eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
177 دنبال‌کننده
5هزار عکس
6هزار ویدیو
184 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
🔹 ذات و حقیقت فرقه بهائیت خانم «ناهید وحدت‌شعار» بانوی مستبصر از ، هفته گذشته پس از فوت با بی‌مهری بهائیان، غریبانه به خاک سپرده شد. وی فرزند منشی محفل گنبد بود که پس از آگاهی از حقیقت پلید بهائیت، از فرقه جدا و مسلمان و شد؛ اما مدت‌ها مورد بی‌مهری و اذیت و آزار بهاییان قرار گرفت و پس از تحمل مشقت‌های فراوان از فریب‌خوردگان بهایی، در تنهایی از دنیا رفت و با تلاش بهائیان غریبانه به خاک سپرده شد. مرحومه «وحدت‌شعار» در زمان حیات بارها از سوی فرقه به انحاء مختلف دعوت به بازگشت شد، امّا چون با شناخت کامل از نیرنگ‌ها و دروغ‌های بهائیت از دام آن رهایی یافته بود؛ قبول نکرد و در برابر درخواست آنها مقاومت کرد. مراسم یادبود این بانوی مستبصر که سالها تحت ظلم و ستم تشکیلات قرار داشت، به همت مدیر مسئول موسسه مطالعات فرقه‌شناسی معراج و با حضور جمعی از اساتید نقد بهائیت و مردم شریف ایران، امروز 10 خرداد در جوار مزار ایشان برگزار شد. 🆔@mafaz_news
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
شمه‌ای از آداب غیر اسلامی رایج در فرقه خاکساریه ✍️فرق تصوف با سوءاستفاده از معارف ناب اسلام محمدی ، آداب رسوم علی برای مسلک فرقه‌ای‌شان درست کرده‌اند که ذره سنخیت با مبانی ابتدایی شریعت اسلام نداشته و بلکه یک بدعت آشکار محسوب می‌شود. 🔻 اقطاب و مشایخ فرقه خاکساریه برای جذب مریدان و برقرار ماندن مجالس خانقاهی ، آداب رسوم انحرافی را ابداع کرده‌اند که نه‌تنها هیچ پیشینه اسلامی و مذهبی نداشته ، بلکه ازنظر منطقی هم کاملاً غیرعاقلانه به نظر می‌آید. ➕ آداب معاشرت غیرمتعارف دراویش خاکساریه مبحث مفصلی است . یک نمونه آن ، اگر از سوی مرید بیچاره‌ای خطایی یا اشتباهی سر بزند، بایستی در جمع دراویش حاضر در مجلس خانقاهی به خطا و اشتباه خود اعتراف کرده و تمام افراد جمع حاضر او را محاکمه و برای او مجازات از تذکر لسانی تا ترک و خروج از فرقه . دست‌بوسی به شیوه خاص و پابوسی ذلیلانه از آداب رایج در میان دراویش خاکسار است. 🔻 نحوه حضور در خانقاه پخش غذا و پذیرایی و حتی خروج از خانقاه بایستی طبق دستورات و سفارش‌های داده‌شده انجام شود تا مبادا به شأنت خانقاه و دراویش بی‌احترامی بشود!! مریدان تازه‌وارد باید اعمال شاقه ای را انجام دهند تا رضایت قطب و مرشد فرقه خاکساریه را بتواند جلب کند. ➕ در کتاب خاکسار و اهل حق نورالدین چا رده‌ی آمده است، سکه‌ای را روی باز وی مرید تازه‌وارد گذاشته با شمع دور آن را می‌سوزانند سپس اطراف را آن‌قدر مالیده تا زخم گردد و تا چهل روز همه‌روزه مرشد یا به‌اصطلاح خانقاهی پیر دلیل با کف دست چند دقیقه جای سکه سوزانده شده را مالیده تا قرمز شود سپس مغز حرام گوسفند را بروی زخم قرار می‌دهند و نباید آن را به کسی نشان دهد که به‌منزله مهر نبوت است ... تا پوست جای زخم از محل زخم جدا گردد آن پوست را شسته و تحویل مرشد دهد و پیر ارشاد گوید که آن را در خزینه حضرت امیر به امانت می‌گذارد..... 🆔@mafaz_news
