eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
177 دنبال‌کننده
5هزار عکس
6هزار ویدیو
184 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از صدای ایران | VOI
تصویر فیش جعلی مولوی عبدالحمید برای حج! 🔹روز گذشته خبری با عنوان «استفاده یک مولوی مشهور از سند و فیش جعلی برای سفر حج» در تسنیم منتشر شد؛ علیرغم آنکه در خبر تسنیم اسمی از آن فرد مشهور برده نشده بود، اما یک روز بعد جناب مولوی عبدالحمید به این خبر واکنش نشان داد تا ضمیر، مرجع‌اش را پیدا کرده باشد. 🔹فیش ادعایی آقای مولوی عبدالحمید برای حج، دارای چنین مندرجاتی است که گویا وی آن را از فردی به نام «اصغر ک» به شماره ملی با ابتدای ۲۵۲ و به نشانی کاشان... خریداری کرده است. 🔹سایر قسمت‌های این سند صلح مربوط به فیش هم با داده‌هایی پر شده امّا یک بخش مهم و تعیین‌کننده آن شماره سندی است که موضوع جعلی بودن را آشکار می‌کند. 🔹شماره سندی که برای این مصالحه‌نامه درج شده، ۱۳۹۸۲۲۴۵۵۸۷۱۰۰۰۰۴۱ است، امّا با بررسی آن در اسناد رسمی کشور مشخص می‌شود که این شماره مربوط به سند ثبت‌شده پیشین دیگری در سازمان ثبت و مربوط به مصالحه نامه دیگری است. هرچند اصلِ خرید فیش حج از استان دیگر نیز فی‌نفسه بر اساس قانون تخلف است. 🔹سند اصلی و غیرجعلی، مربوط به مصالحه‌نامه‌ای میان خانم ام‌البنی ع با وکالت آقای مهدی ت و خانم لعل بی‌بی ح با وکالت همان آقای مهدی ت در تاریخ ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ است. امّا تیم آقای عبدالحمید با شماره‌ی همین سند و با باقی گذاشتن بسیاری دیگر از داده‌های مندرج در آن، اطلاعات دیگر مربوط به خود را با مدعای خرید فیش حج درج و در واقع سندی را جعل کرده است. 🔹تصویر مصالحه‌نامه جعلی و پرینتی از سند اصلی را به پیوست می‌توانید مشاهده کنید. |صدای ایران 🇮🇷 VOI| 🎙@VOINEWS|@VOINEWS
هدایت شده از مغز خاکستری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷صحبتهای بانویی که سه ماهه مسلمان شده و تاثیرات دینداری بر آرامش روحی و روانی او. 🇮🇷 اتحادیه عماریون 🔺همدلی 🔻انقلابی گری @khakestary_amar
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
مسجد مکی‌ ادعای مسمومیت عبدالحمید را ثابت کند رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: 🔹در ‌ارتباط‌ با ادعای مطرح شده که شخصی قصد مسمومیت طلاب مسجد مکی و شخص عبدالحمید را ‌داشته است، ‌گزارشی در این باره تهیه شده ‌و پیگیری‌ها در حال انجام است. 🔹مسجد مکی باید ‌ثابت کند که این شخص که قصد داشته‌ طلاب و مولوی عبدالحمید را مسموم کند و اگر ثابت نشود باید در برابر قانون پاسخگو باشند. tn.ai/2914299 @TasnimNews
