ديانت و عقلانيت
🔷 جلسه نهم #صحیفه_سجادیه 👆👆
✍️ این جلسه را با توجه به عید غدیر، به بحث ولایت اختصاص دادیم.
🤲 الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور
🔹 نکات ویژه این جلسه :
🔺توحید بدون ولایت تمام نیست.
🔺اهمیت اطعام و پذیرایی در روز عید غدیر به مقدار وسع.
eitaa.com/BEYTOSAJJAD 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سالیانی در محضر پروفسور لگن هاوزن بودیم و بسیار آموختیم. اما آن چه در زندگی استاد بسیار شاخص و شگفت است، نحوه گرویدن ایشان به اسلام است.
🔻ایشان اعتقادی به دین نداشته و دوستی ایرانی به ایشان نهج البلاغه را هدیه می دهد و ایشان جذب و عاشق گفتار امیرالمومنین می شود و از همین جا به سوی اسلام و نهایتا تشیع گرایش پیدا می نماید.
🔹 تعبیر ایشان جالب است : دیدم علی علیه السلام از خدا سخن می گوید و اگر او خداپرست است، پس باید خدایی باشد؛ زیرا این شخصیت یک الگوی کامل است و جز حق نمی تواند بگوید.
#علی_مع_الحق
#غدیری_ام
🔹 عید غدیر بر همگان مبارک.
🆔@mjafari_ir
✍️ شادیم به شادی اهل بیت به رغم لجن پراکنی برخی ابلهان.
https://virasty.com/MJafari_ir
💚
ای بهین فرزند پاکی ها و خوبی ها،
تک سوار عرصه ی هموار نیکی ها،
دانا دلیر دژ افکن دستان رکاب،
مرد میدان رجالگان مردنما،
ای دلاور بدر،
شجاع احد،
پیروز خندق،
فاتح خیبر،
سردار جمل،
تنهای صفین،
قدرت نهروان ...
ای علی !
بگذار فاش بگوییم که پیش از تو هیچ امیری را ندیده بودیم که کفش وصله دار بپوشد.
هیچ اقیانوسی را سراغ نداشتیم که عمود بر زمین بایستد.
و هیچ کوهی را نمی شناختیم که با اشک یتیمی بلرزد...
ای علی !
ای روح چند بعدی؛
خدای وفا در کنار محمد،
خدای عشق در کنار فاطمه،
خدای انسان پروری در خانه،
خدای شمشیر در میدان،
خدای قلم در نهج البلاغه،
خدای کار در زراعت،
خدای حکمت در میان مردم،
خدای عطوفت با یتیمان،
خدای شجاعت با ناکسان،
خدای عدالت در مسند،
خدای کلام بر منبر، خدای خشوع در محراب،
خدای وعظ در مسجد، خدای انصاف در جامعه،
خدای احکام در حکومت،
خدای تقوی در دین،
خدای زهد در سلوک ...
ای علی ....
ای شمع محفل عابدان،
فانوس راه سالکان،
خورشید تابان عارفان،
دلیل راه زاهدان،
معیار عمل موحدان،
قطب و قبله ی صالحان
سرور و مولای شجاعان ...
ای علی !
مددی رسان که پای لنگ ارادت مان، در جاده ی ظواهر گام نگذارد.
دست مان را بگیر که در بازار مکاره ی دنیا، حق را جز با حق معامله نکنیم.
بنیه ی سست ما، تاب زندگی علی وار را ندارد، یاری مان ده که علی وار بمیریم ...
محسن رفیعی
💚💚💚
#عید_غدیر
🆔@mjafari_ir
✍️ محمد جعفری
💢 پاسخ به چهار اشکال درِپيتي و آبدوغ خياري شبکه هاي ماهواره اي و همسوهای داخلی آنها ( حسن آقا میری، عباس عبدی، حسام مظاهری و سایر نق زنندگان همیشگی) در مورد جشن 10 کيلومتري غدیر :
1. چرا با گرفتن این جشنها، اين قدر زباله توليد مي کنيد و خيابانها را کثيف مي کنيد؟!
پاسخ: شما خودتان چرا غذا مي خوريد که نياز به دستشويي و مسائل جانبي و شستشو پيدا کنيد!! 😜
2. با این جشن شما، در خيابانها ترافيک ايجاد مي شود و مردم به زحمت می افتند؟!
