eitaa logo
منتظران منجی
672 دنبال‌کننده
213 عکس
230 ویدیو
44 فایل
مهدی تنها منجی عالم ظهور تنها راه نجات عالم جهت ترویج معارف مهدوی هرگونه استفاده و کپی از پیام های کانال بلا مانع است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🔹️🌷 🌷از طريق امام زمان منحرف نشویم 🔹️قال مولانا الرضا علیه السلام : إِذَا أَخَذَ اَلنَّاسُ يَمِيناً وَ شِمَالاً فَالْزَمْ طَرِيقَتَنَا فَإِنَّهُ مَنْ لَزِمَنَا لَزِمْنَاهُ وَ مَنْ فَارَقَنَا فَارَقْنَاهُ .اِحْفَظْ مَا حَدَّثْتُكَ بِهِ فَقَدْ جَمَعْتُ لَكَ فِيهِ خَيْرَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ . 🌷🔹️🌷 🌷امام رضا سلام‌الله‌علیه فرمودند: وقتى مردم بطرف راست و چپ گرايش داشتند تو از طريق ما منحرف نشو هر كس دست از ما برندارد ما نيز از او دست برنميداريم و هر كه از ما جدا شود ما نيز از او جدا ميشويم. آنچه برايت توضيح دادم حفظ‍‌ كن براى تو خير دنيا و آخرت را جمع نمودم. 📘بحار الأنوار. ج۲۶ . ص۲۳۹ 🌷🔹️🌷 https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5976763570128423960.mp3
741.7K
🎧 📋 بیعت کنندگان و یاورانِ امام عصر علیه السلام 🎙استاد حامدرضا 🆔‌@moaveniiyan ‌ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فوائد دعا برای فرج صاحب الزمان ۳۲ - شناخته شدن نزد اصحاب اعراف چون با دعا کردنِ مولایمان صاحب الزمان عجل اللَّه فرجه اصحاب اعراف را یاری کرده، و نزد آنان شناخته شده است، پس در حق او شفاعت می‌کنند و به شفاعت آنها وارد بهشت گردد. خداوند عز و جل فرموده: « وَ عَلَی الأعْرافِ رجالٌ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسیماهُمْ » [۵] ؛ و بر أعراف رجالی هستند که هر یک را به چهره هایشان می‌شناسند. سخن در اینجا پیرامون سه امر می‌باشد: اوّل: معنی اعراف: علی بن ابراهیم قمی در تفسیر خود به سند صحیحی از حضرت ابی عبداللَّه صادق علیه السلام آورده که فرمود: اعراف بلندیی است بین بهشت و جهنم، و رجال: امامان صلوات اللَّه علیهم می‌باشند [۱] .... دوّم: رجال أعراف کیانند؟ چنانکه در حدیث فوق - در روایت علی بن ابراهیم - دانسته شد آنها امامان علیهم السلام هستند. و نیز در مجمع البیان از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام است که فرمود: آنان آل محمد صلی الله علیه وآله وسلم هستند، داخل بهشت نشود مگر کسی که ایشان را شناخته و آنها او را شناخته باشند، و به جهنم داخل نشود مگر آن کس که آنان را انکار کند و آنان او را انکار نمایند [۲] . و در تفسیر البرهان از آن حضرت آمده که فرمود: ماییم آن رجال. امامان از ما، می‌شناسند چه کسی داخل جهنم و چه کسی داخل بهشت می‌شود، همانطور که شما در قبائلتان مرد را می‌شناسید که خوب است یا بد [۳] . و نیز در همان تفسیر مسنداً از امام باقر و امام صادق علیهما السلام درباره فرموده خدای عز و جل: « وَ عَلَی الأعْرافِ رجالٌ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسیماهُمْ »، فرمود: آنان امامان هستند. و نیز به سند صحیحی از بُرَید بن معاویة عجلی آمده که گفت: از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام درباره فرموده خدای تعالی: « وَ عَلَی الأعْرافِ رجالٌ یَعْرِفُونَ کُلًّا بِسیماهُمْ »، پرسیدم. فرمود: درباره این امت نازل شد، و رجال؛ امامان از آل محمد علیهم السلام هستند. عرض کردم: أعراف چیست؟ فرمود: پُلی بین بهشت و جهنم است، پس امام از ما برای هر کدام از مؤمنین گنهکار شفاعت کند نجات یابد، و هر که را که شفاعت نکند سقوط می‌نماید [۴] . و روایات در این باره بسیار است و بین این خبر و روایت علی بن ابراهیم قمی در معنی اعراف منافاتی نیست. سوّم: دعا برای صاحب الزمان علیه السلام مایه شفاعت اصحاب اعراف است: در مجمع البیان مرفوعاً از اصبغ بن نباته روایت است که گفت: در حضور علی علیه السلام نشسته بودم که ابن الکَوّا، به خدمتش آمد و درباره این آیه: « وَ عَلَی الأعْرافِ... »، از آن حضرت پرسید، فرمود: خدا بر تو رحم آرد، ای ابن الکَوّا، ما روز قیامت بین بهشت و جهنم می‌ایستیم، پس هر که ما را [در دنیا ] یاری کرده از چهره اش می‌شناسیم، و او را وارد بهشت می‌کنیم، و هر که ما را دشمن داشته از چهره اش می‌شناسیم و به جهنم روانه می‌سازیم [۱] . وجه دلالت این حدیث اینکه سابقاً گفتیم: دعا برای مولایمان صاحب الزمان علیه السلام از اقسام یاری آن حضرت به زبان است، و چون یاری کردن - در این روایت - وسیله رستگاری به شفاعت و شناخته شدن نزد اصحاب اعراف شمرده شده، پس دعا کننده مشمول آن می‌گردد. المکارم ---------- [۵]: ۱۱۲۴. سوره اعراف، آیه ۴۶. [۱]: ۱۱۲۵. تفسیر قمی، ۱ / ۲۳۱. [۲]: ۱۱۲۶. مجمع البیان، ۴ / ۴۲۳. [۳]: ۱۱۲۷. البرهان، ۲ / ۱۸. [۴]: ۱۱۲۸. البرهان، ۲ / ۱۸. [۱]: ۱۱۲۹. مجمع البیان، ۴ / ۴۲۳. https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_9262543070.mp3
7.18M
بیچاره منم که یک عمر ، عادت کردم به جدایی حاج محمد علی https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
▪️یا صاحب الزمان ؛؛؛؛ با آمدنت آباد خواهد شد نه تنها حرم ویران بقیع، که دلهای غمزده همگان... @basoyazoohor https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
◾️▪️◾️▪️◾️ 🍁🌾🌻🍂 🌾🌻🍂 🌻🍂 🍂 ◾️روز جهانی بقیع◾️ یا صاحب الزمان؛ در محضرتان شرمنده ایم...! ⚫️ ۱۰۰ و اندی سال است که دشمنان دین، حرم مطهر پدران بزرگوار شما را ویران کرده اند و ما نظاره گر هستیم.. ✔️ چهارشنبه؛ هشتم شوال، "روز بقیع" را به سوگ و ماتم می نشینیم. 🔹 می رسد روزی که با دستان پر مهر شما 🔹 از رواق و صحن اینجا رونمایی می شود... 🔅 تنها زائر بقیع، در انتظار اذن قیام است. ❣ بارالها! به غربت ائمه بقیع (علیهم السلام) سوگند، روز انتقام را برسان! 🤲اللهم عجل لولیک الفرج والنصر و العافیه @basoyazoohor 🌻🍂 🌾🌻🍂 🍁🌾🌻🍂◾️▪️◾️▪️◾️ https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️تنهایی، بقیع، خاک، مادر https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴قصيده اي كه ملا كربلايي در حرم امام حسين عليه السلام براي بقيع خواند. مفهوم قصيده اين است؛ 🕊یا امام زمان! منتظر ظهورت ساعت به ساعت هستيم. 