👇چند سوال منطقی انتخاباتی:
⁉️اگه به قول بعضیا کشورما دیکتاتوریه، چرا اصلا انتخابات برگزار می کنه؟ خوب مثل عربستان عمل کنه که هیچ رای گیری انجام نمیده و خود حکام هرکاری میخان می کنن...
⁉️اگه نظام اهل ارائه ی آمار دروغه پس چرا اینقدر سعی می کنه مردمو به مشارکت قوی توی انتخابات دعوت کنه؟ مگر نمی تونه با ارائه آمار دروغ میزان مشارکت را بالا اعلام کنه؟
⁉️اگه اونچه در ایران رخ میده انتصاباته و انتخابات نیست، پس چرا توی هر دور از انتخابات این همه افراد مختلف نامزد میشن و این هم هزینه تبلیغات می کنن؟!
⁉️اگه وجود مشکلات در کشور دلیل منطقی برای عدم شرکت توی انتخاباته، وقتی هیچ مشکلی توی کشور وجود نداشته باشه افراد منتخب قراره کدوم گره را از کار مردم باز کنن و چه نقش مثبتی ایفا کنن؟
⁉️اگه واقعا مردم همه دلسردن و کسی توی انتخابات شرکت نمی کنه، پس چرا کانال های فارسی زبان خارجی این همه دارن توی برنامه هاشون به انتخابات ایران می پردازن؟ مگه چیزی که بی اهمیته، اینهمه دربارش صحبت می کنن و براش برنامه میسازن؟!
🆔@mjafari_ir
🔴در یکی از رویاییترین بازیهای تیم ملّی فوتبال ایران، سرمربی و بسیاری از بازیکنان سجده میکنند.
یکیشان برای حضرت عباس استوری میگذارد.
جهانبخش در لحظات حساس دعا میکند.
رفقای جهانبخش میگویند بخاطر دعای مادرش حتماً گل میزند.
این حضور عمیق دین، تحلیل جامعهشناختی بر نمیدارد؟
🆔@mjafari_ir
☝️پاسخ به اینکه چرا رأى بدهیم؟ اوضاع که درست نمی شود!
#پاسخ_به_شبهات_انتخابات
🆔@mjafari_ir
شبهای پیشاور در دفاع از حریم تشیع، کتابی به زبان فارسی حاوی مناظرات عالم دینی شیعه سلطان الواعظین شیرازی(۱۲۷۵-۱۳۵۰ش)، با علمای اهل سنت. این مناظرات در ده شب در شهر پیشاور پاکستان برگزار شد و روزنامههای محلی پیشاور آنها را چاپ کردند. بعدها همان متن، بصورت کتاب چاپ شد. سلطان الواعظین در مناظرات خویش، از کتابهای معتبر اهل سنت چون صحاح سته، مسند احمد بن حنبل استفاده کرده است.
کتاب شبهای پیشاور ۱۰ جلسه مناظرات سلطان الواعظین با علمای اهل سنت را در بر دارد؛ این جلسات مناظره در پیشاور و در منزل میرزا یعقوب علی خان قزلباش از رجال مهم پاکستان تشکیل شد و به مدت ۱۰ شب به طول انجامید. شروع مناظرات از شب جمعه ۲۳ رجب ۱۳۴۵ق بود و جلسه مناظره هر شب بعد از نماز مغرب و عشا ۶ تا ۷ ساعت و گاهی نیز تا اذان صبح ادامه داشته است.
به گفته سلطان الواعظین در پی این مناظرات و در پایان شب آخر ۶ تن از رجال، ملاکین و اصناف اهل سنت، مذهب تشیع را برگزیدند. به گفته مولف بسیاری از علما، چون سید حسین طباطبایی بروجردی نویسنده را به جهت نگارش شبهای پیشاور ستودهاند.
🔽 « تصویر ارائه شده از مناظره های شبهای پیشاور در سال 1345ه ق توسط هوش مصنوعی »
🆔@mjafari_ir
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسماعیلی: حجاب سنگر ما در مبارزه با غرب است
🔹وزیر فرهنگ: به چه علت عفت محل نزاع ما با غرب است؟ چون عفت، حیا و حجاب مهمترین سنگر گفتمانی ما در مبارزه با غرب است به همین دلیل در راستای تلاش برای پیروز شدن بر این ارزشها علیه ما لشکر کشی و فتنه انگیزی کردند.
🔹باید تشکر ویژه کنیم از وزیر محترم ارشاد که بعد از سخنان بی ربط و هنجارشکنانه پرویز شیخ طادی در مورد حجاب در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، اینگونه جهاد تبیین کردند. آقای وزیر دست مریزاد!!
🆔@mjafari_ir
2.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت امام کاظم علیه السلام تسلیت باد .
#آزادی
#حقوق_بشر
✅ گاهى گفته مىشود «#آزادى فوق قانون است و نمىتوان آن را محدود کرد»، دیدگاه #اسلام در این باره چیست؟
✳️ پاسخ: در اعلامیه #حقوق_بشر، حقوقى براى انسانها مطرح شده است که از جمله آنها حق آزادى بیان، آزادى اختیار مسکن، آزادى عقیده، آزادى اختیار شغل، آزادى اندیشه، آزادى انتخاب مذهب و آزادى انتخاب همسر است، از سوى دیگر این آزادىها فوق قانون شناخته مىشوند و هیچ قانونى حق تعرّض به آنها را ندارد.
🌱در اینجا پرسشهاى زیادى پیش مىآید: آیا مقصود از فوق قانون بودن این آزادىها آن است که هیچ قانونى اجازه نداشته باشد آنها را محدود کند؟ آیا این آزادىها حدّ و مرز مشخصى دارند یا خیر؟ آیا به عنوان نمونه آزادى بیان این است که هر کس هرچیز دلش خواست بگوید؟!
مىبینیم در هیچ کشورى چنین اجازهاى را نمىدهند و براى آزادى بیان حد و مرزى قائل مىشوند؛ مثلا توهین به شخصیت افراد در هیچ جاى عالم پذیرفته نیست.
🍀در پاسخ به این سؤال که حد و مرز آزادىها تا به کجاست و چه کسى آن را تعیین مىکند؟ یک جواب کلى داده شده است که:
🌱حد و مرز آزادىها تا آنجاست که #مشروع باشد، یعنى منظور، آزادىهاى مشروع است. در بعضى از بندهاى اعلامیه حقوق بشر نیز تعبیر «اخلاقى» وجود دارد که رعایت حقوق همراه با موازین اخلاقى را متذکر مىشود .
✋ البته مقصود این افراد از کلمه «مشروع» این نیست که شریعتى مثل اسلام آن را تجویز کرده باشد، بلکه مرادشان آن است که قانونى باشد و دولت آن را معتبر بداند و مىگویند همین قانون است که حدود آزادى را تعیین مىکند.
🔅این جاست که اولین تناقض و تعارض پیدا مىشود:
از یک طرف مىگویند این حقوق و آزادىها فوق قانون است و هیچ قانونى نباید آنها را محدود کند. از طرف دیگر مىگویند چون آزادى مشروع ـ نه مطلق ـ مطلوب است قانون باید حدود آزادى را بیان کند و آن را محدود نماید!
📖پ.ن: مرحوم علامه مصباح یزدی، پاسخ استاد به جوانان پرسشگر، ص57
🆔@mjafari_ir