پاسخ : در همه جای جهان، برای مراسمات ملی و آیینی شان، در یک مقطع زمانی و کوتاه، محدودیتهای ترافیکی اعمال می شود و همه عقلای عالم!😊 هم این کار را عرفی و منطقی می دانند و می پذیرند.
3. شما حق نداريد از بيت المال هزينه نماييد. ما که راضی نیستیم از جیب ما خرج این مراسمات شود.
پاسخ : اولا بسياري از هزينه ها مردمي است. ثانيا نظام اسلامی می تواند و البته موظف هم هست که برای تعظیم شعائر، هزینه کند.
وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعٰائِرَ اَللّٰهِ فَإِنَّهٰا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ.
4. با این کارها، ديانت مردم تقویت نمی شود و کمکی هم به بقای حکومت شما نمی کند؟
پاسخ : اگر این کارها هم نقشی در ترویج دین نداشته باشد که دارد، قطعا لجن پراکنی های شما در تضعیف ديانت و ایجاد بدبینی نسبت به نظام در مردم تاثیری نخواهد داشت زیرا مردم راسخ در ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام هستند.
💢 و در پایان : همیشه همین طیف اعتراض می کردند که چرا همش غم! چرا همش عزاداری!
حالا که جشنهای عمومی برگزار می شود، این اشکالات بی پایه را مطرح می کنند. آقایان محترم! مشکل شما با غم و شادی نیست، مشکل شما در امتداد اجتماعی دین و دینداری است.
🔹قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اَللّٰهَ عَلِيمٌ بِذٰاتِ اَلصُّدُورِ.
#غدیری_ام
🆔@mjafari_ir
چند سال قبل 10 جلسه به صورت کوتاه در نقد مدعی مهدویت ( احمد الحسن) داشتم که برای استفاده عزیران و خصوصا پاسخ به شبهاتی که پیروان فرقه یمانی در انداخته اند، شاید مفید باشد ان شاالله . لازم به ذکر است که پیروان این فرقه کماکان فعال و در حال تبلیغ هستند. به مرور هر روز یک جلسه را بار گذاری می کنم👇👇👇
جلسه اول.mp3
13.48M
🔴 نقد مدعی مهدویت (فرقه یمانی)
🔸جلسه اول
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این جلسه :
1.ترفندهای استکبار جهت سوء استفاده از آموزه های شیعی
2. زمینه های شکل گیری ادعای احمد الحسن
#نقد_احمد_الحسن
🆔@mjafari_ir
حدیثی زیبا و کاربردی از امام کاظم علیه السلام ☝️☝️☝️
🔹خلاصه اش این است که سعی کن مسائل زندگی را آسان بگیری و الا خودت اذیت می شوی!
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹#ویدئو
آغاز داشتن جهان در #فیزیک مدرن و #کیهانشناسی اهمیت زیادی دارد. متون دینی نیز بر پیدایش جهان از عدم و این که خداوند جهان را از نیستی آفریده است، صراحت دارند. از این رو بسیاری از فیزیکدانان معاصر نگران اشارات الهیاتی «آغاز داشتن جهان» هستند. آیا این نگرانی بجایی است؟ اصولا آیا نظریهی #مهبانگ میتواند برداشتهای دینی را در نحوهی #آفرینش جهان تضعیف یا تقویت کند؟
#ریچارد_سویینبرن، فیلسوف انگلیسی، در گفتوگو با رابرت لارنس کوهن، مجری برنامهی تلویزیونی «نزدیکتر به حقیقت» میکوشد به این پرسشها پاسخ دهد.
برای مشاهده با زیرنویس فارسی به پیوند زیر مراجعه کنید:
🌐https://www.aparat.com/v/Ebj36
#خداباوری
#الحاد
#آتئیسیم
🆔@mjafari_ir
و حسن آقامیریِ سال دهم هجرت:
کارنابلد هستید و آزاردهنده.
حاجیان خسته را در هُرمِ گرمای صحرای غدیر نگهداشتهاید، تا آنان که عقب ماندهاند ملحق شوند.حقالناس نیست که گفتید آنان که پیشاپیش رفتهاند، هم در این گرما بازگردند؟! جهاز شترهای ملت را روی هم انداختهاید و با کفش رویشان ایستادهاید که چه اعلام کنید؟!
کاش اینقدر هزینه معنوی برای امت اسلام درست نمیکردید.