🕊تا بيايي و در بقيع نماز جماعت با شما بخوانيم 🕊و شما در صحن بر منبري كه مال حسن عليه السلام است منبر بروي و خطبه بخوانی..... 🌤مولا جان! منتظر آن روز می مانیم https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وظیفه شیعیان در عصر غیبت ابو مرهف گوید : امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمود : محاضیر (اسب های تندرو) هلاک شدند! گفتم : محاضیر چیست؟! فرمود : شتاب کنندگان (در امر فرج) و مقربون (کسانی که امر فرج را نزدیک بدانند) نجات یافتند و دژ بر میخ های خود ثابت است! شما فرش خانه های خود باشید، چرا که فتنه به زیان کسی است که آن را برانگیزاند و همانا آنها (یعنی دشمنان شما) اراده کاری به شما نمی کنند، مگر اینکه خداوند مشغولیتی به خاطر امری که دچارش می شوند برایشان ایجاد می کند! https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️▪️🔹️ ▪️حکمت غیبت امام زمان سلام الله علیه بعد از ظهور مشخص می شود 🔹️عبد الله بن فضل : از حضرت امام صادق سلام‌الله‌علیه شنيدم كه می ‏فرمودند: صاحب امر سلام‌الله‌علیه غيبتى دارد كه چاره ‏اى از آن نيست، هر گمراه و باطلى در آن ترديد و شك می كند. محضرش عرض كردم: فدايت شوم چرا؟ فرمودند: به خاطر امرى كه در بيانش مأذون نيستم. عرض كردم: حكمت در غيبت آن حضرت چيست؟ 🔹️▪️🔹️ ▪️فرمودند: حكمت در غيبت آن جناب همان حكمت در غيبت حجّت‏هاى گذشته حقّ تعالى می ‏باشد كه بعد از ظهورش آشكار خواهد شد چنانچه حكمت افعالى را كه خضر عليه السّلام مرتكب شد كه عبارت بودند از شكستن و شكافتن كشتى و كشتن جوان و بپا داشتن ديوار براى موسى عليه السّلام بعد از جداشدنش از خضر ظاهر گشت اى پسر فضل، اين امر، امرى است از امور خدا و سرّى است از اسرار الهى و غيبى است از غيب‏هاى ربوبى و وقتى خداى عزّ و جلّ را حكيم دانستيم بايد تمام افعالش را تصديق نموده و معتقد باشيم كلا از روى حكمت صورت می گيرند اگر چه وجه آنها را ما ندانيم. 📘علل الشرائع ج ۱ ص ۲۴۵ 🔹️▪️🔹️ https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
من از نگاه تو دورم ولی تو چشم خدایی چه می شود که دمی دیده ای به من بگشایی تمام عمر کنار تو بودم ای دل غافل نیافتم که تو بودی ندیدمت که کجایی چنان که جدّ تو می‌رفت در سرای فقیران چه می‌شود به سرای من فقیر بیایی دعا هم از نفسم خسته شد، ندیدمت آخر بیا بگو چه دعایی کنم که رخ بنمایی دلم به دست و لبم در دعا و دیده به راهت مگر به فیض نگاهی دلم زکف بربایی دل مریض مرا ای مسیحِ آل محمّد تو مرهمی تو طبیبی تو نسخه‌ای تو دوایی بیا که خاک قدم‌هات را به دیده گذارم بیا که زنگ زآیینه‌ی دلم بزدایی به دور کعبه گشتم به یاد روی تو گشتم تو کعبه‌ای تو مقامی تو زمزمی تو صفایی تو سجده‌ای تو رکویی تو نیّتی تو قیامی تو حمدی و تو قنوتی تو ذکری و تو دعایی بقیةالله خیرٌ لکم که هست به قرآن به شأن توست تو تنها بقیةالله مایی ستاره می‌شمرد در شب فراق تو «میثم» که صبح گردد و چون قرص آفتاب برآیی 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصحاب الحجه چه ویژگی هایی دارند https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75 ترجمه روایت👇
