eitaa logo
معلمانه/ جعفر روحی
361 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
513 ویدیو
95 فایل
جعفر روحی ، معلمی با دغدغه های فرهنگی ،تربیتی ‌، رسانه ای و... آیدی : @khomool
مشاهده در ایتا
دانلود
💠میز خدمت ویژه فرهنگیان با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر زمان: روز یکشنبه _ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۳ الی ۱۵ جهت ثبت نام در میزخدمت مسئولین دستگاه‌های اجرایی در اداره آموزش و پرورش اسلامشهر ویژه فرهنگیان وارد دیجی فرم زیر شوید: https://digiform.ir/w44a9bfab 🔹ستاد بزرگداشت مقام معلم 🔸مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر ___ دفتر اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش اسلامشهر سایت آموزش و پرورش🔻 🌐https://1292-teo.medu.gov.ir/ پیام‌رسان شاد🔻 🆔 https://shad.ir/Info1292 پیام‌رسان ایتا 🔻 🆔 http://B2n.ir/r75084
🚫 نوکری که عذرخواهی بلد نیست، نوکر نیست! ➕قالی دستباف را داده‌ایم قالیشویی. برده و پاره و پوره آورده. میگوید من دفتر هستم. جای دیگری قالی را می‌شوید. دو روز معطل شدیم و از کار و زندگی زدیم برای شکایت و صورتجلسه که قالی را قالیشویی برای رفو ببرد‌ معلوم نیست چطور رفو خواهد کرد. ➕لباسشویی اقساط خریده ایم از یک برند ایرانی از فروشگاه خیلی بزرگ. سیستمشان ایراد داشت. فاکتور به ما ۹ کیلویی دادند و آنچه دم در رسید ۸ کیلویی بود. مرجوع کردیم. پیگیری کردیم. میگویند باید تحویل بگیرید و باز کنید تا معلوم شود داخل کارتن چیست! اگر باز کنیم و ۸ کیلویی باشد گارانتی از بین میرود. خسارت این کار با مشتری است. یعنی نمی‌توانیم لباسشویی را با وجود پرداخت اسنادی تحویل بگیریم و مطمئن باشیم درست تحویل شده است. ➕روی بلیط قطار یک شرکت معتبر پنج ستاره نوشته ساعت حرکت نه و پنجاه دقیقه شب. یکساعت قبل از حرکت هم باید در ایستگاه راه آهن تهران باشیم. ساعت ۲۱ میرسیم راه آهن. تاخیر میخورد و ساعت ۲۳ و چهل دقیقه حرکت میکند. مردم دو ساعت و چهل دقیقه در ایستگاهی صندلی هم به تعداد کافی ندارد اسیر می شوند. هیچ کس هم عذرخواهی نمیکندو توضیحی هم نمی‌دهد. ➕سند یک ملک در اداره ثبت بارکد پست میخورد. سه ماه بعد کد رهگیری را که میزنی می بینی در سامانه نوشته پست تحویل گرفته اما ادامه فرایند نیست. تماس میگیری با ارتباط مردمی پست. دو روز طول میکشد به تو بگویند فرایند ارسال سند تا کرمانشاه طی شده و برگشت خورده در پست محل اداره ثبت. با کلی دنگ و فنگ سند را بالاخره میگیری. هیچ کس عذرخواهی هم نمیکند توضیح هم نمی‌دهد. و هزار تا از این قصه ها حتما برای شما هم پیش آمده. ➕ما برای همه این خدمت ها که گفتم و شما هم حتما کلی از آنها را سراغ دارید، پول پرداخت میکنیم. مالیات و عوارض هم میدهیم. اینها می‌شود حقوق و می‌رود توی جیب کارکنان و مسئولان که حکم نوکر مردم را دارند. وقتی خدمت درست انجام نشود چه اتفاقی می‌افتد ؟ شما به عنوان پرداخت کننده، خدمت کاملی دریافت نکردید. بعد کمترین توقع این است که عذرخواهی و توضیح بشنوید. درست است ؟ نوکر باید به دلیل خدمات ناقص یا نادرست عذرخواهی کند. که نمیکند. ➕اگر کارکنانی که در ازای خدمت، از مردم پول می‌گیرند، متوجه موقعیت نوکری خود باشند و به آنها گفته شود برای کاری به خدمت گرفته شده اند، اگر نتوانند آن خدمت را به انجام برسانند باید لااقل یاد بگیرند که عذرخواهی کنند. ❌در مجموع نوکری که عذرخواهی بلد نیست، نوکر نیست! ➕بنظر نگارنده دو شرط از شرایط متعدد تحقق آن جامعه ای که تمدن می‌سازد این است: اول درست و کامل خدمت کنند و دوم یاد بگیرند نوکری هستند که باید عذرخواهی را بیش از همه عادات دیگر بلد باشد. ➕سوال مهم اینکه اگر ما خطا یا کوتاهی در جایگاه شهروندی جامعه انجام دهیم، به عذرخواهی رضایت داده می‌شود یا با انواع و اقسام جریمه ها و محدودیت ها مواجه می‌شویم ؟ ➕عذرخواهی قدم اول نوکری است در قبال قصورات. در مورد گامهای بعدی هم خواهیم نوشت. 🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸🔸 کانال تحلیلی خبرنگار بدون مرز نوشته‌های رضا رضوی روزنامه نگار و نویسنده پیوستن به کانال از طریق لینک عضویت 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1497236199C12b3d76fe7
معلمانه/ جعفر روحی
رفقایی که از بنده حقیر بابت نماینده دور دوم سوال میکنید. لطفا به موارد زیر در رای خود به نمایند مد
برخی از دوستان این متن بنده را متصف به : صف بندی ، دو قطبی ، تخریب ، نا امید کردن مردم ، کم شور کردن انتخابات کردند. بنده صراحتا میگم ، اینها است. مردم باید داشته باشند. حالا دوستان اصرار دارند بنده را به نکات بالا متصف کنند ، خود دانند. ما به وظیفه خود عمل میکنیم. 👈 شما میتوانید این را از همه کاندیداهای فعلی انتخابات بپرسید.
ایشان بنا به تصریح سایت مرکز پژوهشهای مجلس ،مدرک دکتری دارند
👈 سایت شفافیت ارای نمایندگان مجلس صفحه ی مربوط ب خود اقای شریفیان https://shafanama.ir/person/مهدی-شریفیان/40 یکی از شاخصه های رای به یک کاندیدا ، مرور اونه ، این سامانه کمک خوبی برای این مسأله است.
مواضع بنده در باب انتخابات مجلس شورای اسلامی: دوستانی که مطالب را این ور اون ور میبرند ، لطفا را رعایت کنند و عین مطلب را کنند. https://eitaa.com/moalemanehh/449 https://eitaa.com/moalemanehh/922 https://eitaa.com/moalemanehh/924 https://eitaa.com/moalemanehh/927 https://eitaa.com/moalemanehh/930 https://eitaa.com/moalemanehh/931 https://eitaa.com/moalemanehh/934 https://eitaa.com/moalemanehh/937 https://eitaa.com/moalemanehh/956
لیست‌های متعدد انتخاباتی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی 👇
لیست شانا ، بدون دکتر شریفیان !
معلمانه/ جعفر روحی
🔴 رادیکال؛ مرثیه معلمان تحول خواه ایرانی اهل فیلم و تلویزیون نیستم. اما دیشب دیدم بچه‌ها مشغول دیدن فیلمی از شبکه چهار هستند که یک کلاس درس را نشان می‌داد. توجهم را جلب کرد. سعی کردم ضمن انجام کارهایم زیرچشمی حواسم به فیلم هم باشد. ♦️ فیلم سینمایی رادیکال، محصول ۲۰۲۳ مکزیک درباره معلم جوانی است که تدریس در کلاس ششم مدرسه‌ای با بدترین نمرات را انتخاب می‌کند آن هم در شهری معروف به جرم و جنایت در مرز آمریکا. به این امید که تحولی ایجاد کند. ♦️ او ابتدا طرح و ایده خاصی برای تحول ندارد. اما هدف روشنی دارد: دروس رسمی مدرسه بی خاصیت و به درد نخور هستند و روش مرسوم در مدارس چیزی جز اتلاف وقت و عمر بچه‌ها نبوده و حاصلی جز فرسایش روح و روان آنها ندارد. باید متفاوت اندیشید و عمل کرد. باید مهارت زندگی کردن را به بچه‌ها آموخت. (طبیعتا مطابق با فرهنگ غربی خودشان) ♦️ او ابتدا سعی کرد با بچه‌ها دوست شود. اخلاق و روحیات آنها را بشناسد. استعداد و علائق آنها را کشف کند. مشکلات زندگی آنها را پیدا کرده و برای حل آنها بکوشد و در نهایت هر بچه‌‌ای را متناسب با استعداد و علاقه‌اش در مسیر رشد و بالندگی قرار دهد. ♦️ کار راحتی نبود. بچه‌ها که تا کنون با معلمان عبوس و بی انگیزه (در یک کلمه: کارمند) سر و کار داشتند ابتدا از رفتار معلم جدید تعجب می‌کردند. اما آنها بچه‌اند و هنوز فطرت سالمی دارند. لذا خیلی زود تغییر کردند. باز شدن یخ بچه‌ها آغاز یک حرکت تحولی بود که خیلی زود خود را در همه عرصه‌‌ها نشان داد. آن بچه‌های افسرده و بی انگیزه که گمان می‌کردند که توان و استعداد خاصی ندارند کم‌کم داشتند خود را کشف می‌کردند و شکوفا می‌شدند. نور امید تابیده بود و حرکت آغاز شده بود. ♦️ معلم قصه ما با پشتکار خود توانست استثنائا این مدیر مدرسه را هم با خود همراه کند و از این جهت پشتوانه خوبی به دست بیاورد اما مشکلات فراوان بود: عدم همراهی برخی والدین، سایر معلمان مدرسه و در نهایت مسئولین آموزش و پرورش سه ضلع مثلث مخالفین تحول بودند. توجیه والدین شاید کم و بیش ممکن بود. اما آن دو ضلع دیگر را هرگز. ♦️ آن دسته از به اصطلاح معلمان و مدیران مدارسی که هدفشان از معلم شدن نه تعلیم علم و تربیت نفوس، بلکه رسیدن به یک شغل ثابت و درآمد پایدار است. از قبل همه‌ی شرایط معلمی را می‌دانند ولی برای استخدام و معلم شدن به هر آب و آتشی می‌زنند. اما به محض آنکه خرشان از پل گذشت و استخدام شدند به زمین و زمان فحش می‌دهند که حقوق ما کم است و از همه طلبکار می‌شوند. حتی از دانش آموز و خانواده بدبختش. ♦️ هر صبح می‌روند و طبق ابلاغ مافوق، بخشی از کتاب را توضیح می‌دهند و خلاص. بی دغدغه و بی دردسر. احتمالا عمده توجه و توانشان هم بر شغل دوم و سومشان متمرکز است. اینان اولین حلقه از مخالفان معلم‌ها و مدیران تحولی هستند. ♦️ از یاد نمی‌برم سخن آن دبیر ریاضی مشهدی را که میگفت: موضوع نود درصد سخنان (این دسته از) معلمان در دفتر مدرسه از ... فراتر نمی‌رود! ♦️ و اما مدیران آموزش و پرورش. مدیرانی که چه بسا اول کار برخی از آنان به دنبال تحول هم بوده‌اند. وقتی سخنان معلمان تحولی را می‌شنیدند ذوق‌زده هم می‌شدند. تا اینکه فلان مشاور آرام در گوشش زمزمه می‌کند: «آقای دکتر این طرح شدنی نیست؛ اگر خون از دماغ یک بچه بیاید چه کسی پاسخ خواهد داد؟!» و این گونه است که آقای مدیر نورسیده می‌فهمد باید با این طرح مخالفت کند. دفعه‌های بعدی هم مشاور کارکشته از همان دور به دماغش اشاره می‌کند و آقای مدیر خودش قضیه را می‌گیرد. و کم‌کم دیگر اشاره لازم نیست. خود مدیر در کوزه کارمندان افتاده و حالا دیگر خودش هم کارکشته شده است! ♦️ و البته که پشت آن معلمان و این مدیران و مسئولان خیلی گرم است. گرم به قوانین و ساختار. که اگر نبود تاکنون تحولی در این نظام آموزشی پدید آمده بود. باید توجه نمود که اساسا این ساختار آموزشی که از همان غرب آمده، برای رشد و تعالی انسان‌ها و پرورش استعداد آنها طراحی نشده است. بلکه طراحان آن دو هدف عمده مدنظر داشته‌اند: ۱_ تغییر بافت طبیعی خانواده انسانی و جدا کردن فرزندان از خانواده (لذا ذاتا ضد خانواده است) ۲_ تربیت نسل آینده آن گونه که دولت مدرن می‌خواهد و برنامه‌ریزی کرده است. ♦️ بنابراین انتظار تحول در راستای رشد و تعالی الهی و انسانی جامعه از این ساختار هرگز محقق نخواهد شد. کما اینکه در هیچ جای دنیا هم نشده است. بلکه یک تحول بنیادین لازم است. به صورت غلیظی روی بنیادینش تاکید می‌کنم! ♦️ انتهای فیلم را ندیدم و نمی‌دانم عاقبت ماجرا چه شد. فقط لحظه‌ای سربلند کردم و دیدم که فرزندم که از قضا در سن کلاس ششم است با حسرتی آمیخته با تاسف گفت: چه پایان بدی داشت!