متن: از خودم؛ اون آخرای جمعیت زیر سایه!
تصویر: فعلا ندارم. اشعث رفته جلو ببینه، برام تعریف کنه.
🆔@mjafari_ir
34.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مستند کامل “غدیر از کانت تا رایسکه”
در آستانه سیصدمین سال تولد ایمانوئل کانت، خردگرای آلمانی، نوشتههایی از او و هم عصرش رایسکه معرفی گردید؛ که به انسان قرن ۲۱ برای شناختن جانشین محمد پیامبر اسلام و کانون پیروان او کمکی شایان خواهد کرد.
کانت چه نگاهی به جمعیت مردم شیعه داشت و تفاوت آنان و همکیشانش را در چه می دانسته است ؟
چرا یوهان رایسکه، شخصیت علمی معاصر کانت، تلاش کرد حقانیت علی را اثبات کند و از همه موقعیت و جایگاه شغلی خود در این راه بگذرد؟!
#مستند
🆔@mjafari_ir
جلسه دوم.mp3
9.48M
🔴 نقد مدعی مهدویت (فرقه یمانی)
🔸جلسه دوم
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این جلسه :
1. ادعای کانونی احمد الحسن چیست؟
2.آیا امام زمان فرزند دارد؟ و آیا کسی می تواند ادعا کند که فرزند امام زمان است؟
3. چرا احمد الحسن ادعا می کند فرزند امام زمان است؟
#نقد_احمد_الحسن
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸گزارش شبکه خبر ۲۴ فرانسه از مراسم مهمونی ۱۰ کیلومتری😁
💠 واقعا فهم و شعور اجتماعی و دینی مردم ما چقدر عمیق است و اساسا سلبریتی ها و جامعه شناسان سکولار هیچ درکی نسبت به هویت و بافت فکری جامعه ندارند.
🆔@mjafari_ir
✍️ نقد منصفانه و پرهیز از توهین و تخریب، همواره باید اصل اخلاقی همیشگی ما باشد.
🔹محوریت علمی مقالات در سیستم ارزیابی و ارتقا علمی اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاهی ما، قطعا یک نقص و آسیب بزرگ است. واقعا این حجم مقالات علمی, چقدر در راستای رفع معضلات اقتصادی و فناورانه و نیز ارتقای علوم انسانی و اجتماعی ما موثر واقع شده است؟!
وقت آن است که وزارت علوم، با تجدید نظر در این روند، راهکار آکادمیک دیگری برای رشد و ارتقای علمی دانشگاهیان بیندیشد.
https://virasty.com/MJafari_ir
✍️ باید بار فرهنگی و معرفتي اجتماعات و راهپیمایی های معنوی و دینی مان را افزایش دهیم. ایستگاه صلواتی های عاشورا و موکبهای اربعین، در پیش است و فرصتی مغتنم و موقعیتی مناسب برای این مهم.
https://virasty.com/MJafari_ir
جلسه سوم.mp3
14.93M
🔴 نقد مدعی مهدویت (فرقه یمانی)
🔸جلسه سوم
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این جلسه :
1. علل دینی و جامعه شناختی ادعاهای مهدویت در عراق 2. اشاره به برخی رسانه های این فرقه 3. نقد برخی روایات مورد استناد این فرقه
#نقد_احمد_الحسن
🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_منتخب
⭕️باز پخش مجدد به مناسبت روز مباهله
👈شبهه: واقعه مباهله ثابت می کند که اسلام خردستیز است زیرا به جای بحث و گفتگو ، دعوت به نفرین و لعن می کند!! 😳
🎙پاسخ این شبهه را از استاد جعفری در برنامه چراغ بشنوید .