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
ویژگی‌های جامعه بهائی(۳)؛ تكنیك فریب 💢«مارگارت تالر سینگر» در مقدمه کتاب “فرقه‌ها در میان ما”می‌نویسد: بسیاری گروه‌های به‌ طور فعال اقدام به عضوگیری، گسترش و کسب پول و قدرت در سراسر جهان می‌نمایند. این گروه‌ها اعضا یا هواداران خود را توسط کارهای برنامه‌ریزی‌شده ذهنی یا روند بازسازی فکری، استثمار کرده و تحت نفوذ و کنترل کامل درمی‌آورند. سوءاستفاده ذهنی می‌تواند به روش‌های متعددی انجام شود. 💢سیستم «کنترل ذهن» تمامی فرقه‌ها، چهار عامل رفتار، اطلاعات، افکار و عواطف فرد را تحت کنترل درمی‌آورد تا او را مهار کند. اگر این چهارعنصر در طول زمان کنترل شوند، نهایتاً هویت فرد به‌طور سیستماتیک مانیپوله می‌شود و تغییر می‌یابد. کنترل ذهن مخرب، عنان اختیار را از دست فرد خارج می‌کند و به دست غیر می‌دهد. فرد قربانی به‌صورت سیستماتیک با و دروغ در خصوص اعتقادات و عملکرد آن شخص یا آن گروه کنترل‌کننده و با استفاده از تکنیک‌های روانی، مانیپوله ذهن می‌شود؛ به‌نحوی‌که دیگر قادر به انتخاب و تصمیم‌گیری مستقل نیست و در تمامی شئون زندگی خود و هرگونه قضاوت و تصمیمش به‌طور کامل وابسته می‌شود. 💢مهناز رئوفی (بهائی مسلمان شده) با تاکید بر اینکه فرقه بهائیت از تمام تکنیک‌های فرقه‌های دیگر در جذب افراد کوشا است، ابراز داشت: «اولین تکنیک جذب مبتنی بر «فریب» است که با استفاده از عنصر فریب، افراد را به سوی خود جذب می‌کنند، در واقع آنها گرگ‌هایی در لباس میش هستند، به طوری که ظاهری در لباس حق و باطنی در باطل دارند و از همین ظاهر و افعال زیبا در صدد جذب افراد استفاده می نمایند » او می افزاید: « شناسایی افراد ساده اندیش و رفتن به روستاهای دور و انگشت گذاشتن بر روی افرادی که سواد و آگاهی کامل ندارند، در گام ابتدایی آنان قرار دارد». 💢مراجعه به خاطرات افراد جدا شده از فرقه بهائیت این مطلب را آشکار می سازد که این فرقه برای تک تک افراد چنان برنامه ای دارد که شخص را از هرگونه فکر و اندیشه ای جدا از بهائیت، باز می دارد و با انواع دروغ ها، نیرنگ ها، فریب ها ذهن فرد را چنان مشغول خود می سازد که کلامی غیر از آنچه تشکیلات بهائی به او تزریق می کند برایش قابل فهم و پذیرش نیست و این همان چیزی است که سران فرقه می خواهند؛ پیروانی چشم و گوش بسته که فکر و ذهنشان برای هرگونه بازسازی از سوی آنها آماده و مهیا است. 🆔@mafaz_news
هدایت شده از مغز خاکستری
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتیاد به ماده مخدر فنتانیل؛ بی‌خانمانی و فقر روز به روز در ایالت‌های آمریکا رو به افزایش است 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
منزل عایشه محلی برای تعیین خلافت ‼️ 📚 برگرفته از نقش عایشه در اسلام 🖋 مرحوم علامه عسکری 🆔eitaa.com/tarikh123tarajim 🆔t.me/tarikh123tarajim
