eitaa logo
گل نرگس
12 دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
92 فایل
مطالب ضروری
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از @Imam7tom
🎥 نبرد سه جریان «ابقع، اصهب و سفیانی» در مناطق شام —————- 🔸 اصهب در لغت به معنای شتر سرخ مو است و به رومیان «غربی ها» نیز به دلیل رنگ چهره و دشمنی با اسلام گفته می شود و به معنای خاص، نام یکی از دو مدعی قدرت و رقیب سفیانی است. 🔺 *بر اساس روایات، اصهب و ابقع دو رهبر مخالف سفیانی اند که سفیانی در منطقه «شام» با آنها به نزاع بر می‌خیزد و بر آنان چیره می شود. (ابقع در لغت به ابلق یعنی هر شیء سیاه و سفید و به خصوص به کلاغ سیاهی که با سفیدی آمیخته باشد و به هر شخص پلید و کسی که لباس وصله دار و رنگارنگ می پوشد تعبیر شده است.)* 📚فرهنگ الفبایی مهدویت، ص 107 ———————— 🔸 امام علی (ع) فرمودند: از شام سه پرچم برافراشته می شود: پرچم اصهب، ابقع و سفیانی. 📚معجم الاحادیث الامام المهدی (عج) 🔹 امام رضا (ع) نیز می فرمایند: از نشانه های ظهور آن حضرت، ویرانی شام به هنگام برخورد سه لشکر در زیر پرچم های سفیانی، اصهب و ابقع است. 📚روزگار رهایی، ج 2، ص 993 🔹 *امام صادق (ع): در آن سال همه ی سرزمین های اسلامی که در سمت غرب قرار دارند، دچار اختلاف شدید شوند؛ نخستین سرزمینی که ویران شود شام است. در آنجا سه گروه یعنی: طرفداران اصهب، ابقع و سفیانی با یکدیگر اختلاف کنند.* 📚بحار ۲۱۲/۵۲ 🔹 بنابراین، معنای اختلاف و درگیری دو گروه نظامی در سرزمین شام که در روایات آمده، همان اختلاف دو زمامدار بر سر قدرت است. 🔸 *به نظر می‌رسد که فرمانده ابقع، در پایتخت قرار دارد.* چون روایات دلالت دارند که قیام اصهب از خارج پایتخت یا مرکز آن آغاز میشود؛ هیچ یک از این دو فرمانده نمی‌توانند بر دیگری پیروزی قاطعی بدست آورند؛ سفیانی از این فرصت استفاده کرده و از خارج از پایتخت دست به یورش میزند و هر دو را تار و تار میکند. 🔹 *احتمالا اصهب غیر مسلمان است؛ زیرا برخی از روایات او را با صفت «عِلجْ» معرفی کرده اند و این تعبیر معمولا در مورد سربازان کافر بکار می‌رود.* 🔺 از سوی دیگر مَروانی، که در منابع معتبری همچون کتاب غیبت نعمانی از او یاد شده، همان ابقع است. 📚عصر ظهور - علامه کورانی
پیرامون شعیب بن صالح.mp3
814.6K
⁉️ آیا شعیب بن صالح همان سید خراسانی میباشد ؟ سر نهفته در این اسم چیست ؟ ⭕️پاسخ:
کارگاه انصاف_21.mp3
11.03M
۲۱ ▪️فقط یک نوع نگاه وجود دارد که؛ ترمز انسان را دربرابر ظلم می‌کشد، و او را برای متّصف شدن، به صفت انصاف، یاری می‌کند ! - چه نوع نگاهی؟ چگونه می‌توان، بدان دست یافت ؟ 🎤
زیارت روز سه شنبه سید قاسم موسوی قهار.mp3
1.21M
🤲 زیارت ائمه بقیع علیهم السلام 🎙استاد: ٱللَّٰهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَٱلْعَنْ أَعْدَاءَهُم
CQACAgQAAx0CVBp6RAACDeZgMKcuG_4WlLldOIKD0UeDxc07AANrBwACdsy4US6UungazpR-HgQ.mp3
4.67M
با (عج) 🍃دلیل غیبت معشوق جرم و غفلت ماست 🍃وگرنه یار به چشمان اهل دل پیداست 🎤 👌بسیار دلنشین 🌷
با همه لحن خوش آواییم - @Maddahionlin.mp3
1.55M
🌷یا صاحب الزمان(عج)🌷 🍃با همه لحن خوش آواییم 🍃در به در کوچه تنهاییم ‍‌😔😔😔آقا بیا 🙏😭 🌷لبیک یامهدی🌷
00411.aac
4.12M
کلّیات: خدای سبحان مستقیمًا به حضرت ختمی مرتبت، وحی فرموده و جبریل هرگز واسطه وحی میان خدای سبحان و معظّمٌ له نبوده است استناد به آیات ۳۰, ۳۱, ۵۳ و۵۴ سوره نور و آیات ۶, ۱۵, ۵۷ و ۷۷ سوره فرقان 18
00412.aac
4.02M
کلّیات: خدای سبحان مستقیمًا به حضرت ختمی مرتبت، وحی فرموده و جبریل هرگز واسطه وحی میان خدای سبحان و معظّمٌ له نبوده است استناد به آیه ۲۱۶ سوره شعراء و آیات ۵۹, ۶۴, ۶۵, ۶۹, ۷۲, ۹۲ و ۹۳ سوره نمل 19
