eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12هزار عکس
8.7هزار ویدیو
221 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️اصلی ترین شبهاتی که وهابیت درباره واقعه عاشورا مطرح می کند به چه حوزه هایی اختصاص دارد؟ ✅پاسخ 👇👇👇 شبهات عاشورایی وهابیت چند محور دارد، نخست گریه و عزاداری بر سالار شهیدان (ع) است یعنی می گویند گریه بر اموات صحیح نیست و نیز عزاداری بر آنها بدعت است و با این نوع مباحث می کوشند عزاداری امام (ع) را به لحاظ مشروعیت زیر سوال ببرند و بگویند این عزاداری ها بدعت آمیز است. محور دیگر شبهات آنها درباره قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که می گویند قیام ایشان قیام نبود بلکه شورش بود و ایشان را به عنوان کسی که علیه سلطان زمان خود شوریده معرفی می کنند یعنی فردی طاغی و خارجی که وحدت اسلام را زیر سوال برده است. محور مهم دیگر این شبهات آن است که وهابیت شیعه را قاتل اصلی امام حسین (ع) معرفی می کند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️وهابیت از چه منظری گریه بر امام حسین (ع) را زیر سوال می برد و چه پاسخی می توان به این شبهه ارائه کرد؟ ✅ پاسخ 👇👇👇 وهابیت در دو حوزه نسبت به گریه و عزداری بحث می کند نخست حرمت گریه بر هر شخصی و در مرحله بعد گریه بر امام را بدعت می داند که هر دوی این شبهات رد شدنی است. چراکه در منابع اهل سنت می بینیم پیامبر (ص) در رحلت مادرشان گریسته اند، همچنین در رحلت فرزندشان ابراهیم و نیز عمویشان ابوطالب و نیز فاطمه بنت اسد (س) مادر امیرالمومنین (ع) گریسته اند که در کتب تاریخی و روایی اهل سنت موجود است. اما نسبت به اباعبدالله الحسین (ع) در مقاتل مشهور همچون مستدرک حاکم نیشابوری که شافعی مذهب است و دیگر منابع آمده که نخستین کسی که در اسلام بر امام حسین (ع) روضه خواند و گریست پیامبر (ص) بوده اند. هنگام ولادت امام حسین (ع) پیامبر (ص) مغموم شدند وقتی علت را پرسیدند ایشان فرمودند که جبرئیل به من خبر دادند که فرزندت حسین (ع) به شکل فجیعی همراه با خانواده و یاران به شهادت می رسد و این نخستین روضه خوانی بر امام حسین (ع) بوده است. علاوه بر این، امت اسلام چه شیعه و سنی در طول تاریخ بر امام حسین (ع) و مصائب آن حضرت (ع) گریسته اند و با این گریه هم اعلام برائت می کردند نسبت به بنی امیه و هم اعلام دوستی و مودت نسبت به اهل بیت (ع) پیامبر (ص). در اینجا می توان این سوال یا شبهه را خطاب به وهابیت مطرح کرد که چرا بجای اینکه جنایات یزید و معاویه و قاتلین اباعبدالله (ع) را محکوم کنند و آنها مورد سوال و مواخذه قرار دهند چرا بر سر مظلوم می کوبند چرا ظالم را محاکمه نمی کنند؟! مگر امام (ع) با فرزند و اصحابشان چه کرده بودند که آن جنایات بر سرشان آمد و بجای آنکه وهابیت از مظلوم دفاع کند همیشه از ظالم دفاع کرده است؟ آیا تا کنون یک بار مسببین حادثه کربلا را محکوم کرده اند؟ چرا ما باید برای اشک ریختن بر امام حسین (ع) و مصائب آن حضرت (ع) دلیل بیاوریم؟! آنها باید دلیل بیاورند که چرا این رسم ما را بدعت می نامند در حالی که خودشان خلاف جریان اسلامی حرکت کرده اند. این ما هستیم که باید بپرسیم چرا وهابیت از دشمنان اهل بیت (ع) اعلام برائت نمی کند و بجای آن در دفاع از یزید و معاویه سریال قبیح "حسن، حسین و معاویه" را ساخته و جنایات بنی امیه را توجیه می کنند کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️وهابیت شبهه ای مطرح کرده و می گویند امام حسین (ع) علیه خلیفه وقت خروج کرد و شورید و او فردی خارجی است، چه پاسخی می توان به این شبهه ارائه کرد؟ ✅ پاسخ 👇👇👇 این مسئله از دیدگاه شیعه حل شده چراکه شیعه معتقد است امام (ع) حق است و اگر زمانی صلح کرد و زمانی قیام و جهاد و قول و فعلشان حجت است و هر کاری انجام دهند طبق دستور الهی بوده است چراکه امام (ع) برای اصلاح امت پیامبر (ص) و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند چراکه در آن زمام جز پیکری از اسلام باقی نمانده بود. اما از دیدگاه اهل سنت و وهابیت خروج نسبت به خلیفه حتی اگر ظالم و جائر باشد، جایز نیست، اما علی رغم وجود چنین دیدگاهی در میان اهل سنت، اکثریت آنها جریان معاویه و یزید را محکوم کرده و امام حسین (ع) را برای قیام علیه خلیفه وقت محق دانسته اند. حتی برخی از علمای اهل سنت معاویه و یزید را لعن می کردند. اما در این میان، سلفی ها و وهابیت چنین حقی را به امام حسین (ع) نمی دهند و این قیام را نامشروع می دانند. این تفکر بنی امیه است گه در میان مردم مطرح کرد و اتباع آنها روی آن مانور می دهند یعنی اصل این تفکر عدم خروج علیه سلطان ظالم و جائر از تفکرات اموی است نه اسلامی! در این میان سوال ما از سلفی ها این است که شما که خروج علیه سلطان را جایز نمی دانید پس چرا عایشه و طلحه و زبیر که در زمان امیرالمومنین (ع) دست به شورش زدند را تایید می کنید؟ اگر قرار باشد به اطاعت و تمکین، امیرالمومنین (ع) خلیفه چهارم بودند پس چرا چرا طلحه و زبیر جنگ جمل و معاویه جنگ نهروان را علیه ایشان به راه انداختند، اگر امام حسین (ع) خارجی است و علیه خلیفه خروج کرده پس باید نسبت به این مسئله هم موضع گرفت؛ چطور گفته می شود معاویه و طلحه و زیبر در جهاد اجتهاد کردند اما امام حسین (ع) نه. بنابراین، تفکر وهابیت تفکر اموی و سفیانی است و حافظ منافع آنها هستند. در واقع، اینها احیاگر تفکرات اموی و حافظ منافع آنها و توجیه گر جنایات بنی امیه هستند و کاری جز این ندارند و لذا نسبت به قیام امام حسین (ع) بدترین تعابیر را بکار می برند در حالی که امام حسین (ع) سید جوانان بهشت و سبط پیامبر (ص) هستند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️یکی از شبهات وهابیت این است که چرا در زیارت عاشورا به همه بنی امیه لعن فرستاده می شود آیا در بین آنها هیچ مومنی نبوده است؟ ✅پاسخ اجمالي👇👇👇 باید توجه داشت که این شبهه حکم غالبی است، مگر نه آنکه در قرآن بنی امیه به عنوان شجره خبیثه و ملعونه یاد شده اند که جنس آنها و عمومشان را دربر می گیرد، بنابراین اگر اشکال وارد باشد ابتدا باید به قرآن شبهه گرفت. اگرچه در هر جریان استثنائاتی وجود دارد اما تفکر غالبی بنی امیه ضدیت با ائمه (ع) و پیامبر (ص) است. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️فلسفه سیاه پوشی برای امام حسین (ع) به ویژه در دهه نخست یعنی قبل از رسیدن سالروز شهادت چیست؟ ✅پاسخ اجمالي 👇👇👇 رنگ مشکی در اسلام کراهت دارد و پوشیدن آن مکروه است و مومن باید لباس هایی با رنگ روشن و شاد بپوشد، اما استثناء دارد اگر برای احیای شعائر دینی و عزای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) باشد مستحب و مورد تاکید است. این شبهه ای که درباره سیاهپوشی محرم مطرح می کنند به حقیقت پیام عاشورا باز می گردد، باید توجه داشت که انقلاب امام حسین (ع) آبروی بنی امیه را برد، آنها با هر کاری که تفکر امام (ع) را بیدار کرده و اذهان را متوجه قیام ایشان کند و به اذهان تلنگره زده که به قیام ایشان بنگرند و تفکر کنند، مخالفند. پوشیدن لباس مشکلی نیز از جمله مواردی است که سوال ایجاد می کند و وقتی در پاسخ به آن واقعیت بازگو شود مسببان آن واقعه و جنایت تاریخی مورد لعن قرار می گیرند از این رو با هر وجهه ای که یادآور واقعیت کربلا است مخالفت می کنند. حرف سر رنگ نیست حرف سر فکر است آنها با هر نماد و مظهری از عاشورا و هر کاری که یادآور عشورا و برائت مومنین از قاتلان حقیقی امام حسین (ع) است، مشکل دارند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✳️روز مباهله را یك روز علمی تلقّی كنید / لزوم توجه مجامع علمی به بزرگداشت روز مباهله آیت الله العظمی جوادی آملی با تاکید بر گرامیداشت روز مباهله اظهار داشتند: جریان مباهله واقعه بسیار مهمی است که 24 ذیحجّه به وقوع پیوسته است و این روز را همه ما چه حوزوی و چه دانشگاهی باید گرامی بداریم چرا که این روز از برجسته‌ترین روزهای سال است. 🔷ایشان بیان داشتند: از غریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف می‌زنیم و عوامانه فكر می‌كنیم در نتیجه آن اركان ولایت را تقریباً از دست می‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر ركنی را خیلی محترم می‌شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارك حضرت امیر با فاطمه زهرا(سلام الله علیهما) است اینها جزء واجبات غیر ركنی است. 🔷معظم له ادامه دادند: در نماز یك واجب ركنی داریم یك واجب غیر ركنی، در خصوص امامت و ولایت نیز همین طور است؛ غدیر جزء واجبات ركنی امامت است، مباهله جزء واجبات ركنی ولایت است ، با سالروز ازدواج فرق می‌كند. در حالی که نه رسانه‌ها از او نام می‌برند و نه حوزه‌ها خبری هست! آن وقت آن مسائل واجبات غیر ركنی را خیلی دامن می‌زنیم، آنها هم واجب هست اما مثل اجزای نماز است لکن حمد و سوره كجا، ركوع و سجود كجا؟! حمد و سوره واجب غیر ركنی است اما ركوع و سجود واجب ركنی است. 🔷آیت الله العظمی جوادی آملی خاطرنشان کردند: روز مباهله متأسفانه در پیش ما خیلی جلال و شكوه ندارد! درست است غدیر مسئله خاصی است ولی قبل از جریان غدیر آیه قرآن صریحاً از وجود مبارك علی بن ابیطالب به عنوان جانِ پیغمبر یاد كرده است ﴿نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ﴾ هم مفسّران بالاتفاق بر این هستند و هم روایات اهل بیت بالاتفاق بر این است و هم تاریخ‌نگاران بالاتفاق این مطلب را نوشتند. 🔷ایشان با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام در خصوص مباهله اذعان داشتند: وقتی مأمون(علیه من الرحمن ما یستحق) ، به وجود مبارك امام رضا(سلام الله علیه) عرض می‌كند به چه دلیل علی بن ابیطالب(سلام الله علیه) افضل است؟ ایشان دیگر نفرمود غدیر، فرمود با ایه ﴿انفسنا﴾ ، خدا وقتی وجود مبارك حضرت امیر علیه السلام را جان پیغمبر می‌داند از این بالاتر فضیلت فرض می‌شود؟! «من كنت مولاه فهذا علی مولاه» كه گفته ی خود پیغمبر است هر چند آن هم از طرف خداست، کجا؛ و اینکه ذات اقدس اله خود فرموده علی جان پیغمبر است، کجا؟! و وجود مبارك امام رضا علیه السلام به این استدلال كرد . 