⚜️ منافق بودن 🔙 ابن عبد البر درباره ابوموسۍ اشعرۍ می نویسد : • وعزله علے رَضِیَ اللَّهُ عَنْهُ عنها، فلم یزل واجدا منها علۍ علے، حَتَّى جاء منه مَا قَالَ حذیفة، فقد رَوَى فِیهِ لحذیفة کلام کرهت ذکره، والله یغفر لَهُ. • و علے رضی الله عنه ابوموسی اشعرۍ را عزل کرد و ابوموسۍ کماکان از علی به این دلیل خشمگین بود تا این که حذیفه در مورد او سخنی گفت.از حذیفه سخنی در مورد ابوموسی اشعری نقل شده است که من خوش نداشتم آن را اینجا نقل کنم و خداوند او را مۍ آمرزد. 📕 الاستیعاب فی معرفة الأصحاب، ج3، ص 980 🔰 این آش به قدرۍ شور بوده و بر مخالفین سنگین هست که ابن عبد البر برای ابو موسۍ اشعرۍ طلب مغفرت مۍ کند و حاضر نیست ماجرا را نقل کند !!! و اما ما در پست قبلی ماجرا را کامل از کتب مخالفین نقل کردیم و نفاق ابو موسۍ اشعرۍ را ثابت کردیم که مۍ توانید مراجعه کنید. { کلیک کنید } 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة
🛑 رضایت نداشتن رسول الله از اسلام ابوبکر و عمر 🔙 ابن حبان در کتاب خودش‌ با سند صحیح نقل می کند : • خطب أبو بكر و عمر فاطمة، فقال رسول الله صلي الله عليه و سلم: إنها صغيرة، فخطبها علي، فزوجها منه. • ابوبکر و عمر به خواستگاری حضرت فاطمه ﴿؏﴾ رفتند و رسول الله فرمودند: ایشان کوچک هستند، وقتی امیرالمومنین امام علی ﴿؏﴾ به خواستگاری ایشان رفتند رسول الله ایشان را به عقد امیرالمومنین ﴿؏﴾ درآوردند. 📗 الإحسان فی تقریب صحیح ابن حبان 399/15 ح 6948 { ارنووط درباره سند روایت می گوید: اسناده صحیح علی شرط مسلم } 🔚 درصورتی که رسول الله خودشان فرموده اند اگر کسی به خواستگاری آمد و از دین و اخلاق او رضایت داشتید او را به عقد دخترتان در آورید: • عن أبي هريرة قال قال رسول الله صلى الله عليه وسلم إذا أتاكم من ترضون خلقه ودينه فزوجوه إلا تفعلوا تكن فتنة في الأرض وفساد عريض. • وقتى کسى که خلق و دین وى مایه رضایت است به خواستگارى مى آید به وى زن بدهید و اگر چنین نکنید فتنه و فساد در زمین فراوان خواهد شد. 📕 سنن ابن ماجه ص 340 ح 1967 { البانی این روایت را حسن میداند }‌ 🔰 در نتیجه رسول الله از اسلام ابوبکر و عمر رضایت نداشتن چون اگر رضایت داشتن طبق فرمایش خودشان باید خواستگاری ابوبکر و عمر را قبول می کردند. 📬 مطالب مرتبط : • ازدواج حضرت فاطمه به امر خداوند بوده است 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة
🔴 : شأن نزول سوره لیل❶ • مخالفین مکتب اهل بیت برای نشان دادن فضیلت ابوبکر به این آیات : وَسَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى ﴿١٧﴾الَّذِي يُؤْتِي مَالَهُ يَتَزَكَّىٰ ﴿١٨﴾وَمَا لِأَحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ تُجْزَىٰ ﴿١٩﴾إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلَىٰ ﴿٢٠﴾وَلَسَوْفَ يَرْضَىٰ ﴿٢١﴾ استناد می کنند و می گویند مصداق الاتقی ابوبکر است که نشان دهنده افضل بودن ابوبکر بر باقی صحابه است. 𖣐➸━━➵━━━➵━━➸━┅┄ ﴿پاسخ نقضی﴾اولا : مخالفین وقتی به ایات امامت امیرالمومنین برخورد می کنند می گویند اگر این در شان امیرالمومنین بود باید ایشان به این مسئله احتجاج می کردند ما هم در مقام پاسخ همین مسئله را می گوییم اگر این آیه در شأن ابوبکر بوده است باید ابوبکر در سقیفه به این آیه استناد می کرد. • ثانیا : عایشه می گوید به جز آیه افک هیچ آیه ای در شأن خاندان ما نازل نشده است پس طبق سخن عایشه این آیه درباره ابوبکر نازل نشده است : ما أنزل الله فينا شيئا من القرآن، إلا أن الله أنزل عذري 📕 صحیح بخاری 1827/4 ح 4550 ﴿پاسخ حلی﴾ • این آیات وَسَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى ﴿١٧﴾الَّذِي يُؤْتِي مَالَهُ يَتَزَكَّىٰ ﴿١٨﴾ درباره ابودحداح و فردی از انصار نازل شده است نه درباره ابوبکر همانطور که ثعلبی مفسر مشهور مخالفین در تفسیر این آیه می گوید: وَسَيُجَنَّبُهَا الْأَتْقَى يعني أبا الدحداح الَّذِي يُؤْتِي مالَهُ يَتَزَكَّى يعني أبا الدحداح 📕 الكشف والبيان عن تفسير القرآن 10/ 221 در مسند احمد بن حنبل ماجرای کامل ابودحداح نقل شده است و ارنووط محقق کتاب سند روایت را بر شرط مسلم صحیح می داند 📕 مسند أحمد 19/ 464 ط الرسالة • روایتی نیز که می گوید آیات وَمَا لِأَحَدٍ عِنْدَهُ مِنْ نِعْمَةٍ تُجْزَىٰ ﴿١٩﴾إِلَّا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِ الْأَعْلَىٰ ﴿٢٠﴾وَلَسَوْفَ يَرْضَىٰ ﴿٢١﴾ در شأن ابوبکر نازل شده است ضعیف هست برای مثال طبری با سند خود در کتابش از عبدالله بن زبیر نقل می کند : حدثني محمد بن إبراهيم الأنماطي، قال: ثنا هارون بن معروف، قال: ثنا بشر بن السري، قال: ثنا مصعب بن ثابت، عن عامر بن عبد الله، عن أبيه، قال: نزلت هذه الآية في أبي بكر الصديق: {وما لأحد عنده من نعمة تجزى إلا ‌ابتغاء ‌وجه ‌ربه ‌الأعلى ولسوف يرضى} [الليل: 20] 📕 تفسير الطبري جامع البيان - ط هجر 24/ 479 این اثر به دلیل وجود مصعب بن ثابت ضعیف هست زیرا یحیی بن معین و احمد و دیگران این شخص را تضعیف کرده اند : 6261 - د س ق / ‌مُصعب ‌بن ‌ثَابت بن عبد الله بن الزبير عَن عَطاء وَعَن هِشَام وَأبي حَازِم ضعفه ابْن معِين وَاحْمَدْ وَأَبُو حَاتِم 📕 المغني في الضعفاء 2/ 660 ✔️ در نتیجه این آیات درباره ابوبکر نازل نشده است و ادعایی بیش نیست. 🖋 ادامه دارد ... 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة
⁉️ اهل سنت : اگر حضرت علی اول خلیفه میشد چه اتفاقی می‌افتاد ؟ ❖ بهترین و کامل ترین جواب به این سوال همان حدیث رسول الله هست : • حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي، قثنا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ قَالَ: حَدَّثَنِي عَبْدُ الْحَمِيدِ بْنُ أَبِي جَعْفَرٍ، يَعْنِي: الْفَرَّاءُ، عَنْ إِسْرَائِيلَ، عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ زَيْدِ بْنِ يُثَيْعٍ، عَنْ عَلِيٍّ قَالَ: قِيلَ: يَا رَسُولَ اللَّهِ، مَنْ يُؤَمَّرُ بَعْدَكَ؟ قَالَ: «إِنْ تُؤَمِّرُوا أَبَا بَكْرٍ تَجِدُوهُ أَمِينًا زَاهِدًا فِي الدُّنْيَا، رَاغِبًا فِي الْآخِرَةِ، وَإِنْ تُؤَمِّرُوا عُمَرَ تَجِدُوهُ قَوِيًّا أَمِينًا لَا يَخَافُ فِي اللَّهِ لَوْمَةَ لَائِمٍ، وَإِنْ تُؤَمِّرُوا عَلِيًّا وَلَا أَرَاكُمْ فَاعِلِينَ ‌تَجِدُوهُ ‌هَادِيًا ‌مَهْدِيًّا يَأْخُذُ بِكُمُ الطَّرِيقَ الْمُسْتَقِيمَ • رسول الله فرمودند: اگر علی را امیر خودتان قرار دهید، گرچه میدانم انجام نمی دهید او را هدایت شده و هدایت کننده خواهید یافت و همه شما را به راه راست، هدایت خواهد کرد. • محقق کتاب درباره سند روایت می گوید: إسناده حسن 📕فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل 1/ 231 ❖ اگر گفته شود چرا نام ابوبکر و عمر که در صدر حدیث آمده است را چرا ترجمه نکرده اید به این علت است که ما این حدیث را در مقام احتجاج با مخالفین و از باب قاعده الزام تنها به بخشی از حدیث استناد کردیم که از نظر ما صحیح است و با عقاید ما همخوانی دارد. 