00413.aac
4.28M
کلّیات: خدای سبحان مستقیمًا به حضرت ختمی مرتبت، وحی فرموده و جبریل هرگز واسطه وحی میان خدای سبحان و معظّمٌ له نبوده است استناد به آیات ۴۹, ۷۱, ۷۲ و ۸۵ سوره قصص و آیات ۲۰, ۵۰, ۵۲ و ۶۳ سوره عنکبوت 20
00414.aac
4.17M
کلّیات: خدای سبحان مستقیمًا به حضرت ختمی مرتبت، وحی فرموده و جبریل هرگز واسطه وحی میان خدای سبحان و معظّمٌ له نبوده است استناد به آیه ۴۲ سوره روم، آیه ۲۵ سوره لقمان، آیات ۱۱ و ۲۹ سوره سجده و آیات ۱۶, ۱۷, ۲۸, ۵۹ و ۶۳ سوره احزاب، 21
00415.aac
4.47M
کلّیات: خدای سبحان مستقیمًا به حضرت ختمی مرتبت، وحی فرموده و جبریل هرگز واسطه وحی میان خدای سبحان و معظّمٌ له نبوده است استناد به آیات ۳, ۲۲, ۲۴, ۲۵, ۲۶ و ۲۷ سوره سبإ، 22
00416.aac
5.54M
کلّیات: خدای سبحان مستقیمًا به حضرت ختمی مرتبت، وحی فرموده و جبریل هرگز واسطه وحی میان خدای سبحان و معظّمٌ له نبوده است استناد به آیات ۳۰, ۳۶, ۳۹, ۴۶, ۴۷, ۴۸, ۴۹ و ۵۰ سوره سبإ، 23
صفحه ۵۸۸ مصحف شریف سوره مبارکه مطففین 🕊
4_6032926052844570147.mp3
2.15M
🔸ترتیل صفحه 588 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه 🕊
recording-20200904-234202.mp3
12.76M
🎙صوت کامل سخنرانی استاد روح(حفظه الله) 📎 موضوع: در محضر علی علیه السلام جلسه صد و سیزدهم 📅 تاریخ:۱۳۹۹/۰۶/۱۴ 🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ هشداری به والدین ⁉️ از انیمه ها چه می‌دانید ؟؟!! 📌 آیا میدانستید انیمه ها به‌شدت در نوع زندگی کودکتان تاثیرگذار هستند ؟؟ 🔻 آیا خود را با رسانه های روز هماهنگ می‌کنید ؟؟
کلید بدبختی ۱۹.mp3
9.49M
19🗝 1⃣ اولین علت عدم توانایی شما در مدیریت بحران، 👈کاهلی شما در آموزش مهارت های مدیریت خویشتن است.
🔷راه پاک شدن همه گناهان از امام رضا(ع)👆
پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله" فرمود: 🔸رجب، ماه استغفار برای امت من است، پس در این ماه بسیار از خداوند آمرزش بطلبید که همانا او بسیار آمرزنده و مهربان است 📚وسایل الشیعه، ج۱۰
🌷در محضر آیت الله ره: 💠با کسی نشست و برخاست کنید که همین که او را دیدید به بیفتید ،به یاد طاعت خدا بیفتید ، ❌نه با کسانی که به فکر هستند و انسان را از باز می دارند .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حجت الاسلام دانشمند 🌹همه حرفاتو فقط به خدا بگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 🔴 فقر عجیب آیت الله قاضی ره 🛑 تفاوت بلاهای ما با بلاهای اولیاء الهی 🎙
🌹 🌹 ✍حوادثی که اتفاق می‌افتد، نتیجه کارهای ماست که بر سر ما می‌آید: « وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ؛ هر مصیبتی به شما می‌رسد، به‌واسطه اعمال شماست».(شوری: ۳۰) 🌸آیا نباید به فکر باشیم و از گناهان گذشته که باعث این همه بلاها و مصیبت‌ها شده است، توبه کنیم؟ ولی ما توبه نمی‌کنیم، چون کارهای خود را بد نمی‌دانیم، و به خود و کارهای خود خوش بین هستیم! آیا در این حوادث و گرفتاری‌ها که از هزار سال پیش به ما خبر داده‌اند، نباید شرح صدر پیدا کنیم و همان‌طور که دستور داده‌اند باشیم؟! که فرموده‌اند: «تَمسکوا بِالأَمْرِ الأولِ؛ به دستور اول تمسک بجویید [و عمل کنید]» 🌼یعنی اینکه به یقینیات اعتقاد داشته باشیم و به واضحات و ضروریات دینی عمل کنیم، و در موارد شک و تردید احتیاط نماییم. و نیز در مثل این زمانه که اهل ایمان به بلاهای فراوان مبتلا هستند، چنان‌که دستور داده‌اند، دعای فرج را زیاد بخوانیم . 📚 در محضر بهجت، ج ٢، ص ١٣