🔷ایشان بیان داشتند: وجود مبارك امام رضا فرمود منظور از ﴿انفسنا﴾ خود جانِ پیغمبر است نه منظور از ﴿انفسنا﴾ یعنی «رجالنا»! برای اینكه اگر منظور این مرد بود، چرا ﴿ابنائنا﴾ را دیگر ذكر كرد؟! در نتیجه این روز مباهله یک روز علمی و تحقیقی و یک مسئله دقیق عقلی كلامی است و فخر ماست. قبل از جریان غدیر ذات اقدس الهی وجود مبارك حضرت امیر را به منزله جان پیغمبر حساب كرد، اینكه یک تعبیر شاعرانه و تبلیغی نیست، این یک مطلب عظیمی است منتها ما شیعه‌ها متأسفانه از این مفاخرمان خبری نداریم، 24 ذیحجّه می‌آید و می‌گذرد بی آنکه حتی یك رساله‌ درباره بِهال نوشته شود در حالی که لازم است پژوهشگران رشته تخصّصی كلام درباره آن چندین مقاله بنویسد و آن روز، روز همایش های علمی در این زمینه باشد، این اشكال‌ها بازگو شود و این پاسخ‌های امام رضا(سلام الله علیه) مطرح گردد. 🔷معظم له در توصیه ای خطاب به مسئولین فرهنگی و علمی بیان داشتند: توصیه می‌كنیم فرصت روز 24 ذیحجّه را هرگز از دست ندهید و آن را به عنوان یك روز علمی تلقّی كنید؛ مقاله‌ای، پایان‌نامه‌ای، رساله‌ای در زمینه بهال نوشته شود تا روشن شود اینكه مباهله اتفاق افتاد، وضعش چگونه بود، حوزه‌اش چگونه است، قلمروش چگونه است. دوم اینكه الآن هم این معجزه بِهال زنده است همانگونه که قرآن الآن زنده است. منبع: آرشیو جلسات درس تفسیر و اخلاق معظم له کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه:👇👇 " آقا یه سوال؟؟؟؟ چرا ملاها و روضه خوان ها و مداح ها تو محرم پول می گیرند . آشپز مفتی آشپزی می کنه آبدارچی هییت مفتی چایی می ریزه تکیه و حسینیه مفتی جارو کشی و نطافت میشه سیم کش برای کارهای برقی مفتی کار کنه که برا امام حسینه و و و ... خوب خود اینها چرا پول می گیرند مگه برا امام حسین نمی خونند مگر خودشون نمی گن اجرت با امام حسین خوب خودشون هم مفتی بخونند اون دنیا اجر و اجرتشون را بگیرند. اصلا نکنه خودشون میدونند اون ور واسه این چیزها خبری نیست؟ " ✅ پاسخ شبهه👇👇 1⃣ فرض هایی که مبنای شبهه بر آن قرار گرفته صحیح نیست و طبعا نتیجه گیری حاصل از فرض ها هم صحت ندارد! @mobahesegroup 2⃣ تمام افراد برای امور مجالس امام حسین (ع) رایگان کار نمی کنند و از طرفی هم تمام سخنرانان و مداحان هم اجرت مطالبه نمی کنند! 3⃣ اکثریت اهل منبر و مداحان مبلغی تعیین نمی کنند، بلکه متولیان مجالس در صورت تمایل در راستای تکریم آنها در بزرگداشت شعائر مذهبی، خودشان مبلغی را تقدیم آنها می کنند! 4⃣ پرداخت هدیه یا صله به خادمان این مراسمها سیره اهل بیت(ع) و جهت تکریم آنهاست که در آن فرقی بین سخنران و آبدارچی هم نیست! http://yon.ir/sele1 5⃣ خدمات رایگان اغلب افراد در مجالس، جزو حرفه آنان نیست! بسیاری از روحانیون و مداحان پیشقدم و داوطلب فعالیتهایی چون جاروکشی، توزیع چای، آشپزی و... در هیئات ها هستند! 6⃣ یک سخنران از مدتها قبل برای مراسم تحقیق و مطالعه دارد و زمان صرف می کند؛ غالب مداحان نیز اوقاتی را صرف مطالعه و تمرین می کنند. @mobahesegroup 7⃣ گرفتن هدیه منافاتی با پاداش اخروی ندارد! مثلا آیا یک معلم که او هم مانند اهل منبر، به تربیت و پرورش افراد مشغول است، به ثواب اخروی بسنده می کند و حقوق نمی گیرد؟! 8⃣ شاید عده کمی رفتاری در خور این مجالس نداشته باشند، اما یقینا جمع بستن تمام افراد با رفتار بخشی کوچک، مغلطه شبهه افکنان است! http://yon.ir/madahi11 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎥 کلیپ دستگیری شروری که به مامورین پلیس حمله ور شده بود 🔺قسمت دوم این کلیپ در ابتدا در فضای مجازی به شکل تقطیع شده و جهت تخریب و وجود ترس از شرور توسط پلیس جلوه داده شده بود. @mobahesegroup