نقد فضائل معاویه.روایت "اللهم املأه علما وحلما".جعل.موضوعات. این روایت ضعیف را ابن عساکر در تاریخ خویش و همچنین بغوی در معجم و الاجری در الشریعه به اسناد ذیل و الفاظ ذیل نقل نموده اند: أخبرنا عبد الله قال: حدثنا أحمد بن منصور قال: حدثنا أبو النضر إسحاق بن إبراهيم بن يزيد الدمشقي قال: حدثنا محمد بن المبارك الصوري قال: حدثنا صدقة بن خالد قال: حدثني وحشي بن حرب بن وحشي عن أبيه , عن جده أن معاوية كان ردف رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال له ما يليني منك يا معاوية قال بطني قال اللهم املئه علما وحلما. نام کتاب : معجم الصحابة نویسنده : البغوي، أبو القاسم جلد : 5 صفحه : 366 الناشر: مكتبة دار البيان - الكويت حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ الْوَاسِطِيُّ قَالَ: حَدَّثَنَا الْعَبَّاسُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ نَافِعٍ قَالَ: حَدَّثَنَا سَلَمَةُ بْنُ بِشْرٍ أَبُو بِشْرٍ قَالَ: حَدَّثَنَا صَدَقَةُ بْنُ خَالِدٍ قَالَ: حَدَّثَنِي وَحْشِيُّ بْنُ حَرْبِ بْنِ وَحْشِيٍّ , عَنْ أَبِيهِ , عَنْ جَدِّهِ قَالَ: أَرْدَفَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مُعَاوِيَةَ , فَقَالَ: «يَا مُعَاوِيَةُ مَا يَلِينِي مِنْكَ؟» قَالَ: بَطْنِي , قَالَ: «§اللَّهُمَّ امْلَأْهُ عِلْمًا وَحِلْمًا» نام کتاب : الشريعة نویسنده : الآجري جلد : 5 صفحه : 2440 الناشر: دار الوطن - الرياض / السعودية أخبرنا أبو بكر وجيه بن طاهر أنا أحمد بن الحسن بن محمد أنا الحسن بن أحمد ابن محمد أنا جدي أبو أحمد محمد بن أحمد بن محمد بن نصر بن زياد أنا العباس بن محمد الدوري نا أبو زياد درخت نا أبو بشر عن صدقة بن خالد القرشي عن وحشي ابن حرب بن وحشي عن أبيه عن جده أن معاوية كان رديف النبي (صلى الله عليه وسلم) فقال له النبي (صلى الله عليه وسلم) ماذا يليني منك يا معاوية قال بطني قال اللهم املأه حلما وعلما نام کتاب : تاريخ دمشق نویسنده : ابن عساكر، أبو القاسم جلد : 59 صفحه : 88 الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع ✅✅برسی سند روایت نقل از وحشي بن حرب الحبشي: مسئله ی قابل توجه انکه تمام طرق و اسناد روایت منتهی میشود به وحشي ابن حرب بن وحشي عن أبيه عن جده این روایت به چندین وجهه ضعیف است : الاول :ضعیف بودن بودن وحشي بن حرب بن وحشي بن حرب چنانچه ذهبی از قول صالح جزره اورده است: أَبُو مُسْهِرٍ، وَابْنُ عَائِذٍ: عَنْ صَدَقَةَ بنِ خَالِدٍ، عَنْ وَحْشِيِّ بنِ حَرْبِ بنِ وَحْشِيٍّ، عَنْ أَبِيْهِ، عَنْ جَدِّهِ، قَالَ: أَرْدَفَ النَّبِيُّ -صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - مُعَاوِيَةَ خَلْفَهُ، فَقَالَ: (مَا يَلِيْنِي مِنْكَ؟) . قَالَ: بَطْنِي يَا رَسُوْلَ اللهِ. قَالَ: (اللَّهُمَّ امْلأْهُ عِلْماً [2]) . زَادَ فِيْهِ أَبُو مُسْهِرٍ: (وَحِلْماً) . قَالَ صَالِحٌ جَزَرَةُ: لاَ يُشْتَغَلُ بِوَحْشِيٍّ وَلاَ بِأَبِيْهِ. نام کتاب : سير أعلام النبلاء - ط الرسالة نویسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 3 صفحه : 127 شیخ شعیب الارنووط نیز در تحریر تقریب التهذیب او را ضعیف میخواند و گوید:ضعيف يعتبر به في المتابعات والشواهد البته قابل ذکر است که ذهبی و