🔰 در نتیجه طبق فرمایش رسول الله اگر امیرالمومنین بلافاصله بعد از رسول الله به خلافت می رسیدند مردم به انحرافات کشیده نمی‌شدند و همه به صراط حق هدایت می شدند و اختلافی صورت نمی گرفت. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحیاة
🔺 اسکن: اگر حضرت امیرالمومنین به خلافت می رسیدند چه اتفاقی می‌افتاد ؟ ❖ توضیح : https://eitaa.com/17064056/1432
17.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🆚مناظره شگفت انگیز علیه السلام با قاضی القضات یحیی بن اکثم عالم اهل سنت 🔻 توضیح مختصر درباره این مناظره: 🔹مأمون الرشید خلیفه عباسی برای پیشبرد اهداف سیاسی خود و صمیمی و دوستانه نشان دادن رابطه بنی هاشم و بنی عباس تصمیم میگیرد دختر خود ام الفضل را به عقد امام جواد علیه السلام در بیاورد. و حضرت هم بنابر مصلحت و مقتضیاتی، راضی به انجام این وصلت می‌شوند. 👈این وصلت برای اطرافیان خلیفه بخصوص بنی عباس گران می‌آید برای همین تصمیم می‌گیرند در مجلسی، یحیی بن اکثم عالم خود و عالمی معتزلی را به مناظره با جواد الائمه که در سنین نوجوانی بود دعوت کنند و طبق اندیشه های خودشان مثلا ایشان را در این مناظره شکست داده و از چشم خلیفه بیندازند که مانع وصلت شود اما در اولین سوال چنان مغلوب بلاغت و فصاحت حضرت در پاسخ دادن میشوند که حتی علاقه خلیفه به این وصلت دو چندان می‌شود. 🎥 دانلود فیلم بالا با کیفیت‌های بالاتر و پایین‌تر👇 🔸https://aparat.com/v/mgjKt ▪️ ----------------------- ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇🏻 🆔https://eitaa.com/joinchat/5701648C9536f328f0 📱پیام رسان روبیکا👇🏻 🆔https://rubika.ir/porseshgar 📱پیام رسان سروش👇🏻 🆔https://splus.ir/poorseshgar 📱 پیام رسان بله👇🏻 🆔https://ble.ir/porseshgar اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
هدایت شده از پایگاه خبری مفاز
فرقه ها و کودکان یکی از عرصه های آسیب زای مرتبط با حقوق کودک، جریان های فرقه ای است که با مجموعه قوانین تشکیلاتی و چارچوب های مرتبط با کنترل ذهن و …، هویت انسانی کودک را دستخوش تبعاتی منفی ساخته و با استثمار جسم و روح و روان وی، کل انسانیت را متأثر می سازد ؛ چرا که مرگ هر روح، کشتن روح تمام بشریت است. مطالعه موردی فرقه‌ها در کشورهای غربی، حکایت از موارد متعدد سوءاستفاده از کودکان در این گونه گروه ها در دهه های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ میلادی دارد. فرقه های خانه عبری سیاه یهودا در میشیگان آمریکا، انجمن ورزشی اکلسیا، کلیسای مسیحی آلاموی مقدس و خلق ها (جونز تاون)، از آن جمله اند. شرایط حاکم بر کودکان فرقه ای در غرب، طیف وسیعی از آسیبها، از سوءاستفاده، بد رفتاری و کنترل ذهن تا قربانی شدن و قتل عام کودکان را در بر می گیرد. 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید 🆔@mafaz_news