توجه توجه
1⃣ اگر میخوای بفهمی ریشه بخشی از مشکلات نظام آموزشی کجاست؟! چطوری میشه حلش کرد؟!
2⃣ چطوری میشه یک نظام آموزشی متناسب با زیست بوم فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی کرد؟!
3⃣ مکتبخانهها چه ویژگیهای مثبتی داشتند که حتی مدارس نظام جدید اونو ندارند؟!
4⃣ چطوری میشه هم تفاوتهای فردی رو لحاظ کرد، هم یک نظام آموزشی موثر و کارآمد داشت؟!
5⃣ مدارس امروزی چطوری شکل گرفتند و چرا باید متحول بشوند؟!
و پاسخ انبوهی از سوالات دیگر... پپیشنهاد میکنم صوتها رو گوش کن...
به جرئت میتونم بگم
ریشه خیلی از مشکلات کنونی
کشور در آموزش و پرورشه...
اگر اینجا اصلاح بشه...
کشور آباد میشه...
اصلاح آپ = آبادانی کشور
🔰 معلم تراز | جواد جوادی
@moallem_taraz
مکتب، نه تنها بزرگترین پایگاه طبیعی
مبارزه با بیسوادی حتی در عقبماندهترین
روستاها بوده است، بلکه نخستین پایههای
فرهنگ فارسی و آگاهی اسلامی را در متن
توده، برای هر نسل مینهاده است.
قسمتی از صوت جلسه سوم
#فلسفه_تعلیم_و_تربیت
سلام رفقا
صبحتون بخیر
تا حالا لفظ کلمه
«برنامه درسی پنهان»
به گوشتون خورده؟!
ما سه نوع برنامه درسی داریم...
۱. برنامه درسی آشکار
۲. برنامه درسی پنهان
۳. برنامه درسی پوچ
اولی که همون کتاب های درسی هست و
محتواهایی که داخخلش گنجانده شده و
ما معلمها داریم اونارو آموزش میدیم...
برنامه درسی پنهان، فرآیندهایی هست که
نظام آموزشی حاکم است و خواه ناخواه...
داره برای دانش آموزان ارزشگذاری میکنه...
مثل ایجاد روحیه رقابت بجای رفاقت...
این برنامه درسی با این سیستم آموزشی،
داره این ارزش رو تقویت میکنه...
حالا شما هر چقدر دوست داری بیا،
داخل کتاب دینی، اجتماعی، ورزش،
هوا، فضا، کهکشان و کائنات بگو...
رفیق باشید با هم، زیرآب هم رو نزنید...
فایده نداره...