احمد بن حنبل و عجلی در مورد وی گفته اند لا باس به که از ملایم ترین و سطحی ترین الفاظ توثیق است اما مجروح است . الثانی :وجود حرب بن وحشي بن حرب در سند روایت است او را احدی جز ابن حبان توثیق ننموده است ،ابن حبان نیز تنها نام او را در الثقات خویش اورده ،که البته احوال کتاب الثقات ابن حبان در نزد اعلام وهابیت مشخص است . باقی علماء عمریه احادیث او را منکر و خودش را مجهول دانسته اند همچنین احدی از او جز فرزندش نقل نکرده است چنانچه بزار گوید: وَأَبُو وَحْشِيٍّ لَا نَعْلَمُ حَدَّثَ عَنْهُ إِلَّا ابْنُهُ وَعِنْدَهُ أَحَادِيثُ مَنَاكِيرُ لَمْ يَرْوِهَا غَيْرُهُ وَهُوَ مَجْهُولٌ فِي الرِّوَايَةِ، وَإِنْ كَانَ مَعْرُوفًا فِي النَّسَبِ نام کتاب : مسند البزار = البحر الزخار نویسنده : البزار، أبو بكر جلد : 1 صفحه : 161 الناشر: مكتبة العلوم والحكم - المدينة المنورة شمس الدین ذهبی نیز او را مجهول الحال دانسته و او را در المیزان اورده و توثیق ننموده است: حرب بن وحشى [د، ق] بن حرب. عن أبيه. ما روى عنه سوى ابنه وحشى الحمصي. نام کتاب : ميزان الاعتدال نویسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 1 صفحه : 471 الناشر: دار المعرفة للطباعة والنشر، بيروت - لبنان همچنین شیخ شعیب در تحریر تقریب التهذیب گوید:مجهول ، لم يوثقه سوى ابن حبان پس حتی اگر ضعف و جهالت وحشی بن حرب بن وحشی گذشت کنیم بی گمان نتوان از ضعف و جهالت حال پدرش حرب بن وحشی بن حرب گذشت نمود .
نقد فضائل معاویه.روایت "اللهم املأه علما وحلما".جعل.موضوعات.2 و اما در مورد کتاب الثقات ابن حبان که بسیاری از بزرگان عمریه تصریح کردند که در بسیاری از موارد افراد مجهول الحال را توثیق می نموده و در این باب به قول او اعتماد نتوان کرد: الأثر ضعيف من أجل حال "ضابىء بن بشار" فإنه مجهول الحال لم يرد فيه جرح ولا تعديل سوي توثيق ابن حبّان، وهو لا يعتد به المطالب العالية محققا نویسنده : العسقلاني، ابن حجر    جلد : 10  صفحه : 124 لا يعرف، وقد وثقه ابن حبان على عادته. المطالب العالية محققا نویسنده : العسقلاني، ابن حجر    جلد : 3  صفحه : 275 عاصم العنزي: مجهول ما وثقه إلا ابن حبان. . ابن كثير ج 1/ 403 - 404 نثل النبال بمعجم الرجال نویسنده : الحويني، أبو إسحق    جلد : 4  صفحه : 52 وَنَحْوه قَوْله فِي النكت الظريفة (ص101) وَقد ذكر حَدِيثا فِي سَنَده عبد الرَّحْمَن بن مَسْعُود: وَهُوَ مَجْهُول. قَالَ الذَّهَبِيّ: لَا يعرف، وَإِن ذكره ابْن حبَان فِي الثِّقَات عَلَى قَاعِدَته فِي التوثيق! وَقَالَ فِي قَابُوس: وَإِنَّمَا وَثَّقَهُ ابْن حبَان عَلَى طَرِيقَته فِي تَوْثِيق المجاهيل إِذا لم يبلغهُ عَنْهُم جرح، وَهَذَا غَايَة التساهل! تذكرة المحتاج إلى أحاديث المنهاج نویسنده : ابن الملقن    جلد : 1  صفحه : 120 قال النووي في مقدمة شرحه صحيح مسلم 1/ 22: "المجهول أقسام: مجهول العدالة ظاهراً وباطناً، ومجهولها باطناً مع وجودها ظاهراً وهو المستور، ومجهول العين فأما الأول فالجمهور على أنه لا يحتج به، وأما الآخران فاحتج بهما كثيرون من المحققين". ولكن ما أكثر