که تمدنهای واقعی از ارزشهای انسانی و شریعت آسمانی برخاستهاند، نه از خونریزی و غارت.
🔺️تمدنهای جعلی دوام نخواهند داشت، اما تمدنهای اصیل جاودانه خواهند بود.
🔺️نکته : گفتار هنیه نشان از عمق نگاه معرفتی و بصیرتی وی دارد. رحمت و رضوان خدا بر این شهید سعید باد. 🙏🙏
🆔@mjafari_ir
شهادت هنیه و پیام قاطع رهبر معظم انقلاب در خونخواهی او، نقطه عطف و فصل جدیدی در قصه فلسطین و جبهه مقاومت خواهد گشود ان شا الله..
خبرها در راه است... وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ،
وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ. (توبه ١۴)
https://virasty.com/MJafari_ir
4.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳بیانات امام خامنه ای درباره چرایی به دار کشیدن شهید شیخ فضل الله نوری رحمت الله علیه
▪️١١مرداد سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری
▪️ واجد نکاتی درس آموز برای حیات سیاسی و اجتماعی امروز ما
🆔@mjafari_ir
اولین اثر شهادت هنیه :
تصاویر اقامه نماز امام خامنه ای بر پیکر مطهر شهید هنیه و تفقد ایشان از وابستگان شهید، با بیش از 27 میلیون بازدید در شبکه های اجتماعی بازتاب یافته است. کاربران داخلی و خارجی و بعضا صهیونیست با تعابیری همچون «نمازِ ولیفقیه شیعه بر مُجاهدِ اهل تسنن»، این امر را نشانه "وحدت مسلمین دربرابر یهود غاصب"، دانستند.
اقامه نماز با آداب فقه امامیه بر رهبر مقاومت فلسطین، پیامهایی بسیار در دل خود دارد.
شاید این مساله به نظر برخی کوچک آید، اما ابعاد این اتفاق و خسارت آن برای سردمداران کفر، بعدها بیشتر آشکار خواهد شد.
#شهید_القدس
#خونخواهی
https://virasty.com/MJafari_ir
قسمت اول (2).mp3
زمان:
حجم:
6.84M
درس گفتار عقل و دین
🔸 جلسه بیست و دوم
❇️ دیدگاه نهایی و مختار : عقل گرایی معتدل
❇️ خدمات متقابل عقل و دین
❇️ تبیین نظریه تداخل عقل در دین ( دیدگاه آیت الله جوادی)
❇️نقد های روشی و دینی به نظریه تداخل
حجت الاسلام دکتر محمد جعفری
🆔@mjafari_ir
🔴 کم شدن حساسیت رسانهی ملی به پخش شدن زنان نیمه عریان، به چه علت است؟!
🔹«المپیک ۲۰۲۴» از شبکه ورزش پخش میشود و تماشاگران زن که بخش اعظم آنان نیمه عریان هستند، غالبا دیده میشوند، مطمئنا بعضی از صحنهها سانسور میشود اما جا دارد که بیشتر به این موضوع حساسیت نشان داده شود!
🔹 ما مالک چشمهایمان نیستیم، ما امانتدار چشمهایمان هستیم!
رسانهی ملی در جمهوری اسلامی ایران حق ندارد زمینه را برای آلودگی چشمان فراهم کند!
ترس آن است که نکند وجود اندک زنان نیمهعریان در اجتماع باعث کاهش غیرت ملی_دینی در رسانهی ملی شده باشد!
🔹نکتهی دیگر آنکه، ارزش یک مسابقهی المپیک که فرد ایرانی در آن نیست چقدر است؟ آیا میتوان ارزشش را چنان بالا دانست که از شعاری چون اذان در رسانهی ملیای که بناست شعارهای اسلامی را عظیم کند، گذشت؟!
این مورد تعجببرانگیز حتی قبل المپیک از شبکه ورزش دیده میشد که برای یک فوتبال نه چندان مهم به زیرنویس کردن وقت اذان کفایت میشد!
🔹اگر نمیتوان پخش را قطع کرد، میتوان صدای گزارشگر نباشد و اذان به جای آن پخش شود و یا اذان زنده در محلی که گزارشگر در حال گزارش دادن است اجرا شود که صدای این شعار مهم، شنیده شود!
🔹 اگر حدودالهی و شعائر توحیدی مهم باشد قطعا راهی خلاقانه برای جمع میان پخش بازیها و عدم تخطی از حدود الهی یافت خواهد شد!
📝زهرا خندان
🆔@mjafari_ir
#فلسطین
هرچند مسیر مشکل و باریک است
با این که به ظاهر آسمان تاریک است
در چشم تو پرچم فلسطین پیداست
یعنی به امید حق سحر نزدیک است
✍ #سورنا_جوکار
🆔@mjafari_ir
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 یک کار اقناعی خوب در مورد حجاب
یک بام و دو هوای بی حجابان
🆔@mjafari_ir