اصحاب القائم چه کسانی هستند ترجمه کمره ای -در كتاب منتخب البصائر و كتاب المحتضر بسندش از محمّد بن مسلم گفت:از امام ششم عليه السّلام پرسيدم از اندازه ميراث علم كه يك امور كلى است يا شرح هر آن چيزيست كه ماها در باره آن سخن كنيم‌؟فرمود:راستى خدا عز و جل را دو شهر است،يكى در مشرق و ديگرى در مغرب،در آنها مردمى باشند كه ابليس را نشناسند،و آفرينش او را ندانند،در هر حال ما آنها را ملاقات كنيم،از ما هر چه نياز دارند بپرسند و از ما خواستار دعاء شوند،و بآنها بياموزيم و از ما بپرسند كه قائم ما كى ظهور كند،عبادت و تلاشى در خداپرستى دارند،فاصله ميان دو لنگه شهرشان صد فرسخ است،تمجيد و دعاء و كوشش سختى دارند. اگر شما بآنها بنگريد كردار خود را ناچيز شمريد،يكى از آنان يك ماه نمازش طول بکشد و سر از سجده نمازش برندارد ،خوراكشان تسبيح است،و جامه‌شان پرهیزگاری و چهره‌شان تابان،چون يكى از ائمه را بينند دور او جمع شوند و گردش را بگيرند،و از خاك زير پايش بردارند و بدان تبرك جويند،چون نماز گزارند بانگى بلند كنند سخت‌تر از بانگ گردباد،گروهى از آنها از آنگاه كه انتظار ظهور قائم ما را دارند اسلحه بزمين نگذاشته‌اند،در حال آماده باشند،و از خدا عز و جل خواستارند كه ويرا بدانها بنمايد.عمر هر كدام هزار سال است،در چهره آنها خشوع و خدا ترسى و خداجوئى نمايانست.چون خود را از آنها باز داريم پندارند،از خشم بر آنها است.اوقاتى كه نزد آنها ميرويم در نظر دارند،نه خسته شوند و نه سست گردند،قرآن را چنانچه بآنها آموختيم قرائت كنند،و در تعليم ما چيزها است كه اگر بر مردم خوانده شود بدان كافر شوند و منكر آن باشند،از مشكلات قرآن از ما ميپرسند و چون بر ايشان شرح ميدهيم خوشدل ميشوند از آنچه از ما ميشنوند،و براى ما عمر دراز ميخواهند و اينكه ما را از دست ندهند،و ميدانند در اينكه بآنها مى‌آموزيم نعمت بزرگى است از خدا كه بآنها عطا شده،آنها با امام قائم خروجى دارند.و اسلحه داران آنها پيشتازند و خواستار نصرت امامند. پير دارند و جوان چون جوانشان پيرى بيند بنده‌وار برابر او نشيند و برنخيزد تا او فرمانش دهد بهتر از همه ميدانند امام چه دستورى دارد و تا بآنها فرمانى دهد بر آن ايستادگى دارند تا فرمان ديگر صادر كند اگر بهمه خلق ميان مشرق و مغرب درآيند در يك ساعت همه را نابود كنند،آهن در آنها اثر نكند،شمشيرهائى از آهن دارند جز آهن معمولى اگر يكيشان بكوهى شمشير زند آن را دو نيم كند امام بدانها است كه با هند و ديلم و گروه روم و بربر و فارس نبرد كند. و در ميان جابرسا تا جابلقا كه دو شهرند يكى در شرق و ديگرى در مغرب اهل هر كيشى را بخدا عز و جل و اقرار به پيغمبرى محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم و توحيد و ولايت ما خانواده دعوت كنند هر كه پذيرد و مسلمان شود او را رها كنند و فرماندهى بر او گمارند از خود و هر كه نپذيرد و مسلمان نشود او را بكشند تا در ميان مشرق و مغرب و پائين كوهستان كسى جز مؤمن نماند. مختصر البصائر ج ۱، ص ۶۸ https://eitaa.com/joinchat/1398538984C3a0a45dd75
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا