فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یادآوری/مهم
بخشی از صحبتهای مهندس شکوهیانراد، مسئول پروندهی سانحهی #هواپیمای_اوکراین در آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران در نشست خبری «بررسی عوامل سایبرنتیک در سانحهی #هواپيماى_اكراين» مورخ ۱ بهمن ۱۳۹۸ با اعلام جنگ الکترونیک دشمنان بعنوان عامل اصلی سقوط هواپیمای اوکراینی بیان کرد:
❇️ «تأکید میکنم اگر اعلام شود علت سانحه، #خطای_انسانی است، دشمن در حداقل زمان، مجدداً سناریوی مشابه را تکرار خواهد کرد تا ضربهی اساسی به اعتماد مردمی نسبت به نیروهای مسلح وارد سازد!
اگر مشابه سانحهی هواپیمای اوکراین تکرار شد، آن وقت قرار است به مردم علت آن را چه اعلام کنیم؟!»
🔶🔹 ای کاش آن روز صدای متخصصان شنیده میشد...
#ناوچه_کنارک
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعا هیچ وقت نمیخوان شما این تصاویر از ژاپن رو ببینید چون باید تصور شما از ژاپن همون کشور پیشرفتهی بدون فقیر و تلفن ژاپنی روی میز رئیس جمهور آمریکا باشه!
در ژاپن مردمی هستن که سرپناهی ندارن و سرما و گرما رو در خیابانها سپری میکنن، غذاشون رو هم خیریهها میدن، اکثر اونا افراد مسنی هستند که فرزندانشون ولشون کردند!
@mobahesegroup
5.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
متن شایعه:
می دونین ابن ملجم ایرانی بوده!!
پاسخ شایعه:
📌برخی سربازان رسانهای #عربستان_و_اسراییل که ریاکارانه لباس ایراندوستی به تن کرده و دم از زرتشت و کوروش و هخامنشیان میزنند، شایعه کردهاند که👈 ابن ملجم، ایرانی و نام واقعیاش بهمن جاذویه بود! با این هدف، که درّ گرانبهای محبت اهل بیت را مفت مفت از چنگ مردم ایران بیرون آورده و آب نبات #روشنفکری و الحاد به دست آنان بدهند.‼️
✴️اما واقعیت:
☑️بهمن جادویه (فرمانده ساسانی) در زمان خلافت عُمر بن خطاب، به دست #قعقاع بن عمرو تمیمی کشته شد. یعنی بهمن جاذویه،حدوداً 25 سال قبل از شهادت امیرالمؤمنین علی (ع) در جنگ کشته شده بود.
❌ایرانی بودن ابن ملجم ملعون، چه جای افتخار دارد؟ که برخی مزدورها و نادانها برای ترویج این دروغ، به آب و آتش میزنند؟
#شهادت
@mobahesegroup
امیرالمومنین(ع) را که کشت؟؟
اشتباه نکنید..شمشیر زهرآلود ابن ملجم این قدرت را نداشت که فاتح خیبر را زمین گیر کند و به شهادت برساند..
این #جهل و #بی_بصیرتی مردم و #خیانت_خواص بود که علی(ع)،را شهید کرد..
چه خون دل ها خورد علی(ع) از دست این جماعت سر به سجود آیه خوان و به ظاهر متدین
#جهالت_عوام
@mobahesegroup
⁉️متن شایعه:👇👇👇
اگر خانواده ای را میشناسید که در شرایط معیشتی سختی هستند لطفا اطلاع رسانی کنید
🕌کمک معیشتی آستان قدس رضوی
📇اطلاعات خودشونو به شماره 3000138 پیامک کنن
۱.کد ملی شخص
۲.نام ونام خانوادگی
۳.تعداد افراد خانواده
۴.وضعیت تکفل و سرپرستی
۵.و یک شرح حال مختصر
سبد معیشتی آستان قدس رضوی
✅پاسخ شایعه:👇👇👇
🔶ثبتنام دریافت «بسته معیشتی آستان قدس رضوی» صحت ندارد / شماره "۳۰۰۰۱۳۸" سامانه پیامکی آستان قدس نیست
🔷مهدی رضویکیا (سرپرست مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی(ع) گفت:
برخی حسابهای جعلی در شبکههای اجتماعی خبری را مبنی بر ثبتنام متقاضیان دریافت «بسته معیشتی آستان قدس رضوی» از طریق سامانه پیامکی 3000138 منتشر کردهاند، که از اساس کذب است.‼️
🔶وی با بیان اینکه این سامانه پیامکی متعلق به آستان قدس نیست، ابراز کرد: معاونت #محرومیتزدایی آستان قدس رضوی در👈👈 شناسایی افراد واجد شرایط از اطلاعات نهادهای امدادرسان کشور همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی استفاده میکند 👉👉و این نهاد هیچ فراخوانی نسبت به ثبتنام متقاضیان دریافت بسته معیشتی نداشته است.
https://plink.ir/vsXKU
#فقرا
#آستان_قدس
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
8.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺احتمال جابهجایی اعتقادات مسیحیت درپی کشف قدیمی ترین انجیل
🔹اتفاقي عجيب که مي تواند رابطه اسلام و مسيحيت را دگرگون سازد
🔹ترکیه از بررسی دست نخورده ترین انجیل تاریخ ممانعت به عمل میآورد
@mobahesegroup
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه14 - قسمت اول)
#فضائل_حضرت_قرآن
❇️شأن حضرت قرآن: ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال
⬅️قسمت دوم
*️⃣یکی از شئون و شاخصه های حضرت قرآن این است که «ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال» ؛ تمامی مَثَل و ضرب أمثالي که با دلالت آنها، خلق به حقیقت مطلق عالَم هدایت شده و حق نزدشان تبیین می گردد، در آیات آن بیان شده است:
➖عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ (علیه السلام) قَالَ: خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) خُطْبَةً فَقَالَ فِيها :
..فَالْقُرْآنُ آمِرٌ وَ زَاجِرٌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ وَ سُنَّ فِيهِ السُّنَنُ وَ ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال ..
📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۱۸
📔بحار الانوار ،ج۸۹ ص:۲۶
📔تفسیرعیاشی،ج۱ ص: ۷
🔷در قسمت قبل بیان شد که به کار برده شدن أمثال و تشبیهات و إشارات در مواردی است که یک لفظ واحد، نمی تواند بر تمامی وجوه و شئون و صفات معنایی که اراده شده است، به کار برده شود. به عبارت دیگر، به دلیل عظیم و وسیع بودن توصیف معنایی که اراده شده، لازم است که از أمثال و تشبیهات و إشارات برای توصیف وجوه متکثر معنا و بطون آن، استفاده شود.
☑️چنانکه حضرت جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) در خصوص ضرب أمثال حضرت قرآن، فرمودند:
إنَّ أمثالَ القُرآنِ لَها فَوائِدُ ؛ فَأَنعِمُوا النَّظَرَ فيها ، وأَكثِرُوا التَّفَكُّرَ وَالتَّدَبُّرَ في مَعانيها ، ولا تَمُرّوا بِها.
➖در اینجا، شأن «ضرب فیه الأمثال» را بیشتر شرح خواهیم داد.
🔘خداوند عزوجل در آیه ۲۷ سوره مبارکه زمر می فرماید:
«و لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ»
ما در این قرآن، هر مَثَلی را به جهت متذکر شدن خلق ، بیان نمودیم
(سوره زمر، آیه ۲۷)
✔️«من کلّ مَثَل»، دلالت دارد بر شمولیت تمامی أمثال در آیات حضرت قرآن.
◀️در شریفه ۵۳ سوره مبارکه فصلت، انواع متکثر این أمثال از آفاقی و أنفسی، به جهت دلالت خلق بر یک حقیقتِ بسیط و أعظم ، معرفی می شوند «أَنَّهُ الْحَقُّ» :
«سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَ وَ لَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلى كُلِّ شَيْءٍ شَهيد»
(سوره فصلت، آیه ۵۳)
🔰به عبارت دیگر، آن حقیقتی که خداوند عزوجل اراده کرده است در آیات حضرت قرآن بر خلق تبیین شود، چنان أجّل و أعظم و أکرم است که خلق با أمثال و تشبیهات می توانند به معرفت آن راه پیدا کنند؛ لذا صُوَر مختلف أمثال از آفاقی و أنفسی بیان می شوند تا دلالت کنند بر آن حقیقت بسیط أعظم.
*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️
#معرفت_حضرت_قرآن (جلسه14- قسمت دوم)
#فضائل_حضرت_قرآن
🔷چنانکه در روایت از حضرت مولا امیرالکونین علی (علیه السلام) که در ابتدای بحث اشاره شد، أمثال با «ال» شمول به کار برده شده «ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال» که دلالت دارد بر شمولیتِ انواع متکثر و صور مختلف و مراتب متفاوتِ أمثال در آیات حضرت قرآن.
⏪ آن حقیقت بسیطی که تمامی آیات حضرت قرآن در نقطه وحدت، در مقام معرفی، هدایت و دلالت خلق به آن هستند، أجّل و أعظم از آن است که با استعمال لفظی واحد ، خلق بتوانند به معرفت آن راه یابند، لذا جميع امثال و اشارات براي دلالت به ساحت آن حقيقت ، قرار داده شده است.
▫️بدین سبب ذات اقدس اله می فرماید : «و لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» (سوره زمر، آیه ۲۷).
✔️بدین معنا که ضرب أمثال به معنا الاتم، در آیات حضرت قرآن به ظهور رسیده است.
⏹گرچه تمامی این أمثال و تشبیهات نیز نمی توانند دلالت أحاطه ای به آن حقیقت أعظم و أجلّ داشته باشند و هر کدام بر وجه ای از وجوه و شأنی از شئون دلالت دارد.
☑️چرا که أمثال صور مختلف دارند و هر مَثَلی به اندازه سعه ی خویش می تواند دال بر حقیقت باشد.
لذا «کلّ مَثَل» و «الأمثال» باید ضرب و بیان شود تا «يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ».
🖋 ادامه دارد ...
*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش
http://telegram.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://www.instagram.com/mobahesegroup2