#مباهله
🆔@mjafari_ir
🔹 جمله کامل رهبر معظم این است : 👇👇👇
"... عین همین قضیه در فیلمسازی هست. فیلمهائی را برای جشنواره نامزد کنند که در جهت خواست آنهاست. عین همین قضیه در کار علمی ماست؛ در مقالهای است که در آی. اس. آی منتشر میشود؛ در موضوع تحقیقی است که شما در پژوهشگاه خودتان دنبال میکنید. به تعبیر متأسفانه رائج فرنگىِ امروز، اسپانسرها میآیند در بخشهای مختلف، کمکهای مالی، کمکهای مادی، اعانهها را میگذارند برای اینکه در آن جهت کار انجام بگیرد. به این توجه کنید. استقلال علمىِ کشور یکی از لوازمش همین است: استقلالِ حرکت علمی، حرکت هنری و به طریق اولی، حرکت سیاسی. بعضی از حرکات سیاسی هم از این قبیل است." (منبع)
✍️ برخی از اساتید از پایگاه ISI دفاع می کنند با این استدلال که باید علم را نمایه نمود تا بتوانیم جایگاه علمی خودمان را در دنیا تثبیت نماییم. اما اشکالی در این جا مطرح است و آن این که آیا غربیها هم مقالات دست اول و مهم خود را در همان بدو امر نمایه می کنند یا آن را از ما دریغ می کنند؟! تجربه نشان داده که غربیها فقط پسماند علم خود را در اختیار دیگران می گذارند و برای حفظ سیطره و هژمونی خودشان، به شدت نسبت به ترویج دستاوردهای درجه یک خود، خست می ورزند.
https://virasty.com/MJafari_ir
جلسه چهارم.mp3
3.01M
🔴 نقد مدعی مهدویت (فرقه یمانی)
🔸جلسه چهارم
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻موضوع این جلسه :
نقد تفصیلی «حدیث وصیت» (علمای بزرگ ما چه دیدگاهی نسبت به این حدیث داشته اند ؟ آیا دوازده مهدی بعد از حضرت ولی عصر داریم ؟!)
#نقد_احمد_الحسن
🆔@mjafari_ir
✍️ رهبر معظم انقلاب بر شکل گیری یک کانون خاص برای مدیریت و راهبری امر تبلیغ به عنوان یک هدف با درجه اولویت اول در حوزه تاکید کردند.
به نظر می رسد که یکی از کارویژه های این کانون می تواند تشکیل و ساماندهی یک مرکز فعال و ستادی جهت " تبلیغ رسانه ای _ مجازی" باشد.
https://virasty.com/MJafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برنامه « راه این جاست» رادیو معارف
🔺 ویژه پاسخ به شبهات کلامی و اعتقادی
🔹 با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔻سوالات این برنامه :
1. چرا با این که خدا می دانست که انسانها این قدر در این دنیا جنایت می کنند، آنها را خلق کرد؟
2. اگر خدا احسن الخالقین است، پس چرا انسانهای معلول و ناقص را خلق کرده است ؟
⏰ پخش شده در روز یکشنبه 25 تیرماه 1402
🆔@mjafari_ir
✍️محمد جعفری
🔷 گویا این عاقبت مهدی نصیری برخی از دینداران را شگفت زده نموده است که چرا کار او به جایی رسیده که شخصیتی قدیس گونه از مهسا امینی ارائه کرده و او را حضرت انسان و حضرت مهسا می خواند؟!☺️
🔷اما استحاله فکری نصیری از سردبیری کیهان و نشریه ارزشی صبح تا این جا امری عجیب نیست؛ زیرا به عدم ثبات شخصیت و تزلزل مبانی فکری و معرفتي نصیری بر می گردد. بعد از نوشتن کتاب " عصر حیرت"، اهل فن ، آشکارا پایان کار نصیری را پیش بینی می کردند. وی در آن کتاب مدعی است که در عصر غیبت ما به درک قطعی از اسلام و قرآن نمی رسیم و باید از احکام اجتماعی دین تا زمان ظهور عقب نشینی کنیم. واقعا این حدیث " که جاهل یا افراط می کند و یا تفریط" چقدر در شرح حال نصیری ما را مدد می کند. 🔷 نصیری چه زمانی که «اسلام و تجدد» نوشت و با نگاهی متحجرانه و ظاهر گرایانه، اسلام را با همه مظاهر و فرآورده های تمدن مخالف دانسته و کل فرآورده های غرب را خلاف مصلحت بشریت معرفی نموده و حتی استفاده از تکنولوژی را هم انفعال و خودباختگی در برابر غرب اعلام نمود و چه بعدا که با طرح « نظریه حیرت»، اجرای حجاب قرآنی را منکر بزرگ دانسته و از آن به عنوان یک دو قطبی و اجبار نامشروع یاد کرد، یک مشکل اساسی داشت : ضعف و فقر در مبانی معرفتی، دینی و عقلی. 🔷 پناه می بریم به خداوند منان از عاقبت خودمان! از جهالت، خود بزرگ بینی و بی معرفتی!! 🆔@mjafari_ir