⁉️چرا رهبرى در ايران مادام العمر است؟👇👇 ✅ پاسخ : 👇👇 (قسمت اول) برخى نويسندگان بر اين باورند كه: «انتخاب رهبر براى زمان محدود نه تنها اشكال شرعى و عقلى ندارد، بلكه با دموكراسى سازگارتر است… دموكراسى، روشى است معين براى رسيدن به نتايجى نامعين. دموكراسى، حكومت انتخابى است و انتخاب هم به صورت ايجابى و هم به صورت سلبى تجلّى مى كند. گاه به يك فرد رأى مثبت مى دهيم و او را بر صدر مى نشانيم و گاه به فرد ديگرى، رأى منفى مى دهيم و او را عزل مى كنيم . دموكراسى، تغيير مسالمت آميز حكومت است. ممكن است يك نفر به روش هاى دموكراتيك انتخاب شود و حكومت و رهبرى را در دست بگيرد، اما پس از آن به گونه اى راه ها را مسدود كند كه شهروندان نتوانند او را بركنار كنند. رژيمى كه با انتخابات بر سر كار آمده، اما با روش هاى دموكراتيك نتوان آن را تغيير داد، رژيم دموكراتيك نيست».[1] مبناى اختلاف در دايمى يا موقت بودن رهبرى، گوناگون است. اگر بخواهيم مشروعيت رهبرى را با انتخاب و بيعت مردم ثابت كنيم، مدت رهبرى پيرو نظر مردم خواهد بود. اگر مردم براى 50 سال بيعت كنند، مدت رهبرى 50 سال و اگر مردم براى 10 سال بيعت كنند، مدت رهبرى 10 سال است. در مقابل، اگر مشروعيت رهبرى را با نصب شرعى و الهى ثابت كنيم، مشروعيت و نصب رهبرى از ناحيه ى پيامبر و ائمه ى اطهار(عليهم السلام)خواهد بود و نايب عام امام زمان (عج) به شمار مى رود; يعنى ولايت ولى فقيه، ادامه ى ولايت پيامبر و ائمه ى اطهار(عليهم السلام)است و تعيين مدت آن نيز در اختيار شارع خواهد بود. ادامه 👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
چرا رهبرى در ايران مادام العمر است؟ (قسمت دوم ) - دلايل انتصابى بودن ولايت فقيه 1. نخستين دليل، مقبوله ى عمر بن حنظله است. راوى از امام صادق(عليه السلام) پرسيد: «دو تن از شيعيان نسبت به دين يا ميراث، اختلاف دارند و براى داورى، نزد سلطان يا قاضى رفته اند. آيا چنين كارى حلال و رواست؟» حضرت، كار آن دو را حرام مى شمارد و مى گويد: «واجب است آنان براى داورى، نزد راوى حديث اهل بيت(عليهم السلام) و آشنا به احكام فقهى شيعه بروند». امام صادق(عليه السلام) هنگام بيان دليل اين وجوب، نپذيرفتن حكم حاكم شيعى را سبك شمردن حكم خدا و پشت كردن به خداوند و ائمه مى داند و اين معصيت را درحد شرك به خدا معرفى مى كند.[2] سخنان حضرت از چند جهت بر نصب فقيهان براى رهبرى دلالت دارد و قضاوت را ـ كه شأنى از شؤون ولايت و حكومت است ـ براى آنان ثابت مى كند.[3] 2. اميرالمؤمنين على(عليه السلام) از رسول خدا(صلى الله عليه وآله)نقل مى كند كه آن حضرت فرمود: «بار خدايا! جانشينان مرا از ترحم خود بهره مند گردان.» گفته شد: «يا رسول الله! جانشينان شما چه كسانى هستند؟» فرمود: «آنان كه پس از من مى آيند و حديث و سنت مرا روايت مى كنند».[4] رسول خدا، سه منصب داشته است; فتوا، قضا و رهبرى. چون ايشان به طور مطلق فرموده است: «كسانى كه راوى حديث و سنت من (مبلّغ احكام من) هستند، جانشين من خواهند بود»، اين خلافت جانشينى در هر سه نصب به ويژه رهبرى خواهد بود; زيرا اصطلاحاً جانشينى و رهبرى در مقام حكومتى به كار مى رود.