ما تصافح أعيننا عبارة "ووثقه ابن حبان على عادته في توثيق المجاهيل"، وأقوال أخرى مثل قول الحافظ ابن حجر في "لسان الميزان" 7/ 65: "أبو سلمة الجهني، حدث عنه فضيل بن مرزوق، لا يدرى من هو. وقد ذكره ابن حبان في الثقات، وأخرج حديثه في صحيحه، وأحمد في مسنده، والحاكم في مستدركه، وتعقبه المؤلف -يعني الذهبي في الميزان- بما ذكره هنا فقط ...... والحق أنه مجهول الحال موارد الظمآن إلى زوائد ابن حبان - ت حسين أسد نویسنده : الهيثمي، نور الدين    جلد : 1  صفحه : 50 وأبوه نافع: قال ابنُ حبان وغيره أنه من الصحابة، والراجح أنه تابعيّ، ولكن لا نعرف من حالة شيئًا، توثيق ابن حبان له لا يكفي كما هو معروف. نثل النبال بمعجم الرجال نویسنده : الحويني، أبو إسحق    جلد : 3  صفحه : 288 حجر بنحجر فقد عرفت أنه مجهول ومع ذلك وثقة ابن حبان على قاعدته المعروفة في توثيق المجهولين السنة لابن أبي عاصم ومعها ظلال الجنة للألباني نویسنده : ابن أبي عاصم    جلد : 1  صفحه : 178 إسناده ضعيف لجهالة أبي علي الكاهلي، فقد تفرد بالرواية عنه عبد الملك بن أبي سليمان العَرْزَمي، ولم يؤثر توثيقه عن غير ابن حبان مسند أحمد - ط الرسالة نویسنده : أحمد بن حنبل    جلد : 32  صفحه : 384 وزياد ابن كسيب روى عنه اثنان، ولم يوثقه غير ابن حبان، فهو مجهول مسند أحمد - ط الرسالة نویسنده : أحمد بن حنبل    جلد : 34  صفحه : 79 وتوثيق ابن حبان هنا لا ينفعه شيئاً، لما عرف من عادته في توثيق المجهولين ابن قيم الجوزية وجهوده في خدمة السنة النبوية وعلومها نویسنده : جمال بن محمد السيد    جلد : 3  صفحه : 328 وابن المساور قال ابن المديني: مجهول لم يرو عنه غير عبدالملك، ووثقه ابن حبان كعادته في توثيق المجاهيل. الإيماء إلى زوائد الأمالي والأجزاء نویسنده : جرار، نبيل    جلد : 3  صفحه : 416 إسناده ضعيف، مخلد بن خفاف، مجهول، لذا قال الحفاظ في "التقريب": "مقبول"، ووثقه ابن حبان على عادته في توثيق المجاهيل سير أعلام النبلاء ط الحديث نویسنده : الذهبي، شمس الدين    جلد : 11  صفحه : 78 قلت: رواية هؤلاء ترفع جهالة عينه، ولكن جهالة حاله باقية لا تزول إلا بتعديل صريح، أما توثيق ابن حبان له فلا شيء؛ لأنه يوثق المجاهيل ومن لا يعرفه هو نفسه! الروض البسام بترتيب وتخريج فوائد تمام نویسنده : الفهيد الدوسري، جاسم    جلد : 1  صفحه : 223 وقوله: إن هارون بن قزعة ذكره ابن حبان في الثقات، ليس فيه ما يقتضي صحة الحديث الذي رواه ولا قوته، وقد علم أن ابن حبان ذكر في هذا الكتاب الذي جمعه في الثقات عدداً كبيراً وخلقاً عظيماً من المجهولين الذين لا يعرف هو ولا غيره أحوالهم الصارم المنكي في الرد على السبكي نویسنده : ابن عبد الهادي    جلد : 1  صفحه : 103 قلت: وهذا سند ضعيف؛ فيه علتان: الأولى: عمر بن خالد الوهبي؛ لم يوثقه إلا ابن حبان، ولم يذكر راويًا عنه إلا الحسن بن حاتم. الثانية: الحسن بن حاتم؛ لم يوثقه إلا ابن حبان ([6]/ 167)، ولم يذكر راويًا عنه إلا أحمد اليحصبي، وابن حبان متساهل في التوثيق، وبهما أعلَّه شيخنا أسد السُّنة العلامة الألباني - رحمه الله - في "الضعيفة" (2570).
نقد فضائل معاویه.روایت "اللهم املأه علما وحلما".جعل.موضوعات.3 عجالة الراغب المتمني في تخريج كتاب «عمل اليوم والليلة» نویسنده : الهلالي، سليم بن عيد    جلد : 1  صفحه : 153 تساهل ابن حبان رحمه الله هو في توثيق المجهولين رجال الحاكم في المستدرك نویسنده : الوادعي، مقبل بن هادي    جلد : 1  صفحه : 8 - " الثقات "  لأبي حاتم بن حبان البُسْتِي، (المُتَوَفَّى سَنَةَ 354 هـ) ولكنه تساهل في توثيق بعض من ذكرهم، ولهذا وجب التنبيه إلى أن توثيق ابن حبان دون توثيق غيره. السنة قبل التدوين نویسنده : الخطيب، محمد عجاج    جلد : 1  صفحه : 284 نحن فنتوقف فيه لما علم من تساهل ابن حبان -رحمه الله- في توثيق المجهولين. المقترح في أجوبة بعض أسئلة المصطلح نویسنده : الوادعي، مقبل بن هادي    جلد : 1  صفحه : 135 و بسیاری از دیگر اعاظم عمریه بر این امر تصریح دارند که ابن حبان در توثیق مجاهیل تساهل داشته و توثیق او در قبل اشخاص مجهول الحال و انفراد او در توثیق هیچ گونه اهمیتی ندار. پس و پس به علت انفراد ابن حبان در توثیق حرب بن وحشی بن حرب و و عدم احتجاج و حجیت توثیقات ابن حبان در منفردات در حق مجاهیل و اعتراف و تصریح اعلام دیگر عمریه به جهالت حال این راوی ،سند این روایت نیز ضعیف و غیر قابل احتجاج است.بحمدلله رب العالمین . والسلام.
وقتی پای معاویة وسط باشه ، شکم میشه مخزن علم و حلم😐 یه همچین مخزن علمی ، خروجی خاص خودش رو داره و از این اخراج علم و حلم معاویة بر روی منبر، روایت‌هایی هم نقل شده
ترجمه حدیث : معاویه بر منبر از خود بادی خارج کرد. سپس گفت ای مردم خداوند بدن ما را آفریده است و در آن باد قرار داده است ، و انسان نمی تواند از خارج شدن آن جلوگیری کند ناگهان صعصعة بن صوحان بلند شد و گفت : آری ولی جای این کار در دستشویی است نه روی منبر چون بدعت است. منابع بیشتر : ۱ ـ تفسیر روح البیان ، ج ۶ ، ص ۳۳۷ ناشر : دار احیاء التراث العربی نکات این مطلب : ۱ ـ از کتب معتبر خود مخالفین ثابت شد که معاویه طبق سنت عمر روی منبر رسول خدا صلی الله علیه و آله از خود بادی خارج کرده است. ۲ ـ آیا این سنت رسول خداست که معاویه روی منبر رسول اعظم صلی الله علیه و آله باد معده خود را خارج می کند ؟ آیا این عمل بی احترامی به رسول خدا و منبیر ایشان نیست ؟ ۳ ـ به اعتراف یکی از افراد به نام صعصعة که گفت این امر بدعت است ، پس معاویه بدعتگذار است و بدعتگذار کافر می باشد. ۴ ـ ثابت شد که معاویه نه تنها لایق جانشینی رسول خدا نیست بلکه شخصی بدعتگذار و کافر می باشد و به منبر رسول خدا توهین کرده است و این امر نیز مفر می باشد. جماعت مخالفین اهل بیت علیهم السلام لطفا عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید