eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.4هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
8.5هزار ویدیو
219 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ شبهه : 👇👇👇👇 تو حجابتو رعایت کن تا من بهت تجاوز نکنم، تو غذا نخور تا من بتونم بگیرم، تو مشروب نخور چون من مسلمونم … پیغمبر خدا کجا اینارو گفت آخه؟ ✅ پاسخ شبهه : ♦️ در مورد حجاب: ❇️ حجاب حکم خداست و دلیل اصلی آن تجاوز کسی به کسی نیست. بلکه با انجام این دستور الهی، زن به گوهر وجودی خویش، و کمال و سعادت انسانی نائل می شود. 👈 به طور کلی هر دستوری از دستورات دین را که انجام می دهیم (حتی امر به معروف و نهی از منکر و یا کمک و صدقه دادن به دیگران) عاملی برای خودسازی و کمال یابی خود شخص محسوب می شود. هرچند فوایدی هم برای دیگران ممکن است داشته باشد. ♦️ در مورد روزه: ❇️ کسی برای روزه گرفتن ما مجبور به غذا نخوردن نیست. هرکسی با عذر یا بدون عذر مختار است که روزه نگیرد و به هراندازه که میل دارد غذا بخورد. اما رعایت حرمت ماه رمضان و قانون الهی در انظار عموم بر همگان لازم است. 👈 حتی در لائیک ترین کشورها، از برخی رفتارها که با ارزشهای جامعه سازگار نیست جلوگیری می شود. مثلاً در کشورهای اروپایی پلیس مانع حضور در اداره یا دانشگاه بدون لباس یا با لباس غیررسمی مانند شلوارک می¬شود، زیرا حرمت و ارزش های هر جامعه لازم است رعایت شود. ♦️ در مورد مشروب: ❇️ در این مورد نیز کسی لازم نیست به خاطر اعتقادات ما چیزی بخورد یا نخورد. آنچه لازم است رعایت شود، قوانین الهی و اجتماعی هر جامعه متناسب با ارزش های آن جامعه است. 👈 در همه کشورهای دنیا، از رانندگی افراد جلوگیری می شود. چون این حالت، برای سلامت جامعه خطرآفرین تلقی می شود. ✅ نکته آخر: ♦️ همه این ها را خدای متعال در کتاب خود، قرآن کریم نوشته است، یک نگاهی بیندازید. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🔥فوق العاده جنجالی 😳رقص مختلط دانشجویان و روابط جنسی مدارس 🔴اف بر رئیس جمهور 🔴اف بر وزیر امور خارجه 🔴اف بر وزیر ارتباطات 🔴و اف بر صحبت کردن دادستان کل کشور و مواضع قوه قضائیه!!! 📣فریاد ها و روشنگری های استاد پورآقایی در مورد #فاجعه_سند_۲۰۳۰ و کنوانسیون های ضد فرهنگی @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارش امشب 20:30/تلنگر بر يک نهاد فرهنگی و کم کاری مسئولین درپی پخش آهنگی مبتذل در برخی مدارس از دولتی که کوچک ترین اهمیتی به فرهنگ کشور نمیده و جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی رو تعطیل کرده بیشتر از این انتظار نمیره @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تشویق دانش‌آموزان به رقص توسط خانم معلم !!! خانم معلم:من حواسم به اونایی که خوب می‌رقصند هست! حالا یک، دو ، سه!!! +بیرون کردن دانش‌آموز معترض! پاسخ مدیر مدرسه به والدین: مگر سردر مدرسه نوشته مدرسه اسلامی مکان: مدرسه پانزده خرداد شهرری آقای وزیر این هم آدرس مشخص و دقیق ؛ بهانه‌ دیگری هم دارید یا باز هم میگویید خارج از مدرسه است؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @mobahesegroup
بنیاد اوراسیاريا؛ نفوذ در مدارس و تمرکز سنگین روی آموزش و پرورش ایران در دوره دوم دولت اصلاحات، بنیاد اوراسیا و بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی به‌نمایندگی از وزارت خارجه و کنگره آمریکا با صرف هزینه 200,000 دلاری وارد پروژه‌ای در ایران می‌شوند که از چند سال قبل از آن توسط وزارت کشور و وزارت خارجه وقت جمهوری اسلامی در ایران کلید خورده بود، در این بین شورای موسوم به ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) به‌عنوان حلقه واسط بین دستگاه‌‌های دولتی ایران و اتاق‌های فکر آمریکایی به ایفای نقش می‌پردازد. هدف این پروژه، نفوذ در لایه‌های اجتماعی ایران با هدف شبکه‌سازی اجتماعی و تشکیل گروه‌های خارج از حاکمیت با کمک برخی نهادهای ایرانی بود تا از این طریق بتوانند با وارد کردن فشار به نظام، ساختار‌های سیاسی و اجتماعی ایران را مطابق با سیاست‌های غرب تغییر دهند. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیانتها به فرهنگ ملی و نسل نوجوان در آموزش و پرورش ادامه دارد اینبار نوازندگی دانش آموزان دختر برای دانش آموزان پسر در یک مدرسه دخترانه ....آنهم مدرسه تیزهوشان....   @mobahesegroup
🔆 دعای روز سوم ماه مبارک رمضان @mobahesegroup
رهبر معظم انقلاب: نوح و کشتی‌بان این انقلاب امام زمان(عج) است، اگر واقعا متوسل بشویم بر کشتی نجات اسلام، مسلماً پیروزی نصیب ماست. البته دریا طوفان دارد، سختی دارد، گاهی هراس‌های بزرگ دارد، اما وقتی کشتی‌بان بنده‌ی برگزیده‌ی خداست، معصوم است، آن وقت دیگر بیمی(ترس و نگرانی) وجود ندارد. ۹۱/۶/۲۸ @mobahesegroup
🌷 رهبر معظم انقلاب: 🔸 قرآن یک اثر هنری بی‌نظیر است، یعنی یک جنبه‌ی از عظمت قرآن و اهمّیّت قرآن عبارت است از زیبایی هنری قرآن؛ اتّفاقاً آن چیزی که در درجه‌ی اوّل دل‌ها را مثل مغناطیس به سمت اسلام جذب کرد، همین جنبه‌ی هنری قرآن بود. عربها، هم موسیقی الفاظ را میفهمیدند، هم با زبان ادب آشنا بودند، ناگهان دیدند یک پدیده‌ای وسط آمد که شبیه آن را نشنیده‌اند؛ نه شعر است، نه نثر است امّا یک پدیده‌ی هنری فوق‌العاده است. 🔸 اینکه گفته میشود «از قرآن درس زندگی بیاموزیم» ، معنایش اینست قرآن ذهن ما را به معارف عالی مزیّن میکند. وقتی ذهن انسان با معارف عالی بالا رفت، همه‌ی اسرار عالم را میتواند بفهمد؛ حکمت می‌آموزد. آن وقت باب‌های معارف گوناگون بشری به روی انسان باز میشود. 🔸قرآن نیاز امروز ما و کل جامعه بشری است. قرآن است که با استکبار مخالفت می‌کند. قرآن است که با ظلم، با کفر بالله صریحا مخالفت و مقابله می‌کند. قرآن است که با طغیان و طاغوت با قدرت مقابله می‌کند. ۹۸/۲/۱۶ @mobahesegroup
🌷 رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم در حسینیه امام خمینی: 🔸اینی که قرآن میگوید اعتماد نکنید به ظالمین، این هم گرفتاری امروز مردم دنیاست. اعتماد میکنند، پدرشان درمی‌آید. دیدیم در بعضی کشورهای اسلامی یک غوغایی یک بیداری‌ای به وجود آمد، منتها مثل شعله‌ای که رویش خاکستر بریزند، خاموش شد. چرا؟ چون[به قرآن] «لا تَرکَنوا اِلَی الَّذینَ ظَلَموا»(به ظالمان دل نبندید و تکیه نکنید) عمل نکردند، رکون کردند(متمایل شدند) به آمریکا و رژیم صهیونیستی. نفهمیدند چه باید بکنند. 🔸اگر چنانچه خدای متعال کمکی کرد به یک ملتی و آن ملت قدر ندانستند، سیلی‌اش را می‌خورند. 🔸 ملت ما قدر دانست و از روز اول این حرکت عظیم ملت ما این بقاء انقلاب، این ایستادگی روزافزون ملت و پیشرفت فوق العاده این کشور به خاطر این است که به آیات قرآن به برکت وجود عمل کرد. 🔸امام یادمان داد که چه کار کنیم و حرکت کردیم. امروز هم راه همین است و جز مقابل شیاطین و کفار راهی وجود ندارد. ان ‌شاء الله که خدای متعال هم توفیقات خود و کمک‌های خود را به این ملّت خواهد داد. ۹۸/۲/۱۶ @mobahesegroup
🌙 خطبه رسول اکرم(ص) در فضیلت و اهمیت ماه مبارک رمضان بخش اول اي مردم! ماه خدا با بركت و رحمت و آمرزش به سوي شما روی كرده است؛ ماهي كه نزد خدا، بهترين ماه‌هاست و روزهايش بهترين روزها و شب‌هايش بهترين شب‌ها و ساعت‌هايش بهترين ساعت‌هاست؛ ماهي كه در آن شما را به مهماني خدا دعوت كرده‌اند و شما در آن از اهل كرامت خدا شده‌ايد. نفس‌های شما در آن ثواب تسبيح و ذكر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت. اعمال شما در آن پذيرفته است و دعاهاي شما مستجاب، پس از پروردگار خويش با نيت‌های راستين و دل‌های پاك، بخواهيد كه توفيق روزه اين ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنايت فرمايد. شقي و بدبخت، كسي است كه در اين ماه بزرگ، از آمرزش خدا بي بهره باشد. 📗 بخشی از خطبه پیامبر(ص) در آستانه ماه رمضان - عیون اخبارالرضا ج۱ ص۲۹۵/کیهان @mobahesegroup
⁉️متن شبهه: 👇👇👇 [فیلم] اتحاد مسکو با تهران بر روی سوریه بهم خورد، باخت میلیاردی جمهوری اسلامی درسوریه، میلیاردها هزینه وهزاران کشته برای هیچ... (گزارش خبری شبکه من وتو) ✅پاسخ شبهه:👇👇👇 1⃣ ایران دفاع از حرم را نه به خاطر اسد و سوریه، بلکه بر اساس عقاید اسلامی و انسانی بود. البته واضح است که این کار با دعوت رسمی دولت و خواست اکثریت ملت سوریه انجام شد. 2⃣ شروع کار ایران در سوریه ۴ سال قبل از آن بود که اصطلاحاً با روسیه در این باره متحد شود. روسیه در میانه راه به پیوند ایران و سوریه ملحق شد. @mobahesegroup 3⃣ مگر هدف اتحاد با روسیه در این باره چه بود؟ مگر هدف نهایی جز حفظ حرم اهل بیت از تعرض تکفیری های خبیث و حفظ بشار اسد و نظام فعلی سوریه چیر دیگری بود؟ آیا این هدف محقق نشده؟ پس القای شکست در راستای همان برنامه های شیطانی ضد انقلاب هایی است که پیروزی خود را در تشویش ذهن مردم جستجو می کنند. حال و روز شبکه‌ی "من و تو" هم معلوم است؛ یا موفقیت‌های ملت ایران را کتمان می کند و اگر بتواند، پیروزی را شکست جلوه می دهد یا یک نکته منفی را از بین دهها وجه امتیاز برجسته و بصورت نتیجه کار به دیگران القا می کند. بنابراین نه تنها اهداف ایران در سوریه تامین شده، بلکه با کمترین هزینه قدرت دفاعی و منطقه‌ای ایران در سطح بسیار بالاتری نسبت به سالهای گذشته قرار گرفته است. قدرت دفاعی ای که اگر نبود، باید هزینه ای صدها برابر بیشتر و در خاک خود پرداخت می‌شد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🔮نشر مجدد ⁉️متن شبهه:👇👇👇 دلیل شیعه برای اینکه روزه تا اذان است چیست در حالی که اهل سنت آفتاب را معیار قرار داده اند و حدودا 20 دقیقه قبل شیعه افطار می کنند ✅پاسخ شبهه:👇👇👇 1⃣شیعیان ، وقت را ، از بین رفتن سرخی آسمان در قسمت شرق که بعد از غروب آفتاب پیدا می شود ( ذهاب حمره مشرقیه) می دانند به عکس اهل سنت که تنها غروب آفتاب را ملاک قرار داده و به از بین رفتن سرخی طرف مشرق توجه ندارند . ❕ادله شیعه بر این مساله آیات و روایات متعدد است . 🔶خداوند می فرماید: « روزه را تا تکمیل کنید »« اتموا الصیام الی اللیل» 🔶 @mobahesegroup 2⃣روشن است که با صرف غروب خورشید ، شب محقق نمی شود و یا تحقق شب در آن زمان مشکوک است و قدر متیقن آن است که زمانی محقق می شود که سرخی طرف مشرق که پس از غروب آفتاب پیدا می شود از بالای سر انسان بگذرد. @mobahesegroup 3⃣روایات اهل بیت هم ، شب را ،ذهاب مشرق می دانند. امام صادق علیه السلام فرمود: « وقت زمان افطار ، رفتن خورشید از طرف مشرق است » 📚 ج4 ص100 زراره می گوید : « از امام صادق علیه السلام از زمان افطار روزه دار سوال کردم و ایشان فرمودند: « (زمانی که سرخی طرف مشرق از بالای سر انسان بگذرد )و در آسمان ظاهر شوند» ج4 ص318 وفرمود: « زمانی که سرخی طرف مشرق از بالا سر انسان بگذرد ، خورشید از شرق و غروب کرده ( و وقت افطار میشود)» 📚 ج2 ص257 📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️📚✒️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره ولایت فقیه (قسمت اول) موضوع ولایت فقیه از سابقه طولانی در آموزه های اصیل دینی و دیدگاههای اندیشمندان اسلامی برخوردار می باشد؛ از ابتداى عصر غیبت، فقیهان و اندیشمندان اسلامى، به دلیل احساس نیاز بیشتر در مورد رهبرى جامعه اسلامى، با استناد به قرآن و روایات معصومین(علیهم السلام ) به مسأله «ولایت فقیه» اهمیت داده و در آثار مختلف خود، به این موضوع پرداخته اند. بررسى این آرا و نظریات به خوبى نشان مى دهد که فقیهان و اندیشمندان اسلامى، از ابتدا در مورد اصل ولایت فقیه اتفاق نظر داشته اند. 🔹مرحوم نراقى (م ۱۲۴۵ ه) مى نویسد: «ولایت فقیه فى الجمله بین شیعیان اجماعى است و هیچ یک از فقها فى الجمله در ولایت فقیه اشکال نکرده است».نراقى، احمد، عوائد الایام، ص ۱۸۶. 🔹ابن ادریس (از فقهاى قرن ششم هجرى) مى نویسد: «ائمه همه اختیارات خود را به فقهاى شیعه واگذار کرده اند».ابن ادریس، سرائر، ج ۲، ص ۲۵ ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره ولایت فقیه (قسمت دوم) 🔹صاحب جواهر (م ۱۲۶۶ ه) مى گوید: «کسى که در ولایت فقیه وسوسه کند، طعم فقه را نچشیده است و معنا و رمز کلمات معصومین(علیهم السلام ) را نفهمیده است».جواهر الکلام، ج ۲، ص ۳۹۸. 🔹امام خمینى(ره) نیز در این زمینه مى فرماید: «موضوع ولایت فقیه، چیز تازه اى نیست که ما آورده باشیم؛ بلکه این مسأله از اول مورد بحث بوده است. حکم میرزاى شیرازى در حرمت تنباکو، چون حکم حکومتى بود ... همه علما تبعیت کردند... مرحوم کاشف الغطاء بسیارى از این مطالب را فرموده اند... مرحوم نراقى همه شئون رسول الله را براى فقها ثابت مى دانند. آقاى نائینى نیز مى فرمایند: این مطلب از مقبوله عمر بن حنظله استفاده مى شود... این مسأله تازگى ندارد...».امام خمینى(ره)، ولایت فقیه، صص ۱۱۳ - ۱۱۲. ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره ولایت فقیه (قسمت سوم) 🔹پاره اى از منابع فقهى اندیشه ولایت فقیه از ابتداى غیبت کبرى عبارت است از: - شیخ مفید (۳۳۳ - ۴۱۳): المقنعه، ص ۸۱۰؛ - ابوالصلاح حلبى (م. ۴۴۷ه): الکافى فى الفقه، ص ۴۲۲؛ - ابن ادریس حلى (م. ۵۹۸ه): السرائر، ص ۵۳۷؛ - محقق کرکى (م. ۹۴۰ه): رسائل، رساله صلاه الجمعه، ج ۱، ص ۱۴۱؛ - محقق حلى (م. ۶۷۶ه): مسالک الافهام (شرح شهید ثانى بر کتاب محقق حلى)، ج ۱، ص ۵۳؛ - مقدس اردبیلى (م. ۹۹۰ه): مجمع الفوائد والبرهان، ج ۴، ص ۲۰۵؛ - حسینى عاملى (م. ۱۲۲۶ه): مفتاح الکرامه (کتاب القضاء)، ج ۱۰، ص ۲۱؛ - ملا احمد نراقى (م. ۱۲۴۵ ه): عوائد الایام، ص ۱۸۷؛ - میرفتاح مراغى (م. ۱۲۶۶ه): عناوین، ص ۳۴۵؛ - شیخ محمد حسن نجفى (م. ۱۲۶۶ه): جواهر الکلام، ج ۱۶، ص ۱۷۸ - شیخ مرتضى انصارى (م. ۱۲۸۱ه): المکاسب، ص ۱۵۴ و القضاء و الشهادات، ص ۲۴۳؛ - حاج آقا رضا همدانى (م. ۱۳۲۲ه): مصباح الفقیه، کتاب الخمس، ص ۱۶۰؛ - سید بحرالعلوم (م. ۱۳۲۶ه): بلغه الفقیه، ج ۳، ص ۲۲۱؛ - آیت الله بروجردى (م. ۱۳۸۲ه): البدر الزاهر (تقریرات درس خارج)، ص ۵۲؛ - شیخ مرتضى حائرى (م. ۱۳۶۲ه): صلوه الجمعه، ص ۱۴۴؛ - امام خمینى (م. ۱۳۶۸ه): کتاب البیع، ج ۲، ص ۴۸۸ و... ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره ولایت فقیه (قسمت چهارم) در ادامه به بررسی دیدگاههای فقهای معاصر می پردازیم: 🔹حضرت آیت الله بروجردی ره در مورد ولایت فقیه با استناد به ادله عقلی ضرورت حکومت و ولایه فقیه را به اثبات رسانده و معتقدند :اگر حتی دلالت روایات بر ولایت فقیه را ناتمام بدانیم , از طریق استدلال عقلی نیز می توان آن را اثبات نمود . ایشان این گونه استدلال نموده اند که اولا, انسان نیازهای اجتماعی دارد ثانیا, دین اسلام به این نیازها اهمیت داده و بسیاری از احکام آن در مورد اجتماع و سیاست است که اجرای آن احتیاج به رهبری دارد و اجرای ان را به مسلمان تفویض نموده است ثالثا, امامان معصوم که شیعیان خویش را از رجوع به طاغوتها و قضات جور بر حذر داشته اند , به یقین فردی را به عنوان مرجع برگزیده اند , آن هم برای رفع خصومتها , تصرف در اموال غایبان و قاصران , دفاع از حوزه اسلام و دیگر امور مهمی که شارع راضی به ترک و اهمال آنها نیست . رابعا , تعیین و نصب مرجع از سوی آنان منحصر در فقیه جامع الشرایط است زیرا هیچ کس قائل به نصب غیر فقیه نشده است . بنابر این امر دائر بین عدم نصب و نصب فقیه عادل است و چون بطلان فرض اول روشن است از این رو نصب فقیه قطعی است و مقبوله عمربن حنظله نیز در شمار شواهد و مویدات خواهد بود .( سید محمد حسین طباطبایی بروجردی ,البدر الزاهر , تقریرات مباحث آیت الله بروجردی ,قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه , ص ۵۲ ) ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣 🔴 دیدگاه علما و مراجع درباره (قسمت پنجم ) 🔹علامه طباطبائی : در این که چه کسی باید حکومت کند و چرا باید از وی اطاعت شود؟ مرحوم علامه به قانون طبیعی تمسک جسته معتقد است انسان فطرتاً به دنبال آگاه ترین، بهترین و عادلترین فرد است که در اسلام در زمان غیبت، فقیه است. وی در اثبات چنین امری از شیوه فقهی مبنی بر تفویض امر ولایت از بالا استفاده نکرده بلکه استدلالی عقلی و فلسفی دارد.( اندیشه سیاسی علامه طباطبایی، مصطفی زهرانی، علوم سیاسی، ش ۱، ص ۸۹ ) وی می گوید: به حکم فطرت، وجود مقام ولایت در هر جامعه ای بر اساس حفظ مصالح عالیه ضروری است. اسلام نیز پا بپای فطرت پیش می رود. نتیجه این دو مقدمه این است، فردی که در تقوای دینی و حسن تدبیر و اطلاع بر اوضاع از همه مقدم است، برای این مقام متعین است و در این که اولیای حکومت باید زبده ترین و برجسته ترین افراد جامعه باشند، کسی تردیدی به خود راه نمی دهد. بر این اساس از منظر علامه تشکیل حکومت اسلامی واجب بوده و در صورتی که مردم برای انجام تکالیف واجب اجتماعی خویش بخواهند دولت تشکیل دهند حق دارند که فقیه واجد شرایطی را به عنوان حاکم تعیین نمایند.بی شک چنین فقیهی علاوه بر مشروعیت مردمی دارای مشروعیت الهی نیز خواهد بود.زیرا منطقی و معقول نیست که مردم به تکالیف اجتماعی از سوی شارع مکلف باشند، اما هیچگونه حق دخالت و اظهار نظر جهت ایجاد مقدمات و فراهم آوردن زمینه های انجام آن تکالیف را نداشته باشند.مگر امکان دارد که برای شارع، امری مطلوب باشد و آن را از مردم بخواهد اما مقدمه آن را نخواهد؟ (رجوع شود به: علامه طباطبائی، محمد حسین، ترجمه تفسیر المیزان، بنیاد علمی و فکری علامه طباطبائی، ج ۴، ص ۲۰۷-۲۱۱ .) ادامه دارد... ‌ ☀️ 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🔻 آمریکا رو به افول است... @mobahesegroup
🔸معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص رسیدگی به موضوع انتشار کلیپ آواز خوانی دانش آموزان در فضای مجازی: 🔹تاکنون هیچ گونه گزارش و درخواست رسمی از سوی مبادی قانونی به پلیس فتا ارسال نشده است. 🔹بدیهی است به محض دریافت گزارش رسمی از سوی مبادی مربوطه ، موضوع به صورت فنی و آزمایشگاهی در پلیس فتا مورد بررسی قرار می گیرد @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ارسالی_شما👇👇 سلام، فیلم متعلق به مدرسه طالقانی واقع در خیابان بهشتی، اندیشه تهران است. دبستان دخترانه طالقانی، روز معلم مدرسه دولتی هم هست لازم به ذکر است این اهنگ قبلا در اتوبوسی که دانش اموزان را به اردو میبرده پخش شده و بچه ها مشتاق شدند تا اهنگ را دانلود کنند و اینچنین از حفظ شدند ... 🔴 دی جی مرد رو توی مدرسه دخترونه دقت کنید!!!😳😞 آقای وزیر این هم آدرس مشخص و دقیق ؛ بهانه‌ دیگری هم دارید ؟ @mobahesegroup
بخش هاى اذان و اقامه، از منظر مذاهب خمسه ⁉️پرسش : 👇👇👇👇 اذان واقامه در نظر مذاهب پنج گانه از چه بخش هائى تشکیل شده است؟ 🔰پاسخ اجمالی: تمام بخش هاى اذان مورد اتفاق مذهب پنج گانه است؛ غیر از«حى على خیرالعمل» که فقط شیعه می گوید. البته مذاهب در تکرار برخی از عبارات اذان با یک دیگر اختلاف دارند. ✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇👇 بخش هاى «اذان» طبق پنج مذهب از این قرار است: «الله اَکْبَر» چهار مرتبه، نزد شیعه و سایر مذاهب. «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاّ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر. «اَشْهَدُ اَنَّ مُحمَّداً رَسوُلُ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر. «حَىَّ عَلىَ الصَّلاةِ» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر. «حَىَّ عَلىَ الفَلاحِ» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر. «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» دو مرتبه، فقط نزد شیعه. «الله اَکْبَر» دو مرتبه، نزد شیعه و مذاهب دیگر. «لا اِلهَ اِلاّ الله» دو مرتبه، نزد شیعه و یک مرتبه نزد مذاهب چهارگانه. بخش هاى «اقامه» طبق پنج مذهب از این قرار است: «الله اَکْبَر» دو مرتبه نزد شیعه امامیه و حنفیه و چهار مرتبه نزد سایر مذاهب. «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ الله» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه. «اَشْهَدُ اَنَّ مُحمَّداً رَسوُلُ الله» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه. «حَىَّ عَلىَ الصَّلوةِ» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه. «حَىَّ عَلىَ الفَلاحِ» دو مرتبه نزد شیعه و حنفیه، یک بار نزد شافعیه و مالکیه و حنبلیه. «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» دو مرتبه فقط نزد شیعه. «قَد قامَتِ الصَّلوةِ» دو مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر مگر مالکیه که به یک بار معقتدند. «الله اَکْبَر» دو مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر. «لا اِلهَ اِلاّ الله» یک مرتبه نزد شیعه و مذاهب دیگر.(1) پی نوشت: (1). گردآوری از کتاب: سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی، مترجم: جواد محدثی، نشر مشعر، چاپ: دارالحدیث، بهار 1386، ص 380. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
حذف «حّى على خیر العمل» از اذان! ⁉️پرسش :👇👇👇 با توجّه به اینکه «حّى على خیر العمل» جزء اذان است، چرا اهل سنّت آنرا حذف کرده اند؟ ✅پاسخ اجمالی: شیعه به پیروى از روایات ائمه(ع)، «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ»  را جزء اذان دانسته و بلال هم در اذان صبح آن را مى گفت، گروه زیادى از صحابه هم در اذان آن را مى گفتند. اما عمر در زمان خلافتش دستور داد این جمله را از اذان حذف کنند، محققان اهل سنت هم این را قبول دارند، سعد تفتازانى در حاشیه بر شرح عضدى گفته: عمر بن خطاب خطبه خواند و گفت: اى مردم! سه چیز در روزگار پیامبر خدا(ص) بود که من از آنها نهى مى کنم و بر آنها کیفر مى دهم: یکى متعه زنان، دیگرى متعه حج و سومى «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ». پاسخ تفصیلی 👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇 اتفاق شیعه به پیروى از روایات ائمه خود، این است که «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» جزء اذان است و بلال هم در اذان صبح آن را مى گفت، گروه زیادى از صحابه هم در اذان آن را مى گفتند. سید مرتضى گوید: اهل سنت روایت کرده اند که «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» در برخى از ایام دوران پیامبر(صلى الله علیه وآله) گفته مى شد و ادعا شده که این، نسخ شده است. کسى که ادعاى نسخ دارد باید دلیل بیاورد و دلیلى ندارد.(1) ابن عربى گفته است: کسى که «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» را در اذان افزوده است، در زمان رسول خدا(صلى الله علیه وآله) چنین بود. روایت شده که در جنگ خندق مردم مشغول حفر خندق بودند، وقت نماز رسید که بهترین چیز است، منادى اهل خندق را ندا داد: «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ»، پس کسى که آن را جزء اذان قرار داده، خطا نکرده بلکه اگر این خبر صحیح باشد اقتدا به آنان کرده یا سنت حسنه اى را پایه گذارى کرده است.(2) در «الروض النضیر» از کتاب «السنام» چنین نقل شده است: صحیح آن است که اذان با «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» تشریع شده، چون در روز خندق با این جمله مردم به نماز فرا خوانده شدند، چون دعوت به نماز است و رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نیز فرموده است بهترین اعمال شما نماز است، همچنین نقل شده که مؤذنان رسول خدا(صلى الله علیه وآله) و صحابه دیگر نیز تا زنده بودند با همین جمله اذان مى گفتند.