[5] 3. على بن ابراهيم از پدرش، از حمادبن عيسى، از قداح، از امام صادق(عليه السلام) روايت كرده است كه آن حضرت فرمود: رسول خدا(صلى الله عليه وآله وسلم) فرمود: … همانا علما، وارثان پيامبران هستند. پيامبران دينار و درهمى به ارث نمى گذارند، ولى علم به ميراث مى گذارند.[6] بنابراين، شؤون اجتماعى پيامبران (همان سه منصب فتوا، قضا و رهبرى) به علماى دين رسيده است. البته احاديث ديگرى نيز در اين زمينه وجود دارد كه در اين مقال نمى گنجد.[7] با توجه به آن چه گفته شد و مشهور بودن نظريه ى انتصاب نزد علماى شيعه، بايد گفت بر اساس نظريه ى انتصابى، مشروعيت ولايت فقيه، دايمى است و دليل شرعى و الهى بر مدت دار بودن آن به ما نرسيده است. البته اگر ولى فقيه، شرايط ولايت را از دست بدهد يا پس از مدتى معلوم شود از ابتدا، اين شرايط را نداشته است يا بهتر از او پيدا شود، وضع دگرگونه خواهد شد. اصل 111 قانون اساسى جمهورى اسلامى ايران مى گويد: هرگاه رهبرى از انجام وظايف قانونى خود ناتوان شود يا فاقد يكى از شرايط مذكور در اصل پنجم و يكصد و نهم گردد و يا معلوم شود كه از آغاز، فاقد بعضى از شرايط بوده است، از مقام خود بركنار خواهد شد. تشخيص اين امر به عهده ى خبرگان مذكور در اصل يكصد و هشتم مى باشد. در صورت فوت يا كناره گيرى يا عزل رهبر، خبرگان موظفند در اسرع وقت نسبت به تعيين و معرفى رهبر جديد اقدام نمايند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا ( قسمت سوم)👇👇👇👇 - نتيجه: 1ـ قانون اساسى، ولايت فقيه را به صورت ادوارى مطرح نكرده است; زيرا مبناى اصلى در اين مسأله، نظريه ى نصب است كه بر اساس آن، ادوارى بودن ولايت فقيه به نظر شارع بستگى دارد نه مردم. پس از آن جا كه در ادله ى نصب، مدت خاصى براى ولايت نيامده است، فقيه جامع الشرايط را با وجود داشتن شرايط رهبرى، به دليل گذشت مدت زمان خاص، از ولايت نمى توان بر كنار كرد. 2ـ هر چند ولايت فقيه ادوارى نيست، ولى قيد «مادام العمر بودن » نيز ندارد. اين ولايت تا هنگامى است كه صفات و شرايط در فقيه وجود داشته باشد. هر گاه ولى فقيه، آن شرايط را از دست بدهد، حتى اگر مدت زمان كوتاهى از رهبرى او گذشته باشد، از سوى مجلس خبرگان، بر كنار مى شود.[8] پی نوشتها: [1]. تلقى فاشيستى از دين و حكومت، اكبر گنجى، تهران، انتشارات راه نو، 1379، چ 9، صص 109 و 113. [2]. وسائل الشيعه، حرعاملى، ج 18، ابواب صفات القاضى، باب 11، ح 1. [3]. براى آگاهى بيشتر ر.ك: امام خمينى و حكومت اسلامى، قم، مؤسسه ى تنظيم و نشر آثار امام خمينى(رحمهم الله)، زمستان 1378، ج 4، پيشينه و دلايل ولايت فقيه، ص 283. [4]. وسائل الشيعه، ج 18، باب 8، ح 50. [5]. امام خمينى (رحمهم الله) و حكومت اسلامى، ص 287. [6]. اصول كافى، محمد بن يعقوب كلينى، ج 1، باب ثواب العالم و المتعلم، ح 1، ص 34. [7]. امام خمينى(رحمهم الله) و حكومت اسلامى، صص 290 ـ 299. [8]. براى آگاهى بيشتر ر.ك: مشروح مذاكرات مجلس خبرگان قانون اساسى; پرسش ها و پاسخ ها، محمد تقى مصباح يزدى، مؤسسه ى آموزشى امام خمينى(رحمهم الله); ولايت فقيه، محمد تقى مصباح يزدى، مؤسسه ى آموزشى و پژوهشى امام خمينى(رحمهم الله) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✖️هویت یک اکانت هتاک دیگر شناسایی شد ▪️#نوشین_جعفری ادمین اکانت هتاک #یاردبستانی، در اعترافات خود هویت یکی دیگر از اکانت های هتاک به اهل بیت با نام «#جان_لاک» را افشا کرد. ▪️مهدی تاجیک که در جریان اهانت به امام حسین (ع) در روز عاشورای 88 دستگیر شده بود، ادمین این اکانت هتاک است. وی هم اکنون کارشناس شبکه ایران #اینترنشنال (وابسته به عربستان سعودی) است. ▪️ظاهرا افرادی که با عنوان فعال #حقوق_بشر معرفی می شوند، پشت پرده هتاکی به اهل بیت در شبکه های اجتماعی هستند. ▪️لازم به ذکر است نوشین جعفری، پیش از این نیز شیوا نظر آهاری (سخنگوی کمیته موسوم به گزارشگران حقوق بشر) را با عنوان ادمین دیگر اکانت یاردبستانی معرفی کرده بود. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عادی سازی #فحشاء، به دست صداوسیمای جمهوری اسلامی ❌ نمونه ای از کج فهمی مسئولین درباره موضع رهبری نسبت به بی بندوباری... آیت الله وفسی #جنجالی @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحانی : 🔸"هرکس فکر می کند با دادگاه و دستگاه قضایی فساد از بین می‌رود اشتباه می‌کند! با بگیر و ببند فساد برطرف نمی‌شود." 🔻آیا این صحبت‌های روحانی ارتباطی با برگزاری دادگاه برادرش حسین فریدون داره؟ 🔻وقتی آقای رئیسی در قوه قضاییه داره با "یقه سفیدها" برخورد می‌کنه، چرا دولت و اصلاح‌طلبان دردشون گرفته؟! @mobahesegroup
آیا خدا ما را آفریده تا نماز بخوانیم و در مقابلش خم و راست شویم و به خاک بیفتیم؟ و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون - کپی.mp3
3.31M
🌷﷽ 🍇 آیا خدا ما را آفریده تا نماز بخوانیم و در مقابلش خم و راست شویم و به خاک بیفتیم؟ «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» 🍇 #شبهه @mobahesegroup
4_6010413758424286509.mp3
6.32M
#تحلیلی_بسیار_زیبا_مهم 🔊 #شباهت_دوران ما با دوران امیرالمومنین(ع) 💢 #شبهه خبیثانه ترین روش مبارزه با حکومت حق 💢 شبهه پراکنان پست تر از کفار ... ⚠️بازار داغ شبهه پراکنی که امروز به شدت پایه های دینی ما را می زنند ⚠️شبهه افکنی توسط دستگاه حرفه ای وبرخی مقدس نماها وجریان نفوذی و لیبرال استاد #مهدوی_ارفع #هوشیار_باشیم #فتنه_98 #حذف_عمارها #حذف_صراحت_انقلاب #نشر_واجب #تاریخ_درحال_تکرار_است @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ #شبهه : یک سؤال : وقتی ولی فقیه نمیتونه وضع فعلی مملکت را اصلاح کنه ، چرا هست چرا نمیره ، لطفاً این کلیپ را بدقت مشاهده کنیم و بعدش قضاوت کنیم... @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بندر چابهار به روس ها واگذار شد‼️ ١٣٩٨/٥/٢٨ #تكذيب_شد #شايعه @mobahesegroup
نکته 14؛ اگر نماز جلوی فحشاء را می گیرد، چرا نماز خوان ها گناه می کنند؟.mp3
188.6K
📥اگر نماز جلوی فحشاء را می گیرد، چرا نماز خوان ها گناه می کنند؟ جواب این شبهه چیست؟ #استاد_قرائتی @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چرا کشورهای خارجی تلاش میکنند مسئله حجاب را در ایران امنیتی جلوه دهند؟ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دوچرخه سواری برای بانوان ممنوع شد‼️ #تكذيب_شد #شايعه @mobahesegroup
نکته 12؛ اول خدا حاجت مرا بدهد، بعد نماز می خوانم.mp3
429.3K
🔸اول خدا حاجت مرا بدهد، بعد نماز می خوانم جواب این شبهه چیست؟ #استاد_قرائتی @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حرف_حساب 🔺 پاسخ و کنایه استاد #شهریار_زرشناس به ادعای عدم اختیار رئیس جمهور 🔹 اگر رئیس جمهور تدارک‌چی است و اختیاری ندارد پس چرا برای دو دوره با تمام توان در انتخابات شرکت می‌کند؟ @mobahesegroup