(3) روایات دیگرى هم هست که مى رساند «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» در زمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) جزء اذان بوده است. مجموع این روایات در کتاب «الأذان بین الأصالة والتحریف» تألیف سید على شهرستانى گرد آمده است. وقتى بر مجموع اینها اتفاق ائمه اهل بیت و فقهاى شیعه را در طول قرون بیفزاییم که پیوسته این بخش را جزء اذان مى دانستند، مسأله روشن و بى تردید خواهد گشت. چون خلافت به عمر بن خطاب رسید دستور داد این جمله را از اذان حذف کنند، محققان اهل سنت هم این را قبول دارند، سعد تفتازانى در حاشیه بر شرح عضدى گفته است: عمر بن خطاب خطبه خواند و گفت: اى مردم! سه چیز در روزگار پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) بود که من از آنها نهى مى کنم و بر آنها کیفر مى دهم: یکى متعه زنان، دیگرى متعه حج و سومى «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ».(4) اما اینکه چرا آن را از اذان حذف کرد؟ حضرت باقر(علیه السلام) فرموده است که: اذان با «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ» در زمان پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) بود و در زمان ابوبکر و اوائل خلافت عمر هم به آن فرمان داده مى شد، سپس عمر دستور داد آن را از اذان و اقامه حذف کنند. علت را پرسیدند، گفت: وقتى مردم بشنوند که نماز بهترین کار است، از رفتن به جهاد سستى مى کنند.(5) مثل این روایت از امام صادق(علیه السلام) نیز روایت شده و اهل سنت هم مثل آن را نقل کرده اند. اگر این روایت درست باشد، این تصوّر که این جمله موجب سستى از رفتن به جهاد مى شود نادرست است، چون پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) در بیست و هفت غزوه شرکت کرد و نزدیک به 55 سریّه و گروه رزمى اعزام کرد در حالى که اذان گفتن با این جمله در عصر او سبب سستى در جهاد و تخلف از جنگ نشد. در متون تاریخى آمده است که پیروان اهل بیت وقتى بر مدینه مستولى شدند و عبدالله بن حسن افطس بر فراز مناره اى که طرف بالاى سر پیامبر (صلى الله علیه وآله) است، آنجا که جنازه ها را مى گذارند، بالا رفت، به مؤذن گفت: با حىّ على خیر العمل اذان بگو.(6) حلبى نیز نقل مى کند از ابن عمر و از امام زین العابدین(علیه السلام) که آن دو در اذان و اقامه خود پس از «حَىَّ عَلى الفلاح»، مى گفتند: «حَىَّ عَلى خَیْرِالْعَمَلِ».(7)، (8) پی نوشت: (1). الانتصار، ص 137، باب وجوب قول: «حىّ على خیر العمل» در نماز. (2). فتوحات مکیه، ج 1، ص 400. (3). الروض النضیر، ج 1، ص 542. (4). شرح تجرید قوشجى، ص 484؛ کنز العرفان، ج 2، ص 158؛ الصراط المستقیم، ج 3، ص 271؛ المسترشد، محب طبرى، ص 516. (5). دعائم الاسلام، ج 1، ص 142؛ بحار الانوار، ج 81، ص 156 (6). مقاتل الطالبیّین، ص 297. (7). سیره حلبى، ج 2، ص 305. (8). گردآوری از کتاب: سیماى عقاید شیعه، آیت الله جعفر سبحانی، مترجم: جواد محدثی، نشر مشعر، چاپ: دارالحدیث، بهار 1386، ص 381. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴 . 🔸 مهمترین اخبار امروز را در یک دقیقه ببینید . 🔺از کتک زدن خواران توسط عوامل رژیم تا تاثیر صدای بر دستگاه گوارش و دعوای شدید با اروپایی ها . @mobahesegroup